Konflikter EMTB vs Analog
|
Re: Konflikter EMTB vs Analog
[Re: Supermann]
13/04/2021 07:54
|
Hogg75
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Det sier ALT at tråden for el-sykkel kommer med en Warning:
Elsykler og elsykling Sykler og sykling med hjelpemotor, enten du sykler på stier, på grusveier eller langs veien, kan du diskutere her. NB: Unngå dette underforumet hvis du trigges av elsykkel-innhold. ;-)
Tullinger oppleves i alle framkomstmidler. Du virker som en slik en. Tulling altså. Det har ingenting med sykler med elmotor å gjøre. Innimellom er det flere fine innlegg i denne tråden, som argumenterer godt for det ene og det andre. Det er flere som prøver å få til noe. Du har ingen slike. Du prøver å være morsom, men humor med et minimum av kvalitet ser annerledes ut. Kanskje fremstår du bedre i levende live utenfor internett, men med tastatur og internett foran deg så fremstår du her som en tulling. Ikke er du morsom eller vittig, ikke er du sjarmerende, og konstruktiv er bare å glemme. Stemmer det, Tulling i denne tråden har aldri lagt opp til noe annet, derfor jeg startet https://www.terrengsykkelforumet.no...at&Number=2657393&gonew=1#UNREAD for mer seriøs og konstruktiv diskusjon. Så er du i din fulle rett til å mene at det er ræva humor 
|
|
|
[Re: johannessen]
13/04/2021 07:59
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
Merkelig, jeg lurer på hvordan det er å sykle en digital sykkel... Det blir dypere enn som så! Min akustiske sykkel har elektriske gir, mens den elektriske har billig og vag wireskifter med treg wire. Dermed er den analoge mer digital enn den elektriske. Og den elektriske bråker mer og har store hulrom, så den har har langt større klang enn den akustiske.
|
|
|
[Re: aug11x]
13/04/2021 08:17
|
Hogg75
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Som de fleste andre "konflikter" i marka og samfunnet ellers.... Internett er jo virkelig et høl av dritt som oftest. Men en ting jeg er enig med Sepeda i, og det er at det går an å være skeptisk til motorisert friluftsliv uten at man "hater" de som driver med det.
Helt enig, dersom man "googler" haters så får man opp "a negative or critical person."
|
|
|
[Re: JonAre]
13/04/2021 08:27
|
ELO73
Ivrig
|
Ivrig
Merkelig, jeg lurer på hvordan det er å sykle en digital sykkel... Det blir dypere enn som så! Min akustiske sykkel har elektriske gir, mens den elektriske har billig og vag wireskifter med treg wire. Dermed er den analoge mer digital enn den elektriske. Og den elektriske bråker mer og har store hulrom, så den har har langt større klang enn den akustiske. Men at en sykkel er elektrisk betyr ikke nødvendigvis at den er noe mer digital da elektronikk fint kan være analog - spesielt om den har rør, noe sykler ofte har.
|
|
|
[Re: Hogg75]
13/04/2021 11:54
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Stemmer, «shit in, shit out» starter bak øya og kommer ut på skjermen. Konflikten finnes ikke på stien, kun her på internett med blant annet deg. Men gud bedre og deg og dine elsker den, ser på andre tråder hvordan den harde retorikken og slengbemerkninger tyter ut, det er ikke håp for at noen blir klokere i en tråd her inne  se deg selv i speilet MANN! Må si at jeg ikke kjenner meg helt igjen i hard retorikk og slengbemerkninger, eller at jeg og mine elsker det. Jeg har derimot forsøkt å være saklig i den grad jeg har deltatt i debatten om el-sykling på stier. Og det opplever jeg at de aller fleste her på forumet er, uansett standpunkt. At det skal være en konflikt mellom ryttere med sykler med og uten motor ute på stiene, har, så vidt jeg vet, heller aldri vært et tema eller blitt påstått i andre tråder. Så der er vi helt enige. Debatten dreier seg jo ikke om det. Men det er en vanskelig debatt, også fordi jeg vet at el-syklister kan bli såret og ta prinsipielle betraktninger om motorisert ferdsel i utmark som et angrep på dem selv eller deres nærmeste, og på en aktivitet som de har stor glede og nytte av. Jeg beklager om jeg ikke har lykkes i å få frem poengene på en god måte. Nå må jeg også ta forbehold om at det du skriver også denne gang kanskje bare er humor, og at jeg ikke oppfatter det. *** Og nå har jeg fått meg kaffe også 
|
|
|
[Re: ELO73]
13/04/2021 11:57
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Men at en sykkel er elektrisk betyr ikke nødvendigvis at den er noe mer digital da elektronikk fint kan være analog - spesielt om den har rør, noe sykler ofte har.
Men det er en stund siden jeg hadde sykkel med rørforsterker da. Monterte jo V-brems på en ikke V-brems ramme, og da måtte en slik hestesko-formet rørforsterker til både foran og bak.
|
|
|
[Re: aug11x]
13/04/2021 12:00
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Som de fleste andre "konflikter" i marka og samfunnet ellers.... Internett er jo virkelig et høl av dritt som oftest. Men en ting jeg er enig med Sepeda i, og det er at det går an å være skeptisk til motorisert friluftsliv uten at man "hater" de som driver med det.
Nope. Digitalt. Man elsker eller hater, til pokker med nyansene!!
|
|
|
14/04/2021 08:05
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Sykkel har mekanisk fremdrift, emtb har elektromekanisk fremdrift. Hvis man på død og liv skal sammenligne sykkel med emtb, kan man kalle sykkel for tråsykkel (slik vi alltid har gjort), eller mekanisk sykkel, som er beskrivende. analog er bare så forbanna teit.
|
|
|
[Re: baronKanon]
14/04/2021 09:06
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Sykkel har mekanisk fremdrift, emtb har elektromekanisk fremdrift. Hvis man på død og liv skal sammenligne sykkel med emtb, kan man kalle sykkel for tråsykkel (slik vi alltid har gjort), eller mekanisk sykkel, som er beskrivende. analog er bare så forbanna teit. Det ene heter sykkel, det andre heter elsykkel, emtb eller motorisert sykkel.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
14/04/2021 09:50
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
@baronkanon: dette var en praktisk test av "triggerord" :-)
Vi kan vel si at effekten er bekreftet.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
|
|