Det er max 250w kont. som er lovlig. ALLE motorer leverer mer enn det i dag. Kjøp en bbs02 kabel og bafang config tool du finner på nettet, feks endless sphere.com
Hvis det hadde vært riktig at alle motorer leveres ulovlig, tror jeg kanskje trygg trafikk, vegvesenet og politiet hadde vært ute og rasla med sablene ganske raskt. At du kan justere opp effekten til en til høyere enn det lovlige, er noe annet. Det i seg sjøl er ikke et lovbrudd før du setter deg på sykkelen, men det er vel det som til syvende og sist er poenget? Og om trehjuling og transportsykkel - de kan man drive med opptil 500w, men fremdeles bare 25km/t ±10% på topp.
Så, kjetilruud, jeg må si meg enig med baronKanon her. Brudd på norsk lov gjør bare vondt verre for syklister i dag. Vi blir uglesett nok som det er av billister og jo flere som jukser med trimming av elsykkel, jo mer går det ut over alle. Husk også at skulle noe skje, for eksempel at en femåring veiver ut i veien foran deg og du kommer i 40km/t og skader ungen, så har du i verste fall veldig mye på samvittigheta, samt at du plutselig er en god del fattigere, rent økonomisk. Er du riktig heldig, må du sone på toppen.