Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme?
|
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme?
[Re: fredriks]
18/11/2020 08:10
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jammen softwaren i maskinene. Og så hører GeirK på "Pod Save America". Biden har dessuten ennå ikke benektet påstandene om snusk på sønnens laptop. Dette stinker!
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
18/11/2020 09:50
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det blir bare verre og verre. Ikke minst hvor elegant Trumpistene pinpointer demokratiske institusjoner og prosesser som ikke passer dem, og bevisst deligitimerer dem. Jeg hater å gi Putin poenget: men hvordan kan Europa klare seg uten å lene seg mye på USA ? Et USA som fremstår som en økonomisk, militær og teknologisk supermakt, men med demokratiske og liberale ( i europeisk betydning) verdier i full oppløsning. Kanskje er det på tide at også europeere innser hvor erkekonservativt/reaksjonært og autoritært USA er blitt ( med innslag av bizarre konspirasjonsteoerier på høyt politisk nivå), og gir slipp på den amerikanske drømmen ?
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
[Re: ]
18/11/2020 10:18
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det var ironi. At en offentlig ansatt som lager egne websider for å jobbe mot sin egen administrasjon får sparken?
Er det denne websiden du har i tankene? https://www.cisa.gov/rumorcontrol
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
18/11/2020 13:02
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Klart han blir sparkad om han är inblandad i något sånt. Den enda sanningen är ju vad den stora Trump själv påstår, allt annat är ju bara fake ***.
|
|
|
18/11/2020 13:06
|
GeirK
More than words
|
More than words
Klart han blir sparkad om han är inblandad i något sånt. Den enda sanningen är ju vad den stora Trump själv påstår, allt annat är ju bara fake ***. Ja det får være grenser for hva man skal tåle. Hvis han hører på "Pod Save America" i tillegg, er jo saken biff. Joe Biden har heller ikke benektet for at det finnes kompromitterende bilder av Krebs på laptopen som en svaksynt mann påstår tilhører Hunter Biden så her kan hva som helst stikke under stol. Dette er svært!
|
|
|
[Re: Duck]
18/11/2020 14:43
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ca 36 millioner amerikanere tror Biden har vunnet pga juks & fanteri, uten at noe bevis er fremlagt og verifisert . His Masters Voice ...
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
18/11/2020 18:40
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hva tenker vi om minnebrikker som forsvinner og dukker opp æ? Hva slags kontrollmekansimer er de har på plass når man ikke vet at mangler en minnebrikke engang? Jeg tenker fremdeles ikke mye om ting jeg ikke har kunnskap om, men det er nå meg.
|
|
|
18/11/2020 23:42
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Hva tenker vi om minnebrikker som forsvinner og dukker opp æ? Hva slags kontrollmekansimer er de har på plass når man ikke vet at mangler en minnebrikke engang? Jeg tenker fremdeles ikke mye om ting jeg ikke har kunnskap om, men det er nå meg. Nei, vi er forskjellige der. Det er derfor jeg har forsøkt å finne ut hva sertifiseringsordningene krever, uten å bli så veldig mye klokere. Faktum er at det er vist en lemfeldig omgang med stemmetellingsdata som blir oppdaget ved en tilfeldighet. Det er ikke sånn det funker i systemer som er etterrettelige og kritiske. Min oppfatning er at at man oppdager slike ting i systemer som er etterrettelige og kritiske. Og det er akkurat det som har skjedd, uten at det virker som det er i nærheten av å endre utfallet i presidentvalget.
Helge StravaKjøper: XG-1199-kassett, send PM
|
|
|
19/11/2020 07:29
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg tenker fremdeles ikke mye om ting jeg ikke har kunnskap om, men det er nå meg. Artig tilleggsanekdote om sånn holdning: Jeg fikk et radiologisvar fra en radiolog som sa en diagnose jeg synes skurret. Hadde jeg vært som deg, hadde jeg ikke tenkt noe mer om det, siden jeg ikke er en radiolog, langt mindre en ekspert-radiolog. Men jeg er ikke som deg, så jeg leste meg opp på emnet over en ukes tid og lærte meg verktøyene som brukes for å inspisere bildene. Der fant jeg åpenbart slurv og jeg så andre ting som radiologen ikke nevnte med et ord. Så jeg tok heller kontakt med den fremste spesialisten i Norge på det jeg mente var riktig diagnose. Etter å ha sendt han en DVD med bildene på, fikk jeg kjapt svar om at jeg hadde rett, og det var bare å be fastlegen henvise meg. Så istedenfor å knaske tabletter resten av livet og slutte med idrett, er jeg symptomfri til den grad at jeg ikke spiser noen tabletter og jeg kan gjøre alle ting jeg alltid har gjort. Ja - å få flere ekspertuttalelser er aldri en dum ting.
|
|
|
19/11/2020 07:31
|
GeirK
More than words
|
More than words
Faktum er at det er vist en lemfeldig omgang med stemmetellingsdata som blir oppdaget ved en tilfeldighet.
Det er mye enklere å diskutere dette hvis du deler kunnskapsgrunnlaget du baserer deg på.
|
|
|
19/11/2020 07:47
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hva tenker vi om minnebrikker som forsvinner og dukker opp æ? Hva slags kontrollmekansimer er de har på plass når man ikke vet at mangler en minnebrikke engang? Jeg tenker fremdeles ikke mye om ting jeg ikke har kunnskap om, men det er nå meg. Nei, vi er forskjellige der. Det er derfor jeg har forsøkt å finne ut hva sertifiseringsordningene krever, uten å bli så veldig mye klokere. Det du verkar göra är väl mest att försöka finna alla typer fel på områden där din (politiska) överbevisning sier att det må vara fel och sen tro du på dem till det extrema. Som att försöka visa att klima forskningen är fel för att modellerna är skrivna i fortran... vilket medför att forskarna må fuska för att kunna ha ett ok jobb... Du hade ju inte brytt dig om val säkerheten i USA om Trump hade vunnit nästan oberoende av hur många indikationer på valfusk eller dålig säkerhet som det funnits. Så nu finns det enligt alla experter (en skrikande Trump är faktiskt ingen expert på något som helst) inget som tyder på någon storskalig valfusk eller fel har förekommit men eftersom Trump förlorade så sitter du alltså i Norge och försöker finna fel i ett val på andra sidan av atlanten med 150 millioner röstande. Ok, i min värld handlar det inte om ärligt sanningssökande i alla fall.
|
|
|
19/11/2020 08:32
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hva tenker vi om minnebrikker som forsvinner og dukker opp æ? Hva slags kontrollmekansimer er de har på plass når man ikke vet at mangler en minnebrikke engang? Du hiver rundt deg her med løse og udokumenterte påstander. Hva tilsier at du har bedre kompetanse på datasikkerhet ved valget i USA enn CISA ?? Eller har det mer med selektiv persepsjon å gjøre ? https://www.cisa.gov/news/2020/11/1...ructure-government-coordinating-council-
|
|
|
19/11/2020 08:34
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
19/11/2020 08:36
|
mpe
Avhengig
|
Avhengig
Eller, til og med de døde, er så desperate at de stemmer mot Trump.... 
|
|
|
19/11/2020 09:04
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Døde kan stemme! Eller i hvert fall forhåndsstemme. Dersom en person forhåndsstemmer og så dør før selve valgdagen - skal den stemmen da telles eller forkastes? Her er det ulike regler fra stat til stat. I noen stater skal stemmen telles med.
|
|
|
[Re: HeavyDude]
19/11/2020 09:08
|
GeirK
More than words
|
More than words
Nemlig - og det er derfor jeg kjører taktikken med å stille spørsmål som TVINGER avsender til å ta stilling til sannhetsgehalten i egne utsagn. Resultatet blir da enten Duck eller Havre, som bare ignorerer spørsmålet, eller pedal, som svarer med barnslige GIF-er, personangrep eller bare sier rett ut at det får jeg ikke svar på. Eventuell kan man ta en El Syklo og sette meg på ignore-lista.
|
|
|
19/11/2020 09:38
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Hvilke politiske beslutninger førte til at Thomas fra Monmouth spredte rykter om at visse personer/grupper i samfunnet utførte rituelle drap på barn? Det var det du klarte å utlede? Nei, jeg stilte et spørsmål fordi jeg ikke klarer på noen som helst måte å se en forbindelse mellom QAnon og norske politiske beslutninger. Som det virker du ser ut til å se. Klarer du å forklare? Som sagt før. QAnon ser ut til å bassere seg på myter som stammer fra lenge før det ble tatt politiske beslutninger (med mindre du mener føydale beslutninger er også tatt av folket (fra gresk polis,politikos)).
|
|
|
19/11/2020 09:48
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Hva tenker vi om minnebrikker som forsvinner og dukker opp æ? Hva slags kontrollmekansimer er de har på plass når man ikke vet at mangler en minnebrikke engang? Det samme som vi har tenkt de siste tiåra om amerikanske valg? De lever litt i 'steinalderen' både med system og gjennomføring av valg og da vil man hver gang finne en del irregulariies om man går valget i sømnene. Den gangen i 2000 var det veldig tett. Nå i 2020 er seieren ganske overlegen, og da tenker man det man har tenkt hver gang. Jada, det er 'irregularities', men det ser vi hver gang, og de er ikke i nærheten av å sette spørsmålstegn ved resultatet av valget. Selv ikke rotekoppene i Georgie klare å forpule resultatet.
|
|
|
19/11/2020 10:03
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Nå dette: Det er CIA som står bak! Ja, ja. Rudy er heldigvis på saken. Sidney Powell went on an evidence-free tangent on Fox News which included her claiming that the CIA is involved in the supposed election fraud that caused President Donald Trump to lose the 2020 election. Maria Bartiromo spoke to Powell after an interview with Rudy Giuliani, who was largely given free rein to push the Dominion voter software conspiracy theory Fox News has already discredited. Powell kept this going as she claimed Trump actually won the election by “millions of votes,” that Dominion was “designed to rig elections,” and “we have so much evidence I feel like it’s coming in through a fire hose.” “You feel that you’ll be able to prove this?” Bartiromo asked. “Do you have the software in your possession? Do you have the hardware in your possession? How will you prove this?” “Well, I’ve got lots of ways to prove it, Maria but I’m not going to tell on national TV what all we have. I just can’t do that,” Powell answered.https://www.mediaite.com/tv/trump-l...ctor-haspel-should-be-fired-immediately/
|
|
|
[Re: Tex]
19/11/2020 10:10
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Ja, det er åpenbart..........
....... at demokratene trekker i alle trådene.
|
|
|
[Re: Tange]
19/11/2020 10:53
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
....... at demokratene trekker i alle trådene. Det finnes medisiner for slike forestillinger 
|
|
|
19/11/2020 11:38
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det hadde vært ennå enklere hvis man holdt seg minimalt oppdatert på hva hva som skjer i en sak en er såpass vokal om som du er.
Ohh - hersketeknikk #3!
"The memory cards unearthed in the three counties add up to over 1,400 net votes for Trump, closing his gap with Biden from 14,156 minus 12,753, Sterling said on CNN’s “New Day” on Wednesday."'
Ja - det er derfor man teller på nytt når forskjellen er liten. Det gjør man i Norge også. https://forskning.no/risikerer-valg-omtelling/991444
|
|
|
19/11/2020 11:45
|
GeirK
More than words
|
More than words
Du hiver rundt deg her med løse og udokumenterte påstander. Hva tilsier at du har bedre kompetanse på datasikkerhet ved valget i USA enn CISA ?? Eller har det mer med selektiv persepsjon å gjøre ? -
Jeg synes at det lukter generell forakt for autoriteter og etablissement. Han er kritisk til den norske håndteringen av pandemien samtidig som han skriver at "Og det derre greiene om at presidenten har stor skyld i koronautbredelsen i USA er bare barnslig. "
|
|
|
19/11/2020 11:58
|
GeirK
More than words
|
More than words
At folk ignorerer repetitiv og ofte avsporende gnåling er jo akkurat det samme som at jeg ikke hilser på tiggere som sier "heihei" hver gang jeg går forbi.
Akkurat. Du ser på kravene om at du underbygger påstandene dine som "tigging": Det detter en del brikker på plass her nå.
|
|
|
19/11/2020 12:16
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Det var jo ikke måte på hvor mye russere kunne påvirke valget i 2016, men nå, nei, det er så sikkert atter....oi, fant to-tre minnekort med noen stemmer på som ingen visste at de savnet. Denne sammenligningen holder ikke. Det er godt dokumentert at Russland i 2016 søkte å påvirke VALGKAMPEN. Det er ingen som har hevdet at Russland påvirket selve den fysiske stemmegivningen eller opptellingen av stemmer etter valget.
|
|
|
19/11/2020 12:37
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Det samme som vi har tenkt de siste tiåra om amerikanske valg? De lever litt i 'steinalderen' både med system og gjennomføring av valg og da vil man hver gang finne en del irregulariies om man går valget i sømnene.
Den gangen i 2000 var det veldig tett. Nå i 2020 er seieren ganske overlegen, og da tenker man det man har tenkt hver gang. Jada, det er 'irregularities', men det ser vi hver gang, og de er ikke i nærheten av å sette spørsmålstegn ved resultatet av valget. Selv ikke rotekoppene i Georgie klare å forpule resultatet. Jeg mener det blir for lett å si "huff ja, disse surrekoppene, de mener ikke noe vondt med det". Et system så er avhengig av så mange ledd gjør jobben sin for at det skal bli riktig (ikke som i fornuftig kvalitetskontroll der mange ledd må gjøre feil for at det skal bli feil), er jo fantastisk sårbart overfor både koordinerte angrep og mer ukoordinerte "riddere av sannhet"-folk med samme vinkling. Jeg tror vi er rimelig enig om at systemet ikke er vanntett og gammeldgs. Men det har vært en kjennsgjerning i mange mange år uten at man har gjort noe særlig med det. Grunnen vet jeg ikke, men den siste tiden har 'frihet til å bestemme selv' vært en gjenganger i mange debatter og jeg tror at konservatisme slår sterkt inn 'uviljen' her og. Men, det er et enormt strekk (for stort ser det ut som etter de siste ukene med saumføring av valget) fra 'irregularities' til 'fraud'. Så, ja konklusjonen (ikke min, men folk i USA's) blir: det er greit nok'. Mine spådom for 2024-valget og hvem som kommer til å vinne: ikke valgsystemet.
|
|
|
19/11/2020 12:41
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
....... at demokratene trekker i alle trådene. Det finnes medisiner for slike forestillinger Ja, COVID-19-vaksinen som bare gjør deg enda mer motakelig for 'deep state's manipulering av massene.
|
|
|
|
|