"Uno-X and Deceuninck-QuickStep seem best placed but a crash at 1.5km to go before a late right turn shuffled the pack. Uno-X lead into the final sweeping left turn to set up Halvorsen, with de Kleijn just behind him. "
Greie folk bak Doffen:
4 Mark Cavendish (GBr) Deceuninck-QuickStep 5 Jasper Philipsen (Bel) Alpecin-Fenix 6 André Greipel (Ger) Israel Start-up Nation
Ja, det var jo faktisk en spurt som var artig å se. Uno-X tok jo fullstendig nuven av resten av lagene i opptrekket. Har ikke sett målfotoet, men det må ha vært ekstremt jevnt.
Nesten Marc Marquez takter over Delko rytteren som fikk forhjulsslipp i siste svingen og klarte å redde seg inn.
Snakker om "Bike control" der ja. Ryktene sier han er medisinsk skikket til Portugal-runden. Med fare for å dra det vel off topic her ... Men i ett forsøk på å dra det tilbake, det er alltid gøy å se en landeveissyklist gjøre balansemagi som ligner. Jeg tenker da også alltid "Marquez moment" når slikt skjer.
Marc er rå. Og han fikk vel også ettertrykkelig bevist at det ikke er så smart å ta 50 push-up's og kjøre motorsykkel med 300hk et par dager etter komplisert overarmsbrudd. Håper han blir 100%
Cavendish i flytsonen for tiden. Halvorsen ikke så mye, selv om Wærenskjold dro ham frem på mesterlig hvis. I morgen er det fire ritt på programmet og jeg fikk beskjed om å gå i karantene i dag...
Ja, det der var sjukt sterkt av Leknessund sett med norske øyne. Og som det ble kommentert på Eurosport, "han er jo med og går rundt også". Men generelt et meget fartsfylt ritt. Kjenner jeg gleder meg til høsten og VM.
Hvem hadde trodd at det var Mark Cavendish som skulle ta QuickSteps 800 seier? 169 ryttere siden 2003, 96 av de har vunnet ritt. Det mest overraskende for meg er at Tony Martin er nummer 3 på seierslista etter Boonen og Cav.
Brabantse Pijl var virkelig et morsomt ritt. Bra spenning over lang tid, og er helt der oppe med de store rittene i en til nå begivenhetsrik sesong. Gøy at de britiske kommentatorene lovpriste Leknessund så mye. Satser på at det har løsnet litt for ham nå, og at han har fått kjent litt på nivået. Regner med at dette ikke er det siste vi ser av denne nordlendingen i år.
Bare for å gni det inn, hvor lenge er det siden tema i denne tråden var "alt var bedre før og den nye generasjonen er dritt"... Kanskje ørlite satt på spissen. Jeg har bare hørt noen intervjuer av Leknessund og synes han fremstår som en hærlig type ! ! !
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
For min del er det mer mellomgenerasjonen, de mellom Kristoff/Boasson og Foss/Leknessund som har falt litt bort.
Til forsvar for den generasjonen, så ble en "chase group" med Bystrøm, Cavagna, Skujins og R. Stannard omtalt som "The Bystrom group" i Cyclingnews' referat. Så ble litt oppmerksomhet på han også.
Gøy å se at Bystrøm har fått fritt spillerom til å gå i brudd denne vårsesongen. Ser ut til at han sliter litt når det virkelig trøkkes til i kneikene, men han er sterk og snart går nok bruddet inn. Håper å se ham i brudd i noen Grand Tours i år.
Bare for å gni det inn, hvor lenge er det siden tema i denne tråden var "alt var bedre før og den nye generasjonen er dritt"... Kanskje ørlite satt på spissen. Jeg har bare hørt noen intervjuer av Leknessund og synes han fremstår som en hærlig type ! ! !
Dagens ungdom har skjønt at det er mere gøyalt å angripe enn å sitte å stirre på wattmåleren og høre på radio. Og så er det heller ingen drepende kjedelige lag ala USPS og Sky som kveler alle rittene for øyeblikket.
Ja det kommer til å dukke opp igjen da. Men det er jo svært sjelden den taktikken brukes, langt mindre funker, i vårklassikerne med vind, korte knekkerbakker, trange bygater, brostein og alskens annet snacks. Er litt annerledes når løypeprofilen er "først 150km nokså flatt, deretter to bakker à 15 km og så i mål".
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Sykt imponerende klatring av Tobias Johannesen som sykler sitt første proffritt i Tyrkia. Og det gjør også Jay Vine som ble nr. 2 på etappen. Han fikk kontrakt med Alpecin-Fenix etter at han vant Zwift Academy i fjor.
Siden ingen andre har kommentert det.. Anders Johannessen fik 30 sekunder tidsstraff for å gi en flaske til en funksjonær som tok imot. Det er vanvittig firkanta av UCI. Synes den regelen er vanskelig å like.
Leknessund viser bra styrke i dag. Sterkt å henge med sånn han gjør i dag etter å ha sittet i brudd i hele dag.
Også bra at både MvdP og van Aert ikke bare kan vinne som de vil når de er der framme også.Sterkt kjørt av Pidcock.
For en gjeng med unge helter vi har i feltet nå. MvdP, WvA og Pidcock er herlige typer som virkelig koser seg på sykkelen. Både Mvdp og Pidcock vil fortsette å konkurrere på terrengsykkelen og på cross-sykkelen, fordi de synes det er gøy.
Begge er jo klare medaljekandidater på terrengsykkelen i både VM og OL også. Van Aert har ikke konkurrert på internasjonalt nivå på terrengsykkel, men viser stor allsidighet på veien ved å hevde seg i spurter, på tempo og i middels lange - lange bakker. I tillegg til den klassiker-trioen kan vi jo inkludere Pogacar og Bernal i den nye vinen. Bernal vant VM-gull i terrengsykkel i Hafjell i 2014 som junior. Pogacar liker også å leke på terrengsykkelen når sjansen byr seg. Det hele strider egentlig litt mot Jakob Ingebrigtsens mantra om at trening ikke skal være gøy.