Velkommen på forumet, blandavei!
Og kudos for brukernavn. Blandavei høres enda mer solid ut enn blandevei. Blandaveg! Kanskje skal jeg begynne å bruke det

Du har allerede funnet tre gode alternativer, og jeg er sikker på at du vil trives godt med hver av dem. Men siden du oppfordrer om innspill:
De tre klassikerne fra James Huangs
Birds of a feather fra 2016 er fortsatt aktuelle: BMC Roadmachine, Canyon Endurace og Focus Paralane.
Disse tre var forut for sin tid, og i årene som fulgte, skulle praktisk talt alle andre komme til å følge formelen med skiver, god dekklaring, vibrasjonsdemping og til dels revidert geometri. De fleste nye allround-racere vil takle både Ring 4, 5 og grovere veier med stor ro, forutsatt egnede dekk og dekktrykk.
Her skal jeg bare nevne tre rammesett jeg umiddelbart er fristet av i dag, om jeg skulle gå fra vettet og kvitte meg med Roadmachine.
1.
Orbea Orca OMR 2021Fullblods racer med geometri arvet etter Orca OMX, men med 35 mm dekklaring, mer vibrasjonsdemping enn OMX, 27,2 mm rund setepinne (les: ikke-proprietær), valgfrie farger, alternative komponenter... Dette er nesten alt jeg kan ønske meg. De burde tatt seg bryet med å lage skjermfester, men man kan ikke få alt.
Det er ikke så lett å bli klok på Orbeas modellbetegnelser, men OMR er i praksis alle de nyeste Orca-modellene unntatt Ltd som er OMX

![[Linket bilde fra images.immediate.co.uk]](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/21/2020/07/orbea_omr_003-8d62612.jpg)
Bikeradar:
Lightweight, aerodynamics and comfort for the latest addition to Orbea’s Orca line-upFor min del, er det også fint at Orbea forhandles av Unaas. Jeg er en smule over snittet sykkelinteressert, selv for dette forumet, og Unaas har bygget tre sykler for meg, holder hjulene mine i god stand, og har vært eksepsjonelt fleksible og imøtekommende. Gå innom Marstrandgata og ta en titt på et av landets desidert lekreste utvalg av sykler. Ja, de har tidvis hatt problemer med leveranse av enkelte hjul og deler, og dessverre med noen reklamasjonssaker for BMC. Jeg håper det ordner seg, og jeg håper også det er greit at jeg melder om gode opplevelser uten at tråden skal bli en diskusjon om denne vesle butikken

2.
Giant TCR Disc 2021Nemlig. Den eviggrønne klassikeren som
etablerte den moderne geometrien, er i siste generasjon et kapabelt villdyr med plass til 32 mm dekk. Jeg rullet en del i Marka på en av forgjengerne med felgbremser og 28 mm dekk, og det var gøy, men dette blir noe annet. At Gaute sier at han skal bruke sykkelen 99,9% av tiden på asfalt, velger jeg å ignorere i trygg forvissing om at han vil se lyset, og ta avstikkere på grovere underlag.
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=118831&filename=Giant TCR 2021.jpg)
CyclingTips:
The TCRcast: A deep dive with the engineers behind the Giant TCRGiant forhandles av en rekke butikker og kjeder. Trolig finner du en i nærheten.
3.
Open MIN.D.Gerard Vroomen og Andy Kessler i Open satte med sin U.P. standarden for moderne blandeveissykler. Nå har de lansert en landeveissykkel som er en særegen blanding av klassiske linjer og utradisjonelle løsninger. I likhet med en sykkel som Specialized Aethos, er det rene linjer, runde rør og den ultimate sykkelopplevelse som er i høysetet. Dekklaring på 32 mm.
Integrert setepinne er en løsning som ikke alle vil like, men det er en tanke bak. Og så er det så mye annet å like her!
Har prøvd meg på en sammenligning av geometrien med Aethos og Aurum Magma
her.
![[Linket bilde fra cdn.road.cc]](https://cdn.road.cc/sites/default/files/2020-open-cycle-mind-riding-5.jpg)
Road.cc:
Open MIN.D. 2020Herligheten kan beskues hos kunnskapsrike forhandlere som Sørensen og The Service Course.
Det er mange andre som burde nevnes, f.eks. Cervélo Caledonia og Bianchi Sprint, men de er alle omtalt i trådene du har lest

Forresten: På denne tiden av året, forstår man hvorfor skjermer er viktig og
hot i 2021, med mindre man trekker inn på rulla og den virtuelle virkeligheten. Så om du liker å sykle uansett vær, ta gjerne en titt på denne litt tilfeldige listen over sykler med skjermfester