Grusdekk
|
Grusdekk
27/03/2021 19:03
|
Johanl
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Hej,
Ser på nya däck till sommaren. Varierar idag mellan WTB horizon och Panaracer GK SK. Bägge på 650b och satt upp med slang. Tänkte gå över på tubeless och finna ett däck som kan kan sitta på tills vinterdäcken ska på igen.
Står just nu mellan WTB Byway och Venture. Cyklar 70/30 grus och primärt nordmarka så Venture känns som det bästa alternativet. Ska dock på en längre tur i starten av sommerferien 600km+ primärt asfalt med en del packning. Kan så klart bytta till horizon innan den turen, men undviker det helst. Någon som har erfarenheter med Byway och Venture och vet hur dem rullar på asfalt. Alternativt är det andra däck som rekommenderas.
Beklagar ny tråd men hittade ingen generell grusdäck tråd..
Redigert av Johanl; 27/03/2021 19:07.
|
|
|
Re: Grusdekk
[Re: Johanl]
08/04/2021 16:36
|
MarkusTveito
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kan anbefale å skjekke ut Rene Herse sine dekk. De er vidunderlige etter min mening. Bare å kjøpe så store du får plass til å nyte.
Til 650b har jeg testet switchback hill - omformet sykkelen til noe nytt og digg.
Kjører Barlow pass nå til 700c og digger det også.
De kommer med 3 ulike sidevegger alt etter behovet.
Redigert av MarkusTveito; 08/04/2021 16:39.
Markus TT
|
|
|
08/04/2021 17:55
|
BZE
Entusiast
|
Entusiast
Jeg ville tatt en kikk på Rene Herse Juniper Ridge 650Bx48 eller Pumpkin Ridge 650Bx42. Nærmere sommeren kommer også en variant i 650Bx55. Jeg har tilsvarende i 700x38, og må si jeg er imponert over hvor bra de kjennes ut på asfalt med tanke på knastene. Hvorfor det tilsynelatende fungerer kan du lese om her.Om det er riktig for din bruk må du avgjøre, selv er jeg fornøyd med å ha knaster for ekstra grep på grussykkelen. De scroret ikke fullt pott i test av rullemotstand, men jeg ville ikke basert meg kun på det heller. Ultradynamico har jeg også hørt er bra, så ville kikket på de også (og sikker en hel haug flere).
|
|
|
08/04/2021 18:01
|
EspenS
Veteran
|
Veteran
Conti Terra Speed kommer også i 650 med 35 eller 40 bredde, virker som et bra lettrullende dekk for ditt formål, ikke prøvd det selv ennå men har kjøpt i 700-versjonen for å teste ut i år.
|
|
|
09/04/2021 05:46
|
Johanl
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Hej, tack för inspel.
Blev först beställt wtb Byway 650b. Men dök upp ett par möjligheter föra veckan så slutade med en Exploro och Rene Herse hurricane ridge 42 på No tubes avion ztr hjul. Nu är det bara hoppas på att däcken passar rammen. Ska gå men kan bli tight
|
|
|
09/04/2021 07:16
|
BZE
Entusiast
|
Entusiast
Kult, legge gjerne ut bilde av hvor tight det blir, har vært nysgjerrig på akkurat det dekket i den rammen selv. Foran går det nok helt fint.
|
|
|
[Re: BZE]
09/04/2021 08:16
|
Johanl
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Det ska jag göra. Inte fått rammen ännu så hjulen står nu på en FARA med 38mm steilacoom.
Googlat runt lite och ser att DK 2017 blev vunnet med samma hjul på en exploro med gravel king sk 40. Dessa mäter ju 43 så tror det ska gå fint.
|
|
|
[Re: BZE]
14/04/2021 20:58
|
Johanl
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Uppföljning: Inga problem med plats för Hurricane Ridge på exploro. Monterat tubeless på avion ztr hjul. [i]Lägger upp bilder om/-när jag klurar ut hur det görs . [/i]
Redigert av Johanl; 14/04/2021 21:55.
|
|
|
15/04/2021 06:56
|
BZE
Entusiast
|
Entusiast
Så bra, da kan det være jeg kopierer oppsettet når det er på tide med nye dekk 
|
|
|
20/04/2021 22:37
|
saladin
Medlem
|
Medlem
Jeg tenker også på å begynne sykle grus mer seriøst utover våren, noe heller ikke jeg har gjort før - så langt er det bare sti og landevei jeg har prøvd meg på, ikke virkelig utforsket blandevei. Tenker også på sykkel/dekk m.m. Det er en ting jeg lurer på, bare: Hvorfor bruker ikke de seriøse grus-syklistene her inne bredere dekk? Etter å ha lest en del tråder på forumet her har jeg inntrykk av at de fleste ligger mellom 25 og 40 mm, og ytterst få bruker bredere dekk enn det...
Her er jeg bare en glad amatør som synser på internett, så jeg skyter fra hofta og i blinde osv... Men jeg ville TRO at bredere dekk alt annet likt ville være en fordel på grus? Så hvorfor ikke 45 eller 50 mm? På grus sykler man jo uansett ikke så fort at luftmotstanden til de bredere dekkene blir avgjørende (tror jeg?), og bredere dekk vil rulle lettere over ujevnheter, kan brukes med lavere trykk, og gir mer komfort.
Det er helt sikkert noe jeg ikke har tenkt på eller ikke forstår her, altså, jeg prøver bare å få litt klarhet i egne tanker rundt hvordan dekk og evt sykkel jeg skal sikte meg inn mot...
to hjul er bedre enn fire
|
|
|
[Re: saladin]
21/04/2021 07:00
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Hvorfor bruker ikke de seriøse grus-syklistene her inne bredere dekk? Etter å ha lest en del tråder på forumet her har jeg inntrykk av at de fleste ligger mellom 25 og 40 mm, og ytterst få bruker bredere dekk enn det… jeg ville TRO at bredere dekk alt annet likt ville være en fordel på grus? Så hvorfor ikke 45 eller 50 mm?  Vi hadde i sin tid en lignende diskusjon om krossykling. Hvorfor i all verden setter UCI en grense ved 33 mm? Det er da åpenbart at terreng-, eller helst plus- eller fat-dekk er bedre egnet i krossløypa?  Men alvorlig: Det må først sies at selv om blandeveis/grus/gravelsyklene blir stadig grovere, har de fleste en dekklaring som gjerne er smalere enn 45 mm (700c) eller 50 mm (primært 650b). Så rammesettene i seg selv setter begrensninger. Men bør man alltid gå så bredt som mulig på grus? Vet ikke om jeg kan betegnes som en seriøs grus-syklisten, jeg bare koser meg og teller hverken sekunder, hjerteslag eller tråkkfrekvens, men bor da i Nordmarka og har rullet på veinettet der på alt fra 25 mm til 2,35". Mine inntrykk, forenklet oppsummert: - Jo bredere dekk, jo mer markante og grove knaster må du ha for godt grep i svingete, løs grus. Smale dekk uten mønster eller med kun helt lavt mønster graver seg ned i svingene for grep, brede dekk flyter og gir vagt og upresist grep uten markante knaster. - Jo bredere og grovere dekk, jo høyere vekt. - Jo bredere og grovere dekk, jo høyere rullemotstand på blandevei. Man bruker da ikke sykkelen kun på étt underlag. - Jo bredere og grovere dekk, jo mindre utfordrende og dermed mindre artig er det å sykle blandevei utover det aller groveste underlaget. Når man kommer dit at man ruller over hva som helst uten å tenke sporvalg og uten å merke stort til underlaget, kunne man like godt ha valgt terrengsykkel med demping. Det er enda tryggere og enklere. Et litt mer nerdete poeng er at dekklaring kan påvirke kjøreegenskapene til en sykkel - bred dekklaring gir ofte en lengre og til dels slakkere sykkel, med mindre aggressive egenskaper. Vroomen og vennene hans klarte med Open U.P. å kombinere korte kjedestag og bred dekklaring ved hjelp av senkede kjedestag, noe vi gjenfinner på hans Exploro. Cannondale har oppnådd noe av det samme ved å forskyve drivlinjen med AI Offset. Men med en klassisk diamantramme må man velge - god dekklaring eller de mest aggressive kjøreegenskapene. Nå i vårløsningen, med sporende våt grus, gjørme og smeltende snø, er jeg på 42 mm dekk med knaster. Kunne godt valgt disse for hele sesongen, om jeg holdt meg til grus og skogsveier. I sommersesongen er jeg som regel på 30 mm dekk uten knaster, uten at jeg sier at man må gå såpass smalt. Men jeg liker det. En smule mer utfordrende på grus og skogsveier, og når du svinger av på landeveien, er det deilig og motstandsfritt. Og så har enhver sine egne preferanser, og det er ingen fasit.
|
|
|
21/04/2021 07:51
|
soeder
Entusiast
|
Entusiast
Tror det er essensielt hvor og når du sykler. Grusveier kan også være bedre/jevnere enn landevei. Jeg er på 35 mm. Nå i vårløsning er det nok snaut (for meg). Ellers er jeg godværssyklist og andre kjører også racer med felgbrems på grusrundene jeg tar.
Redigert av soeder; 21/04/2021 08:05. Rediger grunn: Skriveleif
|
|
|
21/04/2021 08:01
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg tenker også på å begynne sykle grus mer seriøst utover våren, noe heller ikke jeg har gjort før - så langt er det bare sti og landevei jeg har prøvd meg på, ikke virkelig utforsket blandevei. Tenker også på sykkel/dekk m.m. Det er en ting jeg lurer på, bare: Hvorfor bruker ikke de seriøse grus-syklistene her inne bredere dekk? Etter å ha lest en del tråder på forumet her har jeg inntrykk av at de fleste ligger mellom 25 og 40 mm, og ytterst få bruker bredere dekk enn det...
Her er jeg bare en glad amatør som synser på internett, så jeg skyter fra hofta og i blinde osv... Men jeg ville TRO at bredere dekk alt annet likt ville være en fordel på grus? Så hvorfor ikke 45 eller 50 mm? På grus sykler man jo uansett ikke så fort at luftmotstanden til de bredere dekkene blir avgjørende (tror jeg?), og bredere dekk vil rulle lettere over ujevnheter, kan brukes med lavere trykk, og gir mer komfort.
Det er helt sikkert noe jeg ikke har tenkt på eller ikke forstår her, altså, jeg prøver bare å få litt klarhet i egne tanker rundt hvordan dekk og evt sykkel jeg skal sikte meg inn mot... Vet ikke om jeg er en seriøs grussyklist heller, men ofte når jeg sykler grus så er det for å ta KOMer eller sykle hardt. Årets oppsett blir 38 mm dekk (40 mm målt på felgen, slics). Kommer også til å prøve med med brede landeveisdekk når forholdene tilsier at det blir bra (30-32mm). Grunnen er at større dekk blir gjerne tunge og gir meg ikke noe ekstra på de veiene jeg sykler som stort sett er fine grusveier. Det er også alltid en del asfalt på mine grusturer så da vil jeg ikke sykle rundt med "terreng dekk" bredde. Det føles kjipere å sykle rundt med. Jeg liker at det føles mer racing ut og er heller ikke så glad i veldig lavt lufttrykk. Skulle jeg syklet bare for tur, hadde toalettmappa hengende under styre og ramma full av bager så hadde det nok blitt brede mer solide dekk ;-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: Sepeda]
21/04/2021 08:10
|
saladin
Medlem
|
Medlem
Mine inntrykk, forenklet oppsummert:
- Jo bredere dekk, jo mer markante og grove knaster må du ha for godt grep i svingete, løs grus. Smale dekk uten mønster eller med kun helt lavt mønster graver seg ned i svingene for grep, brede dekk flyter og gir vagt og upresist grep uten markante knaster. - Jo bredere og grovere dekk, jo høyere vekt. - Jo bredere og grovere dekk, jo høyere rullemotstand på blandevei. Man bruker da ikke sykkelen kun på étt underlag. - Jo bredere og grovere dekk, jo mindre utfordrende og dermed mindre artig er det å sykle blandevei utover det aller groveste underlaget. Når man kommer ditt at man ruller over hva som helst uten å tenke sporvalg og uten å merke stort til underlaget, kunne man like godt ha valgt terrengsykkel med demping. Det er enda tryggere og enklere.
Tusen takk, var nettopp slike erfaringsbaserte svar jeg håpet å få! Da ble jeg litt klokere Takk også til Soeder og Olechr, veldig nyttig. Kommer nok ikke utenom å utforske dette selv.
|
|
|
21/04/2021 08:19
|
olelovold
Entusiast
|
Entusiast
Jeg sykla en periode rundt på 45mm Maxxis Rambler. Når underlaget var løst og grovt var det deilig å ha det ekstra volumet ettersom man da bare kunne pløye rett over det - var veldig glad for å ha de dekkene da jeg sykla ned Rallarvegen etter 10 timer på setet og med dalende konsentrasjonsevner. Prisen man betaler er at det går litt treigere på asfalten og gode grusveier. Man mister i de fleste tilfeller også muligheten til å kjøre med heldekkende skjermer, og de færreste har felger som er optimalisert for så brede dekk.
For meg er 38-40mm slicks et bra kompromiss som gir nok volum og grep samtidig som de er raske og lette og får plass under skjermene :-) Tester ut 40mm Terra Speed fra Conti nå, de har lave knaster som gir bra grep på grus men de ofrer samtidig en del volum sammenlignet med Gravelking slicks i samme størrelse, så de føles betraktelig mindre ettergivende. De burde laget GP5000 TL i 40mm, det hadde vært noe.
|
|
|
[Re: olechr]
21/04/2021 08:37
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Skulle jeg syklet bare for tur, hadde toalettmappa hengende under styre og ramma full av bager så hadde det nok blitt brede mer solide dekk   Annen problemstilling, men siden vi nå drodler litt friere, kan jeg ikke dy meg: Vesker på sykkelen sier ikke nødvendigvis stort om hvilke dekk du vil foretrekke, men derimot hvor langt man har tenkt seg, og/eller hvor skiftende vær- og temperaturforhold man vil møte. Tenk bare på ultradistansesyklistene, som også konkurrerer på tid. Og bare for å kaste inn en brannfakkel og totalt spore av hele tråden: Å sykle med seterakett kan være mer aerodynamisk enn uten. Akkurat som skjermer kan være mer aerodynamisk enn ingen skjermer. Google it  Ellers er jeg skjønt enig med deg, selv om jeg garantert er treg som en skilpadde i forhold.
|
|
|
[Re: Sepeda]
21/04/2021 08:47
|
saladin
Medlem
|
Medlem
- Jo bredere dekk, jo mer markante og grove knaster må du ha for godt grep i svingete, løs grus. Smale dekk uten mønster eller med kun helt lavt mønster graver seg ned i svingene for grep, brede dekk flyter og gir vagt og upresist grep uten markante knaster.
For å følge opp akkurat dette, en ting jeg tenkte på om akkurat dette. Dersom man har bredere felg, kunne dette vært noe annerledes? Hvis man setter på et 50 mm dekk på en felg der man vanligvis bruker 30 mm, vil jo det bredere dekket bli en slags ballong. Men om bruker en betydelig bredere felg, vil vel det bredere dekket også få "skarpere" kanter og da grave seg ned bedre? Eller ikke?
|
|
|
21/04/2021 09:34
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Hvis man setter på et 50 mm dekk på en felg der man vanligvis bruker 30 mm, vil jo det bredere dekket bli en slags ballong. Men om bruker en betydelig bredere felg, vil vel det bredere dekket også få "skarpere" kanter og da grave seg ned bedre? Eller ikke?  Dekkprofilen vil endre seg, men om jeg skal holde meg til det helt anekdotiske, egen-erfarte presisjonsnivået som i innlegget mitt over, tviler jeg på at en viss endring i dekkprofil vil gi markant bedre grep nedover på svingete og gjerne løsere grus. Og dersom dette leses av terrengsyklister, må jeg minne om at jeg her snakker om grep for dekk uten knaster. Tenk f.eks. G-One Speed i 30 mm versus samme dekk i 2"/50 mm eller 2,35"/60 mm 
|
|
|
21/04/2021 11:35
|
vviz
Ivrig
|
Ivrig
Prater for meg selv. Sykler på 40mm Maxxis Rambler. Hvorfor bruker ikke de seriøse grus-syklistene her inne bredere dekk? Etter å ha lest en del tråder på forumet her har jeg inntrykk av at de fleste ligger mellom 25 og 40 mm, og ytterst få bruker bredere dekk enn det...
Jeg er nok kanskje ikke seriøs nok til å treffe helt på spørsmålet da, for jeg sykler ikke grusritt. Om jeg skulle syklet raskt, der jeg sykler (marka) hadde jeg syklet på 28mm slicks. Har gjort det av og til til, og det går unna som bare f, når det er tørt ihvertfall. Men jeg sykler også en del såkalte "trillestier" i marka, og jeg foretrekker å så langt som mulig forsøke å sykle de, fremfor å "trille". På disse stedene vil det nok være fordel med så brede dekk som mulig. For min del er 40mm omtredt så bredt jeg får plass til. Men uansett er tiden jeg tilbringer på en trillesti mikroskopisk sammenlignet med tiden jeg bruker på grusvei (eller asfalt på vei til og fra en grusvei). Så alt blir ett kompromiss. 40mm = smalt nok til at det går "fort nok", og bredt nok til at det takler det meste av terreng jeg trenger. Rambler har også relativt godt sidefeste (sideknastene) sammenlignet med en del andre dekk jeg har prøvd, og det er viktig på grusvei. Det gir selvtillit til å kunne ta krappe svinger med mindre nedbremsing enn om jeg skulle kjørt smalere og mer slicks-lignende dekk. Spesielt om det sykles med rammevesker og høyere tyngdepunkt, da kan slicks bli veldig nervøst på løst underlag, mens litt mer mønstrede dekk (som Rambler, G-one eller lignende) vil gi litt bedre stabiltet. Å gå noe særlig over 40mm tror jeg ikke jeg er tjent med utover den evt. mikroskopiske tiden jeg tilbringer på trillestier, jeg ville nok heller gått smalere enn bredere dersom jeg skulle sykle mer "seriøst", og gitt at jeg fortsatt syklet i nord/øst-marka. Vi hadde i sin tid en lignende diskusjon om krossykling. Hvorfor i all verden setter UCI en grense ved 33 mm? Det er da åpenbart at terreng-, eller helst plus- eller fat-dekk er bedre egnet i krossløypa? ICON_SMILE
Dekk etter forhold. Vout Van Art ble vel verdensmester på 30mm for ikke mange år siden, dersom jeg husker rett. Sinnsyke 3mm smalere enn hva han ville hatt lov til å bruke. Bare for å kaste den inn i debatten ovenfor om hvorvidt bredere alltid er bedre. Bredere er ikke alltid bedre.
Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt) Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
|
|
|
21/04/2021 11:41
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Bruker 40mm selv, og det er fordi på grusturer så må jeg ofte, som vviz også sier, innom "veier" som er mer egnet for mtb. Da er det fint med litt volum. Er som regel mye morsommere med 28mm på grus, men er det vått, så velger jeg cx'en med 40mm. Hadde jeg skulle hatt 1 bukkestyresykkel, så hadde jeg nok valgt en slicks rundt 35mm.
|
|
|
[Re: vviz]
21/04/2021 12:05
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Vi hadde i sin tid en lignende diskusjon om krossykling. Hvorfor i all verden setter UCI en grense ved 33 mm? Det er da åpenbart at terreng-, eller helst plus- eller fat-dekk er bedre egnet i krossløypa?  Dekk etter forhold. Vout Van Art ble vel verdensmester på 30mm for ikke mange år siden, dersom jeg husker rett. Sinnsyke 3mm smalere enn hva han ville hatt lov til å bruke. Bare for å kaste den inn i debatten ovenfor om hvorvidt bredere alltid er bedre. Bredere er ikke alltid bedre. Iler til med et stort +1 her, bare for å forsikre om at jeg ikke var blant dem som talte for fatbikes i krossløypa!  ![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=119847&filename=Fatbike cyclocross.jpg)
|
|
|
22/04/2021 20:54
|
olelovold
Entusiast
|
Entusiast
Har noen testa Challenge Strada Bianca Pro TLR? Nysgjerrig på disse.
|
|
|
[Re: olelovold]
22/04/2021 21:01
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Har noen testa Challenge Strada Bianca Pro TLR? Nysgjerrig på disse. Har rullet en sesong på versjonen i 30 mm. Kommer også i 36 mm og (nytt) 40 mm. Skrev om inntrykk her. Skal straks på igjen  På din Fairlight Faran 2.0 hadde jeg dog kanskje heller valgt René Herse, gitt den opprinnelige, franske grunnleggeren og den amerikanske arvtageren Jan Heines forkjærlighet for klassisk elegante randonneur- og all road-sykler. Og brede, myke og deilige dekk. René Herse: The Story of René Herse
|
|
|
23/04/2021 08:22
|
olelovold
Entusiast
|
Entusiast
RH er den åpenbare kandidaten, men jeg er redd for å bruke de tubeless etter mange skrekkhistorier. Barlow Pass finnes heller ikke på lager lokalt såvidt jeg kan se, de er dyre nok om jeg ikke må importere de i tillegg...
Jeg er av den oppfatning at det perfekte 38-40c slick-dekket enda ikke finnes. Hadde Schwalbe eller Conti forstørra Pro One TLE eller GP5000 TL så hadde de vært nærmest, men det er de for treige i pappen til å gjøre.
Panaracer Gravelking er et bra dekk helt til du må kaste det i søpla etter 800 km. Det er målt til å være 1.8mm tykt i kjørebanen, det er 1mm mindre gummi enn GP5000 TL og Rene Herse-dekk. Når man da begynner å punktere så sliter sealanten fælt med å tette hullene siden de har så lite overflate å jobbe med. I stedet for å lage Plus-versjonen (som er like tynn) burde de spandert på seg mer gummi.
|
|
|
[Re: olelovold]
23/04/2021 08:31
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
RH er den åpenbare kandidaten, men jeg er redd for å bruke de tubeless etter mange skrekkhistorier. Tenker du på oppsett eller punkteringssikkerhet med tynne sidevegger? Ruller selv på mer solid Endurance-versjon, mest fordi sykkelen dekkene står på, ble til for en røff ekspedisjon på Island som ennå ikke er blitt realisert, men som står på post-korona-listen  Mine er vel å merke knastedekk egnet for utfordrende forhold. Skrev litt om dekkene og mine inntrykk her og her. Så langt ingen spor av lekkasjer, trykktap eller punktering. Brukt under alle mulige forhold nå i vårløsningen, fra asfalt til grus til grov pukk til gjørme til snø  BZE har luksusutgaven med tynnere sidevegger, og kan sikkert dele erfaringer.
|
|
|
23/04/2021 08:39
|
BZE
Entusiast
|
Entusiast
Har tilsvarende som Sepeda, men litt smalere og i extralight. Kan ikke huske å ha punktert med de satt opp tubeless, mulig jeg oppdaget ørlite sealant på rammen ved vask en gang.
Har dog slitt med at bakdekket ikke ville holde på luft, i varierende grad. Tror jeg har fått fikset dette nå med bytte av ventil og rikelig påfyll av Orange Seal, tiden vil vise. Ingen problemer foran, og tror ikke dekket er å klandre uansett.
Har en mistanke om at knastene våre gir litt ekstra beskyttelse.
|
|
|
23/04/2021 09:15
|
olelovold
Entusiast
|
Entusiast
Virker både som det er trøblete oppsett og high maintenance, at de holder dårlig på lufta og at sideveggene lett får skader som ikke kan fikses med sealant slik at de må brukes med slange (som det paret med BJP som ligger på finn just nu). Det var hvertfall mange negative tilbakemeldinger om dette for noen år tilbake, vet ikke om de har tweaket på de i ettertid. Nå snakker jeg om de glatte EL-utgavene. Endurance-versjonen er nok mye bedre her, så den er jeg mindre nervøs for å prøve. Men prisen svir jo litt, den gjør jo det...
|
|
|
23/04/2021 16:56
|
Johanl
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Cyklat ett par veckor på RH Hurricane ridge extralight satt upp tubeless. Fungerat felfritt och sitter gott i det blandade vår underlaget på ring 4. Rullar även överraskande gott på asfalt.
Redigert av Johanl; 23/04/2021 20:46.
|
|
|
23/04/2021 17:55
|
BZE
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har dundra Extralight ned i hull på både asfalt og grus, og rota meg bort i single track på fjellet uten problemer. Så de er ikke skjøre på den måten. Men hvis man treffer en perfekt vinklet kniv av en stein langs sideveggene kan det være verre. Men altså, ikke vær så fornuftig da 
|
|
|
24/04/2021 16:27
|
tomasj
Fersking
|
Fersking
Hej! Är det nån som testat Challenge Strada Bianca Pro TLR Dekk 36c på -DT Swiss G540 rim, 24mm internal width
Eller Anna 24 mm felg och vet hur lätta/svåra dom er att få satt upp och ta av?
Lest mkt varierande erfarenheter.
|
|
|
|
|