Har du kjøpt brødformene og rammen med tanke på å matche putene, eller ble putene innkjøpt for å matche ramma(og til en viss grad formene)? Eller er det hele bare art by accident?? (så mange spørsmål, og så få svar(i hvert fall foreløpig))
Skal du ødelegge ramma med Shimano-deler, eller velger du rett?
Art by accident. Jeg responderer ikke på kjente herskerteknikker når det kommer til utstyrsvalg forøvrig.
3T arxII stem. Ørlite grann lengre enn det gamle. "Bikefit by trial and error"
Hadde dette stemmet på forrige sykkel. Veldig begeistret for en stor bolt i festet mot gaffelrør, føler at disse med to bolter ofte ender med at den øverste må skrus litt mer enn jeg liker (med mindre man har litt skorstein)
Bare litt småirriterende for en jålebukk at et (for meg) relativt dyrt stem bare er stripset fast til et stykke papp, mens det rimeligere Deda-stemmet det erstatter kom i lekker eske...
Redigert av ktodnem; 27/03/202116:53. Rediger grunn: 1001 skrivefeil
Wahoo trainer mat, Molten speedwax og to YBN-kjeder. Forøvrig er jeg helt sjokkert over at man ikke kan trø på treningsmatta med sykkelsko/cleats uten å sette dype merker/hakk!! Det bør vel egentlig reklameres på? Styr unna!
Bleed kit til dot-olje og ett til mineral-olje, shimano rc300 sko, vår/høst bib langbukse uten pad, korte hansker, santini classe ss trøyer og agu shortser. Har sikkert glemt noe, lista ble lang!
En defekt 24" fatbike som må fikses opp til ungen. Viste seg at 24" er "ganske mye" større enn 16" som er størrelsen hun bruker nå. Så jeg har heldigvis flere år på å fikse den enn jeg trodde fra da jeg så den på Finn.no bilder
Godt fornøyd med de i 29, hvilken størrelse gikk du for?
Dagens innkjøp var en hel masse kjedelige, men nødvendige ting til sesongen. Ventilkjerner, Orange seal, voks på flasker, beskyttelsesfolie og et føre-var kjede.
Re: Hva har du kjøpt i dag?
[Re: BZE]
#265704208/04/202119:36
Dagens innkjøp var en hel masse kjedelige, men nødvendige ting til sesongen. Ventilkjerner, Orange seal, voks på flasker, beskyttelsesfolie og et føre-var kjede.
Jeg gikk for 27mm. De måler 29mm på mine hjul (25mm indre bredde)
Re: Hva har du kjøpt i dag?
[Re: BZE]
#265704308/04/202119:52
Mange gidder sikkert ikke, mens andre virker å nærmest wrappe hele sykkelen. Kommer jo litt an på bruken og. På raceren har jeg noe på underrør og seterøret (lite klaring til dekk begge steder), og en liten en på styrerøret for å unngå rub fra en wire. Og på kjedestag.
På grusracer har jeg litt tykkere tape på nevnte steder samt tar på ekstra om jeg pakker vesker. Men er ikke til å unngå litt patina har jeg erfart.
Hvor kjøpte du?
Fra Service Course sin nettbutikk. Ser de er utsolgt nå.
Hvor kjøpte du?
Fra Service Course sin nettbutikk. Ser de er utsolgt nå.
Zwift-PC: i5-6600k, 8gb ram, SSD, gtx 1060 6gb. Mangler bare en skjerm nå..
Prisene på selv gamle skjermkort er galematias for tiden, men denne riggen kostet noen kroner mer enn hva kun skjermkortet går for på Finn - så det var vel et ok kjøp.
Prisene på selv gamle skjermkort er galematias for tiden, men denne riggen kostet noen kroner mer enn hva kun skjermkortet går for på Finn - så det var vel et ok kjøp.
Sant. Jeg fikk kloa i ett GTX-3000 skjermkort i høst. Har tidligere klagd over prisutvikling på sykler det siste året, men akkurat det skjermkortet, som kommer til å se meget beskjeden bruk frem til høst/vinter igjen, vurderer jeg jo å bytte inn i en ny sykkel nå, for prisene er jo like hinsides på begge deler.
Zwift-sesongen er jo snart over, men tviler på prisene på skjermkort kommer til å gå ned med det første (godt noen har et lager av gamle maskiner..)
Zwift-sesongen er jo snart over, men tviler på prisene på skjermkort kommer til å gå ned med det første (godt noen har et lager av gamle maskiner..)
Hehe, Zwift/syklister har nok ingen målbar påvirkning på tilbud/etterspørsel etter kraftige skjermkort. Om prisen på kryptovaluta hadde fallt 80% derimot, så tror jeg man ville sett en rask effekt.
Rask tur på finn, søkte etter "GTX-3070", og valgte "ønsket kjøpt" kategorien. Ser ut som majoriteten her er villig til å kjøpe i bulk/flertall. Da antar jeg det er mining, ikke gaming som er det tiltenkte målet.
GTX-3070? Det er bare å selge asap, og kjøpe GTX980, GTX1060 6gb, 1650super eller 1660. Mellomlegget bør holde til et par sykkelferier på Mallorca! De oppramsede kortene er de svakeste/billigste grafikkortene som kan kjøre Zwift i "ultra mode" (alle grafikkdetaljer) og full 4K oppløsning i minst 60 fps. Alt annet er overkill og bortkastede penger, med mindre man spiller andre mer krevende dataspill eller skal mine krypto..
Edit: Du får (uansett utstyr?) mindre enn 60 fps hvis det er veldig mange andre avatarer i skjermbildet, som i starten av ritt, TOW-etapper etc.
GTX-3070? Det er bare å selge asap, og kjøpe GTX980, GTX1060 6gb, 1650super eller 1660. Mellomlegget bør holde til et par sykkelferier på Mallorca! De oppramsede kortene er de svakeste/billigste grafikkortene som kan kjøre Zwift i "ultra mode" (alle grafikkdetaljer) og full 4K oppløsning i minst 60 fps. Alt annet er overkill og bortkastede penger, med mindre man spiller andre mer krevende dataspill eller skal mine krypto..
Jeg hverken miner krypto, eller bruker Zwift. Så tydeligvis finnes det mer enn to bruksområder for grafikkort
EDIT: Men ja, jeg har lekt med tanken om å selge det for å kjøpe det tilbake til høsten. I mellomtiden blir det jo mye sykling og lite gaming. Lov å håpe at tilbudsiden har tatt seg opp og at disse er vesentlig rimeligere når høsten kommer, men hvem vet. Blir jeg stående uten GPU gjennom neste vinter ville ikke de tusenlappene jeg tjente i forhold til hva jeg betalte for dette kortet være særlig til trøst.
Hehe, Zwift/syklister har nok ingen målbar påvirkning på tilbud/etterspørsel etter kraftige skjermkort. Om prisen på kryptovaluta hadde fallt 80% derimot, så tror jeg man ville sett en rask effekt.
Misforstå meg rett, mente ikke at Zwift folket presser prisene, det er jo definitvt kombinasjonen av cryptomining og tilbud/etterspørsel seom presser prisene slik. Kjøpte en RTX3070 tidligere i år, ser jeg kan selge den gamle GTX 1060en til nypris, men spørs om jeg gidder. Kan jo finansiere nytt hjulsett nesten
Hadde et lite håp om at noen derimot ville selge sin Tacx Neo rimelig nå siden våren er i anmarsj
Siden jeg var innom temaet i en annen tråd. I morgen dukker det nok opp en pakke med nytt baklys, mest til dagbruk. Lukket øynene og kom til å trykke på Lupine Rotlicht fordi da kan jeg sykle under vann i mer enn 30 minutter Men mer seriøst, andre aktuelle lykter var ikke såå mye billigere, og det er noe tilfredsstillende med ting som er ment å vare.
Ble også med hvit styretape, er litt spent på hvordan resultatet av det blir seende ut.