Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

App for å logge (og redigere) GPS-spor

App for å logge (og redigere) GPS-spor #2660464 24/04/2021 14:34
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Endomondo var tidlegare min tur-loggar. Der kunne eg i etterkant logge inn i nettgrensesnitt via pc og redigere gps-sporet for å feks ta bort transportetapper og liknande. Eg henta deretter ut gpx-fil som eg kunne legge inn i trailguide.net slik at andre også kunne gjere seg kjend med stiar i nærområdet.

Endomondo er død.

Eg håpte at Strava hadde slik funksjon, men det kan sjå ut som den funksjonen kun er for betalande medlemmer, og det er heilt uaktuelt å betale for abo der.

Finnes det andre alternativ som kan gjere slikt som skissert ovom?

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: App for å logge (og redigere) GPS-spor [Re: Arnebv] #2660512 24/04/2021 21:18
O
olip Offline
Entusiast
Entusiast
O
Jeg benytter meg av denne for dette formålet:
https://github.com/bourgeoislab/gpxlab

Siden gpx-filer kun er xml, så kan du også fjerne transportetapper manuelt med en tekstleser, eller ved hjelp av python.

For å gjøre det manuelt så kan du benytte noe annet med kart-funksjon og finne det punktet (og klokkeslett/lokasjon) for start av transportetappen,
så finner du også det punktet hvor den stopper.

Nå åpner du gpx-filen i en tekstleser og søker etter start-tidspunktet. Her i fra så markerer du alle <trkpt></trkpt> til du treffer på slutt-tidspunktet.
Slett så feltene, og lagre filen, og du har fjernet transportetappen manuelt og kan legge den ut på trailguide.

Re: App for å logge (og redigere) GPS-spor [Re: Arnebv] #2660549 25/04/2021 12:55
B
Bjørn J. Kvande Offline
Entusiast
Entusiast
B
Hei,

Når du legger inn gps-spor i trailguide i dag, så kan du enkelt redigere bort start og slutt på sporet, men ikke segmenter i selve sporet. Jeg håper vi skal få på plass dette i løpet av noen måneder.

Mvh.
Bjørn Jarle
Trailguide

Re: App for å logge (og redigere) GPS-spor [Re: Bjørn J. Kvande] #2660579 25/04/2021 16:42
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: Bjørn J. Kvande
Hei,

Når du legger inn gps-spor i trailguide i dag, så kan du enkelt redigere bort start og slutt på sporet, men ikke segmenter i selve sporet. Jeg håper vi skal få på plass dette i løpet av noen måneder.

Mvh.
Bjørn Jarle
Trailguide

Ja, har sett at de har det no - flott ICON_SMILE

Fann nettopp ut at eg faktisk kan hente ut gpx frå strava utan å vere abo, så no har eg eigentleg det eg treng.

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord

Moderator  support