Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Magura MT Trail Sport

Magura MT Trail Sport #2653105 18/03/2021 11:54
Garpen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Dette seiler inn som bremser som kan passe fint til min markasykling.

Jeg får ny sykkel 120/130 29" i april (tru æ ... ), den eneste komponenten jeg er ganske sikker på at jeg vil bytte ut er bremsene (deore 2 pot). Ut fra reviews har jeg googlet meg til at jeg kanskje vil prøve Magura MT Trail Sport og får ikke "vandrende bitt syndrom" på en ny sykkel.

Jeg har tidligere sagt at jeg ikke ville lære meg å lufte disse bremsene, men det er tross alt en operasjonell oppgave som umulig kan være sååå vanskelig.

Hva mener folket, er dette en bortgradering? Vil jeg bli happy med bremsene? I dag har jeg SLX 4 pot som har nok kraft, men som vandrer litt i bittet.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Magura MT Trail Sport [Re: Garpen] #2653132 18/03/2021 13:49
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har hatt Trail på to stisykler og er veldig fornøyd. Jeg er også i ferd med å bytte til Wibmer kittet på sykkel med Code R i dag. Det er ikke fordi at jeg ikke er fornøyd med Code, men jeg trengte et sett til med bremser og ville nerde litt. Det ser ut til at jeg da går for Shigura (til tross for at jeg da risikerer å få med meg vandrende bit punkt).

Så trail er knallgode bremser, men husk å oppgradere til Magura sin Race klosser (de små som kommer som 4 klosser) og at det er viktig å bruke 2 mm skiver. Jeg og kompis har opplevd at slitte klosser kan kile seg fast mellom skive og kaliper og at stempelet kan poppe ut med for tynne skiver. Mener også at feelen ble bedre da jeg gikk fra 1,8 til 2 mm skiver.

Re: Magura MT Trail Sport [Re: erikskon] #2653168 18/03/2021 16:24
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: erikskon
Det ser ut til at jeg da går for Shigura (til tross for at jeg da risikerer å få med meg vandrende bit punkt).

Jeg har byttet til titanstempler på mine SLX-hendler, og skal rapportere om evt. bedring i bittpunkt når de kommer i bruk etter rullesesongen.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Magura MT Trail Sport [Re: Garpen] #2653177 18/03/2021 17:26
Garpen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg skal IKKE lage meg en bastard av fiskesnelle og V2 raketter.

Jeg vil bare vite om dette er en god oppgradering fra nyeste versjon av Deore med 2 stempler...

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.

Moderator  support