Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: DesmoSkier] #2655145 29/03/2021 13:21
K
klev1 Offline
Avhengig
Avhengig
K
Garantert transkjønnet. Ikke at det er noe galt med det.

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: DesmoSkier] #2655440 31/03/2021 14:46
Iselilja Offline
Det er vel bare å nyte ICON_WINK

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: DesmoSkier] #2655521 31/03/2021 21:41
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg er litt usikker på om jeg tørr å gratulere, siden denne trønderspionskandalen fort kan snu 180 grader ICON_WINK

Okay da, gratulerer!

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: DesmoSkier] #2655531 01/04/2021 05:10
123nils Offline
Ringrev
Ringrev
Kult.

Om det ikke dukker opp en dame som.....

Liker:
Ski/sykkel/friluftsliv
Beatles
Monty Python
er alkohol og nikotinfri
.....så opprettholder jeg singeltilvætelsen.😉

(Flaks at det har funka så utrolig bra i i over 20 år)😁

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: DesmoSkier] #2656235 06/04/2021 06:03
gare Offline
More than words
More than words
En dame som i det hele tatt vet at Ducati hadde roundcase-motor ... høres ut som en skipperskrøne/for godt til å være sant/enhjørning, men er det sant høres hun også ut til å være en keeper

[Linket bilde fra starecat.com]

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: Stupfull] #2656299 06/04/2021 09:51
chalshus Offline
More than words
More than words
Sitat: Stupfull
Mange tenker drage med samme hobby er nice, helt til de prøver det.

Gikk det dårlig?

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: DesmoSkier] #2656305 06/04/2021 10:08
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Mitt inntrykk er at mange sliter med å få til balansen egentid og partnertid sånn generelt.

Så har man samme hobby og må begynne å vurdere egentid og partnertid inne i hobbyen også ICON_SMILE

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: DesmoSkier] #2656396 06/04/2021 14:37
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Gratulerer Helge! Hyggelig å lese!

Men nå som kjærstetid blir sykkeltid, får du tid til å lufte Ducatien, eller er den snarlig til salgs for utskifting av hvitevarer, sofa, gardiner eller kanskje kjøp av matchende Vendetta med rosa Helm gaffel?? ICON_SMILE

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: Raymond] #2656398 06/04/2021 14:44
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Raymond
..... sofa, gardiner eller kanskje kjøp av matchende Vendetta med rosa Helm gaffel?? ICON_SMILE

Hvorfor skal DesmoSkier ikke kjøre sykkel som matcher sofa og gardiner?
Den skal tross alt stå på salongbordet (regner jeg med), og ja, det er sikkert klisje, men det er jo ikke usannsynlig at dama er litt mer nøye på at sykkelen hans matcher interiøret hans når hun er på besøk.

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: Tange] #2656501 06/04/2021 21:01
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Tange
..... sofa, gardiner eller kanskje kjøp av matchende Vendetta med rosa Helm gaffel?? ICON_SMILE

Hvorfor skal DesmoSkier ikke kjøre sykkel som matcher sofa og gardiner?
Den skal tross alt stå på salongbordet (regner jeg med), og ja, det er sikkert klisje, men det er jo ikke usannsynlig at dama er litt mer nøye på at sykkelen hans matcher interiøret hans når hun er på besøk.

Jo, du har jo helt rett. Altfor lenge siden fruen flyttet inn her og syklene måtte flytte ut i et rom uten både vinduer og gardiner, har fotrengt hvor trivelig det var å ha sykler i stua.. skull

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: DesmoSkier] #2656508 07/04/2021 05:40
gare Offline
More than words
More than words
Har han en roundcase så må den ALDRI selges(bortsett fra til meg, for en symbolsk sum :D). På den annen side, har han en roundcase er jo det greit med egenkapital til større bolig når alle syklene skal finne plass sammen med alle skiene.

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: gare] #2656511 07/04/2021 05:59
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: gare
Har han en roundcase så må den ALDRI selges(bortsett fra til meg, for en symbolsk sum :D). På den annen side, har han en roundcase er jo det greit med egenkapital til større bolig når alle syklene skal finne plass sammen med alle skiene.

er det noen roundcaser i Norge i det hele tatt ? isfåfall kan de vel telles på en hånd

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: gare] #2656512 07/04/2021 06:01
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
En dame som i det hele tatt vet at Ducati hadde roundcase-motor ... høres ut som en skipperskrøne/for godt til å være sant/enhjørning, men er det sant høres hun også ut til å være en keeper og stiller i en annen liga...

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: gare] #2656518 07/04/2021 06:31
DesmoSkier Online OP
Besatt
OP Online
Besatt

Damen visste ikke fra før noen ting om Ducati Roundcase-motorer, men vi satt og kikket på diverse motorsykler i forbindelse med at hun startet å ta mc-lappen for en stund siden (før vi ble sammen). Og da er det jo umulig å ikke komme innom en av verdens vakreste motorsykler.
Jeg er forøvrig ikke eier av en Roundcase-Ducati, selv om jeg veldig gjerne skulle vært det ICON_SMILE

Sitat: Flamini

er det noen roundcaser i Norge i det hele tatt ? isfåfall kan de vel telles på en hånd

Jeg vet ikke om noen, men om de finnes så blir de nok gjemt godt bort i en garasje ICON_WINK

Redigert av DesmoSkier; 07/04/2021 06:32.

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: Raymond] #2656521 07/04/2021 06:40
DesmoSkier Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
Gratulerer Helge! Hyggelig å lese!

Men nå som kjærstetid blir sykkeltid, får du tid til å lufte Ducatien, eller er den snarlig til salgs for utskifting av hvitevarer, sofa, gardiner eller kanskje kjøp av matchende Vendetta med rosa Helm gaffel?? ICON_SMILE

Ducatien har fått lite lufting uansett i det siste, men det er helt greit. Den har uansett begynt å stige i verdi (eller ihvertfall sluttet å synke...) og forsikringen er billig, så det er ikke noe stress. Den konkurrerer om tiden med terrengsyklingen, ikke dama ICON_SMILE
Og damen har forresten en helt fin On One Deedar som hun er superfornøyd med, så lang&slakk titansykkel med rosa gaffel er et godt stykke unna ICON_LAUGH

Til dere som bekymrer dere for om jeg får nok egentid - ikke gjør det ICON_WINK Vi må bo i Oslo og Stockholm en god stund til, så det blir masse egentid når jeg er i Oslo. Men jeg kommer til å trenge litt hjelp til å holde Tirsdagsklubben™ rullende når jeg er utenbys innimellom ICON_SMILE

Helge
Strava
Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: DesmoSkier] #2656528 07/04/2021 07:00
gare Offline
More than words
More than words
Men hva slags Ducati er dette da??? Du kan jo ikke bare holde på sånn ICON_WINK (jeg har en Multistrada 620, jeg har alltid likt utseendet på den, men innser at det nok er en "acquired taste"). Sånn utover det kan man bare erkjenne at både Ducati, Moto Guzzi og for den saks skyld BMW, bygde finere motorer før, men at motorene de bygger nå er bedre.

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: gare] #2656550 07/04/2021 07:48
DesmoSkier Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
Men hva slags Ducati er dette da??? Du kan jo ikke bare holde på sånn ICON_WINK (jeg har en Multistrada 620, jeg har alltid likt utseendet på den, men innser at det nok er en "acquired taste"). Sånn utover det kan man bare erkjenne at både Ducati, Moto Guzzi og for den saks skyld BMW, bygde finere motorer før, men at motorene de bygger nå er bedre.

Her er jeg og sykkelen på Rudskogen, der den går kanskje 1/3 av sine få årlige kilometer ICON_WINK
[Linket bilde]
Min fascinasjon for Ducati slutter sånn cirka med denne perioden, etter det blir det for mye elektroniske hjelpemidler for min del.

Redigert av DesmoSkier; 07/04/2021 08:41.

Helge
Strava
Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: gare] #2656565 07/04/2021 08:12
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler

Fattern har en V7 special med sidevogn. Ser ikke ut i måneskinn lenger, men går fortsatt.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: baronKanon] #2656574 07/04/2021 08:29
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: baronKanon

Fattern har en V7 special med sidevogn. Ser ikke ut i måneskinn lenger, men går fortsatt.

Det er jo nesten så kult som du får det. Det eneste som er kulere er sidevognsracere
[Linket bilde]

Vedlegg
Ducati kneeler.jpg (607.42 KB, 1506 nedlastinger)
Redigert av gare; 07/04/2021 08:29.

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: gare] #2656580 07/04/2021 08:49
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: baronKanon

Det er jo nesten så kult som du får det. Det eneste som er kulere er sidevognsracere
[Linket bilde]

Fattern har også en kompis som kjørte sidevognscross (veteran) med en gammel, modda, ombygd Guzzi og sønnen som burkslave. Det tok dessverre slutt da han fikk en brutal hodeskade under race i Sverige for noen år siden.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: gare] #2656604 07/04/2021 09:55
DesmoSkier Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
Sånn utover det kan man bare erkjenne at både Ducati, Moto Guzzi og for den saks skyld BMW, bygde finere motorer før, men at motorene de bygger nå er bedre.
Det er derfor det er fint at det finnes sykler som Vee Two Imola Evo, bare synd den koster like mye som en hytte på fjellet ICON_WINK
[Linket bilde]

Helge
Strava
Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: gare] #2670869 30/06/2021 21:43
DesmoSkier Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
En dame som i det hele tatt vet at Ducati hadde roundcase-motor ... høres ut som en skipperskrøne/for godt til å være sant/enhjørning, men er det sant høres hun også ut til å være en keeper

Bare for å gi en status:
I mine øyne er hun en del penere enn damen på bildet, så jeg sier meg godt fornøyd. Men viktigst er at hun ikke spiller noe lure-spill (eller golf!), er helt ærlig, og digger stisykling, skikjøring, kroppskontakt, gamle Porscher og Ducati.

Redigert av DesmoSkier; 30/06/2021 21:44.

Helge
Strava
Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: DesmoSkier] #2671008 01/07/2021 13:11
Iselilja Offline
Så deilig det er å være forelsket. Helge du er bra søt ICON_WINK

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: DesmoSkier] #2671043 01/07/2021 20:22
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: DesmoSkier

Bare for å gi en status:
I mine øyne er hun en del penere enn damen på bildet, så jeg sier meg godt fornøyd. Men viktigst er at hun ikke spiller noe lure-spill (eller golf!), er helt ærlig, og digger stisykling, skikjøring, kroppskontakt, gamle Porscher og Ducati.

er hun der når du våkner også ?

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: Flamini] #2671076 02/07/2021 08:49
DesmoSkier Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
Sitat: Flamini

er hun der når du våkner også ?

Jepp ICON_SMILE

Helge
Strava
Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: DesmoSkier] #2671103 02/07/2021 10:31
ELO73 Offline
Ivrig
Ivrig
Vasker hun hjelmen?

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: gare] #2671914 08/07/2021 09:09
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig

Litt usikker på om Hope Solo er en keeper. Ja, på banen var hun det. Men, med ett par saker med domestic violence, gjør at hun kanskje ikke er en keeper på hjemmebane? Nå, har riktignok anklagene blitt frafalt.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: DesmoSkier] #2671968 08/07/2021 14:57
Papegøyal Offline
Troll
Troll
Gratulerer med ny dame til DesmoSkier.

Jeg ser flere damer på Tinder med terrengsykkel. De faller i noen utvalgte kategorier.

1. Frøken verdensmester: Du har to eller tre i Osloregionen som har bilde av seg selv på sykkelen som tar et drop som er høyere enn jeg selv har droppet. Jeg er ute etter fitte, ikke etter en fittekjerring som skal gi meg mindreverdighetskomplekser. Big difference. Christina fra Pinkbike; go home.

2. Frøken vestkant: Garantert økonom. Skrever over en sykkel av karbonfiber av merke type kjent, dyr, men ikke nødvendigvis bleeding edge. Er smal og slank. På profilen så står det garantert ingenting om hva hun kan tilføre hverdagen din av positivitet, men det står sjelden så mye uansett. Har hun barn, så står det garantert heller ikke. Det er jo bare positivt å trekke de fram senere, ikke sant?

3. Frøken rekruttert-til-sykkel-av-eksen. Dette betyr høvla over av en du kjenner på terrengsykkel.no. Dama liker nerder og har et hjerte for tapere. Du vet tapere av den typen mannfolk som flokker seg rundt alle jenter ved enduro-tilstelninger som groupies. Utseende og væremåte totalt ufarlig litt sånn nice guy ala han duden fra youtube-kanalen Kyle and April - Ride MTB. Duden er mye flinkere til å droppe enn meg, men han kommer allikevel aldri til å bli noen EWS front runner, ikke sant. Mest sannsynlig en dame som har blitt dumpa, for ellers ville hun allerede humpa på ny kar fra sykkelmiljøet. Hvorfor avertere med sykkel, når du bare kunne plukka en kar fra samme miljø, hvis du var attraktiv nok? Forvent også den søte eimen av weed på første date, hvor du selvfølgelig betaler alt.

Jeg ser også damer på Tinder med sykkel. De faller i følgende utvalgte kategori
1. Er femti. Har barn. Har jævlig mange krav. Har en kjedelig sykkel. Ser ikke på MotoGP. Liker lær, men ikke BDSM. Forstå det den som kan.

Nye dama mi
- liker ikke syklister
- vet ikke hva ducati er for noe
- ville sannsynligvis knekt de fleste rammene om hun satt seg på dem

Positivt: Liker BDSM.

Like the famous philosopher Jagger once said: You can't always get what you want. But sometimes; you get what you need.

I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.
Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: Papegøyal] #2672078 09/07/2021 14:38
chalshus Offline
More than words
More than words
Sitat: Papegøyal
Christina fra Pinkbike; go home.

Hvorfor er du redd for å ha en kjæreste som er bedre å sykle enn deg?
Jeg tenker at det hadde vært moro.

Christina fra PB virker helt super.

Re: Dame, stisykkel på kjøkkenet og metal [Re: chalshus] #2672102 09/07/2021 22:42
Papegøyal Offline
Troll
Troll
Sitat: chalshus
Sitat: Papegøyal
Christina fra Pinkbike; go home.

Hvorfor er du redd for å ha en kjæreste som er bedre å sykle enn deg?
Jeg tenker at det hadde vært moro.

Christina fra PB virker helt super.

Fordi av de ingrediensene jeg har i personligheten min, så scorer jeg høyt på at jeg er selvopptatt og forfengelig. Lykken min vil da bli lavere av at jeg har en dame som reduserer selvbildet mitt.

Dette beskrev også statistikeren og forskeren Ottar Hellevik i boka "Jakten på den Norske Lykken." Hvis du har valget mellom en jobb hvor du tjener godt, men kollegaene tjener bedre, og en jobb hvor du tjener mindre godt, men bedre enn kollegaene, så velger du jobben hvor du tjener bedre enn kollegaene. Fordi det gir det bedre selvfølelse å være mer verdsatt enn sidemannen, og det å være mer verdsatt veier opp for en stor negativ lønnsbalanse.

Hun kan gjerne være bedre på ting som ikke betyr en dritt for meg.

I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.
Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support