Status på fatbike i 2020?
|
Re: Status på fatbike i 2020?
[Re: supernalle]
12/12/2020 21:19
|
saladin
Medlem
|
Medlem
Jeg ser lite verdi i å sykle på sti i drittvær og sleipe forhold. Hvis det er sommer tar jeg heller en grustur (eller gjør noe annet), og tar stisyklingen når det er gode forhold, der man ikke ødelegger stien med dype spor.
Du og jeg, vi tenker likt om dette! Takk for fint og interessant innlegg forøvrig. Jeg bør nok eksperimentere litt for å finne ut om dette med fatbike er noe for meg eller ikke. Har Snowshoe foran med pigg på el-fatbike som vinter dekk. Har hatt selv pigget Jumbo Jim eller Wratlorde bak. Merker at el-sykkel blir tregere. Snowshoe ruller dårlig på grunn av myk gummi og mye grove knaster. For å få ned motstand, forsøk å kjør slangeløs og ca 15 psi på transport. Gå ned til 5-6 psi i ski løyper og preppa stier og 8 psi hvis det er fast underlag med noe snø. Snowshoe kan pigges. Skal man sykle noe på vei før man kommer ut i skogen, er Jumbo Jim et bra valg. Folk som har byttet har fått et nytt syn på fatbike. Med høyt trykk ruller de bra. 4.4 versjonen er et bra kompromiss i forhold til bredde. Tilsvarer 4.6" bredde fra andre merker Har prøvd alle bredder av Jumbo Jim. 3.8" dekk på en Big Bob 5 er motstridene formålet til sykkelen. Den er laget for å sykle med best mulig bæring på løst underlag med breie dekk. Takk, bra tips! Lurer på om jeg rett og slett skal prøve ut Jumbo Jim 4.4" først som sist.
to hjul er bedre enn fire
|
|
|
[Re: Brusdalen]
13/12/2020 11:19
|
røde pimpernell
Medlem
|
Medlem
Trur desse XXL-syklane er nye ja, men spørst om geometrien er oppdatert? Har vurdert fatbike nokre år no, så har fulgt litt med på utvalet både her og der. For meg er modellen til 12999 meir aktuell da den er noko lettare og er bedre utstyrt. Problemet mitt er at XL-modellen er anbefalt opp til 192cm, og eg er 204cm. På den andre sida så ser det ikkje ut som det er større fatbikes å få tak i. Unntaket er Pole Taiga (der XL-modellen går opp til 200cm), men denne er først på lager att seint i 2021. Så kanskje ei løysing for meg er å gå for XXL-sykkel no, og så kjøpe Taiga-ramma på eit seinare tidspunkt. (Ser ut som dei fleste komponentane kan flyttast over)
|
|
|
[Re: røde pimpernell]
13/12/2020 12:38
|
saladin
Medlem
|
Medlem
Trur desse XXL-syklane er nye ja, men spørst om geometrien er oppdatert? Har vurdert fatbike nokre år no, så har fulgt litt med på utvalet både her og der. For meg er modellen til 12999 meir aktuell da den er noko lettare og er bedre utstyrt. Problemet mitt er at XL-modellen er anbefalt opp til 192cm, og eg er 204cm. På den andre sida så ser det ikkje ut som det er større fatbikes å få tak i. Unntaket er Pole Taiga (der XL-modellen går opp til 200cm), men denne er først på lager att seint i 2021. Så kanskje ei løysing for meg er å gå for XXL-sykkel no, og så kjøpe Taiga-ramma på eit seinare tidspunkt. (Ser ut som dei fleste komponentane kan flyttast over) Dette med geometri kommer jo helt an på hva man skal bruke sykkelen til. Det er en del som snakker om "moderne geometri" eller "oppdatert geometri" med implikasjonen at geometrien som var vanlig for 10 år siden var dårlig. Men det er jo ikke sånn det er. Sykkel-geometri dreier seg om å veie kompromisser mot hverandre. Moderne geometri er ofte inspirert av et utforkjørings-ideal, synes jeg. Handler nok delvis om at det finnes enduro-sport, der man må klatre men bare får poeng for nedoverkjøring, men ingen klatre-sport, der man må også må kjøre nedover men bare får poeng for klatringen. For egen del er fatbiken tiltenkt bruk til langturer vinterstid, som en erstatning for de lange skiturene som det nå er vanskeligere og vanskeligere å få til i Oslomarka om vinteren. Jeg vil gjerne kunne være komfortabel på sykkelen seks-åtte timer i strekk. Da er det for min del vesentlig med en geometri som gir rom for god kraftoverføring, og en sittestilling som ikke er alt for foroverlent. Det som kalles "moderne geometri" er ikke optimalt for den slags bruk. Ønsker man primært å bruke fatbiken til korte turer på trange stier med hardpakka snø, derimot, vil man ønske en annen geometri. Forøvrig var jeg innom XXL forrige uke og prøvde fatbikene i butikken. Jeg er 185 og liker vanligvis L-rammer, men på denne falt jeg mer for M-rammen, gitt hvordan syklene var satt opp. Jeg ville prøvd å sett hvordan det går.
|
|
|
[Re: saladin]
13/12/2020 13:38
|
røde pimpernell
Medlem
|
Medlem
Dette med geometri kommer jo helt an på hva man skal bruke sykkelen til. Det er en del som snakker om "moderne geometri" eller "oppdatert geometri" med implikasjonen at geometrien som var vanlig for 10 år siden var dårlig. Men det er jo ikke sånn det er. Sykkel-geometri dreier seg om å veie kompromisser mot hverandre. Moderne geometri er ofte inspirert av et utforkjørings-ideal, synes jeg. Handler nok delvis om at det finnes enduro-sport, der man må klatre men bare får poeng for nedoverkjøring, men ingen klatre-sport, der man må også må kjøre nedover men bare får poeng for klatringen.
For egen del er fatbiken tiltenkt bruk til langturer vinterstid, som en erstatning for de lange skiturene som det nå er vanskeligere og vanskeligere å få til i Oslomarka om vinteren. Jeg vil gjerne kunne være komfortabel på sykkelen seks-åtte timer i strekk. Da er det for min del vesentlig med en geometri som gir rom for god kraftoverføring, og en sittestilling som ikke er alt for foroverlent. Det som kalles "moderne geometri" er ikke optimalt for den slags bruk. Ønsker man primært å bruke fatbiken til korte turer på trange stier med hardpakka snø, derimot, vil man ønske en annen geometri.
Forøvrig var jeg innom XXL forrige uke og prøvde fatbikene i butikken. Jeg er 185 og liker vanligvis L-rammer, men på denne falt jeg mer for M-rammen, gitt hvordan syklene var satt opp. Jeg ville prøvd å sett hvordan det går.
Eg er einig i det du seier om geometri. Syklar mest sti i Østmarka, og her blir det jo like mykje opp som ned. Min tre år gamle fulldempar har heller ikkje 64 graders styrevinkel, men eg har ikkje noko behov for å bytta ut denne. Men kjøper eg fatbike blir det nok, som du skisserar, mest korte turar på sti. Det er iallfall det eg ser føre meg no. Derfor freistar det meir med ein sykkel som kjennes meir ut som ein stisykkel enn ein grussykkel. Eg er likevel meir bekymra før størrelsen enn geometrien. Men om du gjekk ned ein størrelse så kan det jo henda XL vil fungera greit for meg. Kva for varehus prøvd du i? Står som utsolgt i alle varehus. Og dei to dyraste variantane kan kun kjøpast på nett ser det ut til.
|
|
|
[Re: røde pimpernell]
13/12/2020 13:45
|
saladin
Medlem
|
Medlem
Kva for varehus prøvd du i? Står som utsolgt i alle varehus. Og dei to dyraste variantane kan kun kjøpast på nett ser det ut til.
Det var i Sandvika. Der hadde de bare L og M. Ja, var bare den rimeligere varianten. Lykke til!
|
|
|
[Re: vehe]
14/12/2020 02:25
|
Lunix
Entusiast
|
Entusiast
White/XXL har samme ramme som før, kun nye farger. Alu er hakket mer progressiv/moderne enn karbonvarianten, som før. https://whitebikes.com/8fat-ltd-21/b/3176/Faktisk omtrent en kopi av geo på 2014 (kom i 2013) Salsa Mukluk, som dog har 170 nav. Mukluken funker fint til sitt bruk den, det gjør sikkert XXL sin også. Til sammenligning var stisykkelen min i 2013 en Tallboy1, i dag har jeg siste Sentinel og er vant til den. Mukluken føltes OK dengang, nå gjør den ikke det lenger. Til turer i friserte løyper er den fortsatt like fin, men bruken min har endret seg. Dette er kun snakk om mine personlige preferanser og er ingen mal for hva som passer andre eller andres bruksmønster. Bikeshop (Gavia), Duke (Giant) og Trek har sykler på lager i same prisområde som den mellomprisede XXL sykkelen.
------------------------------- NOTS
|
|
|
15/12/2020 14:40
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Her var det en del rare påstander. En god fatbike med riktige dekk og dempegaffel bør være mulig å kjøre omtrent like raskt bortover og oppover i terrenget som en "vanlig" fulldemper. Uten demping foran vil man nødvendigvis måtte jobbe mer i teknisk terreng, selvsagt litt avhengig av hvor god teknikk man har.
Med min fulldempede bucksaw sykler jeg raskere enn med min middels grove stisykkel i lett terreng, litt tregere nedover og på mer tekniske stier.
Transportetappene går raskere med fatbiken. Sykler med 3.8 nate på sommeren og dillinger / beist / flow på vinteren alt ettersom. Men trykk er viktig, man må rett og slett ta seg tid til å justere trykk fra asfalt / grus og ut på sti.
At man sykler tregere med moderne geometri tror jeg det er svært vanskelig å finne noe belegg for, hvert fall om vi snakker om terreng. Jeg liker min Bucksaw , men hadde ikke hatt noe mot å sitte mer som jeg gjør på stisykkelen. Om man primært skal sykle asfalt eller grus vil en vanig hardtail eller grussykkel uansett være vesentlig raskere, men det gjelder også sammenliknet med en stisykkel.
|
|
|
[Re: larsdx]
15/12/2020 15:04
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Her var det en del rare påstander. En god fatbike med riktige dekk og dempegaffel bør være mulig å kjøre omtrent like raskt bortover og oppover i terrenget som en "vanlig" fulldemper. Uten demping foran vil man nødvendigvis måtte jobbe mer i teknisk terreng, selvsagt litt avhengig av hvor god teknikk man har.
Ikke for min del...med min halvdempede og ikke så veldig tunge (dvs lettere enn min semi-grove stisykkel) Fatty'o med JJ 4.8 og senkepinne har jeg ikke i nærheten av samme fart som med stisyklene, uansett stitype og retning. Fremkommelighet er noe annet. Blir like overrasket hver gang over hvor passiv det går an å være og allikevel komme opp kneiker og crux. Jeg syntes også det var en ekstrem forbedring å få på dempegaffel, kan kjøre mye raskere uten å sprette en halv meter vekk fra sporet jeg siktet på. Når det er sagt, så har jeg ikke fryktelig mange timer på ikke-vinterføre med fat. For meg er det ikke like gøy, så den blir stående utenom fatsesongen.
|
|
|
[Re: knutspeed]
15/12/2020 18:47
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ikke for min del...med min halvdempede og ikke så veldig tunge (dvs lettere enn min semi-grove stisykkel) Fatty'o med JJ 4.8 og senkepinne har jeg ikke i nærheten av samme fart som med stisyklene, uansett stitype og retning. Skrev "riktige dekk". 4.8 mener jeg er fullstendig overkill på sommerføre og dessuten er J.J. håpløse på våte stier. Har riktignok ikke erfaring med sykler som i utgangspunktet er designet for 4.8 og bredere dekkstørrelser. Kun Salsa Bucksaw (fulldempet) og helstiv On-one Fatty. Kanskje er ikke disse syklene egnet for noe annet enn snøsykling?
|
|
|
17/12/2020 12:24
|
eldo472
Veteran
|
Veteran
Til fritids bruk så går fatbike for nok, i hvertfall en Bucksaw. Veldig sjelden jeg kjører i nærheten av hva som sykkel tåler. Små mønstrede fatbike dekk har tendens til å skli ut på grus slik at det begrenser litt. Med solide fatbike dekk blir man ofte mer tøff i trynet over ruskete partier. Tror det har mer å si hvem som sitter på sykkel, enn hva slags sykkel man har.
|
|
|
22/12/2020 14:58
|
haavardhun
Veteran
|
Veteran
Ser ut som vinteren ikke blir det helt store på ski enda her i Oslo så jeg vurderer ny feiting(hadde en mukluk for noen år siden). Trenger sykkel i XL så det blir fort en ny en. Vil helst ikke bruke alt for mye penger. Er XXL eneste alternativ rundt 10k?
grove sykler og mørk musikk
|
|
|
[Re: saladin]
05/01/2021 10:50
|
Nanok
Veteran
|
Veteran
Trur desse XXL-syklane er nye ja, men spørst om geometrien er oppdatert? Har vurdert fatbike nokre år no, så har fulgt litt med på utvalet både her og der. For meg er modellen til 12999 meir aktuell da den er noko lettare og er bedre utstyrt. Problemet mitt er at XL-modellen er anbefalt opp til 192cm, og eg er 204cm. På den andre sida så ser det ikkje ut som det er større fatbikes å få tak i. Unntaket er Pole Taiga (der XL-modellen går opp til 200cm), men denne er først på lager att seint i 2021. Så kanskje ei løysing for meg er å gå for XXL-sykkel no, og så kjøpe Taiga-ramma på eit seinare tidspunkt. (Ser ut som dei fleste komponentane kan flyttast over) Dette med geometri kommer jo helt an på hva man skal bruke sykkelen til. Det er en del som snakker om "moderne geometri" eller "oppdatert geometri" med implikasjonen at geometrien som var vanlig for 10 år siden var dårlig. Men det er jo ikke sånn det er. Sykkel-geometri dreier seg om å veie kompromisser mot hverandre. Moderne geometri er ofte inspirert av et utforkjørings-ideal, synes jeg. Handler nok delvis om at det finnes enduro-sport, der man må klatre men bare får poeng for nedoverkjøring, men ingen klatre-sport, der man må også må kjøre nedover men bare får poeng for klatringen. For egen del er fatbiken tiltenkt bruk til langturer vinterstid, som en erstatning for de lange skiturene som det nå er vanskeligere og vanskeligere å få til i Oslomarka om vinteren. Jeg vil gjerne kunne være komfortabel på sykkelen seks-åtte timer i strekk. Da er det for min del vesentlig med en geometri som gir rom for god kraftoverføring, og en sittestilling som ikke er alt for foroverlent. Det som kalles "moderne geometri" er ikke optimalt for den slags bruk. Ønsker man primært å bruke fatbiken til korte turer på trange stier med hardpakka snø, derimot, vil man ønske en annen geometri. Forøvrig var jeg innom XXL forrige uke og prøvde fatbikene i butikken. Jeg er 185 og liker vanligvis L-rammer, men på denne falt jeg mer for M-rammen, gitt hvordan syklene var satt opp. Jeg ville prøvd å sett hvordan det går. Det der med framoverlent har ikke nødvendigvis noe med moderne geometri å gjøre. Det er en kombinasjon av styrehøyde og lengde fra sete til styre. Moderne sykler med lang reach gir ikke alltid lenger effektiv top tupe (ETT). Med høy setevinkel minker ETT selv om reach blir lenger. Høyden på stack har ongså endel å si. Mange "moderne" sykler har nå lenger styrerør enn for noen år siden, ofte kombinert med riser bars. Mener jeg sitter mer komfortabelt på min Sentinel enn jeg jeg gjør på min eldre hardtail og fatbike. En annen forskjell er at man tråkker mer rett ned enn skrått framover på sykler som har slakk setevinkel med setet høyt hevet. At man må svinge mer med å lene seg enn å svinge med styret tar litt tid å venne seg med, men det blir naturlig etter hvert og har ikke nødvendigvis noe å si på komforten.
If you play in the dirt, you get dirty. McNulty
|
|
|
[Re: Nanok]
06/01/2021 13:36
|
Lunix
Entusiast
|
Entusiast
Trur desse XXL-syklane er nye ja, men spørst om geometrien er oppdatert? Har vurdert fatbike nokre år no, så har fulgt litt med på utvalet både her og der. For meg er modellen til 12999 meir aktuell da den er noko lettare og er bedre utstyrt. Problemet mitt er at XL-modellen er anbefalt opp til 192cm, og eg er 204cm. På den andre sida så ser det ikkje ut som det er større fatbikes å få tak i. Unntaket er Pole Taiga (der XL-modellen går opp til 200cm), men denne er først på lager att seint i 2021. Så kanskje ei løysing for meg er å gå for XXL-sykkel no, og så kjøpe Taiga-ramma på eit seinare tidspunkt. (Ser ut som dei fleste komponentane kan flyttast over) Dette med geometri kommer jo helt an på hva man skal bruke sykkelen til. Det er en del som snakker om "moderne geometri" eller "oppdatert geometri" med implikasjonen at geometrien som var vanlig for 10 år siden var dårlig. Men det er jo ikke sånn det er. Sykkel-geometri dreier seg om å veie kompromisser mot hverandre. Moderne geometri er ofte inspirert av et utforkjørings-ideal, synes jeg. Handler nok delvis om at det finnes enduro-sport, der man må klatre men bare får poeng for nedoverkjøring, men ingen klatre-sport, der man må også må kjøre nedover men bare får poeng for klatringen. For egen del er fatbiken tiltenkt bruk til langturer vinterstid, som en erstatning for de lange skiturene som det nå er vanskeligere og vanskeligere å få til i Oslomarka om vinteren. Jeg vil gjerne kunne være komfortabel på sykkelen seks-åtte timer i strekk. Da er det for min del vesentlig med en geometri som gir rom for god kraftoverføring, og en sittestilling som ikke er alt for foroverlent. Det som kalles "moderne geometri" er ikke optimalt for den slags bruk. Ønsker man primært å bruke fatbiken til korte turer på trange stier med hardpakka snø, derimot, vil man ønske en annen geometri. Forøvrig var jeg innom XXL forrige uke og prøvde fatbikene i butikken. Jeg er 185 og liker vanligvis L-rammer, men på denne falt jeg mer for M-rammen, gitt hvordan syklene var satt opp. Jeg ville prøvd å sett hvordan det går. Det der med framoverlent har ikke nødvendigvis noe med moderne geometri å gjøre. Det er en kombinasjon av styrehøyde og lengde fra sete til styre. Moderne sykler med lang reach gir ikke alltid lenger effektiv top tupe (ETT). Med høy setevinkel minker ETT selv om reach blir lenger. Høyden på stack har ongså endel å si. Mange "moderne" sykler har nå lenger styrerør enn for noen år siden, ofte kombinert med riser bars. Mener jeg sitter mer komfortabelt på min Sentinel enn jeg jeg gjør på min eldre hardtail og fatbike. En annen forskjell er at man tråkker mer rett ned enn skrått framover på sykler som har slakk setevinkel med setet høyt hevet. At man må svinge mer med å lene seg enn å svinge med styret tar litt tid å venne seg med, men det blir naturlig etter hvert og har ikke nødvendigvis noe å si på komforten. +1 Er like mye eller mer fremoverment på 2013 Mukluk som jeg er på Pole Taiga. Kjører også Sentinel på sommeren. Tilvenning til progressiv geo gikk fort og føltes naturlig. Å gå tilbake igjen føltes plutselig veldig uvant, og utrygt når det er rufsete nedover.
|
|
|
07/01/2021 09:47
|
Nanok
Veteran
|
Veteran
Merker du at forhjulet vasker mindre ut på Taigaen i forhold til Mukluk? Testet på løs snø? Har lest på et forum at noen mener slakkere styrevinkel hjelper på utvasking.
If you play in the dirt, you get dirty. McNulty
|
|
|
08/01/2021 14:15
|
Lunix
Entusiast
|
Entusiast
Ikke helt lett å si. Bud&Lou på Mukluken og JJ på Taiga inntil videre. For meg virker det som jeg får bra med vekt foran pga bratt seterør og lange setestag. Virker veldig balansert. Tror den hadde kjentes ganske lik Sentinel om den hadde hatt smale dekk. Har to run ned en ganske morsom nedkjøring og det var akkurat som jeg hadde håpet på. Følte meg veldig hjemme med en gang. Syns egentlig det slapp samtidig på begge hjulene, merket ikke at jeg "mistet" fronten på noen måte. Tung å bunnyhoppe eller løfte fronten pga lange kjedestag. Tror jeg hadde foretrukket kortere, men det hadde jo endret balansen en del. Mulig den er best som den er.
Nedover er den i en annen liga enn Mukluken.
JJ spant ut mye fortere på bratt oppover, men her gjør også seterørvinkelen at vekten ligger lengre frem, så det er vel en del av forklaringen det og.
Kjøpte feil drev til kranken, vanlig RF, visste ikke at Shimano 12x krevde eget drev. Nytt er på vei. Den får stå til jeg får det nye. Skikkelig med chainsuck som det er nå.
Eneste jeg ikke liker på Taigaen så langt er gummigjennomføringene til dropperwiren. De jobber seg ut av seg selv og den ene er nå ødelagt. Er litt mellomlang i beina og det gikk med 185mm dropper på XL ramme og det var digg. 200 hadde blit 10mm for lang for meg. Justerbare kjedestag for å finne ideell lengde for meg hadde vært nice det og.
Har vel en RSD MayorV5 (XL) ramme i bestilling og, mista litt trua på at den kommer noengang, så kjøpte Taigaramma for å henge alle delene på noe.
Her fortjener Pole skryt. Sa jeg var interessert tidligere i høst, når de bare hadde en igjen så mailet de og hadde holdt den av tilfelle jeg hadde ombestemt meg og ville ha den. Trodde egentlig den ville føles for lang og hadde bestilte RSD. Nå har jeg ombestemt meg. Om noen vil ha en RSD MayorV5 XL i raw, så har jeg en som kommer om noen uker.
Redigert av Lunix; 08/01/2021 14:16.
|
|
|
30/01/2021 16:41
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Jeg er klar til å bestille en White 8fat Ltd, men lurer på hva som må gjøres for å sette den opp slangeløs. Felger er Mulefut 80 og JJ 4.8 dekk. Jeg regner med den kommer med slanger. Er det bare å ta en runde teip over felgbåndet, sette inn ventiler og så tut og kjør? Og i så fall hvilken teip? Må jeg ha en som er bred nok til å dekke hele båndet? Det finnes jo ikke https://www.xxl.no/white-8fat-ltd-nx-1x12-20-fatbike-unisex-dark-blue/p/1178087_1_style
|
|
|
01/02/2021 06:48
|
eldo472
Veteran
|
Veteran
Har byttet felgbånd med Tvek aktig kart klippet i 47 mm bredde som jeg har tapet på begge sider med en litt tykk klar tesa Tape. Til felg tape er Stan eller Sun sin spesialtape i full bredde best. Vær veldig nøye med å få festet tapen best mulig med minst mulig rynker og folder. Sett en firkanta gaffa tape der hvor hullet til ventil skal være.
|
|
|
01/02/2021 09:48
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg er klar til å bestille en White 8fat Ltd, men lurer på hva som må gjøres for å sette den opp slangeløs. Felger er Mulefut 80 og JJ 4.8 dekk. Jeg regner med den kommer med slanger. Er det bare å ta en runde teip over felgbåndet, sette inn ventiler og så tut og kjør? Og i så fall hvilken teip? Må jeg ha en som er bred nok til å dekke hele båndet? Det finnes jo ikke https://www.xxl.no/white-8fat-ltd-nx-1x12-20-fatbike-unisex-dark-blue/p/1178087_1_styleHar Mulefüt 80 med JJ 4,4" på min fatbike, lett å sette opp slangeløst. Bruk guffe som tetter godt, min favoritt så langt er Orange Seal Subzero. Det finnes felgtape for fatbike, mine felger kom med tape men jeg måtte bytte på bakdekket etter navbytte og da kjøpte jeg Orange Seal fatbike kit med 75mm felgtape. Denne finner jeg ikke på norske nettsider i farten, men den finnes i alle fall. http://www.bikeman.com/RS0607.html
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
01/02/2021 09:49
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
01/02/2021 11:29
|
Lunix
Entusiast
|
Entusiast
Har ikke super erfaring med Gorilla, en ganske klissete tape som lekker etter hvert. Tung også. Sun Ringle har joe egen tape til Mulefut. Har brukt den på DT-Swiss og den fungerte bra for meg. https://www.bike24.com/p2227438.htmledit: ser den ikke er på lager lenger, finnes sikkert andre steder.
Redigert av Lunix; 01/02/2021 12:05.
|
|
|
01/02/2021 11:53
|
gauter
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg vil tro du kan bruke Fattystripper-felgbånd på Mülefut. Jeg har det på mine DT-felger, lett som en plett å sette opp. Tilgjengelighet i Norge er kanskje en annen sak... http://fattystripper.com/
Gaute
|
|
|
01/02/2021 18:02
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Er det slik at man må dekke hele felgbåndet med tape? Eller holder det å tape langs kanten for å feste og forselge overgangen? Gjelder det samme med tyvek?
|
|
|
03/02/2021 13:39
|
sanfinns
Medlem
|
Medlem
Du må dekke hele ja (altså kant til kant i felgen), jeg har også brukt sun ringle sin teip med gode resultat.
Redigert av sanfinns; 03/02/2021 13:40.
|
|
|
|
|