Min mening er at hadde noen funnet på felgbremser i dag ville de aldri i verden blitt godkjent. En bærende strukturell del som bli slitt vekk av normal bruk, og som forbrukeren ikke har mulighet til å kontrollere på en skikkelig måte.
LarsB
Hehe godt poeng, men skal det bygges retroracer, så må det bli slik. Kan desverre (eller heldigvis kanskje) ikke konvertere den til skivebrems

Apropos ting som ikke hadde blitt godkjent i dag, så er det nok mange slike fenomener rundt i samfunnet. Alkohol tror jeg neppe hadde sluppet gjennom nåløyet. Og dessuten har jeg alltid likt å se for meg hvordan motorsykkelen hadde blitt tatt i mot dersom den ble oppfunnet i dag, rett etter vi etter mange mange mange år så vidt klarte å få godkjent sykler med elektrisk-assistert fremdrift opp til 25 km/h.
- Hei folkens, jeg fikk en idé til hvordan vi skal gjøre elsyklene enda mer effektive. Se for dere: 200 kg, 200 hk, 300 km/t! Hva?! Hva?! I'm the man, right?

EDIT: Og forøvrig takk for godt og grundig svar

Men de aktuelle felgene har sliteindikatorer. Er det korrekt å tolke disse som at felgen er god så lenge det "finnes" tegn av en indikator? Det er ikke en "minimumsdybde" på disse?