Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 9 av 29 1 2 7 8 9 10 11 28 29

Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme?

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Tex] #2639192 22/11/2020 15:14
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Tex

Ja, nå hørte jeg gjennom newsmax- innslaget. Newsmax er det nye Fox, er det så?

Powell påstår at det en konspirasjon som involverer tusenvis av mennesker, inkludert Hugo Chavez* og republikanere.
Dette virker bare for utrolig, men vi får nå sa, da, hva hun legger frem.
I denne saken vil det bli påstått at det er svindel.

* Døde i 2013.

Med tanke på at Trump presser mot en ny recount i Georgie får jeg en mistanke at han ikke er klar over hvilken bombe Powell sitter på for å blåse (valget i) Georgia til himmels. Det styrker også min mistanke at det vil vise seg å bli for 'hårdt' å komme med bevis.

"We've got tons of evidence; it's so much, it's hard to pull it all together," Powell told .

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2639193 22/11/2020 15:15
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Er egentlig overrasket at ikke Jimmy Hoffa får en del av skylden også.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2639194 22/11/2020 15:20
Tex Offline
Besatt
Besatt
Spol frem til ca. 11 minutter i Newsmax- innslaget. Her tar det skikkelig av.

Powell har vært statsadvokat i Texas. Det er pinadø skremmende å tenke på.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: HeavyDude] #2639195 22/11/2020 15:21
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: HeavyDude
mens utad holder trump-kampanjen på og snakke om fraud .. selv om de, som du korrekt sier, holder seg borte fra det begrepet i rettssalene.

Nettopp, og det styrker igjen mistanken at de ikke har noe annet mål for øye enn å trenere hele prosessen (og å mate fanklubben selvfulgelig.)

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Tex] #2639197 22/11/2020 15:32
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Spol frem til ca. 11 minutter i Newsmax- innslaget. Her tar det skikkelig av.

Powell har vært statsadvokat i Texas. Det er pinadø skremmende å tenke på.

Ja, absolutt, spesielt med tanke på at recounten i Georgia har vært manuell.
Nå kan det hende jeg misforstår hva hand-count inneholder, men hvordan skal jeg se det for meg.

County election officials in Georgia must begin the time-consuming, labor intensive process of auditing -- by hand -- every one of the nearly 5 million ballots cast in the presidential contest by 9 a.m. Friday, and the state has pledged to make the process as transparent as possible.

"One of the most important parts of this process is that it's to be open and that people are to be able to see this," Chris Harvey, the director of elections in Secretary of State Brad Raffensperger's office, said Thursday. "To our county election directors and their staffs, the -- the eyes of the of the state and nation are on you guys and on you performing this -- this really important task."

https://abcnews.go.com/Politics/geo...t-audit-friday-morning/story?id=74175628

Ved recounten sitter konspiratorne og klippet en strimmel fra hver Trump-stemme og la den til en Biden-stemme for så å veie eskene med stemmene for å komme til antall stemmer? Og ingen som ser dette?

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2639200 22/11/2020 15:57
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Lyssnade lite på intervjun och sökte lite på Powell. Tror desverre ikke det kommer ske noe spännande på slutet av uken. Det mest intressanta är nog att hon påstår att hon ska gå till domstolarna vilket antagligen ikke kommer ske.

Det är inte så lätt att få ihop en massa konspirations teorier så att de blir till bevis i en rättssal.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: sanouka] #2639208 22/11/2020 18:26
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: sanouka
Bevis er jo noe som ofte kommer etterhvert i enhver etterforskning. Det starter jo som kjent ofte med en mistanke, med unntak av der gjerningsmannen er tatt hands on. I dette tilfellet så er det vel foreløpig sånn at noen sier noe om at det har foregått uregelmessigheter og motparten og vinneren sier suck it up for det har det ikke.

Dersom Jonas Gahr Støre har en mistanke om at Erna er er shape shifting space reptile fordi det har David Icke sagt - skal vi da starte etterforskning?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2639220 23/11/2020 06:22
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/...til-trumps-advokater-er-en-nasjonal-skam
https://www.foxnews.com/politics/rudy-giuliani-sidney-powell-not-part-of-trumps-legal-team

Så Powell är inte ens med i teamet längre.

Vilken cirkus, det som är så synd är att många av de som vill att Trump vinner faktiskt tror på tullet.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2639227 23/11/2020 07:36
Tex Offline
Besatt
Besatt
Se der ja. Og jeg som hadde gledet meg til fortsettelsen.

Men jeg tenkte på det etter intervjuet på Newsmax - her må republikanerne og Trump skille lag hvis disse anklagene skal opprettholdes. Her kommer skillet mellom ko-ko folket og det som måtte være igjen av anstendige republikanere frem.. Powell beskyldte navngitte, ledende republikanere å være med på den storstilte svindelen. Det er begrenset for hvor mye støtte man kan få i partiet for slikt, uten bevis.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Tex] #2639231 23/11/2020 08:11
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Enig, hoppas hon och andra børjar bli saksøkte.

Läste lite på resett, verkar faktiskt som att resett inte tror att Powell har en sak. De som kommenterar är dock fremdeles övertygade om att Powell har rätt och att vi snart får uppleva det (som med obamagate, biden laptop gate och alla andra skandaler)

Nu får vi se hur allt detta sluter men tycker det är artig att se hur fler och fler media går över att bli liberal fake news (resett har nog en bit kvar dock) och hur Trump fansen får byta media om och om igen.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2639268 23/11/2020 10:58
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

Synes Fox News overrasker positivt når det gjelder omtalen av valget. Litt delte meninger blant journalistene, men gledelig å se at noen av de kontant avviste Trumps påstander om valgjuks allerede for to uker siden. Her et intervju med selskapet som har produsert mange av valgmaskinene.

https://www.foxnews.com/politics/dominion-rep-responds-to-trump-campaign-impossible-to-switch-votes

Redigert av Goldrush; 23/11/2020 10:58.

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2639271 23/11/2020 11:26
R
rokkitan Offline
Entusiast
Entusiast
R
Jeg likte dette innlegget i kommentarfeltet på Fox: "This conspiracy is far reaching, including poll workers, governors, mayors, big tech, little tech, postal workers, and 80 million American voters. That deep state is really deep." :-D
https://www.spot.im/s/1kgmFmFuBMUlJReqtzlOvQfk4qt

Karbonbasert livsform.
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2639279 23/11/2020 11:38
J
Jåddhå Offline
Avhengig
Avhengig
J
Fox News nyhetsdekning er vel innafor den, det er deres "meningsjournalistikk" og kommentatorer som ofte går bananas

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Jåddhå] #2639283 23/11/2020 11:57
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Jåddhå
det er deres "meningsjournalistikk" og kommentatorer som ofte går bananas

Jepp - men nå har også Tucker Carlson snudd mot Trump

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2639297 23/11/2020 13:03
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
I din verden er alle like dårlige.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2639299 23/11/2020 13:08
Tex Offline
Besatt
Besatt
Det blir interessant å se hvilken rolle Trump får etter 20. januar.
Han får sikkert QAnon-folket med seg på at valget var stjålet, men hva med partiledelsen hos republikanerne?
De har vel lært de magiske ordene av Pence: "Well, Trump speaks his mind and is entitled to have his opinion."
Så blir påstanden om juks liggende der hele tiden. Republikanerne har for mye å tape på å avvise den, samtidig som de heller ikke kan støtte den.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2639306 23/11/2020 13:26
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: anonymous13
Sitat: GeirK
Jepp - men nå har også Tucker Carlson snudd mot Trump

Har han det?

Jeg kaller dette "åšsnu" relativt til hvor han stod for noen dager siden:
https://twitter.com/i/status/1329961104861224961

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2639320 23/11/2020 13:58
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Har han snudd i det han sier at han venter på bevis fra Powel?

Jeg mener å høre en sarkastisk tone der som antyder at han ikke tror at det finnes noen bevis, men det er nå meg.

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2639333 23/11/2020 14:25
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Men jeg håper fortsatt at Powel har noe av substans,

Ja - de var sikkert Hugo Chávez som stod bak.

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: GeirK] #2639344 23/11/2020 14:58
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: GeirK

Men jeg håper fortsatt at Powel har noe av substans,

Ja - de var sikkert Hugo Chávez som stod bak.

Det enda Chavez gjorde var att han satte krav till att man kunde juksa på flera sätt i val maskinerna han bestillde*. Den softwaren ska nu också finnas i dominion maskinerna enligt Powell.

Dominion verkar dock lite mer skeptiska till bevisens stilling. De sier till och med att deras maskiner inte ens fungerar på ett sätt som gör den typen av juks möjligt.

Väntar i spänning, tror hon kommer bevisa att korona kommer fra 5G också och att Bill Gates ligger bakom allt som sker.

* Har ingen aning om vad som är sant om de maskinerna men var lite morsomt att läsa vilka krav han "satte". Man kunde bestämma att stemmen registrerades på fel person men det var inte tillräckligt med det, stemmene kom också in i ett kontrol rum där man i realtid kunde flytte rundt dem.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2639345 23/11/2020 14:58
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Ja - de har sikkert rigget kondensatorer og motstander til å påvirke valget.

"“Some components (such as surface mount capacitors, resistors, inductors and fixed logic devices) may be sourced from China-based manufacturers,” the letter said, referring to basic circuitry components."

Da synes jeg Hugo Chávez er en mye spenstigere konsirasjonsteori.

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2639351 23/11/2020 15:22
Tex Offline
Besatt
Besatt
Min innsats på hjemmekontor settes kraftig i skyggen av den til Hugo Chavez.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2639353 23/11/2020 15:37
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Men jeg håper fortsatt at Powel har noe av substans, sånn bare for å se noen kaste skiftnøkkelen i maskinen.

Nå har jo Trump ved Rudy G tatt avstand fra Powell, og gjort det tydelig at hun ikke tilhører Trumps advokat-stand.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2639354 23/11/2020 15:41
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Om ho hadde framlagt bevis for de tingen hun sier, er det jo en helt enorm skandale. Finnes det noe i hennes fortid som ga noe som helt grunn til å tvile på at hun kom til å underbygge det?

Trumpistene hisser opp massene ved å intenst snakke om "fraud". Men hittil har de ikke utformet en eneste stevning på grunnlag om anklage om "fraud". Fordi de vet at de ikke har bevis, og å fabrikere bevis for en rett er en enda mer alvorlig sak i USA enn det er her på berget, advokatene som gjøre de kan risikere å miste retten til å prosedere i retten.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: HeavyDude] #2639363 23/11/2020 16:23
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: HeavyDude
Nå har jo Trump ved Rudy G tatt avstand fra Powell, og gjort det tydelig at hun ikke tilhører Trumps advokat-stand.

Nja. Trump gjentok noen av hennes påstander i en tweet tidligere i dag. Rudy vet jeg ikke.
Trumps kampanje har sagt at hun ikke handler på vegne av dem.

Trump er en mester i slikt dobbeltspill - både ta avstand fra ting og samtidig promotere det.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2639383 23/11/2020 17:54
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Appelsin
Nå er dette litt fordummer om gjengene på Coop-caféene rundt omkring. Men jeg tenker at det som har skjedd er at Donald og Rudy har nådd det stadiet der de skal prate skit med kompisene på Coopen.

Ja, det er jo kanskje en annen strategi som Trump har. En sånn takk for sist, siden DNC på et vis har prøvd å undergrave hans berettigelse som president.

Selv om jeg nevte dem som 2020-utgaver er endringene ikke noe fra det siste året. Transisjonen er fra lenge før, til og med lenge før en av dem ble berettiget president. De har vært et fint par før det.

https://www.youtube.com/watch?v=Guve7Y856kY

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Tex] #2639385 23/11/2020 18:01
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Se der ja. Og jeg som hadde gledet meg til fortsettelsen.

Hvem har ikke det?
Men det blir litt sånn Black Friday.
Frister med godbiter, men når det kommer til stykket er utsolgt før varen har kommet i butikken.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2639386 23/11/2020 18:09
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Om ho hadde framlagt bevis for de tingen hun sier, er det jo en helt enorm skandale. Finnes det noe i hennes fortid som ga noe som helt grunn til å tvile på at hun kom til å underbygge det?

Såklart, om Siv hadde lagt frem bevis på at Erna er er en shape shifting space reptile hadde det vært en helt enorm skandale også. Men, er det noe bevis i hennes fortid som gir grunn til å mistenke henne for å være det?

At vi ekstremt sjeldent opplever slike helt enorme skandaler er fordi extraordinary claims require extraordinary evidence, og det sier seg selv at slikt ekstraordinært ikke er hverdagskost.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2639462 24/11/2020 08:37
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A

Er jo ikke alltid viljen til bevis og klarhet er tilstede da. Man prøvde jo få fram at Trine var en jugete overgreps-aktig gris som gikk løs på 16 år gamle gutter og bænga de i kornåkere. Men det ble jo mer "ikke en partitilstelning, så ikke noe vits i"

Trodde du hatet moralisering jeg? Du er altså av den vanlige dobbeltmoralske moralisten... Eller er det bare et eksempel, altså noe du ikke "egentlig" mener noe om?

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2639475 24/11/2020 08:59
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Tange
At vi ekstremt sjeldent opplever slike helt enorme skandaler er fordi extraordinary claims require extraordinary evidence, og det sier seg selv at slikt ekstraordinært ikke er hverdagskost.

Selvfølgelig. Men det betyr jo ikke at ikke ekstraordinære ting ikke skjer og at det må sjekkes og ikke avfeies fordi det er ekstraordinær eller?

Det hadde blitt som å avfeie hacking, fordi det er ekstraordinæret sammenliknet med tiltenkt aksess. Og med mindre man legger opp til mekanismer for å detektere hacking, vil man aldri kunne bevise at man har blitt hacket, selv om man har blitt det.

Soleklart, det sjekkes 'hvert' valg for det ekstrraordinære, og hvert valg oppdages det en del av det ordinære, https://www.whitehouse.gov/sites/whitehouse.gov/files/docs/pacei-voterfraudcases.pdf , men i ingen av disse ordinære tilfeller har det vært noen som har stanget og trenert processen etter valget og ingen har en gang vært i nærheten av noe ekstraordinært. Fordi?

For alt jeg vet har(hadde) Biden vunnet med et 'landslide', om det ikke var for at Trumpublikanerne nesten lykkes i å stjele valget som gjordeat det endte opp med en nesten impasse. Fordi Bidens seier var såpass overveldende at Trumpublikanerne undervurderte hvor mange stemmer de måtte endre for å stjele valget. Det er jo mildt sagt merkelig (les: mistenkelig) at Trumpublikanerne ser ut til å vite nøyaktig hvordan man kan manipuere et valg. Og alle vet at det beste stedet å gjemme kontrabande er i politihuset. Skrik ulv så høyt du kan og ingen vil etterforske deg.

Og med mindre man legger opp til mekanismer for å detektere hacking, vil man aldri kunne bevise at man har blitt hacket, selv om man har blitt det.

Hvorfor har Trumpublikarne de siste fire årene ikke sørget for å få lagt inn mekanismer for å kunne detektere valgjuks. Er det fordi de stjal valget i 2016 også og viste at de hadde bare en mulighet for å vinne valget i år også og det var ved å manipulere valget. Man vil vel nødig avsløre seg selv, vel?
Lite ante de at Biden skulle være mer populær enn Clinton, de bommet på innstillingene og sitter nå bare igjen med å skrike høyt at valget er stjålet ved juks. Men hvorfor har ingen av søksmålene handlet om valgjuks? Er det fordi de er pinlig klar over at om retten kommer inn og ekpertene går valget etter i sømnene så vil de bli avslørt selv?
Personlig har jeg mest respekt for demokratene nå. Det er som den gangen i 2002 da Alsgaard og Estil sto ved siden av Muhlegg, de visste at Muhlegg var dopet, men ville helst bare gå videre for å ikke gjøre saken mer pinlig enn den var.
Demokratene har for lengst skjønt at 'den som fisen først er var er..........'

Igjen, det er sagt mange ganger av andre også: ingen har noe imot at 'heritage' kan fortsette å gjøre jobben sin. Det folk derimot har noe imot er at visse personer skriker ulv uten en gang å kunne vise til poop, det lukter ikke poop en gang. Og det er en ting jeg kan garantere, er det et kadaver et sted så er det garantert poop også.

Side 9 av 29 1 2 7 8 9 10 11 28 29

Moderator  support