Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Ring hytta varm

Re: Ring hytta varm [Re: Lunix] #2698723 10/02/2022 10:04
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Lunix
Jeg leste aldri teksten, kikket kun fort på bildet.

Helt utrolig at noen som påstår å ha kompetanse på området lager en slik artikkel og at ingen andre reagerer på svadaen som er publisert.

Det er jo ikke bare svada når produktet er merket med og heter "Z-Wave veggplugg".. Jeg måtte søke på produktnummer for å se det var et legit Namrom produkt.

Re: Ring hytta varm [Re: Tgabriel] #2698727 10/02/2022 12:39
L
Lunix Offline
Entusiast
Entusiast
L
Joda, men å skylde på pluggen når det er Sucko som standard som er problemet er svada, feil, uriktig, galt eller annet passende ord.
Det der hadde skkert brent like godt om VVB hadde stått rett i kontakten.
Elsikkerhet Norge som driver stort innen brannsikerhet og EL-sjekk bør vite bedre. De kommer gatantert ganske ofte over Sucko støpsler med spor etter varmgang og skal kunne dette.
Får meg til å tvile på kompetansen de har når de skal utføre ett så viktig oppdrag.

-------------------------------
NOTS
Re: Ring hytta varm [Re: Tgabriel] #2698731 10/02/2022 13:48
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Vi leser dette tydeligvis svært forskjellig. Det er bruken det går på, ikke produktet som sådan men i dette tilfellet ble produktet en referanse og advarsel da det er godkjent for 16A. Det er fortsatt "schuko-advarselen" som gjelder. Det kommer klart frem og sånn jeg tolker det så går dette under bruk av skjøteledning.

Re: Ring hytta varm [Re: Tgabriel] #2698739 10/02/2022 15:46
L
Lunix Offline
Entusiast
Entusiast
L
Jepp, vi leser det forskjellig.

Er ikke krav om merking på at anbefalt resistiv konstant effekt ikke skal gå over 11A ved bryk av F type Sucko (jordet med tykke pinner) og 2,5a ved E type (ujordet tynne pinner)
Her er det standarden og brukerfeil som er kjeltringen og ikke pluggen. Hadde Namron vært mer seriøse hadde de opplyst dette i manual.
Hardwarepushere bør dog vite dette. Elsikkerhet Norge også.

Å gå ut med en tilsvarende greie med advarsel mot trekk over 11A på Sucko hadde vært mer korrekt.

Det jeg henger meg opp i er Overskrift, header og siste linje "Z-Wave veggplugg er rapportert inn som et mulig farlig produkt til markedskontrollgruppen som jobber på vegne av DSB." At det finnes en brødtekst i midten som er noe mer korrekt retter ikke opp feilene.
Skulle jeg hatt bryter på tanken min hadde jeg satt opp en 32 eller 40A dings. Det vil kreve elektriker og da vil man være mer sikker på at man ikke gjør noe dumt.

Eksterne plugger har jeg bare på lys hos meg.

-------------------------------
NOTS
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support