Etter helgas oppvisning av Tom Pidcock blir det særs spennende å se om han og Ineos kan hevde seg i klassikerne til våren. I Pidcock har de for en gangs skyld også klart å signere en sympatisk rytter
Etter helgas oppvisning av Tom Pidcock blir det særs spennende å se om han og Ineos kan hevde seg i klassikerne til våren. I Pidcock har de for en gangs skyld også klart å signere en sympatisk rytter
Ineos har da mange sympatiske ryttere i stallen. Det er først og fremst sjefen som er litt lite likandes. Både Froome og Thomas fremstår som ganske reflekterte og sympatiske. Geoghegan Hart og Kwiatkowski virker da også som bra fyrer. Bernal og Amador virker jo også å ha gode verdier. Men det er klart Moscon trekker jo hele laget ned i søla.
Ineos har da mange sympatiske ryttere i stallen. Det er først og fremst sjefen som er litt lite likandes. Både Froome og Thomas fremstår som ganske reflekterte og sympatiske. Geoghegan Hart og Kwiatkowski virker da også som bra fyrer. Bernal og Amador virker jo også å ha gode verdier. Men det er klart Moscon trekker jo hele laget ned i søla.
Jo, de har noen hyggelige karer fra før, men ingen av dem er jo stappfulle godeposer av sjarm og eleganse. Pidcock derimot. Treffende beskrevet av Rouleur:
His biggest asset is his personality. He’s modest but not self-effacing; confident but not an egoist; serious but not tense.
The showmanship of his victory celebrations tells us, not that he’s a show-off, but that he understands his sport. They are his trademark, the emblem of his brand. To be successful in modern cycling, a rider needs to stand out. Winning isn’t enough, because professional sport is entertainment.
Ser ut som noen endelig har funnet det forgjettede 100% vanntette skotrekket som etterlyses på forumet minst en gang per sesong. Kan dog se ut som det kommer med noen ulemper også, selv sett bort i fra lengden...
Med tanke på hennes tidligere ytringer og bakgrunnen til still I rise. Dersom hun velger å bruke det sitatet i en slik sammenheng, skyter hun jo seg selv i foten, eventuelt kneet.
Edit: For å være helt tydelig så er Still I Rise et amerikansk dikt om undertrykking av sorte, som er tilnærmet barneskolepensum i USA. Dersom man bruker denne frasen er det lite eller ingen tvil om hva man henviser til.
At det er et dikt om undertrykking av afroamerikanere var jeg ikke klar over. Takker for oppklaringen Regner i så fall med at Dygert og Simmons har planer om å starte eget lag for sesongen 2021
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
Tenk så fet den drakta hadde vært hadde de bare hatt skriften vannrett.
Jeg velger å se at de klarte å få skriften til å bli nøkkelelementet i designet og samtidig klarte å gjøre alle 3 varemerkene synlige og lesbare ( omtrent 2,5 ganger større enn om skriften hadde vært vannrett).
I 2017 stilte eg spørsmål om det ikkje burde vera forbod mot å sitte ned i ramma i utforkøyringane, og det kan no sjå ut som det vil bli: "It looks like a stance is being taken against descending on the top tube, as one of the details of the UCI’s protocols calls out “taking up dangerous positions on the bike (especially in descents).”" https://cyclingtips.com/2020/12/uci-announces-new-concussion-protocols-for-all-cycling-disciplines/
Jeg synes det hadde gitt mere mening med et påbud om å ha henda på styret. Eller rett og slett tillate en form for spinaccibøyle/tempostyre. Supertuck i seg selv er ikke så farlig men hastighetene blir jo forsåvidt høyere.
Jeg velger å se at de klarte å få skriften til å bli nøkkelelementet i designet og samtidig klarte å gjøre alle 3 varemerkene synlige og lesbare (omtrent 2,5 ganger større enn om skriften hadde vært vannrett).
Enig, fuglebrystede prosyklister kan max ha skriftstørrelse 12 for å ha det vannrett med mer enn 6 bokstaver i merkenavnet. Jeg synes AG2R har hatt mange tøffe varianter og lander det igjen, selv med brune bukser !!!
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Han blir snekker fremover. Han skal faktisk gjøre en jobb for meg her på huset til våren.
Artikkel fra Gjengangeren:
Etter et knallår som proff i 2016, har det gått jevnt nedover med sykkelkarrieren til Sondre Holst Enger. For ei drøy uke siden bestemte han seg for at nok er nok.
DEL
(Gjengangeren) – Jeg har slitt mye med kroppen de seneste årene, blant annet med stoffskiftet. Treningen jeg har lagt ned for å komme tilbake til 2016-nivå har kanskje også blitt i meste laget, noe som har resultert i at jeg har manglet overskudd.
– Da det danske laget, Riwal Readynez Cycling Team, manglet sponsorer for å fortsette på nivå 2, bestemte jeg meg for at det fikk være nok, sier 27-åringen til Gjengangeren etter at han satte bort proffsykkelen for godt.
Fantastisk start på livet Karrieren til hortenssyklisten hadde en jevnt stigende kurve til og med Tour de France-året 2016.
(Artikkelen fortsetter under bildet)
LANDSLAGET: Sondre Holst Enger kjørte flere internasjonale mesterskap for Norge. LANDSLAGET: Sondre Holst Enger kjørte flere internasjonale mesterskap for Norge. Foto: NFC
– Jeg har hatt en fantastisk start på livet med alt jeg har opplevd gjennom syklingen fra jeg var guttunge. Det toppet seg selvsagt i 2016 da jeg fikk opplevd drømmen om å kjøre Tour de France og ble nummer tre på en av etappene, sier Sondre, som da ble spådd en lysende karriere som spurter.
Han ble knapt slått av selveste Peter Sagan og Alexander Kristoff på den aktuelle etappen.
LES OGSÅ: – Det er veldig kjedelig at Ørn ikke er i toppfotballen
I 2013 sikret han seg bronse i U23-VM og vant ungdomstrøya i Tour Of Norway. I det samme rittet ble han treer både sammenlagt og i poengkonkurransen.
Slet med språket I 2017 var det meningen oppturen skulle fortsette i Frankrike.
I GULT: Sondre Holst Enger i gul ledertrøye i Tour of Norway på den tredje etappen i 2018. I GULT: Sondre Holst Enger i gul ledertrøye i Tour of Norway på den tredje etappen i 2018. Foto: Torgeir Snilsberg/Moss Avis
– Det ble et mislykket opphold i det franske laget. Alt foregikk stort sett på fransk. Det var vanskelig å henge med på fransken, og da var det ikke noe gøy. Derfor signerte jeg også for Israel Cycling Academy foran 2018-sesongen. Det året ble faktisk ganske brukbart, men for å heve meg ytterligere, trente jeg altfor hardt for neste sesong, og siden det har kroppen ikke fungert, forteller 27-åringen, som ikke fikk vist seg fram på sitt beste under 2019.
Ga ikke opp Danske Riwal Readynez Cycling Team hadde likevel tro på hortensgutten og innlemmet han i stallen foran årets sesong.
– Jeg trodde fortsatt jeg kunne nå opp til gammelt, godt nivå selv om Riwal kjørte på nivå 2 i proffsirkuset. Med koronaen ble det idrettslige stengt ned, og mange lag mistet sponsorer, blant annet Riwal. I desember måtte de kaste inn håndkleet, og jeg hadde bestemt meg for å legge opp om de ikke maktet å skaffe sponsorer til å drive videre, sier Sondre.
Han kjørte et ritt i Belgia mot slutten av året, men uten glede.
LES OGSÅ: Dette får klubbene i kompensasjon: – Det siste året har vi nesten tredoblet antall medlemmer
– Det var ikke noe gøy i det hele tatt. Alt handlet om korona, og det var ikke noe festivitas eller folk rundt i løypa. Det er jo det som gjør at det er morsomt å sykle, og jeg tror faktisk det blir det samme i 2021. En totalvurdering endte da med at jeg valgte å legge proffkarrieren på hylla.
Blir et savn Sondre innrømmer at han kommer til å savne profflivet etter en årrekke der syklingen betydde alt.
TOUR OF NORWAY: Hele Horten var på beina for å heie på Sondre da han spurtet inn til 2. plass i Storgata i Horten under Tour of Norway i 2018. TOUR OF NORWAY: Hele Horten var på beina for å heie på Sondre da han spurtet inn til 2. plass i Storgata i Horten under Tour of Norway i 2018. Foto: Aleksander Limkjær
– Jeg er mest lei meg for at jeg ikke fikk ut potensialet mitt. Samtidig har jeg opplevd helt syke ting med VM-bronse i U23 og være med i Tour de France. Det at det har gått gradvis nedover, gjør at det er enklere å takle at det er slutt. Det kommer et liv etter idretten også, og da gjelder det å finne noe meningsfylt å gjøre.
Blir snekker Ex-proffen blir ikke arbeidsledig når sykkelen nå blir stuet bort.
– Nei, jeg har allerede fått tilbud fra en kamerat av meg. Kay Hansen har et firma som heter «Helt i vater snekkerservice». Vi skal jobbe sammen, og det gleder jeg meg til, forteller Sondre.
HEDRET: Sondre Holst Enger ble overrakt Lovisapokalen av leder av Idrettsrådet, Lasse Andreassen, etter 2016-sesongen. HEDRET: Sondre Holst Enger ble overrakt Lovisapokalen av leder av Idrettsrådet, Lasse Andreassen, etter 2016-sesongen.
– Så du er en handyman, Sondre?
– Ja, jeg liker å jobbe med hendene og gleder meg til å sette i gang. Vi har flere tanker om hva vi skal gjøre og tror det blir bra.
Så spørs det hvordan 27-åringen takler det ikke å trene to økter om dagen.
– Tidligere fikk jeg dårlig samvittighet bare jeg spiste en berlinerbolle. Nå kan jeg kose meg forhåpentlig uten å få dårlig samvittighet, sier Sondre med en liten latter og fortsetter: – Det blir et annet liv er jeg har vært vant med, men at jeg har noe nytt å gå til direkte, det ser jeg som veldig positivt.