Du kan legge inn bilde fra annen nettside/billedbank slik: 1. Velg Bytt til fullskjermvisning for svar. 2. Skrive teksten og marker hvor du vil legge inn bildet. 3. Velg funksjonsknappen for bilde (9. fra venstre) og legg inn adresse for bildet. Denne må ende på .jpg eller annet billedformat. 4. Forhåndsvis innlegg for å se om bildet vises. Post siden svar.
Om du ikke har slik lenke, er det enklere å bruke bilde lagret på egen maskin: 1. Skriv innlegget (evt. velg Rediger om du vil endre på et innlegg), velg Filadministrasjon og legg til bildet (først Legg til fil og siden Ferdig). Vær oppmerksom på at bildet ikke må være større enn 1.9 MB. 2. Trykk Send. Innlegget publiseres nå med bildet som et vedlegg som bare vises som en link/tekstrad. 3. Klikk på linken til vedlegget og kopier adressen fra adressefeltet i nettleseren når bildet kommer opp. 4. Gå tilbake til innlegget, velg Rediger, velg funksjonsknappen for bilde, legg inn adressen du har kopiert. Trykk Rediger innlegg. Da legges innlegget ut igjen med bildet synlig.
Om du ikke vil ha billigsykkel som Specialized Aethos eller Speedvagen Vanilla (vel, vi vet jo ikke prisen på den ennå), har du nå sjansen til å skaffe deg et rammesett til kr. 110.000.
Jeg har et nostalgisk forhold til den opprinnelige Roadmachine fra modellår 2017, ført i pennen av Torgny Fjeldskaar. Artig at sykkelen lever videre som prestisjeprosjektet i modellår 2021 fra BMCs eget utviklingslaboratorium, som i sin tid laget Impec-rammene.
BMC er stolt av sin karbon, og Masterpiece-modellen kommer i ubehandlet svart. Tja.
Selv er jeg svak for de utradisjonelle, spreke fargene som Torgny introduserte da han i sin tid gjorde BMC 100% hotter, og jeg er glad for at i hvert fall noen av 2021-modellene vi har sett hittil, fører arven videre.
Også verdt å merke seg at Roadmachine X, blandeveis/grus-versjonen i aluminium, som opprinnelig kom til verden som landeveissykkelen Roadmachine 03, nå endelig utnytter festepunktene, og i 2021 kommer fullt utstyrt med skjermer.
Jeg må sjekke om skjermene passer på den opprinnelige Roadmachine 02, som også har skjulte fester
Min egen, gamle traver skjuler seg fra pandemien, og fører en tilbaketrukken tilværelse i fjerntliggende strøk rundt hovedstaden.
Nå holder jeg på med å bygge opp min Roadmachine 01 og klarer ikke helt å besteme meg for riktig høyde på styret. Er det mulig å kappe gaffelrøret flere ganger? Altså ta ut den selvgjengende innsatsen og kappe lenger ned?
Nå holder jeg på med å bygge opp min Roadmachine 01 og klarer ikke helt å besteme meg for riktig høyde på styret. Er det mulig å kappe gaffelrøret flere ganger? Altså ta ut den selvgjengende innsatsen og kappe lenger ned?
Jepp, det går fint. Skru ut innsatsen, kapp og skru den inn igjen:)
Joda, bilder skal dere få om det er interesse for slikt. Det er ikke mye å skryte av ennå. Klarte å montere feil bremseslange tl bakbremsen, SM-BH59 og ikke SM-BH90, men jeg hadde heldigvis ikke montert kranklageret, så det er jo bare å rygge tilbake noen hakk. Prøver å justere inn styret og enn så lenge bruker jeg samme mål som jeg har brukt på CX`n som for øyeblikket er satt opp for landevegssykling. Jeg tror (!) at det derfor er liten fare for at jeg vil måtte gå opp med styret senere. Men jeg vet ikke om en evt endring i posisjon fra setet, vil påvirke dette.
Dette med karbonkapp sitter langt inne. Nå har jeg kjent, gått på, gått av. Stått ved siden, stått foran, stått bak og kjenner at styret i det minste ikke må opp. Muligens vil det ned med tiden. Bør jeg likevel ta med en ekstra shim når jeg kapper, sånn for sikkerhets skyld. Eller bare kappe på med en shim, som vist?
Bør jeg likevel ta med en ekstra shim når jeg kapper, sånn for sikkerhets skyld. Eller bare kappe på med en shim, som vist?
Jeg er ingen kløpper på selve kappingen, det overlater jeg til verksted men jeg ville beholdt en ekstra shim eller to, og kappet mer først når du har tatt noen turer og er sikker på oppsettet.
Bør jeg likevel ta med en ekstra shim når jeg kapper, sånn for sikkerhets skyld. Eller bare kappe på med en shim, som vist?
Jeg er ingen kløpper på selve kappingen, det overlater jeg til verksted men jeg ville beholdt en ekstra shim eller to, og kappet mer først når du har tatt noen turer og er sikker på oppsettet.
Ja, det er i de baner jeg tenker. Selve kappingen skal gå greit. Har kjøpt meg jigg og har allerede kappet ett par andre gaffelrør. Rett og pent blir det, men det hjelper jo ikke om det er feil lengde
Da blir det lengde nok til to stk shim, siden det er mulig å bygge ned med ett uten å kappe.
Det skrider fremover. Gaffelrøret ble kappet og jeg tok høyde (etter gode råd) for en ekstra shim (spacer) skulle det bli nødvendig. Jeg har virkelig sans for detaljene her. Spesielt den integrerte kjedefangeren.
Noe pusl med å få tredd kabler og bremseslange, men etter mye tenking og planlegging, så gikk det på ett vis bra.
Bremsene fikk jeg luftet av selveste Shimano Norge og jeg innså at det ville ta meg laaaaang tid å gjøre dette skikkelig selv. Mye luft i bakbremsen noe vi tror skyldtes det at bremseslangen tres under kranklageret og at dette derfor blir en type vannlås. Men etter tre innsprøytninger og en del tipping hit og dit, så ble det dønn solig.
Styretape ble snurret på på en imponerende dårlig måte av meg, så her må jeg nok trå til igjen og denne gang i dagslys (mye lys)
Så alt som gjenstår nå, er å montere flaskeholdere og prøve den før Flanderen.
Jeg tror dette er starten på noe godt.
(jeg skal selvfølgelig sette hjul, kjede og krank i riktig posisjon for finalebildet. Gidder ikke å korrigere plassering av logo på dekkene siden de er tubeless)
Om vi likevel får lov til å pirke, ville jeg sett enda en gang på vinkler på sete og styre. Med alle forbehold om at de to siste bildene kan lyve, og jeg kan ta feil, ser det ut til at du har negativ vinkel på setet og positiv på styret.
Vinkel på setet skal jeg være forsiktig med å legge meg opp i, men mindre vinkel på styret vil kunne gi bedre visuell balanse og et mer aggressivt og fartspreget uttrykk. Og gjerne enklere å betjene hendlene når du er i bukken. Tror jeg. For det det er verdt.
Om vi likevel får lov til å pirke, ville jeg sett enda en gang på vinkler på sete og styre. Med alle forbehold om at de to siste bildene kan lyve, og jeg kan ta feil, ser det ut til at du har negativ vinkel på setet og positiv på styret.
Vinkel på setet skal jeg være forsiktig med å legge meg opp i, men mindre vinkel på styret vil kunne gi bedre visuell balanse og et mer aggressivt og fartspreget uttrykk. Og gjerne enklere å betjene hendlene når du er i bukken. Tror jeg. For det det er verdt.
Takk for tilbakemelding. Jeg tror nok bildet jeg tok på tur lyver litt, men jeg ser at styret med hell kanskje kan skal vinkles noe mer ned for å bedre estetikken. Setet derimot, heller akkurat nok til at det oppleves komfortabelt samtidig som det ser innafor ut. I det minste for mitt utrenede øye (1grad?)
...og med Juffes bygg av april 2021 synes jeg vi skal unne oss et nostalgisk gjensyn med den opprinnelige lanseringsvideoen av juni 2016
Med TdF-vinner Cadel Evans på hans egen, førstegenerasjons Kermit-grønne Roadmachine 01 med Dura-Ace Di2, DT Swiss RC38 C Spline, rød og sort Fizik Antares, og det som ser ut som 3T Rotundo Team, som på hans Teammachine. Men, så vidt jeg kan se, snusfornuftige Conti GP 4-Season
Evans er da også rimelig snusfornuftig som person. Tipper han har skarpe tellekanter i klesskapet og navn i alle klærne til barna, for å si det sånn.
Evans brukte nesten ti minutter en gang på å forklare meg hvorfor jeg skulle hente opp flaska fra flaskeholderen motsatt vei av hva jeg pleier, fordi det var mer aerodynamisk da albuene ikke kom like langt ut. I et brudd betydde måten du tok flaska på alt. At mannen er opptatt av detaljer er utenfor enhver tvil.
Er heller ingen utpreget elsykkelentusiast, men om jeg skulle leve så lenge at alle mine jevnaldrende sykkelkompiser er i graven eller på pleiehjem og jeg skal henge med ungdommen, ville dette vært et flott redskap. Landskapet i filmen må være i Sveits. Ville tippe at dette er filmet rundt Interlaken som er rett sør for BMCs hovedkvarter i Gretchen.