Guttungen hadde fått tillatelse til å kjøpe en greie i et spill på mobilen, og trykka "kjøp". Det han ikke hadde sett var at det var et abonnement som ble fornyet hver uke. For å stoppe abonnementet måtte jeg inn på hans Apple-konto, men den fikk jeg ikke tilgang til via mobilen hans. Det endte med at jeg logget på hans Apple-konto på min Mac, og fikk stoppet abonnementet der. So far so good.
Men nå får jeg ikke logget ham av igjen! "Logg av"-valget er ikke aktivt (se bildet), og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å få det aktivt igjen. Forslag?
Screen time-restriksjoner kan hindre dette... hadde vært litt teit hvis du satt begrensninger, også var en enkelt log-out den enkle veien til 100% tiktok-tid :-D
Trodde imidlertid Macen var så oppegående at den skjønte at det var jeg som logget inn for å gjøre om på hans abonnement...
Nei, du logger ikke inn på mac'en med appleid, den ønsker å skille, det var sånn før hvertfall. Men når du logger på en apple-id, vil den knyttes til kontoen som er logget på mac.
Stemmer det, det er to forskjellige brukere/kontoer.
Men nå har jeg gitt guttungen alle tillatelser på hans Apple ID, men jeg får fortsatt ikke logget av hans konto på min maskin. Omstart og alt mulig.
Edit: Gikk inn via hans telefon og fjerne Macen fra lista over enheter han var koblet til og trodde det skulle funke, men da sier Macen at jeg må taste passord for Apple IDen hans... Jeg får ikke mulighet til å skulle logge på en annen konto. Farken til herk da.