Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden

Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden #2646880 03/02/2021 19:13
A
Anomyn Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
A
En markert programlederprofil på NRK-kanalen P13 høster storm i disse dager.
Det gjelder et program for et par dager siden med Sahuns betraktninger om Israel generelt og coroan-vaksiner spesielt.
Der har vår kjære Saun nok tråkket i salaten.
De legger seg flate, både den ene og den andre i NRK, etter programinnslaget fra Shaun,- trolig løyer stormen over tid.

Ser ikke mye på NRK, bortsett fra sportssendinger, og hører lite på NRK radio etter omleggingen til: første DAB, så DAB+ (T. Giske har visstnok mye av skylden for denne elendigheten).
Hører ofte på Shaun på NRK-kanalen P13 på hverdager. Hvorfor? Har nok et politisk ståsted forskjellig fra Shaun, men setter likevel pris på hans humoristiske kåserier. Han har en fortellerstil der han avbryter og kommenterer seg selv, virker rimelig gjennomtenk, i mine ører.

Shaun sparker i flere retninger, - ingen politiske partier kan føle seg trygge. For noen uker siden hudflekket han AUF på deg groveste, og insinuerte seksuelt betonede utillateligheter på flere AUF arrangementer! Ble AUF-krenket av det? Har ikke hørt det hittil, trolig fordi kåseriene til Shaun helt klart er av underholdende og humoristisk art, ikke helt seriøst ment, altså.

Shaun har i lengere tid hatt en serie innslag med tittelen "Trump mot verden". Har selv et nøytralt forhold til Donald, men har virker Shaun noe anstrengt, og ikke like underholdende.

Men alt i alt, i mine ører er Shaun hørverdig.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Anomyn] #2646891 03/02/2021 20:51
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Jeg har hørt noe av «Trump mot verden» og likte det, men hoppet av programmet til Shaun etter at han liret av mye grums mot syklister i trafikken. Det var minst like usaklig som kommentarfeltene på sosiale medier.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Anomyn] #2646895 03/02/2021 21:12
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Trodde det var ennå verre basert på oppstandelsen det har skapt. Når jeg hører om det tenker jeg ikke det han sier er så veldig galt.

Men... så fremmer han etter hva jeg forstår "fake news" om at Israel ikke ville hjelpe palestinerene, når palestinerene ikke ville ha hjelp fra Israel. Da er det ikke lenger noen unnskyldning at man setter ting på spissen. Spisset fakta kan vere akkurat innenfor, spisset falsk informasjon er krise.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: joje] #2646897 03/02/2021 21:17
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: joje
Jeg har hørt noe av «Trump mot verden» og likte det, men hoppet av programmet til Shaun etter at han liret av mye grums mot syklister i trafikken. Det var minst like usaklig som kommentarfeltene på sosiale medier.

Jeg har hørt alle episodene. Han fremstod som litt lite reflektert og ikke den aller skarpeste kniven i skuffen. Det var Gjermund Eriksen (og gjester som Sofie Haugestøl) som bar den podcasten og Shaun satt for det meste og logret, synes jeg.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: GeirK] #2646911 04/02/2021 07:35
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: GeirK
Sitat: joje

Jeg har hørt alle episodene. Han fremstod som litt lite reflektert og ikke den aller skarpeste kniven i skuffen. Det var Gjermund Eriksen (og gjester som Sofie Haugestøl) som bar den podcasten og Shaun satt for det meste og logret, synes jeg.

Enig, men det er gjerne jobben til en programleder også.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Appelsin] #2646913 04/02/2021 07:39
Kakachka Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Appelsin

Men... så fremmer han etter hva jeg forstår "fake news" om at Israel ikke ville hjelpe palestinerene, når palestinerene ikke ville ha hjelp fra Israel.

Veeeeel, det er nok bare en side av en ganske komplisert sak tenker jeg. Så fake news? Neppe. Men en vinkling satt på spissen? Garantert.

Det er jo veldig beleielig for Israel å si at 'helse bestemmer dere selv' om vaksinering når de samtidig er okkupasjonsmakt (og dermed forpliktet til å vaksinere) og dessuten ikke lar dem få bestemme noe annet selv.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Anomyn] #2646914 04/02/2021 07:48
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Rent formelt står det i Osloavtalen at helse er det de palestinske selvstyremyndighetene som har ansvar for. Men det står også at partene har felles ansvar for å bekjempe epidemier.

Så har du utfordringen at Palestina melder at de ikke har tilstrekkelig utstyr til å lagre vaksinene kaldt, slik de må.

Og at de har i diskusjoner forespurt Israel om hjelp til å vaksinere helsearbeidere i kritiske stillinger, men fått svar om at Israel ikke har noen å avse. (tolket som at de skal vaksinere israelere først). Først nå i helga varslet Israel at de kunne avgi 5000 vaksiner til dette.

Mathesons utbrudd var usmakelig. Greit å kritisere Israel (selv om det krever en riktig type program for at radiopratere skal fordømme politikk), men den måten det vris til israelere generelt osv.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Anomyn] #2646915 04/02/2021 07:48
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Shaun var ene og alene grunnen til at jeg stoppet å høre på P13 på vei hjem fra jobb.

Han har ikke god radiostemme, han fremstår som ureflektert og virker å omfavne og forherlige det å ikke ha kunnskap om noe. Rett og slett særdeles svak på basiskunnskap og brukbare kulturelle referanser. IKKE en mann jeg vil ha på Quiz-laget mitt :-D
. Mulig dette er en schläger blant de unge nå til dags?

(Ja jeg har blitt en gretten gammel gubbe)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Anomyn] #2646917 04/02/2021 08:00
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
@knirkekne: +1 Fryktelig irriterende å dra ut på tur med Stjernepose på øret, sykle blid og glad ut i skogen for å bli møtt av en usmakelig, gubbete og uintelligent fyr i radioen når du kommer tilbake til bilen!

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Kakachka] #2646921 04/02/2021 08:23
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: Kakachka

Veeeeel, det er nok bare en side av en ganske komplisert sak tenker jeg. Så fake news? Neppe. Men en vinkling satt på spissen? Garantert.

Det er jo veldig beleielig for Israel å si at 'helse bestemmer dere selv' om vaksinering når de samtidig er okkupasjonsmakt (og dermed forpliktet til å vaksinere) og dessuten ikke lar dem få bestemme noe annet selv.

Mye beleielig å si for Israel, men stemmer det at palestinske selvstyremyndigheter først ikke ville ha vaksinehjelp fra Iserael, så er det fake news å si:

"Sa jeg apartheid? Jeg gjorde det, gjorde jeg ikke det? Bare for å understreke det: Først fikk palestinerne ingen vaksiner, for 14 dager siden fikk de 100, i går fikk de 2000. 1,1 millioner skikkelige mennesker får vaksine, 2.100 av de som ikke er så skikkelige får vaksine. Vi må bare aldri glemme hvor rævva Israel er, det er sykt viktig at vi aldri glemmer det. Vi må aldri glemme hvor rævva Israel er."

Dette sier at Israel ikke ville gi noen vaksiner til palestinerene. Er det fakta fortener de tyn, er det ikke fakta er det fake news. Ingen mellomting, falske nyheter er nyheter som ikke er sanne, det betyr ingen ting hva Matheson selv tror.

Jeg stoler ikke på noen av sidene når det gjelder informasjon om Israel/Palestina konflikten, det er grunnen til at jeg skriver med forbehold. Fakta her er ikke fakta uten veldig gode kilder. De 5000 vaksinene nevnt over kan sikkert vere sant, men uten kilder er det verdiløst.. Saken er at Israel gjør nok dritt til at man ikke trenger å legge til noe. Om folk sprer falske nyheter så blir likevel konklusjonen at det ikke kan vere så galt når det er behov for å spre usannheter...

Redigert av Appelsin; 04/02/2021 08:26.
Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Anomyn] #2646969 04/02/2021 15:35
Frank H Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg liker Shaun. Er ikke enig i alt han sier, men han setter ting på spissen og får en til å tenke litt noen ganger.
Og jeg synes jaggu at den skal være greit å ytre meninger selv på radio uten av man skal være politisk korrekt hele forbanna tida.

Og selv om Anne Lindmo sitter på radioen og snakker om at hun hater menn i 40-årene med kondomdress som sykler, orker jeg ikke å ta meg nær av det selv om jeg er en av dem. Jeg mener ikke at hun skal få sparken på grunn av det. Og det samme gjelder Shaun, selv om at han ikke liker Israel. Vi trenger folk som får en til å tenke gjennom ting.

Det er vel snart så man kun kan si ting som behager alle.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Anomyn] #2647035 05/02/2021 09:19
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Han har en stil og tematikk som ikke kler gråstenk i håret. At det går an å være så ureflektert og ensporet i voksen alder og få pratetid på statskanalen i tillegg er for meg et mysterium.
Jeg hørte masse på P3 og ble med over på P13, men orker ikke meningsopplæringen til NRK mer. Sånn sett er denne barnslige liksom evigunge figuren bare en foreløpig bunnskraping for noe vi betaler 6 milliarder for over skatteseddelen. Utsagnet er drøyt, spes når det kommer på allmennkringkasteren som egentlig ikke skal drive aktivisme.
Hva ledelsen mener kommer tydelig frem i form av at det ikke får noen konsekvenser utover at man har fjernet klippet.
Nå handler det mest om å slette spor som ikke kan brukes mot dem senere.......og i mellomtiden ruller coronarevyen og lager gladsak om Høie og klemming basert på den bortimot dårligste vaksineringstakten i hele Europa etterfulgt av Cheerleaderen/utvekslingsstudenten som rapporterer fra villastrøket sitt i Washington. Hun mangler bare duskekit med DNCs farger på så ville parodien blitt komplett. Vi burde kunne forvente mer nyanser og dybde både på radio og tv fra noe som er finansiert av fellesskapet.
PS: Skal bli interessant å se om uttalelsen faktisk er straffbar. NRKs fremstøt mot YT og fjerningen derfra tyder på at juridisk avdeling ihvertfall tar det med som en mulighet.
Nå handler det om å ligge lavt og satse på at det går over.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Anomyn] #2647042 05/02/2021 10:00
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
P13 er bare resirkulering av P3 etter at alle de bra programmene ble tatt av lufta rundt 2000. Nå har Foo Fighters kommet med nytt album så da vet vi hva som vil bli spilt innimellom Queens of the Stoneage de neste ti årene. Totalt irrelevant kanal med minst en masete programleder.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: skubisan] #2647045 05/02/2021 10:15
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: skubisan
P13 er bare resirkulering av P3 etter at alle de bra programmene ble tatt av lufta rundt 2000. Nå har Foo Fighters kommet med nytt album så da vet vi hva som vil bli spilt innimellom Queens of the Stoneage de neste ti årene. Totalt irrelevant kanal med minst en masete programleder.

Har du ens lyssnat på kanalen?

Tycker det är många bra och några dåliga program och man får höra rimeligt mycket forskjelig musik.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Anomyn] #2647048 05/02/2021 10:31
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Jeg finner det påfallende at NRK gjentatte ganger kommer med tildels grove jødevitser og at dette aksepteres innen visse kretser,
noe underlig når det fullstendig uakseptabelt og vitse med mørke menn fra afrika eller de som tilber fredens apostel - fred være med ham.
hvis shaun hadde dratt noen historier om mohammed og mindreårige jenter hadde det blitt månelyst

dette gjelder også vinklingen NRK har når det gjelder vaksinasjonsprogrammet i Israel, på meg så virker det som at det er viktigere at å påpeke at de ikke vaksinerer folk uten Israelsk statsborgerskap enn at de nå har vaksinert de fleste eldre

med tanke på andre diskusjoner her på forumet om sosialisme/nasjonalsosialisme, det er påfallende at motstanden mot Israel, dvs den jødiske staten, er så uttalt innen sosialistiske partier...

jeg ser ett mønster her

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: fredriks] #2647050 05/02/2021 10:34
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: fredriks

Tycker det är många bra och några dåliga program och man får höra rimeligt mycket forskjelig musik.

Gitar-pop er ikke mye forskjellig musikk.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: skubisan] #2647052 05/02/2021 10:43
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: fredriks

Gitar-pop er ikke mye forskjellig musikk.

Det får du väl tycka hvis du vill. Just det handlar väl mest om smak. Jag liker gitar pop däremot. Varken Foo Fighters eller Qeens of the stoneage är väl däremot gitarpop eller spelas speciellt ofta.

Tycker inte heller de bara eller mest spelar gitar pop. Har nyligen hört satyricon, synt pop och nu spelar de ska som eksempel. Finns program med hip hop, country, prog rock, mest post punk och program som stjernepose som i min värld spelar väldigt mye forskjellig musik.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: fredriks] #2647059 05/02/2021 11:11
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Proglog var et bra program og det er kanskje fortsatt på lufta? Atlantis var fantastisk men er borte og det er vel Greni timen og? Og HAL og Feldbergs loft savnes stort. P2 er også i ferd med å dø ut forresten. Det går nesten ikke an å skille P2 fra P1 lenger, bortsett fra når de har samsending med NRK tv og den helvetes robotstemmen maser. Sånn går etter mange år med borgerlig regjering for dette handler nok mest om budsjett. Kvalitet koster og treffer ikke nødvendigvis så bredt heller.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Anomyn] #2647060 05/02/2021 11:20
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: fredriks] #2647063 05/02/2021 11:25
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jammen hvorfor er det bare gitar-pop og ungdommer som maser i munnen på hverandre hver gang jeg skrur på radioen da??? dammit

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Flamini] #2647075 05/02/2021 12:08
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: Flamini

med tanke på andre diskusjoner her på forumet om sosialisme/nasjonalsosialisme, det er påfallende at motstanden mot Israel, dvs den jødiske staten, er så uttalt innen sosialistiske partier...

Hva mener du egentlig her?

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Anomyn] #2647083 05/02/2021 12:37
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
P3 dukket opp i en tidsalder da vi fortsatt hørte på radio og dyre innkjøp av CD var alternativet.
Så vokste vi opp, og NRK ville beholde lyttergruppa 14-25 (eller noe slik).
De ville også beholde oss "eldre", og introduserte P13 som skulle være en forlengelse av 90tallets P3 med musikkprofil og tematikk som skulle fenge.

Dessverre for NRK så har jeg blitt gammel og muligens litt gretten, så jeg foretrekker radioprogram der de sier minst mulig ut over å repetere samme nyhetssendingen hver hele time...

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Flamini] #2647087 05/02/2021 12:47
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Jeg finner det påfallende at NRK gjentatte ganger kommer med tildels grove jødevitser og at dette aksepteres innen visse kretser,
noe underlig når det fullstendig uakseptabelt og vitse med mørke menn fra afrika eller de som tilber fredens apostel - fred være med ham.
hvis shaun hadde dratt noen historier om mohammed og mindreårige jenter hadde det blitt månelyst

Bare tull etter min mening, men har jeg feil så har du nok eksempler på jødevitser som er akseptert der ***er- og ***am-viser er bannlyst.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Appelsin] #2647090 05/02/2021 12:52
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F

at sosialismen og nasjonalsosialismen har flere fellestrekk enn mange vil innrømme offentlig,

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: simson] #2647093 05/02/2021 13:04
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: simson
Rent formelt står det i Osloavtalen at helse er det de palestinske selvstyremyndighetene som har ansvar for. Men det står også at partene har felles ansvar for å bekjempe epidemier.

på generelt grunnlag så skulle det vært greit å vite hva som står i avtalen og hvordan den skal tolkes;
betyr "felles ansvar for å bekjempe epidemier"
at Israel skal sørge for å vaksinere alle palstinere i palestina eller omvendt
at Israel skal sørge for å vaksinere alle israelere og dele innformasjon med Palestina eller omvendt

det er jo ikke til å stikke under en stol at jødehatet står sterkt i palestina og at muslimene der, og forsåvidt andre steder, ønsker å utslette staten Israel
rent personlig så hadde jeg prioritert eget folk, fremfor folkene i de landene som ønsker å utslette den staten du bor i.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Appelsin] #2647095 05/02/2021 13:11
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F

Bare tull etter min mening, men har jeg feil så har du nok eksempler på jødevitser som er akseptert der ***er- og ***am-viser er bannlyst.

https://www.nrk.no/kultur/over-300-klager-mot-satiriks-sketsj-1.14636390
venter på at statskanalen drar en lignende om mohammed og hans følgere

Facebook blokkerer vitser om islam.
Nå er det ikke lenger stuereint å si n***r og da blir det liksom ikke det samme med n***rvitser.
Regner med at det er OK med svenske- blondine- og molbo- vitser/historier ?

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Flamini] #2647096 05/02/2021 13:17
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

at sosialismen og nasjonalsosialismen har flere fellestrekk enn mange vil innrømme offentlig,

Du er så mentalt bedervet at all argumentasjon er like bortkasta som å stå å rope ned i en full utedass.

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Flamini] #2647100 05/02/2021 13:40
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A

Er sikker på de som lagde den vitsen kunne funnet på en ekvivalent om islam. Men kanskje ikke nå etter alt bråket som ble.
Et eksempel: https://www.nrk.no/satiriks/satirik...r-ingenting-med-islam-a-gjore-1.12211148

Redigert av Appelsin; 05/02/2021 14:07.
Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Flamini] #2647106 05/02/2021 14:08
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Spesielt med tanke på de mange kubbutzim og moshavim, begge basert på sosialistiske prinsipper, som finnes i Israel?

Kubbutzim ~ sosialisme ~ nasjonalsosialisme, er det omtrent det du tenker på?

Re: Shaun Henrik P13-Matheson i hard vær for tiden [Re: Appelsin] #2647122 05/02/2021 17:33
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F

Er sikker på de som lagde den vitsen kunne funnet på en ekvivalent om islam. Men kanskje ikke nå etter alt bråket som ble.
Et eksempel: https://www.nrk.no/satiriks/satirik...r-ingenting-med-islam-a-gjore-1.12211148

ja det var en skikkelig grovis ICON_SMILE som jeg kunne like,
spøk til side

all vitsing har jo en baktanke,
ønsker du å såre noen, glede noen eller få noen til å tenke seg om ?

fra mitt ståsted, linken som du legger ut er vel i siste kategori

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå