Er Tesla det åpenbare valget for meg?
|
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg?
[Re: Ripen]
04/06/2021 08:24
|
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Vi har en gammel bil som ikke kommer til å gå gjennom eu-kontroll til våren og må byttes ut da. Jeg er i utgangspunktet ikke spesielt interessert i bil, og ønsker i egentlig ikke å bruke mer penger enn nødvendig. Samtidig så ser jeg jo at lavere driftskostnader tilsier at man kan bruke litt mere penger på innkjøp. Hvis vi skal ha elbil så er det nok bare Tesla som er aktuelt (tror jeg) pga ladenettverk. Hvi vi først skal, legge litt penger i det så frister det dessuten med firehjulstrekk og hengerfeste (i det minste til sykkelstativ). Vi bor i Oslo, bruker ikke bil til daglig, og har åremålshytte i Hemsedal uten lademulighet.
Model x er ikke aktuell (pga pris), men nyere brukt model 3 eller litt eldre brukt S kan være en mulighet. Er det noen som kan uttale seg om potensielle problemer med ca 2015-17 model S? Noe spesielt vi bør være oppmerksom på? Og er det mulig å få plass til et par fullvoksne stisykler inni en model 3 når man legger ned setene, gitt demontering av hjul?
Bilen blir nok ikke byttet ut før til våren, men jeg tenker det kan være greit å være greit å ha litt oversikt i tilfelle den havarerer
Redigert av Håvard.; 04/06/2021 08:29.
|
|
|
[Re: Håvard.]
04/06/2021 08:42
|
holejos
Veteran
|
Veteran
Hvis vi skal ha elbil så er det nok bare Tesla som er aktuelt (tror jeg) pga ladenettverk. Vi bor i Oslo, bruker ikke bil til daglig, og har åremålshytte i Hemsedal uten lademulighet. Ingen lademulighet vinterstid på hytta gjør helt klart elbil-bruk utfordrende og mer klønete enn du forventer. Derimot er det hauger med superladere i Gol. Har du ikke lademulighet fordrer det at du lader der før du kommer på hytta. Det går mye strøm i 25 kalde, men du kommer et veldig langt stykke med vinteraktiviteter på hytta med en Tesla Model 3 med fulladet batteri på Gol. Jeg sikter meg alltid inn på minst mulig bruk av ladestasjoner og bruk av ekstra tid, men det er jo min preferanse for elbil-bruk. Om du ikke gjør noe av det så er det jo greit. Det finnes ladere i Hemsedal, men aldri brukt det selv da vi har lademulighet på hytta (Lykkja). Utover manglende lademulighet på hytta så er det å ha elbil med 35mil reell rekkevidde i verste vintertid og 55-60mil sommerstid ganske så uproblematisk. Jeg har 5 år i Nissan Leaf som basis, så rekkeviddeangst finnes ikke her. Og er det mulig å få plass til et par fullvoksne stisykler inni en model 3 når man legger ned setene, gitt demontering av hjul? Det går med demontering av alle hjul, men det er upraktisk og knotete om jeg skal være ærlig. Den er lav akkurat ved bakseterygg-området som gjør at du må være to for å legge sykler inn trygt. Jeg har stativ på hengerfeste og tak og det er null stress for min del. Har sykkel inni når jeg kjører alene eller ikke har gjørmete sykkel. Den svelger en sykkel med hjulene på faktisk. Når det er sagt så er bagasjerommet større enn man skulle tro og det er forbausende godt volum. Vi har det faktisk som famliebil nå for 2 voksne og 2 barn. Kjører med skiboks på vinteren. Det er volumiøse ting som er bøygen ved å eie en sedan med så trang bagasjeromsåpning. Overgangen fra Land Rover Discovery 4 var brutal sånn sett, men det overveies av de andre kvalitetene til bilen.
Redigert av holejos; 04/06/2021 08:43.
Jostein
Specialized Levo / Diverge
|
|
|
[Re: holejos]
04/06/2021 09:03
|
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Takk for svar. Jeg har aldri hatt elbil, så det er upløyd mark. Det kan selvsagt hende at vi klarer å lure hytteier til å ordne med lading, men det er begrenset hvor mye vi gidder å styre med det. Vi kjører ikke mye når vi er i Hemsedal, men det blir jo til og fra skianlegget, 6 km hver vei, evt en topptur og en tur innom butikken i løpet av helga. I jula og påska blir det jo litt mer kjøring så klart. Jeg hadde sett for meg at det kunne holde å bruke laderen på Kiwi når vi handler, og evt supplere med superlader på vei hjem, men jeg har jo altså ikke noen erfaring. Dette tyder vel uansett på at en model 3 kan være et bedre valg enn en eldre model s med dårligere rekkevidde
Når det gjelder sykkelfrakt så er tanken å ha dem på stativ, men jeg setter pris på å kunne låse dem inn i bilen hvis den blir stående lenge uten tilsyn. Nå har vi varebil, og den er stort sett full hver gang, så det blir nok en realitetsorientering rundt bagasjeplass uansett hva vi velger
|
|
|
04/06/2021 09:08
|
ventle
Besatt
|
Besatt
Til neste vår så kan det hende det blir mulig å få en Model Y, som antageligvis er det beste valget for dere. Bedre innvendig plass og mye enklere inn/utlasting enn Model 3, og færre ting som kan bli dyrt å reparere enn Model S/X (samt den åpenbare fordelen av ny kontra brukt bil).
mvh Helge
|
|
|
[Re: ventle]
04/06/2021 09:16
|
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Det er jo en mulighet, men da må man vel legge på 100k ift en brukt model 3? Og man burde vel sikkert ha bestilt for lenge siden hvis man skal ha den til våren? Jeg tror dessuten det utelukker skiboks for vår del pga lav garasje
|
|
|
04/06/2021 10:08
|
ventle
Besatt
|
Besatt
Helt klart, om en 3'er dekker behovet er det veldig mye (el)bil for pengene. Mange som leier ut på Nabobil, så man kunne jo lånt en for ei helg for å se hvordan den funker i praksis for dere.
Vanskelig å si med leveringstid, da utlevering av 3 begynte i 2019 tok det bare noen uker før alle på venteliste hadde fått sine, siden bilene kom fra fabrikken i USA der volumproduksjonen var godt oppe og kjøre. Y til Europa skal visstnok leveres fra fabrikken i Tyskland som ikke er ferdig bygget enda, så det er litt usikkerhet ute og går.
Vi har kjørt en 2016-modell S90D de tre siste årene, som har oppført seg temmelig eksemplarisk med lite problemer (er nå 5 år og 135000 km på telleren). Har hatt tre sykler inni på ferietur nedover kontinentet, riktignok var to av dem landeveissykler, men det var også mye annen bagasje som skulle plasseres. Har ikke vurdert å bytte den med en 3-er på grunn av innvendig plass og den upraktiske bakluka, selv om det kunne lønt seg økonomisk.
mvh Helge
|
|
|
04/06/2021 10:20
|
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Vi får starte med å få prøvd en model 3 ja. Alternativet er en dieselvarebil til 150 k eller der omkring. Det sitter allerede langt inne å bruke over 400 k på bil, så jeg tviler vel på at vi kommer til å kjøpe en ny model y. Det er rett og slett for mye annet gøy å bruke de pengene på.
|
|
|
04/06/2021 10:29
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har du ikke strøm på hytta? Eller tenker du at du MÅ ha ladeboks for å kunne lade på hytta?
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
04/06/2021 10:32
|
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Det er strøm men ingen utvendige stikkontakter. Siden vi ikke eier hytta selv så kommer vi ikke til å legge noe nevneverdig innsats i å få lagt det opp heller.
|
|
|
04/06/2021 11:28
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nødløsningen jeg ville gått for da er å undersøke hvor vanskelig/dyrt det er å legge opp utvendig blåstift som en minimumsløsning. Vinterstid med -20C så drar bilene mye suppe på småkjøring, selv om varmepumpe-løsningene har blitt bra. Slitsomt å måtte "toppe opp" helt til full tank bare fordi man skal kunne drive småkjøring. Når det er sagt så har jeg vært på fjellet med min mange ganger og det går som oftest greit om man stoler på teknikken og gir seg selv gode marginer med nødvendig lading.
Hytteeier vil jo ha glede av å leie ut med lademuligheter til folk senere også selv om dere skulle si opp åremålsleien.
Redigert av Anders A-R; 04/06/2021 11:29.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
[Re: Anders A-R]
04/06/2021 11:36
|
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Hvis vi kan få til lademulighet på hytta er det selvsagt fint. Jeg kommer nok til å prate med hytteier om det hvis vi ender opp med elbil. Men jeg tviler på at det kommer til å ha noe stort utslag på valg av elbil. det er vel uansett ingen elektrisk bil som kan kjøpes for rundt 400 000, har firehjulstrekk og ikke er en Tesla? eller er det noen jeg ikke vet om?
|
|
|
04/06/2021 12:06
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Spørs hvor rundt man mener med "rundt 400 000", men du har jo Polestar 2, som prismessig i hvert fall begynner på 4-tallet.
|
|
|
04/06/2021 12:12
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
ID4 GTX begynner på 450k.
|
|
|
04/06/2021 12:27
|
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
ID4 GTX var jeg ikke klar over. Dette med 400 000 er jo ikke strengt tatt noe absolutt budsjett, men ettersom en pizzabil til 150 vil dekke behovet mitt på en god (kanskje tl og med bedre) måte enn en dyr elbil, så er jeg lite interessert i å presse det veldig mye høyere.
Vi får vel starte med å teste med en model 3 i første omgang (ID4 GTX kan vel ikke prøvekjøres?).
Redigert av Håvard.; 04/06/2021 12:30.
|
|
|
04/06/2021 13:39
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
ID4 GTX var jeg ikke klar over. Dette med 400 000 er jo ikke strengt tatt noe absolutt budsjett, men ettersom en pizzabil til 150 vil dekke behovet mitt på en god (kanskje tl og med bedre) måte enn en dyr elbil, så er jeg lite interessert i å presse det veldig mye høyere.
Vi får vel starte med å teste med en model 3 i første omgang (ID4 GTX kan vel ikke prøvekjøres?). De første demobilene av GTX har akkurat ankommet landet, så vil tro denne kan prøvekjøres om ikke så alt for lenge. Ellers er ID4 med bakhjulstrekk tilgjengelig for prøvekjøring allerede nå. Det spørs jo hva salgs forhold man har til bil. Skal man bare fraktes fra A til B for en billigst mulig penge og kun ser på bil som en nødvendig kostnad bør man ikke legge så mye penger i bil, men kjøpe en driftssikker brukt fossilbil. Men det er få fossilbiler som kan by på like mye kjøreglede som gode elbiler. Stillheten, motorkraften og komforten er helt nydelig.
|
|
|
[Re: Hoaas]
04/06/2021 13:52
|
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Vi får vel starte med å teste med en model 3 i første omgang (ID4 GTX kan vel ikke prøvekjøres?). De første demobilene av GTX har akkurat ankommet landet, så vil tro denne kan prøvekjøres om ikke så alt for lenge. Ellers er ID4 med bakhjulstrekk tilgjengelig for prøvekjøring allerede nå. Det spørs jo hva salgs forhold man har til bil. Skal man bare fraktes fra A til B for en billigst mulig penge og kun ser på bil som en nødvendig kostnad bør man ikke legge så mye penger i bil, men kjøpe en driftssikker brukt fossilbil. Men det er få fossilbiler som kan by på like mye kjøreglede som gode elbiler. Stillheten, motorkraften og komforten er helt nydelig. Her er du nok inne på kjernen av problemstillingen. Jeg ser i utgangspunktet kun på bil som en nødvendig kostnad, men tenker at det er lurt å vurdere el når jeg først bytter. Er heller ikke fremmed for å betale en del ekstra for en elbil, men å mere enn tredoble innkjøpskostnaden frister lite, og spesielt hvis jeg mister en del av de kvalitetene jeg verdsetter høyt (gigantisk bagasjerom). Takk for tips om id4, får sjekke ut den også.
Redigert av Håvard.; 04/06/2021 13:53.
|
|
|
04/06/2021 21:41
|
perbl
More than words
|
More than words
Jeg ville nok heller kjøpt en nyere bil enn en 2015-ish Model S, det kan bli dyrt og komplisert å fikse hvis luftdemperne får problem (hvertfall basert på vitnesbyrdet til en kollega som har problem med sin bil som lener litt til ene hjørnet hver morgen).
Per B.
|
|
|
04/06/2021 22:08
|
ØysteinS
Ivrig
|
Ivrig
Vår slet med bikking i høyre bakhjørne, tidvis i hele vinter. TMS 2015.
Undersøkelse hos Tesla gjorde oss 2000 fattigere, ingen feil funnet og feil fortsatte.
Jeg tok nivåsensoren ut, og finner at det er slark og lealaushet i sensoren, så jeg bestilte ny til ca 1000kr, fikk feil del, og ba de bestille riktig, men det tar tid. Siden jeg tok sensoren vekk og satte den tilbake så har ting blitt bra, midlertidig ihvertfall.
eMMC-havari ble fikset denne uka. Prøvde å koble fra 12V-batteri, og løftet ut frunk, og oppdager alovorlige rustproblemer i mekaniske isolatorer for frontmotoren. Og parkbremsekaliperene har jeg slåss med, skikkelig i vinter. Alvorlig korrosjonstrøbbel der også.
Huttetu.
|
|
|
04/06/2021 23:49
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Håvard, vi har jo ganske likt bruksmønster på bil  Mye t/r Hemsedal, åremålshytte og tidvis mye tohjulinger baki. Vi har én utekontakt på åremålshytta, som funker fint for den ene Tesla 3'en i åremålsgjengen. Men hva skjer når flere på hytta også vil ha elbil? Det blir fort en kamp om kontakten, i tillegg blir det en diskusjon rundt strømregningen når noen fullader en elbil hver helg og andre kjører fossil. Som du vet så ble det nylig kjøpt inn en pent brukt VW Caddy Maxi 2015-modell for ca 100K, dette som erstatning for en 15 år gammel kassebil som gikk på skroten. For vårt bruksmønster er det (dessverre) 5 år gammel dieselkassebil som er best både økonomisk og praktisk. Jeg venter i spenning på el-kassebil med nok rekkevidde, men inntil videre blir det med spenningen 
Redigert av DesmoSkier; 05/06/2021 00:08.
Helge StravaKjøper: XG-1199-kassett, send PM
|
|
|
[Re: DesmoSkier]
05/06/2021 05:28
|
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Håvard, vi har jo ganske likt bruksmønster på bil  Mye t/r Hemsedal, åremålshytte og tidvis mye tohjulinger baki. Vi har én utekontakt på åremålshytta, som funker fint for den ene Tesla 3'en i åremålsgjengen. Men hva skjer når flere på hytta også vil ha elbil? Det blir fort en kamp om kontakten, i tillegg blir det en diskusjon rundt strømregningen når noen fullader en elbil hver helg og andre kjører fossil. Som du vet så ble det nylig kjøpt inn en pent brukt VW Caddy Maxi 2015-modell for ca 100K, dette som erstatning for en 15 år gammel kassebil som gikk på skroten. For vårt bruksmønster er det (dessverre) 5 år gammel dieselkassebil som er best både økonomisk og praktisk. Jeg venter i spenning på el-kassebil med nok rekkevidde, men inntil videre blir det med spenningen  Det er nok dieselkassebil som er billigst. Men som diskusjonen allerede har vært inne på så er det et spørsmål om det er andre kvaliteter som gjør at betalingsviljen øker. Og om ulempene er levelige. Det tror jeg nok vi må prøve litt for å finne ut. Premisset er allerede at vi ikke kan lade på hytta.
|
|
|
05/06/2021 06:27
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Hvis ID.4 er aktuelt, må du også se på Enyaq iV fra Skoda. Samme plattform. Sto en utstilt på Alna, og den er diger. Er nok den vi burde kjøpt, men er nervøs for plass i vår 50 år gamle garasje..
|
|
|
05/06/2021 06:50
|
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Får sjekke ut Skodaen også. Vi har jo også over 50 år gammel obosgarasje, men hos oss er det høyden som er problemet. Ved å velge suv så kan vi nok i de fleste tilfeller ikke ha skiboks. TM3går nok inn med skiboks. En god del pizzabiler går heller ikke inn, så det blir et tema hvis vi velger den løsningen.
Men det sitter nok såpass langt inne å bruke 400 000 på en bil at det skal mye til å strekke det noe lenger.
|
|
|
05/06/2021 07:52
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Men har de rimeligste Skodaene 4wd? Trodde det bare var den dyreste modellen, og den bikker en halv million. Ser i hvert fall fin ut!
|
|
|
[Re: Tex]
05/06/2021 08:13
|
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Det var omtrent sånn jeg konkluderte også etter å ha sett på den. Men enig i at den var fin
|
|
|
05/06/2021 17:09
|
Ugla
Besatt
|
Besatt
Model x er ikke aktuell (pga pris), men nyere brukt model 3 eller litt eldre brukt S kan være en mulighet. Er det noen som kan uttale seg om potensielle problemer med ca 2015-17 model S? Noe spesielt vi bør være oppmerksom på? Og er det mulig å få plass til et par fullvoksne stisykler inni en model 3 når man legger ned setene, gitt demontering av hjul?
Bilen blir nok ikke byttet ut før til våren, men jeg tenker det kan være greit å være greit å ha litt oversikt i tilfelle den havarerer
Jeg har en sen 2016 facelift Model S90D. Det er en bil som helt greit sluker flere sykler innvendig, er veldig mye mer plass enn Model 3. Du kan sette hengerfeste for sykkelstativ på den, og den har også panorama som kan åpnes, takstativ er også greit. Hatt den i 61.000 uproblematiske km, et par dørhåndtak er skiftet ut til en ny og bedre utgave og det er det av feil som har oppstått. Har full pakke med utstyr, jeg ville ikke være betenkt over luftfjæring, snarere tvert i mot- digg å heve bilen når vi kjører på ubrøytet vei på fjellet, bare suser over. På disse årsmodellene kom for øvrig luftfjæringen fra Mercedes gjennom et teknologisamarbeid, ikke mitt inntrykk at det er noen spesielle kvalitetsissues og Mercedes har jo levert og raffinert disse over år. Du får mye mere bil for pengene enn Model 3 tenker jeg, jeg ville gått for en facelift med 90/100 batteri Plassmessig så drar vi gjerne på hytta med to katter i bur, bagasje samt matvarer pluss min sykkel i str XL, alt innvendig i bilen uten stress, selv lastet opp for fire uker. Forhjulet må dog av. Vi har vært fornøyd med vårt bilhold som sådan, Tesla sin serviceorg har ikke vært like god, men den kommer seg. Har satt ny bil i bestilling og går for iX som kommer mot slutten av året/starten av neste - vi skifter for å få hengerfeste for tilhenger da tilgang vi tidligere har hatt på pickup er borte og vi trenger transportmuligheten. Kunne gått for ny S hadde det vært sikkert at den kommer med hengerfeste, Modell X er uaktuell pga bakdørene og mangel på takstativ, Y fordi vi ikke liker den.
Lars-Erik
|
|
|
[Re: Tex]
05/06/2021 21:57
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men har de rimeligste Skodaene 4wd? Trodde det bare var den dyreste modellen, og den bikker en halv million. Ser i hvert fall fin ut! Det er litt merkelig prising på id4 og enyaq. Du får en svært bra utstyrt id4 gtx for en billigere penge enn enyaq iv80x, rundt 40-50k billigere med samme spec. Brodern har bestilt id4 gtx fremfor enyaq pga den prisdifferansen.
|
|
|
[Re: Ugla]
05/06/2021 23:12
|
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har en sen 2016 facelift Model S90D. Det er en bil som helt greit sluker flere sykler innvendig, er veldig mye mer plass enn Model 3. Du kan sette hengerfeste for sykkelstativ på den, og den har også panorama som kan åpnes, takstativ er også greit. Hatt den i 61.000 uproblematiske km, et par dørhåndtak er skiftet ut til en ny og bedre utgave og det er det av feil som har oppstått. Har full pakke med utstyr, jeg ville ikke være betenkt over luftfjæring, snarere tvert i mot- digg å heve bilen når vi kjører på ubrøytet vei på fjellet, bare suser over. På disse årsmodellene kom for øvrig luftfjæringen fra Mercedes gjennom et teknologisamarbeid, ikke mitt inntrykk at det er noen spesielle kvalitetsissues og Mercedes har jo levert og raffinert disse over år. Du får mye mere bil for pengene enn Model 3 tenker jeg, jeg ville gått for en facelift med 90/100 batteri Plassmessig så drar vi gjerne på hytta med to katter i bur, bagasje samt matvarer pluss min sykkel i str XL, alt innvendig i bilen uten stress, selv lastet opp for fire uker. Forhjulet må dog av. Vi har vært fornøyd med vårt bilhold som sådan, Tesla sin serviceorg har ikke vært like god, men den kommer seg. Har satt ny bil i bestilling og går for iX som kommer mot slutten av året/starten av neste - vi skifter for å få hengerfeste for tilhenger da tilgang vi tidligere har hatt på pickup er borte og vi trenger transportmuligheten. Kunne gått for ny S hadde det vært sikkert at den kommer med hengerfeste, Modell X er uaktuell pga bakdørene og mangel på takstativ, Y fordi vi ikke liker den. Takk. Nyttig å høre om disse erfaringene
|
|
|
06/06/2021 08:46
|
kaiost
Ivrig
|
Ivrig
Har hatt vår ID4, 1st i ca 3000 km nå. Etter å ha kjørt Tesla model S 2014 modell var vi litt spent på hvordan overgangen ville bli. Er meget positivt overrasket og til en pris på drøye 400 000 er det utrolig mye bil for pengene (Vi fikk vår for 420 000 inklusive vinterhjul med største batteripakka). Jeg har ikke noe behov for å kjøre 0-100 på 4 sekunder, ei heller slite ut et sett med sommerdekk i løpet av en sommer. Lydanlegg er helt ok, selv om en ble litt bortskjemt med med Tesla lydpakke. Etter litt tilvenning fungerer skjermen bra (mangler egentlig bare % visning av batteriet i displayet rett foran. Kjører minst like stille som Teslaen, og bruker omtrent 20% mindre strøm under vanlig kjøring. Gjennomsnittlig forbruk hittil er 17,4 kwh/km. Litt mer plass innvendig og har kjørt noen turer med full bagasje og to sykler lagt inn- fulldempere går fint inn. La inn tre sykler med hjul på forrige tur, null problem.
For oss som hadde fri lading var vi litt spent på hvordan det ville være. Har en easee lader hjemme som lader 35 km/t og bilen står ladet klar til oppgitt tidspunkt på morgenen, styrt med Tibber. Lading på tur har vi gjort 3 ganger og gjennomsnittshastighet på ladingen har faktisk vært raskere på ID4 enn Teslaen da den var en av de mange som har blitt "strupet".
Om man velger ID4, Skoda eller Audi av utgaven tror jeg ikke spiller så stor rolle, di skal være bra bortskjemt for ikke å bli fornøyd.
|
|
|
15/07/2021 16:21
|
eGo
Veteran
|
Veteran
SR+ ble bestillt på mandag. Fortsatt litt i tvil om jeg skulle gått for LR. Kjører ikke ofte langturer, Fredrikstad - Lillehammer 3-5 ganger i året. Overlever sikkert en kort ladestopp. Men så var det hestekrefter da…synd jeg ikke bestilte 14 dager før, da hadde jeg fått den i august istedenfor november. Noen som har rekkevidde erfaringer med 2021 SR+?
Ønsker å kjøpe : Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
|
|
|
[Re: eGo]
16/07/2021 09:26
|
GeirK
More than words
|
More than words
SR+ ble bestillt på mandag. Fortsatt litt i tvil om jeg skulle gått for LR. Kjører ikke ofte langturer, Fredrikstad - Lillehammer 3-5 ganger i året. Overlever sikkert en kort ladestopp. Men så var det hestekrefter da…synd jeg ikke bestilte 14 dager før, da hadde jeg fått den i august istedenfor november. Noen som har rekkevidde erfaringer med 2021 SR+? Min S75D har lavere rekkevidde enn det og det opplever jeg ikke som noe problem. Har god timebetaling de ytterst få gangene jeg må ta en ekstra ladepause. Men du har virkelig lyst på firehjulstrekk.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
|
|