|
Pulsklokke som viser helsetilstand
|
Pulsklokke som viser helsetilstand
28/03/2021 21:09
|
Flamini
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg har en kompis som har slitt med høyt arbeidspress og samlivsbrudd, med påfølgende helseproblemer - hjertebank og sjekk hos legen.
Er det noen pulsklokker som har duganes programvare til å overvåke helsetilstanden og komme med god tilbakemelding på hjerterytme, hjertets tilstand og generell helse ? Jeg er ikke lege så spørsmålene blir muligens litt naive...
Syklister er også guds utvalgte folk
|
|
|
Re: Pulsklokke som viser helsetilstand
[Re: Flamini]
28/03/2021 21:29
|
Akaly
Veteran
|
Veteran
Fitbit Sense har stressmåling og måling for hjerteflimmer og andre hjerterelaterte ting. Har ikke peøvd den klokka selv, men generelt er Fitbit-appen bra, dog må du antagelig ha et betalabonnement for å bruke disse avanserte funksjonene.
|
|
|
28/03/2021 21:32
|
perbl
More than words
|
More than words
Er ikke dette med EKG og andre ting noe av det som Apple Watch skryter av å være bra på? Får vel også en semifungerende målning av oksygenmetning i den siste utgaven.
Men jeg tipper vel de fleste medisinere vil si at dette ikke er noe du kan måle konstant med ei klokke, da det er mange ting som krever spesialistkunnskap og utstyr for å sjekke. En EKG hos fastlegen er jo gjerne noe som får deg sendt til spesialist med mer kompetanse og utstyr.
Redigert av perbl; 28/03/2021 21:33.
Per B.
|
|
|
29/03/2021 06:45
|
torbis
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har testet de fleste klokker og skrevet omfattende tester av de. Fitbit Sense måler enormt mye, men ville nok ikke anbefalt den. Pulsmåleren er ganske på bærtur, og den er rimelig essensiell for kvalitative data og målinger. EKG funksjonen fungerer heller ikke i Norge per dags dato. Det er vel kun Apple Watch, noen av Samsung sine Watch og Active klokker, samt Withings ScanWatch som har EKG.
Jeg testet Apple Watch nylig, og ble mektig imponert over den.