Er det resultatene på zwiftpower eller companion appen som "gjelder" Ser tidene er like men på zwiftpower er det færre antall ryttere, dermed høyere posisjon på resultatlista.
Det er Zwiftpower som gjelder. Der har man fått luket vekk mange av de som jukser (bevisst eller ubevisst), melder seg på i feil kategori o.l.
Er ikke tidene på zwiftpower de offisielle, etter vask? Tidene på companion er med alle, på zwiftpower har de som har for høy watt og mangler pulsbelte, blitt vasket ut.
Jo, Zwiftpower er "vasket" i henhold til regler og klasser for gjeldene ritt.
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Er det resultatene på zwiftpower eller companion appen som "gjelder" Ser tidene er like men på zwiftpower er det færre antall ryttere, dermed høyere posisjon på resultatlista.
De som ikke er registrert på zwiftpower og/eller stiller i feil kategori blir filtrert bort. I de mer seriøse rittene så er det zwiftpower som gjelder som offisielt resultat.
Fikk min første podieplassering (B) på resultatlista i Companion (ikke ZP) for 2-3 uker siden, men pulsbeltet mitt konka underveis, så var redd for å miste den. Var heldigvis ikke noe krav til puls der, da hadde jeg blitt sur etter nærmest å ha kjørt 60 min FTP-test.
De som har syklet både Alpe D'Huez ute og da Alpe d'Zwift - hvordan arter tidene seg?
Den faktiske bakken i Frankrike: https://www.strava.com/segments/21228829 er en kjent størrelse for mange syklister. Timesgrensen her er sånn passe fort. Hvordan er det med Alpe d'Zwift og tid? Er segmentet der ganske tilsvarende?
Tror ikke det er så halv galt. Har bare syklet opp Alp D huez en gang for en del år siden. Men sone 3 deler av bakken da mener jeg at jeg syklet på ca 55. På Zwift ligger det rundt det samme, men Zwift er nok litt raskere da man ikke har vind som spiller inn.
Tror ikke det er så halv galt. Har bare syklet opp Alp D huez en gang for en del år siden. Men sone 3 deler av bakken da mener jeg at jeg syklet på ca 55. På Zwift ligger det rundt det samme, men Zwift er nok litt raskere da man ikke har vind som spiller inn.
Jeg antar at det bare er å prøve. 51 minutter i mai 2013 i den ekte bakken. Jeg syklet opp på Zwift her om dagen på 55 minutter, men da som del av en 40/20 økt med så lite watt som mulig mellom 40-sekunderne.
De som har syklet både Alpe D'Huez ute og da Alpe d'Zwift - hvordan arter tidene seg?
Den faktiske bakken i Frankrike: https://www.strava.com/segments/21228829 er en kjent størrelse for mange syklister. Timesgrensen her er sånn passe fort. Hvordan er det med Alpe d'Zwift og tid? Er segmentet der ganske tilsvarende?
Vær obs på at Alpe du Zwift er kortere enn "hele" Alpe d'Huez, tror det er snakk om flere minutter kortere fordi den slutter tidligere. Men det spørs hvilket segment du bruker. Det du lenket til er litt kortere enn AdZ, faktisk, og det ser ut til å ha en ganske unøyaktig høydemåling... Dette kan du enkelt sjekke i VeloViewer, f.eks. se skjermbildet nedenfor fra https://veloviewer.com/segments/17267489 hvor jeg har trykket på fanen "Compare" og satt inn segment ID 21228829 (den du oppga) og 683473 ("Official Crono Course"). Kanskje du kan klare å finne et Strava-segment for AdH som matcher bedre start og slutt på AdZ?
Sitat: olechr
men Zwift er nok litt raskere da man ikke har vind som spiller inn.
En annen viktig forskjell er at man slipper å akklimatisere seg til høyden inne på Zwift. Alpe d'Huez er jo rundt 1850 m som er merkbart for de fleste.
Noen som aner grunnen til at Zwift krever medlemskap per bruker, og ikke godtar flere brukere på et abonnement? Dama låner rulla av og til, og synes det virket hakket mer spennende å zwifte slik jeg gjør. Men synes kanskje litt råflott å skulle ha en ekstra bruker for en økt i ny og ne..?
Det jeg har linket til er det som følger tidtagersystemet som er plassert ut i bakken. Dette segmentet stopper foran turistkontoret og er markert med en målstrek. Men da det ble syklet tempoetappe opp Alpe d'Huez syklet de gjennom hele landsbyen på toppen og fullførte på flatene i alpinanlegget.
Dette segmentet her blir kanskje mest tilsvarende Alpe d'Zwift: https://www.strava.com/segments/1194008 - Også dette stopper på flaten før den overbygde venstresvingen og bare litt forbi turistkontoret.
Noen som aner grunnen til at Zwift krever medlemskap per bruker, og ikke godtar flere brukere på et abonnement? Dama låner rulla av og til, og synes det virket hakket mer spennende å zwifte slik jeg gjør. Men synes kanskje litt råflott å skulle ha en ekstra bruker for en økt i ny og ne..?
Grunnen er vel for at ellers hadde flere byttet på og lånt av hverandre. Skal man bruke det sjeldent så er det råflott, ellers synes jeg egentlig Zwift er ganske rimelig.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Grunnen er vel for at ellers hadde flere byttet på og lånt av hverandre. Skal man bruke det sjeldent så er det råflott, ellers synes jeg egentlig Zwift er ganske rimelig.
Brukeren sine innstillinger er jo også en sentral del av "tilværelsen". Uproblematisk for en kvinne og sykle på mannen sin bruker. Men opplevelsen vil vel være så som så hvis man skal benytte seg av funksjonene. (Kan selvfølgelig endre FTP innstilling etc før øktene man skal disponere). Men går vel litt lei til slutt.
Brukeren sine innstillinger er jo også en sentral del av "tilværelsen". Uproblematisk for en kvinne og sykle på mannen sin bruker. Men opplevelsen vil vel være så som så hvis man skal benytte seg av funksjonene. (Kan selvfølgelig endre FTP innstilling etc før øktene man skal disponere). Men går vel litt lei til slutt.
Har forståelse for at Zwift har behov for å tjene penger. Løsningen for vår del blir vel at hun låner min profil for noen økter framover mot juleferien, og så får jeg ta en vurdering av om jeg skal spandere et eget abonnement på henne dersom hun liker det for den fulle opplevelsen.
Rimelig i forhold til hva? Det ikke noe andre slike som tjenester jeg kjenner til som koster over 200,- i mnd...
Mulig det regnes som en litt annen tjeneste, men TrainerRoad er vel et hakk dyrere enn Zwift igjen. Vet forresten ikke om det er andre tjenester enn Zwift hvor man må betale MVA?
Vet forresten ikke om det er andre tjenester enn Zwift hvor man må betale MVA?
I alle dager? Dette er da i grenseland til misvisende markedsføring. I Itunes store står det at det koster 149 kroner i måneden, og jeg kan ikke huske at det var fryktelig tydelig at prisen var noe annet enn 14.99 EUR da jeg tegnet medlemskap... Greit nok at det står bortgjemt i vilkårene, men dette er i grenseland.
Rimelig i forhold til hva? Det ikke noe andre slike som tjenester jeg kjenner til som koster over 200,- i mnd...
I forhold til hva man får. Man kan kjøre ritt til alle døgnets tider, treningsprogrammer og et sosialt aspekt. Det gir hvertfall meg utrolig mye innhold/trening for en lav sum. Bruker man det lite så blir jo saken en annen.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Helt enig i at zwift gir mye for pengene. Ritt, treningsprogrammer og sosiale fellesturer er alene verdt det. Og så får barn benytte zwift gratis. Godt fornøyd
Betaler gladelig 1200 i året for trainingpeaks. Den gir ikke annet enn tekst. Så prisen for Zwift er svært lav hvis man skal tenke på hvor mye moro man får igjen
I alle dager? Dette er da i grenseland til misvisende markedsføring. I Itunes store står det at det koster 149 kroner i måneden, og jeg kan ikke huske at det var fryktelig tydelig at prisen var noe annet enn 14.99 EUR da jeg tegnet medlemskap... Greit nok at det står bortgjemt i vilkårene, men dette er i grenseland.
I alle dager, hvilket land bor dere i? Her i Norge, hvor jeg bor, er det MVA på varer og tjenester. I Norge er prisen 149,- inklusive mva.
I alle dager, hvilket land bor dere i? Her i Norge, hvor jeg bor, er det MVA på varer og tjenester. I Norge er prisen 149,- inklusive mva.
I Norge. Jeg er trukket 204 kroner av zwift denne måneden.
Jeg ble trukket 211,73, må betale i euro nå, når zwift kom mener jeg at jeg betalte 9$.
Jeg ble trukket 211,73, må betale i euro nå, når zwift kom mener jeg at jeg betalte 9$.
Jeg ble trukket 171,64 NOK (18,49 USD) for Zwift for et par uker siden. Det matcher ganske godt den oppgitte prisen på 14,99 USD + 25% mva = 18,7375 USD. Ser ut til at de har rundet av nedover til nærmeste "rett oppunder rundt tall"
Jeg har abonnement via Apple, der jeg trekkes jeg 149 pr mnd, MVA er spesifisert på kvitteringen. Neste trekk er 16.des, der står det at det skal trekkes 149. Forunderlig at det er så stor variasjon.