Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Sykkelferie

Re: Sykkelferie [Re: Syklus] #2651978 11/03/2021 20:37
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
Sitat: Syklus
Ta gjerne med Skeikampen i vurderingen

Det er lite som matcher Skeikampen og stiene der, stort utvalg i stier og grusveger, godt kartlagt og merket, alle grader av teknisk, lite behov for kart/gps, skikkelig norsk høyfjellsterreng av fineste sort, rimelig overnatting på Skei Appartment, eller gratis og enkelt med telt langs PeerGyntvegen mot Gålå, aller finest mellom Dørdalen og Fagerhøy. Valdres, Hallingdal og Folldal/Østerdalen er også veldig spennende og bra, men der må en ha tilgang til kjentfolk eller gps-spor, og det blir nok uansett mye lyngvandring og bæring....:)

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Re: Sykkelferie [Re: sanouka] #2651981 11/03/2021 21:19
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sanouka
Jeg tåler litt grus og asfalt her der på lange turer ICON_WINK
Hva er det ultimate fremkomstmiddelet oppi der.
Jeg har bla en superrask plastikkrakett og en tråkkvillig grov fullboing, men ender ofte opp med en cotic solaris max med store dekk når jeg ikke har en klar plan for hva jeg skal bedrive. Den liker seg liksom overalt. På lengre turer på enkle stier dog så blir det ofte den mer lettrullende plastikkraketten. Jeg spør fordi jeg skjønner at jeg uansett må stoppe i Elverum og snuse en halv dag på vei oppover på den planlagte Østerdals roadtripen jeg SKAL ha til sommeren. Nuh blir det slutt på pratinga og hensyn til andre som synes det er langt å kjøre til Trysil og vanskelig å si farvel til komforten der når man først er der. Tarp, stenger og madrass til stasjonsvogna er kjøpt inn og våren er på vei. Fuck C19.

Lengre stitur fra fjoråret i Stavåsen og Svartholtet med fokus på mest mulig høydemetre i det førstnevnte område, fin tur for en halv dag +, dropper en sløyfen lengst nord og fokus på flytstiene nærmest Trysilveien så trener det ikke å bli så mye kortere i km, men færre hm. Mht sykkel.

https://www.strava.com/activities/3424968630

Jeg syklet alle stiturene med rittfulldemper i fjor. Funker som gull i Elverum.
Ikke hatt tid til mer detektiv arbeid for finne det gamle 10 milssporet, brukt kvelden på snømåking og prepping av ski til vinter comebacket og morgendagens/helgas pudderorgi i Trysilfjellet,

Re: Sykkelferie [Re: ingeplinge] #2652036 12/03/2021 09:19
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: ingeplinge
... eller gratis og enkelt med telt langs PeerGyntvegen mot Gålå, aller finest mellom Dørdalen og Fagerhøy.

Hei, kjapt spørsmål: hvis man skal telte der sommerstid, kan man kjøre bil inn og parkere i veikanten eller må man ta med seg stashet på sykkelen?

Re: Sykkelferie [Re: Oddefa] #2652049 12/03/2021 10:13
espenta Online
Ringrev
Ringrev
Sitat: Oddefa

Lengre stitur fra fjoråret i Stavåsen og Svartholtet med fokus på mest mulig høydemetre i det førstnevnte område, fin tur for en halv dag +, dropper en sløyfen lengst nord og fokus på flytstiene nærmest Trysilveien så trener det ikke å bli så mye kortere i km, men færre hm. Mht sykkel.

Ikke hatt tid til mer detektiv arbeid for finne det gamle 10 milssporet, brukt kvelden på snømåking og prepping av ski til vinter comebacket og morgendagens/helgas pudderorgi i Trysilfjellet,

I dette området mangler det mye info i OSM/mtbmap ser jeg. Jeg kan gjerne tegne inn de stiene som mangler helt, men hadde vært fint å få tagget dette med mtb:scale også, for å få fargekoding på stiene. Om du har lyst til å gi litt info ang fargekoding på de forskjellige stiene kan jeg merke dem.

Re: Sykkelferie [Re: Oddefa] #2652073 12/03/2021 10:43
K
KristianGH Offline
Medlem
Medlem
K

Anbefaler sterkt veloviewer.com til å finne igjen økter. Det er håpløst i Strava, men med veloviewer kan du enkelt sortere og filtrere på mange ulike parametre, samt se alle turene i kartet, som gjør det svært enkelt finne igjen økter.

Re: Sykkelferie [Re: Oddefa] #2652099 12/03/2021 11:35
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: sanouka
Jeg tåler litt grus og asfalt her der på lange turer ICON_WINK
Hva er det ultimate fremkomstmiddelet oppi der.
Jeg har bla en superrask plastikkrakett og en tråkkvillig grov fullboing, men ender ofte opp med en cotic solaris max med store dekk når jeg ikke har en klar plan for hva jeg skal bedrive. Den liker seg liksom overalt. På lengre turer på enkle stier dog så blir det ofte den mer lettrullende plastikkraketten. Jeg spør fordi jeg skjønner at jeg uansett må stoppe i Elverum og snuse en halv dag på vei oppover på den planlagte Østerdals roadtripen jeg SKAL ha til sommeren. Nuh blir det slutt på pratinga og hensyn til andre som synes det er langt å kjøre til Trysil og vanskelig å si farvel til komforten der når man først er der. Tarp, stenger og madrass til stasjonsvogna er kjøpt inn og våren er på vei. Fuck C19.

Nydelig Oddefa! På kartet ser jo de områdene der nokså kompakte ut, men når det der er en 7 milstur begynner vi å snakke go'saker. Ble ikke mindre fysen på Elverumsturne nå.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Sykkelferie [Re: EspenS] #2652150 12/03/2021 14:03
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
Sitat: EspenS
Hei, kjapt spørsmål: hvis man skal telte der sommerstid, kan man kjøre bil inn og parkere i veikanten eller må man ta med seg stashet på sykkelen?

Det er sjeldent noe problem å finne teltplass der oppe, selv midt på fineste sommeren. Med bil må du jo betale bompenger, men det er mange steder å parkere bilen langs vegen oppe i fjellet der.

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Re: Sykkelferie [Re: Oddefa] #2652164 12/03/2021 17:03
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Ikke hatt tid til mer detektiv arbeid for finne det gamle 10 milssporet, prepping av ski til vinter comebacket og morgendagens/helgas pudderorgi i Trysilfjellet,

Det er greit ICON_WINK

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Sykkelferie [Re: EspenS] #2652165 12/03/2021 17:07
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: EspenS
Sitat: ingeplinge
... eller gratis og enkelt med telt langs PeerGyntvegen mot Gålå, aller finest mellom Dørdalen og Fagerhøy.

Jeg campet i bilen ved et vann ca halvveis mellom Skeikampen resort og en eller annen turisthytte lengre oppe for ganske mange år siden. Helt topp med bålplass og greier. Det er sikkert flere plasser der også.

"It never gets easier, you just go faster."
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support