Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis"

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Øyvind V] #2653050 18/03/2021 09:31
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Øyvind V

Sånn generelt synes jeg det er rart at folk som skal være med i dette programmet ikke lærer seg kart og kompass, for man trenger ikke se mange episoder fra tidligere sesonger for å forstå at det å kunne bruke dette er kjempenyttig.

Det ville vært rart hvis alle var med for å vinne.
De som er helt fysisk utrent, i år var det vel Per Heimly og hun bloggeren, må jo vite at de ikke har noen reell sjanse til å vinne dette uansett.
Så de er med av andre grunner - enten for publisiteten eller rett og slett for å ta en utfordring og se hvor langt det bærer.
Jeg tror Adrian var selv overrasket over hvor langt han kom. Hvordan han ville klart seg i en finale får vi aldri svar på, men jeg tviler på at han kunne ha vunnet.

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Øyvind V] #2653110 18/03/2021 12:34
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Sånn generelt synes jeg det er rart at folk som skal være med i dette programmet ikke lærer seg kart og kompass, for man trenger ikke se mange episoder fra tidligere sesonger for å forstå at det å kunne bruke dette er kjempenyttig.

Det har jag också tänkt på många gånger. I alla fall i den vanliga versionen på den tiden inte många var headhuntade som c kändis eller uttagna för att de aldrig er på tur.

Tvivlar på att det gäller för Adrian men det er en del som har försökt undvika att visa vad de är bra på för att inte anses vara ett stort hot. Hon som vann för några år sen var junior världsmästare i orienteringen men har för mig att hon inte sa noe om detta eller försökte visa hur flink hon var.

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Anomyn] #2653181 18/03/2021 17:56
Iselilja Offline
Det blir spennende i kveld da ICON_SMILE Det er iallfall tre fine deltakere igjen.

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Anomyn] #2653190 18/03/2021 18:52
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Den ingen har nevnt og den jeg er mest imponert over er Vår Staude. Hun er i veldig god form, mentalt sterk og uredd. Sugde dog i konkurransene. Hun var også helt klart eldst og da krever det en del mer å holde det gående. Ikke helt overraskende at dama er et råskinn. Hun har vel syklet Birken på respektabel tid (har jeg hørt) og ved er intervju etter gjennomført Birken ble det somet inn på ene låret hennes, og det var muskuløse saker.

Ellers var det veldig morsomt med Adrian. Morsom type som gjør programmet til det det er, underholdning.

Hele pakka i år ink deltakere syntes jeg er litt fargeløs i forhold til fjorårets sesong. Mulig fordi det var første gang jeg så kjendisopplegget.

Fulgte med de første par årene den vanlige versjonen gikk. Så langt opphold inntil datteren i huset inviterte til TV titting med hele familien. Hun er litt mer opptatt av kjendiser en undertegnede.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Tex] #2653201 18/03/2021 20:17
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Tex

Det ville vært rart hvis alle var med for å vinne.
De som er helt fysisk utrent, i år var det vel Per Heimly og hun bloggeren, må jo vite at de ikke har noen reell sjanse til å vinne dette uansett.
Så de er med av andre grunner - enten for publisiteten eller rett og slett for å ta en utfordring og se hvor langt det bærer.
Jeg tror Adrian var selv overrasket over hvor langt han kom. Hvordan han ville klart seg i en finale får vi aldri svar på, men jeg tviler på at han kunne ha vunnet.

Det er vel greit betalt, vil jeg tro.

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: lokila] #2653202 18/03/2021 20:19
O
olip Offline
Entusiast
Entusiast
O
Sitat: fredriks
Jag tycker det har varit rätt mycket fokus på natur och upplevelser på kändis versionen iår. Lite mindre på den vanliga i år då det ofta handlade om att folk var helt utanför komfortsonen.

Tycker dock inte det har ändrats så mycket över åren som jag har sätt.

Oi, enda mer fokus på drama i den normale versjonen.
Da har jeg nok ikke husket hvordan det var, kan jo hende hva jeg husket var selektivt og dødtiden var kuttet helt i hodet ICON_LAUGH

Sitat: lokila
Klart, de kunne kuttet ned på biltransporten mellom etappene og heller gått og syklet omtrent hele distansen fra Lindesnes til Nordkapp. Legg inn diverse fjelltopper og over fjorder på veien for å gjøre det interessant. Jeg er usikker på om det ville blitt _mindre_ dødtid i episodene av det. Det er mulig produksjonen av et slikt program hadde tatt 60-70 uker, fremfor 6-7 uker også.

Det jeg bemerket meg er at de brukte så lang tid på enkelte steder og hoppet langt videre for neste.
Hadde de kuttet ned litt på hvor lenge de var på hver plass så kunne de fint klart å vært innom dobbelt så mange plasser, og det blir ikke transportettapper som flatanger -> lofoten -> nordkapp. (Det er sykt mye de rett og slett hopper over.)

Sitat: fredriks

Det har jag också tänkt på många gånger. I alla fall i den vanliga versionen på den tiden inte många var headhuntade som c kändis eller uttagna för att de aldrig er på tur.

Tvivlar på att det gäller för Adrian men det er en del som har försökt undvika att visa vad de är bra på för att inte anses vara ett stort hot. Hon som vann för några år sen var junior världsmästare i orienteringen men har för mig att hon inte sa noe om detta eller försökte visa hur flink hon var.

Vet om ei som ble med i den vanlige versjonen for mange år siden, hun selv forstod ikke hvorfor hun ble plukket ut i stedet for så mange som hadde bedre grunner til å være med. Vi fant ut at det mest sannsynlig var fordi hun holdt på med en 'sær' idrett, og produksjonen fant det interessant.

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: neistein] #2653205 18/03/2021 20:57
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: neistein
Den ingen har nevnt og den jeg er mest imponert over er Vår Staude.

*kremt*

Sitat: Raskall
Er vanligvis enig, men 71 grader nord er unntaket. Noen bekrefter selvsagt (det negative) inntrykket man har av dem fra media tidligere. Når de første episodene er ferdige og influenserne er luket ut, så ser man deltagerne på nye måter. Vår Staude har overrasket stort i årets sesong. Dama er jo rå og er en helt annen person enn jeg har sett på TV tidligere.

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: olip] #2653398 19/03/2021 20:52
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: olip

Det jeg bemerket meg er at de brukte så lang tid på enkelte steder og hoppet langt videre for neste.
Hadde de kuttet ned litt på hvor lenge de var på hver plass så kunne de fint klart å vært innom dobbelt så mange plasser, og det blir ikke transportettapper som flatanger -> lofoten -> nordkapp. (Det er sykt mye de rett og slett hopper over.)

Tror de alltid hoppar över en hel del (av naturliga orsaker) men årets sesong var också speciell på grund av korona (antar jag).

De transporterades mycket med en båt och vanliga versionen kom slutade på Hitra förutom för de två som kom till finalen på Nordkap och kjendis versionen startade i Stranda och tog resten av veien till nordkapp.

Angående det första du skriver, det är ju inte lätt att huske vad som hände för 15 år sen på tv. Jag har oftast mest slötittat på programmet och tycker det verkar vara rätt likt fokuset på turer, deltagare och intriger över åren. Men vanliga versionen har fler och fler dåliga deltagare vilket gör att mitt interesse minskat. Årets bästa tur i vanliga versionen var en bestigning av store Trolltind. En del fina bilder men väldigt mycket fokus på rädda deltagare gjorde det till en skuffelse.

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Anomyn] #2653602 21/03/2021 20:35
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Når det først ble den finalen det ble, føltes det riktig med Elvestad som vinner.

Min personlige favoritt var først Astrid Uhrenholdt Jacobsen. Så sterk! Jeg har sett en god del sesonger, og noen gir bare bunnsolid inntrykk. Hun er en av dem. Det som gjør det spesielt, er jo at hun er .. en hun. Å se Olaf Tufte putte Linni Meister i en sekk og gå, det er bare som det er. Men når man ser Astrid være den som tar dobbelt vekt i sekken og fortsatt leder an er det imponerende. Fysisik. Samtidig virket det som at hun tok med seg et og annet fra lagbyggingen på langrennslaget. Det virket som hun var den som motiverte gruppen.

Og hun motiverte Fay. Jeg må innrømme jeg aldri hadde hørt om Fay Wildhagen før denne serien. Der snakker vi solstråle! Jeg tror egentlig ikke det er mulig å være så positiv til en hver tid? Likevel, det mest imponerende var kanskje finalen. På siste etappen må hun ha vært raskere enn Victor?

Generelt synes jeg konseptet er knall. Det eneste er at jeg kunne tenkt meg at de hadde litt mindre fokus på å dra med ubrukelige deltakere. OK. Noen av dem kan gå på "teste seg selv"-kvota. Per Heimly synes jeg kan gå i den kategorien. Han må ha visst at han ikke kunne vinne, at han ikke kunne komme langt. Men han fighta litt. Men Isabel Raad? Hun viser jo ingen interesse for å være med, ingen interesse for å være ute, eller komme langt. Det eneste hun bidrar med er å være et hinder for de andre deltakerne. Skulle ønske de hadde mer fokus på fysiske utfordringer, ikke utfordringer med å dra med seg ubrukelige bloggere.

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Anomyn] #2653604 21/03/2021 20:53
Tex Offline
Besatt
Besatt
Joda, vel fortjent. Bare litt kjipt at han må ut med 250 000 i skatt for premien ....

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Anomyn] #2653610 21/03/2021 21:21
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sån generellt tycker jag det er för många turer med riktigt tung säck. Hade hellre sätt fler dagsturer där farten är högre och man kan fokusera mer på annat än säcken.

Värdig vinnare, var nog den bästa som var med förutom kanske Astrid (men jag hade nog trott att han skulle göra en del ting bättre, 2 km fel på orienteringen er ikke så bra, padlingen idag var inte heller så bra).

Tror verkligen att de må tänka igenom konseptet med tanke på bloggare och e-kändisar som ikke kan noe. Har var det väl med en sådan och en som ikke var i så bra form. På normal versionen var det mellan 3-5 som ikke hade där att göra.

Men det är också gøy med folk som gör det bättre än väntat. Mario på normal versionen, Viktor, Fay och sikkert fler nu. Förra året har jag för mig att Onkel-P gjorde det rätt bra (men såg inte så många avsnitt med han).

Det viktigaste er i alla fall att de försöker, Isabell och hon som var ledare i många avsnitt i normal versionen försökte ju ofta inte ens och de verkade inte alls intresserade.

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Tex] #2653640 22/03/2021 08:45
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Joda, vel fortjent. Bare litt kjipt at han må ut med 250 000 i skatt for premien ....

Hvorfor det? Han har vært på jobb for å lage TV-program for TV Norge et par måneder. Normalt betaler man da skatt for det man får betalt for å jobbe?

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Gråstein] #2653655 22/03/2021 09:30
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Gråstein
Hvorfor det? Han har vært på jobb for å lage TV-program for TV Norge et par måneder. Normalt betaler man da skatt for det man får betalt for å jobbe?

Nettopp derfor.
Han var på jobb og bilen var betaling. Altså skattbar inntekt.

https://www.skatteetaten.no/rettski...g-lignende---sporsmal-om-skatteplikt-mv/

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Anomyn] #2653667 22/03/2021 09:50
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Så hvorfor er det kjipt?

(Kan jo kalle det kjipt for han, men han vet veldig godt at han er på jobb, og han skatte allerede for pengene han mottar som deltaker, så tror ikke han tenker stort over den biten. Det er vel ikke heeeelt utenkelig at han rent formelt vinner et hyggelig pengebeløp med tilbud om å kjøpe Toyotaen for en grei pris?)

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Anomyn] #2653670 22/03/2021 09:53
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Han sitter vel igjen med lett brukt turutstyr for noen kroner også, vil jeg tro. Og det slipper han å skatte av.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Gråstein] #2653672 22/03/2021 10:01
Tex Offline
Besatt
Besatt
Så hvorfor er det kjipt?
(Kan jo kalle det kjipt for han, men han vet veldig godt at han er på jobb, og han skatte allerede for pengene han mottar som deltaker, så tror ikke han tenker stort over den biten. Det er vel ikke heeeelt utenkelig at han rent formelt vinner et hyggelig pengebeløp med tilbud om å kjøpe Toyotaen for en grei pris?)

Ok, greit. Ikke kjipt.
Han og de andre var sikkert klar over dette på forhånd.

Men i programmet fremstilles det som at man "vinner en bil", ikke at man "vinner en halv bil."

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Tex] #2653682 22/03/2021 10:23
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Men i programmet fremstilles det som at man "vinner en bil", ikke at man "vinner en halv bil."

Det er jo mulig å legge inn en klausul om at de kompenserer for skatt slik at han faktisk vinner bilen. Det blir uansett peanøtter i produksjonsbudsjettet. Dette er ingen billig produksjon, tror jeg.

- Robert Green Ingersoll
Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Anomyn] #2653766 22/03/2021 16:07
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
For noen år siden var det et intervju med kamerafolka i produksjonen. De også gikk sammen med deltakerne med mye utstyr, og de måtte ofte gå mye lenger for å få litt B-Roll og oversiktsbilder. Var tøffe tak. Men de slapp å bli stemt hjem, og de fikk nok mat :-D

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Knirkekne] #2653782 22/03/2021 17:37
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Knirkekne
For noen år siden var det et intervju med kamerafolka i produksjonen. De også gikk sammen med deltakerne med mye utstyr, og de måtte ofte gå mye lenger for å få litt B-Roll og oversiktsbilder. Var tøffe tak. Men de slapp å bli stemt hjem, og de fikk nok mat :-D

Og de jobbet kun en uke av gangen

- Stefan
Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Tex] #2653791 22/03/2021 18:10
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words

Nettopp derfor.
Han var på jobb og bilen var betaling. Altså skattbar inntekt.

Jeg tror nok også kjendisene her får lønn underveis i programmet. De setter av ganske mye tid til dette og får nok kompensert tapt arbeidsfortjeneste osv - i motsetning til vanlige deltagere i 71 grader nord.
I Skal vi danse var det snakk om flere hundre tusen kroner for de ukene det stod på. 71 grader nord er jo enda mer omfattende - foregår jo 24 timer i døgnet i perioden det filmes.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Anomyn] #2653796 22/03/2021 18:45
Tex Offline
Besatt
Besatt
Jeg har trodd at de «vanlige» deltagerens i 71N, Farmen etc. ikke har fått betalt, men hatt mulighet til å vinne en ganske fin premie - skattefritt.
Bil til en halv mill er jo en grei lønn for en måned, hvis man vinner.

Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: ] #2653804 22/03/2021 19:26
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: anonymous13

Jeg kan empatisere med valget men ikke sympatisere

Samme her. Sympati er noe jeg reserverer for lidelser som ikke er selvpåført.

- Robert Green Ingersoll
Re: 71 grader nord/2021 "Norges tøffeste kjendis" [Re: Tex] #2653807 22/03/2021 19:37
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jeg har trodd at de «vanlige» deltagerens i 71N, Farmen etc. ikke har fått betalt, men hatt mulighet til å vinne en ganske fin premie - skattefritt.
Bil til en halv mill er jo en grei lønn for en måned, hvis man vinner.

Er sikker på att många vill vara med av andra orsaker än pengar och att de inte har några problem med att ta ferien når de er med i programmet.

Kan väl erkänna att jag sällan, eller faktiskt aldrig får betalt, för min egna turer och aktiviteter. Bruker faktiskt vara tvärtom, det kostar en del.

För att få med kändisar tror jag dock de må betala.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support