Øyvind, en fantastisk nydelig elskerinne, grattis ! ! !
Vurderte du Ekar 1 x 13 eller andre alternativer mht spec. Antar du valgte 2x12 med tanke på kombo landevei, blandevei og det som rister enda mer...
Vurderte helt klart Ekar. Men ønsker å bruke denne sykkelen til det aller meste både på asfalt og grus. Føler da at 2x12 dekker behovene mine bedre. I tillegg kom Ekar-varianten kun i en noe kjedeligere (etter min mening) hvit og rød fargekombo. ;-) Jeg har klart meg fint med kompaktkrank 50/34 og 11-28-kassett på både grus og landevei til nå og 46/10 gir meg samme høygir, men 2x12-oppsettet vil gjøre det enklere å cruise i Nordmarka uten å gå for høyt i watt i de brattere motbakkene.
Sykkelen din ser helt rå ut Øyvind, matchingen mellom ramme og nav er prikken over i'en. Om man skal være ekstra kresen så er det synd at du ikke fikk den nye Force kassetten hvor kun det største drevet er sort.
Slate er så kul! Må vel kunne sies å være en moderne klassiker? Kult at du holder liv i den med en oppgradering til mer moderne og hensiktsmessig gruppe.
Om man skal være ekstra kresen så er det synd at du ikke fikk den nye Force kassetten hvor kun det største drevet er sort.
Hva! Da ser det jo ut som en dork disc!
Ellers enig i at den sykkelen er griselekker. Likte ikke fargen før. Litt som den stygge andungen, så vokser fargen på meg, og den er nå vakker. Chris King navnene løfter hele pakke inn i siklemodus!
Årets grusracer. Jeg bruker den til treninger og KOM jakt opp mot 3-4 timer. Så ikke noe teltturer eller annen "pakkesel" sykling :-)
Sram Force 2 delt og Easton EC90 hjul. Etter dagens asfalt trill på jeg si at Gravelking slicks dekkene i 38 føltes utrolig behagelig og trillet godt. Blir kult å teste på grus.
Redigert av olechr; 23/03/202118:57.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
En kompis debuterte med 3T Exploro, Ekar og Fulcrum carbonfelger på grisete underlag i går. Pokker det er en rå flyvemaskin. Str 58, tror den hadde sett enda litt smekrere ut i 54. Urgh, ble litt misunnelig nå kjente jeg. Heldigvis virket den ikke noe lettere enn min SuperX med Force 1x11 og alufelger. 40 - 9/42 virker strålende........
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Ikke noe spennende, men min Canyon Inflite, på vei hjem fra jobb i dag. Kjøpt i 2018, og fikk da umiddelbart flyttet over mye deler fra den forrige grussykkelen min, slik som:
* Notubes Grail hjulsett med Swiss 240-nav og XD-boss for å kunne kjøre 10'er drev * 10-42 kassett * Maxxis Rambler 40mm dekk * Quarq DZero krank * Brooks C13 Carved sete
Ellers gjort fint lite med sykkelen. Original styretape (dårlig lagt av Canyon), heller ikke orket å erstatte bremsekablene med disse forferdelige hurtigkoblingene (eller hva enn det er). Tenkte å fikse styretape og bremseslager den dagen jeg må skifte girwire, men den girer fortsatt fint, så foruten å smøre kjedet, har jeg vel knapt gjort annet vedlikehold enn å fette opp styrelageret en gang før hver vinter. Kjenner det er på tide å lufte bremsene nå dog.
Den gjøglete bartapen der, er det Supacaz sin, eller er det en annen variant? Har en venn som lurte.
Kul sykkel, misunner mullet-oppsettet ditt, jeg har ikke klart å rettferdiggjøre prisen, men har veldig lyst...
Det er Supacaz ja, kjøpt fra Bike24.
Hele prosjektet startet med at jeg fant et X01 Eagle AXS Gruppesett til halv pris på Bikeshop på Black Friday... Så da jeg solgte unna krank og trigger, samt gammel ultegra-gruppe ble ikke netto så verst... (før jeg kjøpte Red hendler og bremser😬).
Every so often, theres a product that comes along thats properly ahead of its time, anticipating the trends of the future for better and worse and ushering in a new era. The Cannondale Slate was such a bike.
(...)
Cast your mind back to June 2015. Road cycling ruled the roost. Chris Froome had only won one Tour de France; Alberto Contador had just won the Giro dItalia; Michal Kwiatkowski was a world champion riding for Etixx-QuickStep. But on the periphery of road cycling, there was a new category emerging...
For øvrig: Mine komplimenter også til de andre syklene som er lagt ut her!
Ser jeg var upresis med fjerde sesong, fjerde sommersesong er det som innledes nå, sjuende sesong totalt - denne har hatt full vinterbruk hele tiden; saltlakependling og Nordmarkavinter .
Jeg er utrolig fornøyd med clutchgiret, har i grunn glemt hvordan kjedeklask høres ut. Så det leverer. Hvis det lager lyd er det i tilfelle såpass røft underlag at jeg er opptatt med annet. Jeg oppgraderte fordi originalgiret knakk, men de 1100 kronene var det virkelig verdt. Ingen grunn til ikke velge clutchgir på sykkel tenkt for grus, synes jeg. Personlig hadde jeg m.a.o. satt det på enhver moderne landeveissykkel, de 40 ekstra grammene hadde jeg kostet på meg også da.
Del gjerne erfaringer med Ultegra RD-RX800 etter hvert. Grunner på det samme.
Sitat: anonymous22
Jeg er utrolig fornøyd med clutchgiret, har i grunn glemt hvordan kjedeklask høres ut. Så det leverer.
Kan også gå god for dette bakgiret, hatt både mekanisk rx800og rx805, skrur kun av clutch om jeg skal av med bakhjulet. Håper de viderefører dette på 12-delt etc så man har et noe mer raffinert alternativ til GRX.
Altså, det er Mares-er, SuperX i tråden, til og med skapninger som Cannondale Sleit... Og så skal vi begynne å plukke på DETTE? Grussykkel er sykkel som du bruker på grus. Om styrerøret er litt brattere enn mer joviale grus-krusere spiller da ingen rolle!