Kult. Helt klart fristende, jeg vil heller ha det enn lettere pedaler til 3500. Men klarer med trolig med det jeg har og det som er på vei inn en stund til.
En kul ting med GX AXS er jo at det kommer med et batterilokk. Ifølge Pinkbike er dette lokket kompatibelt med X01 og XX1 AXS også, og vil beskytte det utsatte batteriet litt ekstra. Jess plis.
Jeg har X01 Eagle AXS og har hatt X01 Eagle med wire. Fordelene med AXS:
o Slipper wire(føring) på sykkelen o Enklere å installere o Marginalt mer presist på giring oppover på kassetten (man kan ikke dra for kort eller langt) o Ingen strømpe/wire som sakte blir dårligere over tid
...og det er det. Det blir feil å si at jeg angrer på at jeg kjøpte AXS, men det er ikke i næææærheten av å være verdt pengene. Om jeg hadde hatt valget mellom GX AXS og analog GX og fem tusen i handa hadde jeg valgt det siste sju dager i uka.
Det frister, må si det, men gidder ikke bytte. Om X01 bakgiret hadde gitt seg nå, eller jeg skulle bygget sykkel fra grunnen av nå så hadde det garantert blitt GX axs, selv med alle alternativer tilgjengelig.
...og det er det. Det blir feil å si at jeg angrer på at jeg kjøpte AXS, men det er ikke i næææærheten av å være verdt pengene. Om jeg hadde hatt valget mellom GX AXS og analog GX og fem tusen i handa hadde jeg valgt det siste sju dager i uka.
Når jeg tenker meg om: dersom noen vil bytte sitt lite slitte GX eller X01 Eagle-gir med mitt lite slitte X01 Eagle AXS (450km) med prisdifferansen i mellomlegg er jeg lutter øre.
Jeg kommer "aldri" til å bytte tilbake fra AXS, med mindre jeg blir fattig eller noe slår seg fullstendig haywire. Er så digg, ass. Og spesielt digg at det sier dzz dzz når det skifter. Er også kult å nerde på antall skift i AXS-appen, samt hvilke drev som brukes mest.
Jeg kommer "aldri" til å bytte tilbake fra AXS, med mindre jeg blir fattig eller noe slår seg fullstendig haywire. Er så digg, ass. Og spesielt digg at det sier dzz dzz når det skifter. Er også kult å nerde på antall skift i AXS-appen, samt hvilke drev som brukes mest.
Du kan også få opp antall skift rett på Garmin-computeren. Er litt artig med sånn statistikk.
Jeg er kanskje rar, men må si at det frister faktisk over hodet ikke pittelitt engang. Kommer nok til å vente så lenge det er praktisk mulig før jeg vurderer å putte noe elektronikk inn i miksen. Vanskelig nok å huske på å lade GPS-en
Fulldemperen har et GX-Eagle bakgir som må brukes opp først, og det ligger jo et reservegir i delekassa i tillegg. Så det kan gå noen år før det blir aktuelt å lade girsystemet Sti-hardtailen står på 11-delt XX1, og det funker så utrolig bra at der må jeg nok bytte girwire annethvert år så lenge titanramma ikke knekker. Det er jaggu bra at jeg kjøpte SRAM sin 100-pack med girwire i vinter
Mitt beste argument for å holde meg laaangt unna. Må ikke finne på å teste det der.
Mitt beste argument for å holde meg laaangt unna. Må ikke finne på å teste det der.
Ignorance is bliss. Og mye billigere.
Leide dessverre landevei med di2 på Granca i 2019.
Jeg er kanskje rar, men må si at det frister faktisk over hodet ikke pittelitt engang. Kommer nok til å vente så lenge det er praktisk mulig før jeg vurderer å putte noe elektronikk inn i miksen. Vanskelig nok å huske på å lade GPS-en
Du glemmer å lade fordi det tar så lang tid før du må lade
Det er fordi du har så korte turer det Kristian. :-P.
Batteritid på AXS synes jeg er en av svakhetene til systemet. Sram oppgir vel 20 timer selv på mtb hvis jeg ikke husker feil Jeg lader batteriet hvertfall 1 gang i uken sommertid for å være sikker. Har gått tom.
Redigert av olechr; 25/03/202120:36.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Det er jaggu bra at jeg kjøpte SRAM sin 100-pack med girwire i vinter
Bra pandemi-hoarding det da!
Jeg gikk lei av å kjøpe 5-10 stk, ikke tenke på det en stund og så plutselig ikke ha mer igjen. Nå har jeg samme problemet, men har i det minste utsatt det en 10-ish år
Jeg bruker X01 AXS til vanlig. Fantastisk! Etter en del testing av GX AXS kan jeg melde om følgende:
Ingen forskjell i ytelse/giring Litt hardere/mer klikk følelse i trigger/controller Litt tyngre bakgir Kult at upgrade kittet har alt man trenger, inkludert adjustmnet tool og et flott multiverktøy Cage'n er, som på XX1 og X01 AXS, 10mm kortere en de mekaniske SRAM bakgirene. Flott for bedre klaring til moder jord.
Jeg skulle ønske at den ble levert med Rocker paddle rett ut av boksen, men den originale fungere bra. Bare litt uvant sammenlignet med vanlig mekanisk trigger. Heldigvis så er det en rimelig sak å bytte til Rocker om man ønsker. Syns det også er merkelig at alle AXS kommer som default setting at å trykke oppover, går nedover på kassetten. Hvilken setting bruker dere på triggeren?
Når AXS-appen og Garmin er koblet sammen får man varsel på telefonen om det er behov for å lade etter turen. Det er en funksjon jeg setter stor pris på.