Jeg er som vanlig minst 10 år for sent ute

! Hehe, jeg har forlengst gitt opp RSS etter at nettluringene fant ut at det ikke var innbringende nok, men jeg brukte det mest her på terrengsykkel, vegvesenet, og nrk/yr/varsom. Så jeg har egentlig bare brukt det på mobilen og sporadisk i opera-nettleseren på pc, men tror at det er vanskelig å få gode nok funksjoner med sortering/filtrering uten å betale for det i en app nåtildags.. Vet ikke om du tenker på offline lesingsfunksjoner, etc, mobil eller pc, så dette er bare skudd fra hofta, andre kommer sikkert med sine mer oppdaterte kvalitetsråd.

Feedly har funksjoner du ber om for ios/android, men er subscription only, ellers skal gratisappene Flym og Feedme være gode, mer minimalistiske i grensesnittet uten mye reklamemas, etc. Slikt liker jeg best. Og mørk modus, etc.. for maks batteritid, etc.
På IOS er Reeder 4 antakelig det beste av gratisapper (reeder 5 er ikke gratis), ifølge ekspertene jeg har spurt.

RSSOwl er et bra alternativ for pc (alle OS), skal være svært konfigurerbar og støyfri.