Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkelrulle uten internett?

Sykkelrulle uten internett? #2643338 01/01/2021 12:31
Flo Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Hei!
En laber avslutning på sesongen, samt stengte treningssentre nå som frarøver meg muligheten for spinning i fra desember og framover har resultert i vektoppgang på 5kilo allerede... Må naturligvis bøte på dette med en sykkelrulle.

Har to mulige scenarier jeg ønsker å høre med dere om.

Alternativ 1: Sette en rulle på gjesterommet med stor skjerm, internett og full pakke. Mulighet for live sykling mot andre. Hvor gøy er det?
Ulempen er at rullen da må være bortimot helt lydløs. Samboer som sover i naborommet mens jeg gjør morgen-økta. Og vi bor i blokk så jeg vil ikke sjenere naboene unødvendig mye. Finnes en så lydløs rulle?

Alternativ 2: Lage rullerom/paincave i kjellerboden. Boden er 25kvm, så her kan jeg utfolde med fritt og lage så mye lyd jeg ønsker. Ulempen er at det er ikke sjans i havet å få internett eller 4g ned dit. så da må alt skje offline. Hvor mye av moro mister man egentlig ved å droppe internetttilkoblinga? Kan man f.eks laste ned "ghosts" å sykle mot? Andre muligheter for å booste følelsen av interaktivitet selv om man er alene?

Pris er sekundært, det viktigste er at jeg faktisk blir inspirert/motivert til å benytte rulla.

Re: Sykkelrulle uten internett? [Re: Flo] #2643343 01/01/2021 15:59
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Selv de dyreste rullene har et vist lydnivå, så er redd for at gjesterommet ikke blir noen stor suksess. Skal du sykle mot andre er det Swift som er greia, og da trenger du stabilt internett. Jeg har prøvd Swift, men syntes det ble for masete. Anbefaler istedet å prøve Sufferfest, der har du ca 160 forskjellige treningsvideoer å velge mellom. Masse variasjon og motiverende humor. Økter kan lastes ned på iPad for offline bruk. 14 dagers gratis prøveperiode før du bestemmer deg.

Re: Sykkelrulle uten internett? [Re: Flo] #2643348 01/01/2021 17:33
olechr Offline
More than words
More than words
For min del er rulle uten internett for kjedelig til at jeg klarer å motivere meg. Etter jeg begynte med Zwift har jeg funnet gleden ved å trene inne og nå er rett over halvparten av treningen i året inne. Hvis du kjenner noen med en bra rulle, test den på rommet å se om lyden er innenfor.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Sykkelrulle uten internett? [Re: olechr] #2643440 03/01/2021 08:57
S
særp Offline
Ringrev
Ringrev
S
Kommer litt ann på hvor var madammen din er på lyder, Har selv ei rulle på naborummet til guttungen og kjæresten hans, de er ikke plaget av lyden fra rulla, Det er den gamle taxc fortius med wattpedal siden den ikke er smart rulle

Det er viljen det står på,Ikke kroppen.

Re: Sykkelrulle uten internett? [Re: Flo] #2643441 03/01/2021 10:46
Flo Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Har bestemt meg for å prøve å sette rulla i naborommet. Om det blir for ille så flytter jeg ned. Foreløpig virker online-sykling veldig forlokkende og tror det kan bidra til motivasjonen, derfor vil jeg prøve å være oppe i naborommet. Men om det viser seg at online ikke helt er greia for meg så flytter jeg jo ned uansett, da kan jeg utfolde meg litt mer, og lage skikkelig dedikert paincave ICON_SMILE

Re: Sykkelrulle uten internett? [Re: særp] #2643453 03/01/2021 17:26
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sitat: særp
Har selv ei rulle på naborummet til guttungen og kjæresten hans, de er ikke plaget av lyden fra rulla,

De er vel kanskje glad for litt bråk fra naborommet... ICON_WINK

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Sykkelrulle uten internett? [Re: Flo] #2643516 04/01/2021 11:08
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Flo
Har bestemt meg for å prøve å sette rulla i naborommet. Om det blir for ille så flytter jeg ned. Foreløpig virker online-sykling veldig forlokkende og tror det kan bidra til motivasjonen, derfor vil jeg prøve å være oppe i naborommet. Men om det viser seg at online ikke helt er greia for meg så flytter jeg jo ned uansett, da kan jeg utfolde meg litt mer, og lage skikkelig dedikert paincave ICON_SMILE

Kjæresten forteller meg at hun ikke hører når jeg sykler på rulla. Da kun en dør mellom rullerommet og resten av huset.
Moderne smartruller er ofte mer stillegående enn drivverket på sykkelen. Det er trilling som bråker mest.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Sykkelrulle uten internett? [Re: Flo] #2643535 04/01/2021 12:36
Flo Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Har bestilt meg et Tacx Neo T2 nå, så satser på at det skal være ganske lydløst.
Er det Zwift og Sufferfest som er mest anbefalt på app-fronten?

Re: Sykkelrulle uten internett? [Re: Flo] #2643538 04/01/2021 12:54
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Flo
Har bestilt meg et Tacx Neo T2 nå, så satser på at det skal være ganske lydløst.
Er det Zwift og Sufferfest som er mest anbefalt på app-fronten?

Begynner å bli mange, men jeg ville ha begynt med Zwift. Enklest å bli motivert av det synes jeg. Meld deg gjerne inn i en gruppe som sykler Zwift så blir det mer sosialt. Er mange klubber som har begynt med Zwift grupper nå. Er du ikke medlem av en slik klubb er Zwift Vikings en stor og bra gjeng å være medlem av. De er på facebook.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Sykkelrulle uten internett? [Re: Flo] #2644093 08/01/2021 11:07
Flo Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Syntes det ble litt for mye støy og styr med rulla oppe i leiligheten. Rulla er lydløs, men drivverket rakler som fy! Så har nå flyttet ned i boden til en permanent pain-cave med sufferfest på ipad.
Muligheten til å svette, stønne, brøle og tråkke på for full maskin ble viktigere enn interaktivitet. Så får det heller bli full pakke etterhvert når vi kjøper oss hus ICON_LAUGH

Re: Sykkelrulle uten internett? [Re: Flo] #2644098 08/01/2021 11:31
M
Magnoos Offline
Ringrev
Ringrev
M
Tror du har kommet frem til en bra løsning.

Forøvrig går det an å sykle Zwift offline så lenge du har nett når du starter appen, med den forskjell at du får Watopia (el. andre verdener) for deg selv, og du er på nett igjen når du skal avslutte økta (for lagring). Funker jo greit for strukturerte økter, men blir gjerne litt kjedelig i lengden.

Testa selv SUF etter Zwift-abonnementet mitt utløp i Desember, litt uvant i begynnelsen men finner det nå langt mer engasjerende enn Zwift.

Specialized Phenom 155 mm kjøpes

Moderator  support