Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 13 av 29 1 2 11 12 13 14 15 28 29

Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme?

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Garpen] #2640634 03/12/2020 07:24
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Garpen
Vitnene under ed er jo en litt brokete gjeng ...

https://twitter.com/MollyJongFast/status/1334318447568826372

Beat me to it!

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: GeirK] #2640635 03/12/2020 07:32
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: GeirK
Sitat: Garpen
Vitnene under ed er jo en litt brokete gjeng ...

https://twitter.com/MollyJongFast/status/1334318447568826372

Beat me to it!

Du ikke erkjenne det tapet. Du kan saksøke meg og erklære under ed at jeg jukset med "by at least 30 000" eller at "dud peeple" styrer laptopen min. Om rettssystemet velger å ta dette opp som et seriøst spørsmål er det et bevis på at systemet virker og at den amerikanske drømmen lever!

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Garpen] #2640641 03/12/2020 07:55
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Kanskje jeg skal saksøke anonymous13 for å ha tuklet med små gutter. Han har jo ikke noe å frykte siden han er uskyldig, og det er jo greit å komme til bunns i dette og få renvasket ham for en hver mistanke. Jeg har ingen bevis, men det er jo greit å finne ut om systemet virker.

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: GeirK] #2640676 03/12/2020 09:51
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Yepp, og om du taper den første saken soleklart, er det bare å gønne på med 40-50 anmeldelser til ... "noen" blir sikkert fornøyd over at man får undersøkt grumset ....

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2640680 03/12/2020 10:04
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Interessant lesning om mulighetene for valgfusk gjennom Dominion -systemet :
https://www.politifact.com/factchec...7S02HIFZm4l9XjBNm2mZ1IvdAxNa1BsOFgOTtErc

Og logikk har jo aldri vært trumpistenes sterke side : Fylker i vippestater som brukte Dominion, hadde overvekt av Trump-stemmer. China, Venezuela m.fl. traff visst ikke helt blink med hackingen sin ICON_WINK : https://www.msn.com/en-us/news/poli...Brcpfy3HEyR_J3LSuqhQzcRRq5kRJYrcGpYIdGLQ

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2640682 03/12/2020 10:06
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Interessant konspirasjonsteori : er Lin Wood og Sidney Powell hemmelige agenter for Demokratene, slik at de også får kontroll over senatet ? Teorien har ikke blitt motbevist !
https://www.politico.com/news/magaz...kkYL9Iw4zDSjJL62pZQWbcHV9hZXEtltRy5WsBeU

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: HeavyDude] #2640683 03/12/2020 10:11
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: HeavyDude
Yepp, og om du taper den første saken soleklart, er det bare å gønne på med 40-50 anmeldelser til ...

... og siden alle vet at det er ingen røyk uten ild, så KAN det jo være at det er noe her likevel, selv om det ikke kan bevises. Særlig når det er så mange saker. Jeg mener -- 40 - 50 saker? Come on.
Og burde ikke han heller bevise at han IKKE har gjort noe galt? Det kan da ikke være så vanskelig.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: HeavyDude] #2640685 03/12/2020 10:14
Tex Offline
Besatt
Besatt
Interessant konspirasjonsteori : er Lin Wood og Sidney Powell hemmelige agenter for Demokratene, slik at de også får kontroll over senatet ?

Joda. Det var også de som i 2016 mente at Trump egentlig jobbet for Hillary, og at hans egentlige motiv for å engasjere seg på republikansk side var å sikre at hun ville vinne. Men luften gikk vel litt ut av den teorien etter hvert.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Tex] #2640688 03/12/2020 10:25
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Tex
Interessant konspirasjonsteori : er Lin Wood og Sidney Powell hemmelige agenter for Demokratene, slik at de også får kontroll over senatet ?

Joda. Det var også de som i 2016 mente at Trump egentlig jobbet for Hillary, og at hans egentlige motiv for å engasjere seg på republikansk side var å sikre at hun ville vinne. Men luften gikk vel litt ut av den teorien etter hvert.

Ingen konspirations teori men många demokrater på ett amerikansk forum jag läste innan valet 2016 tyckte det var bra att republikanerna valde Trump som sin kandidat för då skulle Hillary vinna enkelt. Efter valet var de dock ikke lika glada...

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: fredriks] #2640690 03/12/2020 10:33
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: fredriks

Ingen konspirations teori men många demokrater på ett amerikansk forum jag läste innan valet 2016 tyckte det var bra att republikanerna valde Trump som sin kandidat för då skulle Hillary vinna enkelt. Efter valet var de dock ikke lika glada...

Et rykte er at det til og med hang Trump-plakater på veggen i Hillarys valgkamp-hovedkontor. Ironisk ment, selvsagt, men så sikre var de på å slå ham at de så det som en stor fordel at det var han som stilte ... Ironien stilnet etter valget ...

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640693 03/12/2020 10:37
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: anonymous13
Du kan jo lese ut fra noen av sakene selv. F.eks s.62 og utover i Michigan saken?

Er situasjonen den at det sitter en kar i Fredrikstad og ser ting med større klarhet enn justisminister Barr?

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640703 03/12/2020 11:11
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: marley
Jeg forstår ikke helt motargumentene som blir brukt mot at det ikke skal sjekkes mer i fbm. påstandene om juks, vitneerklæringene om juks, ekspertuttalelser om uregelmessigheter og statistiske avvik ikke skal ettergås.

Jeg spør igjen; hvilke statistiske avvik er det snakk om?

Du kan jo lese ut fra noen av sakene selv. F.eks s.62 og utover i Michigan saken?

Du kan väl kommentera saken som han tog upp?

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640705 03/12/2020 11:17
Tex Offline
Besatt
Besatt
Jeg aner ikke hva justisministeren har gjort av undersøkelser, så vanskelig å si. Jeg legger derimot at merke til at han ikke sier at det ikke er juks, bare at han sier at de foreløpig ikke har funnet bevis for nok juks til å endre resultatet.

Nå er det ikke justisministeren personlig som gjør undersøkelser. Han sier at DoJ og FBI ikke har funnet noen tegn til massivt valgjuks og at det ikke er satt i verk etterforskning av dette. De trenger ikke se beviser før de starter en etterforskning, men det må være noe som i tilstrekkelig grad vekker mistanken.
Men du holder muligheten åpen for at du ser noe som disse institusjonene ikke ser?

Vi snakker her om den (påstått) største forbrytelsen i USAs historie, og en (igjen, påstått) hendelse minst like alvorlig som Pearl Harbor.
Jeg tror Barr ville gjort en del anstrengelser for å komme til bunns i saken hvis det hadde vært en sak. Han har kanskje ikke googlet nok?

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2640708 03/12/2020 11:26
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Men det är ju så enkelt. Att folk inte kan förstå.

1. Man kan i teorien jukse med valet.

2. Alla republikaner är fantastiska människor som alltid gör godt, rätt, aldrig jukser eller juger (allt som tyder på noe annat är FAKE NEWS!!!!!!!!)

3. Alla demokraterer är onda människor som gör allt för att juksa.

4. (egentligen inte nödvändigt) men en hel del fantastiska republikaner påstår att demokraterna har juksat.

5. (bara nödvändigt når det blev fel resultat). Republikanen förlorade.

Då följer det med 100% sikkerhet att demokraten vann på grund av juks. Hur många gånger ska den fantastiska presidenten behöva twittra det för att folk och institution ska förstå detta och låta den fantastiska presidenten som egentligen vann valet få fortsätta vara president?

Redigert av fredriks; 03/12/2020 11:34.
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640712 03/12/2020 11:32
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kanskje jeg skal saksøke anonymous13 for å ha tuklet med små gutter. Han har jo ikke noe å frykte siden han er uskyldig, og det er jo greit å komme til bunns i dette og få renvasket ham for en hver mistanke. Jeg har ingen bevis, men det er jo greit å finne ut om systemet virker.

Under beltestedet tjukken. Ikke forvent at jeg holder tilbake noe om du ikke passer kjeften din.

Ja ha. Tomt for argumenter, og over til skjellsord og trusler ? Ja, det er Trumpistenes viktigste våpen det når intellektet svikter. Kanskje vi skal være flere som anmelder, så får du litt å gjøre ICON_WINK

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640714 03/12/2020 11:42
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Under beltestedet tjukken. Ikke forvent at jeg holder tilbake noe om du ikke passer kjeften din.

Jeg prøvde å bruke argumentasjonen din slik at du kunne se den fra en annen vinkel å forstå hvor håpløs den er.

Det ser ut til at jeg lyktes med det - selv om du kanskje ikke lærte noe av det. Men det tar jeg ikke ansvar for. Folk som heller vil kjempe mot den kognitive dissonansen fremfor å endre syn og bli kvitt den permanent, er genrelt lite lærevillige. Jeg antar at det er det som er problemet her.

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: fredriks] #2640730 03/12/2020 12:11
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
Jeg forstår ikke helt motargumentene som blir brukt mot at det ikke skal sjekkes mer i fbm. påstandene om juks, vitneerklæringene om juks, ekspertuttalelser om uregelmessigheter og statistiske avvik ikke skal ettergås.

Jeg spør igjen; hvilke statistiske avvik er det snakk om?

Du kan väl kommentera saken som han tog upp?

Jeg tolker det som at anonymous13 vet det ikke finnes noen troverdige analyser som viser statistiske avvik. Hvis ikke hadde han gitt oss en lenke til dokumentet han sikter til, og gitt en kort forklaring på hva vi kan finne der.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640731 03/12/2020 12:12
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Ikke kom og grin når jeg gjør det.

Det trenger du ikke være redd for. De fleste ugyldige "motargumentene" dine er resultat av gigantiske logiske feilslutninger koblet til en kraftig aversjon mot å innrømme feil - så du får ingen sympatitårer fra meg.

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640739 03/12/2020 12:27
Tex Offline
Besatt
Besatt
Men du holder muligheten åpen for at du ser noe som disse institusjonene ikke ser?

Ja, det gjør jeg i aller høyeste grad. Det er helt lukket hva slags mandat undersøkelsene blir gjort, med hvilken innsats og i hvilke emner det undersøker.

Men, igjen - stilt overfor den største forbrytelsen i USAs historie --
Og selv om vi ikke kjenner detaljene og vi ser litt overordnet på det:

Tror du FBI opererer under et begrenset mandat til å gjøre undersøkelser i denne saken? Altså at Barr, som har vært Trumps fremste våpendrager, har instruert FBI til å gå stille i dørene? Eller hvorfor skulle det være noen begrensninger i et slikt mandat?

Og hvem tror du har mest informasjon i saken av FBI og deg?

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640740 03/12/2020 12:30
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M

Jeg har jo sendt lenken?

Det er flere titalls dokumenter i lenken du delte. På side 62 i første dokumentet finner jeg:
"Plaintiffs have obtained direct eyewitness testimony confirming that certain of these unlawful practices were at the express direction of Wayne County election officials. "

Er det svar på spørsmålet mitt?

Eller er det denne som jeg finner på side 67:
"The "glitches" in the Dominion system -- that seem to have the uniform effect of hurting Trump and helping Biden -- have been widely reported in the press and confirmed by the analysis of independent experts. See generally supra Section IV."

Og kan du isåfall vise meg videre til analysene fra disse uavhengige ekspertene?

Hvorfor gjør du det så vanskelig for oss å forstå budskapet ditt?

Redigert av marley; 03/12/2020 12:37.
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640741 03/12/2020 12:32
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jeg tolker det som at anonymous13 vet det ikke finnes noen troverdige analyser som viser statistiske avvik. Hvis ikke hadde han gitt oss en lenke til dokumentet han sikter til, og gitt en kort forklaring på hva vi kan finne der.

Jeg har jo sendt lenken? Troverdigheten avgjøres heldigvis ikke av WP eller andre medieorganisasjoner.

Hvorfor gidder du ikke ens diskutera saken som Marley tog upp och som jag och han har skrivit om?

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640756 03/12/2020 13:17
Tex Offline
Besatt
Besatt

Ja, det gjør jeg i aller høyeste grad.

Den er grei.
Da tror jeg ikke vi kommer så mye videre her.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640757 03/12/2020 13:17
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Hvorfor gidder du ikke ens diskutera saken som Marley tog upp och som jag och han har skrivit om?

Fordi :

Men det är ju så enkelt. Att folk inte kan förstå.

1. Man kan i teorien jukse med valet.

2. Alla republikaner är fantastiska människor som alltid gör godt, rätt, aldrig jukser eller juger (allt som tyder på noe annat är FAKE NEWS!!!!!!!!)

3. Alla demokraterer är onda människor som gör allt för att juksa.

4. (egentligen inte nödvändigt) men en hel del fantastiska republikaner påstår att demokraterna har juksat.

5. (bara nödvändigt når det blev fel resultat). Republikanen förlorade.

Då följer det med 100% sikkerhet att demokraten vann på grund av juks. Hur många gånger ska den fantastiska presidenten behöva twittra det för att folk och institution ska förstå detta och låta den fantastiska presidenten som egentligen vann valet få fortsätta vara president?

Ok, du har som vanligt inget alls och vägrar svara når det begynner bli vansklig för din världsbild.

Får hoppas bedriften du jobbar i inte låter dig jobba med något som har en politisk vinkling. För i så fall vet man ju vad du kommer fram till på förhand.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640762 03/12/2020 13:32
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Så får man i tillegg den storstilte konspirasjonen om at hundrevis av vitner straffbart juger for retten.

De vitnene jeg har sett og hørt, ljuger nok ikke, men argumentrekka som begynner med det de forteller at de har observert og ender med "og derfor foregår det helt klart valgfusk", mangler fullstendig.

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640763 03/12/2020 13:35
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Knegg. Jeg jobber med å finne logiske feilslutninger, finne svakheter i distribuerte sikkerhetsystemer og foreslå tiltak og forbedringer. Merkelig hvordan jeg kan ha beholdt jobben med den beskrivelsen du kommer med?

Det er det som er så merkelig, at en som har som jobb å tenke rasjonelt og logisk, er i stand til å argumentere så ulogisk og ramle så fullstendig av lasset og tråkke rett inn i så mange konspi- og Dunning Kruger-feller som du gjør. De fleste som henger seg på de tingene du henger deg på, er folk som ikke har mye annet enn LHS å slå i bordet med og har en jobb som krever svært lite av dem kognitivt.

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640765 03/12/2020 13:41
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Får hoppas bedriften du jobbar i inte låter dig jobba med något som har en politisk vinkling. För i så fall vet man ju vad du kommer fram till på förhand.

Så får vi håpet at du ikke jobber et sted hvor det handler menneskers trygghet, helse, liv og død, for det ser ut til at du tar litt lett på systemsvakheter.

Eller så kan det ju vara så att jag försöker se objektivt på svakheter iställat för att bara gå efter på dem jag hoppas på politiskt sätt.

Jag gidder liksom inte dra slutsatsen att demokraterna har fuskat för att det finns svagheter i systemet når det inte finns några bevis för det.

I min värld är det också minst lika troligt att republikanerna har jukset hvis det har förekommet något systematiskt juks.

edit: och då får man väl helt enkelt leva med resultatet av valet och försöka få till ett bättre system nästa gång istället för att starta en konspirations teori om att Trump vann.

Redigert av fredriks; 03/12/2020 13:51.
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: GeirK] #2640767 03/12/2020 13:49
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Så får man i tillegg den storstilte konspirasjonen om at hundrevis av vitner straffbart juger for retten.

De vitnene jeg har sett og hørt, ljuger nok ikke, men argumentrekka som begynner med det de forteller at de har observert og ender med "og derfor foregår det helt klart valgfusk", mangler fullstendig.

Ja, nu har jag faktiskt sätt på några av "bevisen" och några av filmerna på vittnen som Trump har lagt ut och jag undrar vad det egentligen är som visar storskalligt valgfusk och varför det skulle vara demokrater som i så fall har genomfört det.

Kan ingen ens komma med något som faktiskt i alla fall får en att tänka lite?

Men det är ju som SKANDALEN med Bidens sons laptop. Allt verkar tillslut handla om ett mail som handlar om en affär som inte ens blev av. Det finns inget men Trump fansen är helt övertygade om att det är en gigantisk skandal. Samtidigt som Trump bara skriker och ljuger.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640771 03/12/2020 14:28
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Her surrer du med fakta . Trump mente etter valget i 2016 at han hadde fått flest "popular" votes, og ikke Hilary. Han nedsatte derfor en komisjon som skulle avdekke valgjukset til Demokratene. De fant ut at valget hadde vært uten juks.
På samme måte som da Trump tapte nominiasjonskampen i GOP tidligere : da mente han også at nominasjonen var "rigged". Dette er jo et mønster hos Trump, taper han , så har de andre jukset. Også på golfbanen, ifølge Tutta.

Og så surrer du videre med en sammenblanding av føderal lovgivning mht presidentvalg, stemmegivning i presidentvalg per se, og delstatenes systemer for valg av valgmenn. Men det sammensuriet ditt er ikke så viktig å kommentere nå.

Hva er det som er surret mener du? Den føderale lovgivingen over delstatenes gjennomføring er svært liten. Det samme er en kommisjons rettigheter overfor å kreve informasjon, tilgang til å gjøre undersøkelser av konvolutter, stemmesedler, programvare, og evne til å gjenskape hva som var faktiske forhold under valget.

Om jeg ikke husker helt feil, var Trump sitt argument i 2016 at enkelte stater har for lave krav til å dokumentere at man er stemmeberettiget etter loven. Slik at f.eks ulovlige immigranter fikk lov til å stemme.

Jeg gidder ikke bruke tid på å dokumentere alle faktafeilene dine, faktafeil du selv kunne sjekket ut på 5 minutter. Du gidder ikke sjekke fakta og prøve hypotesene dine før du slenger de ut. Og så forsøker du å krydre lapskausen med noen enkle forsøk på å fornærme de som er kritiske til deg. Og du har ikke redelighet til å innrømme at du ikke har svar på spørsmål, da bare overser du de. Det blir bare for intellektuelt primitivt.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2640772 03/12/2020 14:34
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Så får vi håpet at du ikke jobber et sted hvor det handler menneskers trygghet, helse, liv og død, for det ser ut til at du tar litt lett på systemsvakheter.

Eller enda verre, hvis du jobber med helse , liv og død: du tror tydeligvis du har innsikt som ingen andre har, sjekker ikke fakta og tviholder på mentale forestillinger som er tilbakevist. En slik kognitiv tilstand håper jeg ikke går løs i norsk helsevesen.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2640774 03/12/2020 14:47
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Og så man man aldri glemme at internett er fullt av troll. Og det er ikke sikkert sikkert folk er 100% troll. Mange folk har som modus operandi å starte en diskusjon oppriktig, og så går de over til trolling i stedet for å innrømme ting... Men så vet man aldri helt hva som er trolling og fakta, som med Trump.

Side 13 av 29 1 2 11 12 13 14 15 28 29

Moderator  support