Vi har kjøpt en halvgammel tømmerhytte, og skal legge inn vann. Den har et lite bad i dag, men vi må rive opp gulvet for å få inn sluk. Vi ønsker å holde budsjettet lavt, så jeg ser for meg en løsning med litt isolasjon i bunn, gulvvarme, membran og fliser på gulv.
Det er skråtak på badet, og dårlig iosolert gulv, så vi må finne en løsning som gir isolasjon i bunn men bygger minimalt. Helst ønsker vi en løsning som blir raskt varm da badet vil ligge på 5°C når det ikke er i bruk, dog kan vi slå på gulvvarmen før vi kommer så det er ikke superviktig. Men det er viktig at det er høy nok effekt, det er et lite bad med betydelig varmetap på vinteren. Siden badet er så lite er det liten mulighet for å etterisolere.
Hvordan kan vi bygge opp gulvet best mulig?
På veggene tenkte jeg våtromsmaling på eksisterende panel, vi skal ha dusjkabinett så det blir ingen direkte vannbelastning på vegg, kun damp. Kan vi bruke våtromsmaling på panel, eller er det for stor fare for oppsprekking? Panelet har vært på veggen i noen år så jeg antar det er ferdig tørket, men badet vil variere mellom 5°C og 25°C.
Arne