da bør klubbene ha litt fokus på at medlemmene ikke bruker klubbtøy når de drar ut på fellestur på en ti minuttersbiltur lørdag ettermiddag så møtte jeg fire små grupper med landeveissyklister på vei mot Asker
Forbudet gjelder alle idretter. Intensjonen er jo klar, så de som sykler sammen uten klubbtøy kan dra til h................ Har man et ønske om å komme tilbake til en normaltilstand så bør man jammen bidra. Kan jo trene minst like bra uten å legge seg på hjul.
Men som opplyst samme sted og allment kjent: Der det er iverksatt regionale og lokale tiltak, gjelder selvsagt de regionale og lokale tiltakene. F.eks. hjemmekjente steder som Viken og Oslo. Som flere har gjort oppmerksom på i tråden.
Og så er det lov å tenke selv om hva som er smart akkurat nå, og hva som er intensjonen bak tiltakene. Da er det ikke så vanskelig.
voksne skal vel helst ikke gjøre noe som helst.... Politikken har gått fra "dugnad" til at det har blitt stengt for voksne og åpent for unge i oslo. Da blir konsekvensen at flere voksne gir litt f i reglene, hvis man isteden hadde åpnet litt for voksne også når smitten var lav hadde flere sett nytten av coronatiltakene.
Bristepunktet er passert for mange, det kommer ikke til å bli lettelser for voksne før langt ut på sommern når nok folk er vaksinert. Og flere og flere vil bryte coronareglene.
Men som opplyst samme sted og allment kjent: Der det er iverksatt regionale og lokale tiltak, gjelder selvsagt de regionale og lokale tiltakene. F.eks. hjemmekjente steder som Viken og Oslo. Som flere har gjort oppmerksom på i tråden.
Og så er det lov å tenke selv om hva som er smart akkurat nå, og hva som er intensjonen bak tiltakene. Da er det ikke så vanskelig.
det er de greiene med å tenke som er problemet desverre, mange som faller gjennom der. spør Erna fx
Bristepunktet er passert for mange, det kommer ikke til å bli lettelser for voksne før langt ut på sommern når nok folk er vaksinert. Og flere og flere vil bryte coronareglene.
Tror de fleste snart begynner å gi faen snart.
Møtte masse grupper i dag ute på trening. 5-6 personer.
Mer bekymret for det denne våren enn i fjor vår, siden mutantene smitter så mye lettere i luft. Det er stort sett bare Norge som har hatt '1-meters-regel', i resten av Europa er det 1.5 eller 2 meter, derfor tar vi trolig litt for lett på det her på berget nå som mutantene herjer.
Jeg har ikke sett så mye bekymringer rundt sykling og COVID bortsett fra denne studien som ble hauset litt opp i fjor. Uansett fortjener folk som snyter seg midt i rulla en pinne i hjulet.
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Jeg har kjennskap til litt for mange utholdenhetsutøvere som har fått korona siste året og som aldri vil komme tilbake til normal kapasitet. Så de som ønsker å sitte på hjul i disse tider kan bare gjøre det for min del. Det er dere det kommer til å gå ut over og så hopper vi andre oppover resultatlistene. Dette er evolusjon i praksis. Herlig at noen tror de er smarte, men egentlig kun lurer seg selv.
godt poeng, sls. Dersom folk er villige til å sette sin egen helse i fare bare for å finne smutthull eller risikofylte muligheter for å kunne sykle i mølje får de gjøre det.
En ting er å sykle intervaller opp samme bakke med god avstand sammen med en kompisgjeng. En helt annen ting er å sykle i mølje når alle/de fleste ritt for oss gamlinger sannsynligvis blir avlyst/utsatt. Det greieste er vel å finne smittevernvennlige muligheter for å kunne trene sammen med andre?
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
Jeg har kjennskap til litt for mange utholdenhetsutøvere som har fått korona siste året og som aldri vil komme tilbake til normal kapasitet..
Virkelig? Unge, aktive utøvere eller gamle mosjonister? Så spørs det da om de har blitt smittet i forbindelse med utendørs trening eller på annen måte.
Jeg har kjennskap til litt for mange utholdenhetsutøvere som har fått korona siste året og som aldri vil komme tilbake til normal kapasitet.
At sykdomen er grei å unngå er det ingen tvil om. Men disse du kjenner til, hvordan ble de smittet? Er det ikke først om fremst det som er tema?
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Jeg har kjennskap til litt for mange utholdenhetsutøvere som har fått korona siste året og som aldri vil komme tilbake til normal kapasitet.
At sykdomen er grei å unngå er det ingen tvil om. Men disse du kjenner til, hvordan ble de smittet? Er det ikke først om fremst det som er tema?
Du har helt rett SLS, for mange betyr korona at man ikke lenger kan drive med idretten sin på samme nivå som tidligere. En ting er hva som er lov i Oslo og Viken. Selv er jeg livredd å måtte legge sykkelen på hylla og finne meg en annen konkurransehobby som ikke innebærer kondis. Derfor tenker jeg en del av tema er hva som er smart å kjøre, ikke bare hva som er lov å gjøre.
Poenget er at denne sykdommen er et seriøst problem om man ønsker å ha en kropp som fungerer 100%. Seneffektene kommer til å bli helsevesenets store utfordring neste tiår. Enhver med idrettsambisjoner bør kun ha 1 fokus, og det er å gjøre hva man kan for å unngå smitte. Og ja, mange har blitt smittet på trening. Enhver nærkontakt er like ille.
Du har helt rett SLS, for mange betyr korona at man ikke lenger kan drive med idretten sin på samme nivå som tidligere. En ting er hva som er lov i Oslo og Viken. Selv er jeg livredd å måtte legge sykkelen på hylla og finne meg en annen konkurransehobby som ikke innebærer kondis. Derfor tenker jeg en del av tema er hva som er smart å kjøre, ikke bare hva som er lov å gjøre.
Fordelen med fx sykling og langrenn er at strukturerte utøvere kan trene like mye som før uten for store utfordringer, i lagidretter som driver med ball er det anderledes. Jeg ser for meg at vi mister mange utøvere nå.
Poenget er at denne sykdommen er et seriøst problem om man ønsker å ha en kropp som fungerer 100%. Seneffektene kommer til å bli helsevesenets store utfordring neste tiår. Enhver med idrettsambisjoner bør kun ha 1 fokus, og det er å gjøre hva man kan for å unngå smitte. Og ja, mange har blitt smittet på trening. Enhver nærkontakt er like ille.
Mye skråsikkerhet i denne tråden. Hvor er kildene på at folk smittes på trening?
Jeg mistenker at nedstengingen av idretten vil ha konsekvenser som langt på vei overgår de potensielle konsekvensene for smitte.
Fordelen med fx sykling og langrenn er at strukturerte utøvere kan trene like mye som før uten for store utfordringer, i lagidretter som driver med ball er det anderledes. Jeg ser for meg at vi mister mange utøvere nå.
Tror det er mange i individuelle idretter som sliter med å motivasjon for å trene, for hva trener de mot når konkurranser er satt på pause udefinert lenge? Det tror jeg rammer både ungdommen, og selv om jeg ikke er ungdom lenger selv så skal jeg innrømme at dette er en faktor for meg også i disse dager.
Mye skråsikkerhet i denne tråden. Hvor er kildene på at folk smittes på trening?
Jeg mistenker at nedstengingen av idretten vil ha konsekvenser som langt på vei overgår de potensielle konsekvensene for smitte.
Det tror jeg også. Det er ganske forferdelig at så mange ungdommer (og mennesker) skal forbys å trene sammen, i stedet så reiser de til butikken og kjøper mer sjokolade og kaker (gnasking av søtsaker og usunne matvarer har gått opp i Norge under pandemien) og blir feitere og feitere. Jeg skjønner ikke strategien til regjeringen, men ok de klarer jo ikke engang selv å overholde reglene.
Da er det jo ekstra viktig at vi gamlinger ikke provoserer myndighetene ved å sykle i mølje, nettopp for at ungdommen skal få trene mest mulig i sosiale grupper (men med avstand). Hvis det sklir ut blant gamlinger tror jeg også de unge vil lide
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig