Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 31 av 34 1 2 29 30 31 32 33 34

Dårlig erfaring med Bikeshop.no

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2658447 15/04/2021 11:38
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454
tron Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454
Godt å høre at mange har gode erfaringer. Å støtte opp under norske virksomheter er en god ting.
Mulig det går en ikke-verdsatt-kunde-alarm i Bikeshop HQ hver gang jeg legger inn en bestilling.
Prøve å bestille på et annet familiemedlem neste gang ICON_LAUGH

EDIT: Harrusett.. Nå kom jammen leveringsbekreftelse. BS HQ har øye med tråden her, hehe

Redigert av tron; 15/04/2021 11:44.
Re: Bikeshop.no svarer [Re: RayP] #2659786 21/04/2021 13:21
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
JonAre Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
Sitat: RayP
Sitat: JonAre
Sitat: JonAre
Alle erfaringer tyder på at hver av disse returene ville tatt 2-3 mnd med mas, diskusjoner og sommel hos bikeshop.

Jeg logget inn for å se hvordan det gikk med den siste saken. Bikeshop ville av en eller annen grunn ha min tillatelse til å selge det åpenbart feilproduserte og direkte farlige produktet tilbake til produsenten, hvorpå jeg svarte litt muggent "Dere kan gjøre hva dere vil med <produktet>, bare dere ikke sender det tilbake til meg." Det ble tolket som at alt var i orden, og saken ble lukket. Man kan ikke annet enn å ta av seg hatten.


Hei JonAare,

Her har det nok vært noen missforståelser.

Sakene blir lukket automatisk hvis det går over et vist antall dager uten svar fra kunde, så hvis du svarer på e-posten så åpner den seg automatisk igjen. Akkurat her så venter vi så vidt jeg kan forstå fortsatt på en tilbakemelding fra leverandør, men du blir fulgt opp så fort vi får det.

Har jeg fortsatt misforstått, nå som det har gått et halvt år siden det ble stille? ICON_TONGUE

Jeg er litt irritert på meg selv, som grunnet deletørke i markedet ikke har klart å la være å bestille ting fra Bikeshop i år. Nødverge?

Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2659821 21/04/2021 14:54
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
K
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
Bestilte varer 0900 20 april .Nå er det gått 32 timer å bestillingen er fremdeles ikke begynnt å plukkes.Bikeshop har det beste utvalget men burde ha lært litt av leverings hastigheten til Sykkelkomponenter,å sykkelkomponenter burde hatt litt mer på lager.Har aldri fått varer fra Bikshop fortere en 3-4dager som er nesten akkurat så lang tid som R2 bike i Tyskland bruker hjem til min postkasse.Rart at det har vært slik i 3-5 år.

Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2659983 22/04/2021 09:03
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Offline
Bjolsen Zeit
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
Nå om dagen e det et voldsomt press på de som faktisk har varer. Ingen kan dimensjonere logistikken sin for å ta unna kombinasjonen vårkåte syklister som får aha-opplevelser og at alle LBSer har stengt og dessuten ikke har varer. I alle fall kan de ikke det om det skal være fortjeneste igjen.

Bikeshop og sykkelkomponenter slo R2 i forrige uke i alle fall ICON_SMILE

LarsB

Redigert av larsb; 22/04/2021 09:04.
Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2659986 22/04/2021 09:14
Registrert: May 2009
Innlegg: 5,422
Garpen Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2009
Innlegg: 5,422
Bikeshop og Sykkelkomponenter leverte med tre timers mellomrom denne uken. Tre dager leveringstid på begge. Jeg er fornøyd. ICON_SMILE


NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Bikeshop.no svarer [Re: larsb] #2659992 22/04/2021 09:40
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
K
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
Sitat: larsb
Nå om dagen e det et voldsomt press på de som faktisk har varer. Ingen kan dimensjonere logistikken sin for å ta unna kombinasjonen vårkåte syklister som får aha-opplevelser og at alle LBSer har stengt og dessuten ikke har varer. I alle fall kan de ikke det om det skal være fortjeneste igjen.

Bikeshop og sykkelkomponenter slo R2 i forrige uke i alle fall ICON_SMILE

LarsB

Det som er l litt synd er at det tar alltid 3 dager eller mer fra Bikshop uansett årstid .Forstår at det er trykk om dagen men det påvirker skjelden Bikeshop de bruker 3 dager å mer alltid.Å har gjordt det i alle år ,selv om de vet at det er det folk synes er negativt med dem.De er Norges best assortert sykkel aktør,å er veldig fornøyd med tingenes tilstand i og med at de ikke gjør noe for å kutte tid.Tipper xxl også leverer ut litt pakker om dagen ,der tar fra 18 time til 24 før det er i kassa eller hente lapp her hos meg i Nittedal.Nå er det 49 timer siden bestilling Fikk 2 mail om at bestilling var mottat i går ca kl 1700(da går den over til å bli plukket.liste )Der er ordren enda 6 ting som er på lager.Så når jeg får mail om at den er ferdig plukket blir den liggende i perioder opp til 24 timer før Posten Sandnes får den i hende.

Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2660037 22/04/2021 11:08
Registrert: Feb 2019
Innlegg: 1,826
N
Ndreas Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
N
Registrert: Feb 2019
Innlegg: 1,826
Er virkelig 3-4 dager problematisk?

Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2660046 22/04/2021 11:29
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 1,829
M
magnusc Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
M
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 1,829
Synes det er et større problem at nettsiden ikke har produktbilder enn at det tar noen dager før pakken ligger på postkontoret. Lurer på hvor mye salg Bikeshop taper på denne bilde-buggen …


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Bikeshop.no svarer [Re: Ndreas] #2660047 22/04/2021 11:30
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
K
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
Sitat: Ndreas
Er virkelig 3-4 dager problematisk?


Ja Og Nei .Jeg liker å handle lokalt i Norge men tenker da at jeg bør få minst like bra service som om jeg handler i utlandet.Når priser å utvalget i utlandet er omtrent på samme nivå tenker jeg at Norske aktører bør strekke seg litt lenger en å akkurat på samme niva som konkurrentene i utlandet.Leveringstid fra Bikeshop har vært et tema lenge (fler år).Det kan de gjøre noe med, om de vil. Å det tenker jeg er en liten pris å betale for å klare å konkurrer.Kall det gjerne hjelp til selvhjelp.
Å bruke 1,5 arbeisdager på å pakke 8 varelinjer som er på lager i 2021 er ikke helt på nivå

Redigert av Kjetil307; 22/04/2021 11:38.
Re: Bikeshop.no svarer [Re: Kjetil307] #2660069 22/04/2021 11:54
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
JonAre Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
Bikeshop har utvilsomt den beste internettløsningen og det beste utvalget i Norge. De tekniske problemene lar seg nok løse, og det samme med tidsbruken fra bestilling til levering, men det er trist at kulturen for kundebehandling er stilt inn på "det minste vi kan komme unna med". Kommunikasjonen med konkurrentene oser sykkelentusiasme og problemløsning, mens kundeservicen hos Bikeshop bærer preg av at de like gjerne skiftet beite til å slite ut klagende kunder for Power eller annen ansiktsløs kjedebutikk.

Dette er ikke et stikk til RayP eller andre entusiaster som sikkert jobber hos Bikeshop.

Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2660173 22/04/2021 18:04
Registrert: Dec 2003
Innlegg: 11,314
Arne_And Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Dec 2003
Innlegg: 11,314
Jeg har ganske dårlig erfaring med tekniske spørsmål før kjøp også dessverre. Jeg spurte om når de fikk inn en bestemt type fett, og ble foreslått en type avfetting i stedet.



Re: Bikeshop.no svarer [Re: Arne_And] #2660197 22/04/2021 20:00
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 11,115
chalshus Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 11,115
Sitat: Arne_And
Jeg har ganske dårlig erfaring med tekniske spørsmål før kjøp også dessverre. Jeg spurte om når de fikk inn en bestemt type fett, og ble foreslått en type avfetting i stedet.



Vi på kundeservice svarer på en hel del hendvendelser hver dag og av og til blir det feil. Beklager det. I fjor ble det over 100k mail pluss chat, fb og tlf.
Du får spørre etter meg neste gang.

Hilsen Christian på Bikeshop.


_________________________
Det er utstyret det kommer an på!
Re: Bikeshop.no svarer [Re: JonAre] #2660199 22/04/2021 20:07
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 11,115
chalshus Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 11,115
Sitat: JonAre
Bikeshop har utvilsomt den beste internettløsningen og det beste utvalget i Norge. De tekniske problemene lar seg nok løse, og det samme med tidsbruken fra bestilling til levering, men det er trist at kulturen for kundebehandling er stilt inn på "det minste vi kan komme unna med". Kommunikasjonen med konkurrentene oser sykkelentusiasme og problemløsning, mens kundeservicen hos Bikeshop bærer preg av at de like gjerne skiftet beite til å slite ut klagende kunder for Power eller annen ansiktsløs kjedebutikk.

Dette er ikke et stikk til RayP eller andre entusiaster som sikkert jobber hos Bikeshop.


Det er kjedelig at du føler det på denne måten Jon Are. Vi jobber hardt hver dag for å gi alle kunder et skikkelig svar. Send meg gjerne en PM med mer informasjon om du ønsker det.


_________________________
Det er utstyret det kommer an på!
Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2660372 23/04/2021 15:28
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
K
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
Tirsdag 20 april kl 0857 bestilling sendt til Bikeshop Mail mottat i min e-post mottaker.Onsdag 21april kl 1743 plukkliste kjørt ut hos Bikeshop. Tordag 22april kl 1625 sportings nr blir generert hos Bikeshop .Da er vel pakka pakket ferdig pakket ? Fredag 24 kl er nå 1725 å Posten har ikke mottat pakka enda. Det er vel omtrent 4 arbeids dager det på å plukke 8varelinjer som var på lager ved bestilling Tirsdag.

Redigert av Kjetil307; 23/04/2021 15:31.
Re: Bikeshop.no svarer [Re: Kjetil307] #2660389 23/04/2021 19:08
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,520
ELO73 Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,520
Sitat: Kjetil307
Tirsdag 20 april kl 0857 bestilling sendt til Bikeshop Mail mottat i min e-post mottaker.Onsdag 21april kl 1743 plukkliste kjørt ut hos Bikeshop. Tordag 22april kl 1625 sportings nr blir generert hos Bikeshop .Da er vel pakka pakket ferdig pakket ? Fredag 24 kl er nå 1725 å Posten har ikke mottat pakka enda. Det er vel omtrent 4 arbeids dager det på å plukke 8varelinjer som var på lager ved bestilling Tirsdag.

Kan være posten som snubler her da.
Jeg siste erfaring med BS er bestilling onsdag 14/4, pickup fredag ettermiddag 16/4. Godt innafor
Skal vel heller ikke se bort i fra at de har litt mye å gjøre på vårparten ift responstid på innkomne ordre.
Er uansett glad sjappa finnes....

Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2660391 23/04/2021 19:35
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
K
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
14-4 til 16-4 Er jeg også enig at er godt innfor.For det er 2 virkedager.Men 2,5 arbeidsdag for 8 varelinjer kunne også vært innafor om pakka ikke lå 24 timer før den ble levert posten.Pakka var på posten Stokke kl 1857 i dag så den er nå på vei.

Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2660407 23/04/2021 21:32
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 11,115
chalshus Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 11,115
Bring henter klokken 12 og klokken 1530. Om pakken får sporingsnummer senere enn dette blir den med Bring dagen etter. Om Bring har mye å gjøre, kan det godt hende pakken litter på terminalen et døgn eller mer før den blir scannet.


_________________________
Det er utstyret det kommer an på!
Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2660409 23/04/2021 21:56
Registrert: Apr 2019
Innlegg: 1,172
S
Stupfull Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
S
Registrert: Apr 2019
Innlegg: 1,172
Rart det aldri skjer med pakker fra andre firma, bare BS?

Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2660416 24/04/2021 05:15
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 1,383
Morten DMR Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 1,383
Får komme med mine erfaringer. Har bestilt ganske mye fra bikeshop opp igjennom, og har hatt en reklamasjon mot dem. Alt har gått knirkefritt for min del, så jeg er vel det man kan kalle en fornøyd kunde.


Stisykling har høyere oppløsning enn dataspill.
Re: Bikeshop.no svarer [Re: Stupfull] #2660420 24/04/2021 06:58
Registrert: Feb 2019
Innlegg: 1,826
N
Ndreas Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
N
Registrert: Feb 2019
Innlegg: 1,826
Sitat: Stupfull
Rart det aldri skjer med pakker fra andre firma, bare BS?


Det skjedde med meg fra en annen leverandør. Da lå den 22t på terminal i Oslo :\

Re: Bikeshop.no svarer [Re: chalshus] #2660421 24/04/2021 07:01
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
K
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
Sitat: chalshus
Bring henter klokken 12 og klokken 1530. Om pakken får sporingsnummer senere enn dette blir den med Bring dagen etter. Om Bring har mye å gjøre, kan det godt hende pakken litter på terminalen et døgn eller mer før den blir scannet.

Det skjer forbausende ofte fra Bikeshop.Å er noe dere bør ta opp med Posten.Det nesten så jeg ikke forstårat posten tør å la pakker ligge igjen hos dere når der er en då stor Kunde av posten.

Re: Bikeshop.no svarer [Re: Kjetil307] #2660449 24/04/2021 11:33
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 11,115
chalshus Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 11,115
Sitat: Kjetil307
Sitat: chalshus
Bring henter klokken 12 og klokken 1530. Om pakken får sporingsnummer senere enn dette blir den med Bring dagen etter. Om Bring har mye å gjøre, kan det godt hende pakken litter på terminalen et døgn eller mer før den blir scannet.

Det skjer forbausende ofte fra Bikeshop.Å er noe dere bør ta opp med Posten.Det nesten så jeg ikke forstårat posten tør å la pakker ligge igjen hos dere når der er en då stor Kunde av posten.



Slik ser du ut på Bring:

Sendingen er under transport
23. april kl. 20.11 - 3160 STOKKE
Sendingen er innlevert til terminal og videresendt.
23. april kl. 18.56 - 3169 STOKKE
Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette
22. april kl. 20.28
Sendingen er lastet på transportmiddel av avsender og vil bli hentet av Bring
22. april kl. 16.58

Vi scanner pakken etter at den har fått sendingslapp slik at du skal vite at den er lagt i et postbur. Bring hentet dette buret dagen etter klokken 12 og sorterte det klokken 1856.


Vi skulle gjerne ha sendt ordre innen en time etter at de var plassert da dette hadde medført mindre stress med færre kunder som hadde tatt kontakt med oss etter at ordren var plassert. Men slik det er akkurat nå er det vanskelig da vi ikke får bygge større lokaler her vi holder til nå.

Redigert av chalshus; 24/04/2021 11:34.
Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2660451 24/04/2021 11:49
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
K
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
Med andre ord jeg var uheldig med ca 5 timer på den ordren .Hadde dere plukket før 1200 22 så hadde jeg spart et døgn på posten.?Når lønner det seg da å bestille slik at en sparer tid?Skal du ha varer før helga bør du da helst bestille før Tirsdags kl 0900.?

Redigert av Kjetil307; 24/04/2021 11:56.
Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2660478 24/04/2021 17:20
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 11,115
chalshus Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 11,115
Send oss en mail om du ønsker så kan vi ta det utenom forumet.


_________________________
Det er utstyret det kommer an på!
Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2660482 24/04/2021 17:47
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 769
ktodnem Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 769
Jeg kjøper oftere og oftere på Bikeshop, det har blitt sånn at uka mi styres av tilbudsmailen kl 10 på søndager, da er jeg klar! Bestiller da ofte et eller annet forefallende på søndag kveld, og det kommer en gang i løpet av uka, jeg er helt inneforstått med det, da gjør det ingenting.

Derfor er jeg fan:
-Har hatt noen returer pga feil størrelse klær, eller ombestemt meg om en sykkeldel. Aldeles knirkefritt
-Kjøpt bestillingsvarer som ikke var på lager. Igjen, knirkefritt
-Sendt spørsmål til kundeservice ved forskjellige anledninger om mine diverse byggeprosjekt. Hvilken dim styrelager, hvilket nav, kan dere skaffe denne sære delen etc... Alle ganger har jeg ramlet inn i entusiastiske entusiast-diskusjoner med det jeg opplever som forskjellige folk - så da må det være _minst_ to entusiaster i stallen ICON_LAUGH

Re: Bikeshop.no svarer [Re: ktodnem] #2660484 24/04/2021 17:52
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 984
K
keo Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
K
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 984
Hadde reklamasjon på et stem, da syklet Chalshus innom og monterte nytt. Han var på sykkeltur i Østfold.
Imponerende service!


keo
Re: Bikeshop.no svarer [Re: Vulturous] #2660743 26/04/2021 12:23
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 4,626
RoyK Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 4,626
Minner meg om sist jeg bestilte fra Sykkelkomponenter. Ringte sist onsdag og sa at jeg trengte tinga før lørdag, men da hadde posten gått, så jeg funderte litt og la inn ei bestilling likevel. Ble litt overraska da det plutselig dukka opp ei melding om at den var sendt den ettermiddagen. Noen må ha satt seg i bilen og tatt med pakka og kjørt til posten. Den kom fram 24,5 timer etter bestilling.

Sånt er skikkelig dårlig gjort! Det er jo faenimeg ikke noe å klage på!!!!

Re: Bra erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2660988 27/04/2021 15:13
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,520
ELO73 Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,520
Bestilt lørdag, pakket søndag, hos den lokale pakkepusheren nå... Tomler opp

Re: Bra erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2660989 27/04/2021 15:20
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
K
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
Bestilte 20april kl 0900 som sagt på Posten 26 april .Har har hatt en hyggelig prat med chalshus fra Bikeshop på telefon.

Re: Bra erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2661182 28/04/2021 18:59
Registrert: Apr 2021
Innlegg: 9
T
Tomk Offline
Fersking
Offline
Fersking
T
Registrert: Apr 2021
Innlegg: 9
Jeg har hatt 3 bestillinger fra BS i løpet av de siste 6 ukene, og samtlige har blitt levert rask og problemfritt. At man noen ganger er uheldig med postgangen, får man ta med et smil i disse koronatider ICON_SMILE

Side 31 av 34 1 2 29 30 31 32 33 34

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå