Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 29 1 2 3 4 5 6 28 29

Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme?

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2636765 07/11/2020 17:50
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Gratulerer, alle sammen!

Vi har sprettet champagnen.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: fredriks] #2636771 07/11/2020 19:16
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: fredriks
Och hur troligt är det där?

Om mine dystopiske spådommer ikke slår inn, så er det noe jeg tar med stor glede :-)

Etter 4 år med en psykologisk dysfunksjonell president har det bare ant meg at han er trolig til alt, og da mener jeg alt. Og noe kan han kanskje få gjennomslag for, juridisk.

Men jeg våger meg til å lirke korken av, og vi nyter bobler foran peisen . Og tør håpe på en litt lysere fremtid for Europa og gode venner «over there».

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2637958 13/11/2020 21:33
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Og da ser det ut til å ha blitt en overlegen seier, og en overlegen 'popular vote'.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2637959 13/11/2020 21:46
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Og nå at flere og flere søksmå¨l blir avvist, flere og flere advokatfirma trekker seg fra Trump blir det pinlig klart at, ja Trump er president i navn, men det er demokratene som trekker i trådene både høyt og lavt. Og de har gjort det i alle åra Trump var president.
Morsomt egentlig at Trump klaget over at 'the popular vote' ble stjålet fra ham i 2016, mens det var demokratene som satt hem på 'tronen'.
Marionett-presidenten.

[Linket bilde fra i.pinimg.com]

Ja, det er åpenbart..........

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2637960 13/11/2020 21:47
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Gratulerer til Joe Biden som har vunnet over denne personligheten, det er ikke lett.
[Linket bilde]

Redigert av DesmoSkier; 13/11/2020 22:15.

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2638074 15/11/2020 14:11
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
https://direkte.vg.no/presidentvalg...utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Märker hur jag bara blir mer och mer skeptiskt till vad som sker i världen med tanke på kunskap och rationalitet.

Nu har vi ett val i USA, det som kanske var världens viktigaste demokrati, där vi har en förlorande president som kommer med lösa påståenden om val fusk om och om igen och hans tillhängare och de på hans sida av politiken bryr sig inte och många verkar tro att det han sier är sant.

Finns en massa politiska mems/konspirations teorier i USA och på andra ställen som påstår hur onda andra är. Om det finns bevis eller ens indicier spelar ju ingen roll. De som vill tro på dem tror på dem.

Nu har vi en pandemi och konspirationsteoristerna har julaften med allt de kan komma upp med. Finns ju självklart inga bevis men många bryr sig inte.

Vi har också fått en hel del nya "experter" som på olika sätt försöker visa fel med hanteringen av pandemin och med varierande grad försöker bevisa det. Oftast väldigt dåligt för de som har lite kunskap men många tror ju på dem.

Sen har vi folket som bombarderas av alla information, och som framförallt i vesten, ska försöka tänka själv, vilket väldigt ofta handlar om att bara lyssna på information som visar det man vill höra och ofta fra samma politiska sida. Kunskap att förstå problemet saknas ju uppenbart nästan alltid (inget rart med det, de flesta är varken epidemologer eller data scientister).

Blir bara mer och mer frustrerad på sättet som fakta och kunskap verkar bli mer och mer irrelevant. Det handlar bara om att skrika högst, skrika oftast och säga det folk vill höra. Spelar ju uppenbart inte någon roll vilka påståenden en president kommer med för de som helst vill ha kvar honom.

Är också rätt säker på att orsaken till att det går så pass dåligt för vesten med korona viruset är att "folk ska tänka själva", vilket ofta medför att de inte tänker alls utan bara lyssnar på de som sier det de vill höra.

Folk flest borde verkligen lära sig att man bör bry sig om fakta och förstå hur liten möjlighet de allra flesta faktiskt har att förstå komplexa system.

Korona viruset har tydligt visat att vi egentligen inte kommer göra något för att egentligen stoppa klima ändringarna innan det är för sent.

Hur är det möjligt att man i USA faktiskt tolererar, för det verkar man som grupp faktiskt göra, att presidenten om och om igen kommer med påståenden om valfusk?

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: fredriks] #2638080 15/11/2020 15:21
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

Word!

Redigert av Goldrush; 15/11/2020 15:22.

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: fredriks] #2638085 15/11/2020 17:05
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Bingo. Dette er hvorfor vi må gi anonymous13, Duck, Havre og El_Syklo all den motstanden vi bare kan. Og så ta for oss kommentarfeltene på FB i samme slengen. Dette er en viktig kamp!

«Jamen det kan jo være noe ...»
«Get the fuck outta here.»

Redigert av GeirK; 15/11/2020 17:06.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638120 15/11/2020 21:24
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Ha ha. Du er tilbake til de gamle usaklighetene ser jeg. Jeg hadde håpet at du hadde konvertert fullt til den nye - «jammen jeg liker ikke den ene podcasten GeirK hører på» - og fått se hvor langt du kunne tvære ut den som ikke-argument. Men den ble kanskje i overkant halmstrå selv for deg. Så da bruker vi dasspapiret på begge sider og resirkulerer av panfløyte og chipselger isteden.

Sterkt!

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: fredriks] #2638124 15/11/2020 21:38
KjellMa Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: fredriks
https://direkte.vg.no/presidentvalg...utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Märker hur jag bara blir mer och mer skeptiskt till vad som sker i världen med tanke på kunskap och rationalitet.

Nu har vi ett val i USA, det som kanske var världens viktigaste demokrati, där vi har en förlorande president som kommer med lösa påståenden om val fusk om och om igen och hans tillhängare och de på hans sida av politiken bryr sig inte och många verkar tro att det han sier är sant.

Finns en massa politiska mems/konspirations teorier i USA och på andra ställen som påstår hur onda andra är. Om det finns bevis eller ens indicier spelar ju ingen roll. De som vill tro på dem tror på dem.

Nu har vi en pandemi och konspirationsteoristerna har julaften med allt de kan komma upp med. Finns ju självklart inga bevis men många bryr sig inte.

Vi har också fått en hel del nya "experter" som på olika sätt försöker visa fel med hanteringen av pandemin och med varierande grad försöker bevisa det. Oftast väldigt dåligt för de som har lite kunskap men många tror ju på dem.

Sen har vi folket som bombarderas av alla information, och som framförallt i vesten, ska försöka tänka själv, vilket väldigt ofta handlar om att bara lyssna på information som visar det man vill höra och ofta fra samma politiska sida. Kunskap att förstå problemet saknas ju uppenbart nästan alltid (inget rart med det, de flesta är varken epidemologer eller data scientister).

Blir bara mer och mer frustrerad på sättet som fakta och kunskap verkar bli mer och mer irrelevant. Det handlar bara om att skrika högst, skrika oftast och säga det folk vill höra. Spelar ju uppenbart inte någon roll vilka påståenden en president kommer med för de som helst vill ha kvar honom.

Är också rätt säker på att orsaken till att det går så pass dåligt för vesten med korona viruset är att "folk ska tänka själva", vilket ofta medför att de inte tänker alls utan bara lyssnar på de som sier det de vill höra.

Folk flest borde verkligen lära sig att man bör bry sig om fakta och förstå hur liten möjlighet de allra flesta faktiskt har att förstå komplexa system.

Korona viruset har tydligt visat att vi egentligen inte kommer göra något för att egentligen stoppa klima ändringarna innan det är för sent.

Hur är det möjligt att man i USA faktiskt tolererar, för det verkar man som grupp faktiskt göra, att presidenten om och om igen kommer med påståenden om valfusk?

En bekjent av meg postet denne linken for en liten stund siden, hvor en spilldesigner gjør en sammenligning av virkemidlene han bruker i sin jobb med virkemidlene Qanon bruker.

https://medium.com/curiouserinstitute/a-game-designers-analysis-of-qanon-580972548be5

Veldig interessant sammenligning, og det virker relevant for flere av tingene du nevner her.

Gi noe som varer, gi fan
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638154 16/11/2020 08:30
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: anonymous13
Jeg mener QAnon i mye større grad er et fenomen enn en strukturert organisasjon. Vi har blitt så øvet i villet ignoranse for å støtte opp under politiske beslutninger at man har banet veiene for villere saker. Så fyrer man denne katalysatoren med paranoian i, og tilknyttet amerikansk politikk, så har 4chan & co en nesten utømmelig kilde til havok & lulz.

Fenomen kan jeg gå med på, hvor strukturert den er vet jeg ikke. Men når den ser ut til å finne sin plass i senatet (kommer man ditt uten strukturell støtte?) tror jeg den er mer strukturert enn candy crush spillere (det har jeg for øvrig iingen aning om de kanskje er).

Det jeg stiller et stort spørsmålstegn til er om 'villet ignoransee for å støtte opp undr politiske beslutninger' åpner for villere saker.
Hva slags politiske beslutninger for øvrig; privatisering av helsevesent, åpne for etablering av privatskoler, begrense innvandring?

Demonisering av 'motstandere' er ikke akkurat et nytt fenomen. Nytt er heller ikke beskyldningene. "Blood libel" er mye eldre enn USA, fra før år 0, men i 'dagens form' dukket den opp i middelalderet. At den gjør det så bra blant visse grupper i USA skyldes mer politisk tilhørighet enn politiske beslutninger, tror jeg.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: neonstz] #2638156 16/11/2020 08:38
B
Brabus Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: neonstz
Sitat: Øyvind V
Jeg har aldri vært i USA, og kjenner ikke landet. Jeg har imidlertid alltid trodd at folk i USA var lik oss, med omtrent samme virkelighetsforståelse. Noen rednecks og hillbillys i sør, men ellers stort sett oppegående folk. Sånn er det åpenbart ikke. Meningsmålingene bommer, ekspertene bommer. Dere som har vært der, hva er greia? Hvorfor har det blitt som det har blitt?

USA er et stort land.

USA er ikke ett stort land men mange stater som er svært forskjellige,
kan vel si at det er like stor forskjell på statene i USA som det er på landene i EU.

så er jeg usikker på utdanningsnivået i USA og så er det vel mer fattigfolk i USA enn EU

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638179 16/11/2020 10:30
B
Brabus Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: Tange
Det jeg stiller et stort spørsmålstegn til er om 'villet ignoranse for å støtte opp under politiske beslutninger' åpner for villere saker.
Hva slags politiske beslutninger for øvrig; privatisering av helsevesent, åpne for etablering av privatskoler, begrense innvandring?

Etter mitt syn kryr det av saker som man må ha en slags villet ignoranse for å akseptere en del forklaringer på valgt politikk. Det være seg hensiktsmessigheten av tiltakene mot global oppvarming, kommunale opptak av gjeld, samfunnsnytten av innvandring, lønnsnivå for forvaltningstopper og politikktopper, "mostly peaceful protests" etc.

Det er vel ingen som har snakket om i praksis å privatisere helsevesenet i Norge? Privatskoler er vel greit nok håndtert, om enn litt risikabelt med stadig endrede retningslinjer for de som etablerer eller driver de. Ubegrenset innvandring derimot; der har du noe som krever villet ignoranse for å klare å argumentere for.

Det er mange som er dypt uening med din siste påstand, se til Sverige fx som mange mener har hatt en flott utvikling de senere år.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638186 16/11/2020 10:37
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ubegrenset innvandring derimot; der har du noe som krever villet ignoranse for å klare å argumentere for.

Mens andre mener at det er villet arroganse å stenge grensene. Kronikk fra Kalle Moene Lukker du øynene og lar problemene hope seg opp utenfor stuedøra?

Problemet med å argumentere med at noe krever "villet arroganse" er jo at du hopper bukk over noens prioriteringer og helt klart ikke er villig til å høre på argumentasjonen - det er villet arroganse ...

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638188 16/11/2020 10:40
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg mener QAnon i mye større grad er et fenomen enn en strukturert organisasjon.

Litt som Antifa altså.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Garpen] #2638197 16/11/2020 11:14
B
Brabus Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: Garpen
Ubegrenset innvandring derimot; der har du noe som krever villet ignoranse for å klare å argumentere for.

Mens andre mener at det er villet arroganse å stenge grensene. Kronikk fra Kalle Moene Lukker du øynene og lar problemene hope seg opp utenfor stuedøra?

Problemet med å argumentere med at noe krever "villet arroganse" er jo at du hopper bukk over noens prioriteringer og helt klart ikke er villig til å høre på argumentasjonen - det er villet arroganse ...

ok
så du mener at Sverige i særdeleshet men også Frankrike og Tyskland har tjent på å ha åpne grenser for flyktninger fra Asia og Afrika (jeg regner med at du leser nyheter og følger med på TVn) ?

mener du at det er bedre at vi importerer andre lands problemer hit fremfor å hjelpe dem med å løse problemene i hjemlandet deres ?

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2638203 16/11/2020 11:52
B
Brabus Offline
Avhengig
Avhengig
B
jeg har sjekker ut boligpriser i Montana og stedvis er det utrolig lave priser, eller i hvertfall veldig variable. noe som bla gjenspeiler lønnsnivå, arbeidsledighet og boligstandard. stedvis så er lønnsnivået svært lavt sett med norske øyne og overraskende mange har to jobber

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638211 16/11/2020 12:30
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Ignoranse mann. Ikke arroganse.

Potato - potato.

Poenget er fortsatt gyldig.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2638218 16/11/2020 12:42
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
@brabus leste du kronikken til Moene? Pikkety hevder at problemløsningen ikke nødvendigvis ligger i import eller importstopp av problemindivider (som selvfølgelig kan være et problem i mine øyne), men at løsningen på et sammensatt problem, klimaproblematikk og terror er en likere fordeling av goder.

Han hevder videre at en jevnere fordeling av goder globalt krever åpne grenser.

Enkeltlands løsninger på andre utfordringer som innebærer åpning av grensene for flyktninger var ikke en del av hans resonnement.

Har jeg hevdet at jeg er enig i hva Pikkety eller Moene sier? Jeg mener at de fremmer et litt annerledes verdensbilde som det kan være verdt å lytte til - de løfter blikket fra enkeltmenneske til samfunn og gir andre forklaringsmodeller og analyser enn hva en justisminister i drive-by i Malmø greier å komme opp med.

Jeg er langt fra enig i alle analysene Pikkety kaster opp iluften. ICON_WINK

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2638221 16/11/2020 12:51
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
@anonymous13

For å snurre litt tilbake:

Du hevdet at det var kun ved villet ignoranse at noen kunne hevde at fri innvandring var en bra ting.

Jeg henviste til Pikkety v/Moene for å si at det fantes argumenter for fri innvandring som du kanskje ikke hadde sett på eller plukket opp og at du hadde hoppet bukk over argumentene deres.

Hvor lyver jeg??

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638269 16/11/2020 21:02
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Tange
Det jeg stiller et stort spørsmålstegn til er om 'villet ignoranse for å støtte opp under politiske beslutninger' åpner for villere saker.

Etter mitt syn kryr det av saker som man må ha en slags villet ignoranse for å akseptere en del forklaringer på valgt politikk. Det være seg hensiktsmessigheten av tiltakene mot global oppvarming, kommunale opptak av gjeld, samfunnsnytten av innvandring, lønnsnivå for forvaltningstopper og politikktopper, "mostly peaceful protests" etc.

Det er vel ingen som har snakket om i praksis å privatisere helsevesenet i Norge?

Det var den mistanken jeg fikk. Mener du virkelig at QAnon i USA har sin opprinnelse i norske poltiske beslutninger?
(Jeg er klar over at det finnes FB (+?) med QAnon-fans og sikkert noen som tror at Stoltenberg, Større og Solberg livnrer seg på blod.)

Privatskoler er vel greit nok håndtert, om enn litt risikabelt med stadig endrede retningslinjer for de som etablerer eller driver de. Ubegrenset innvandring derimot; der har du noe som krever villet ignoranse for å klare å argumentere for.
[/quote]

Jeg tror ikke det har vært ubegrenset innvandring i middelalderet (for ubegrenset innvandring må man kanskje tilbake til neandertalerne), men da som nå flyttet folk en god del over landesgrenser. Hvilke politiske beslutninger førte til at Thomas fra Monmouth spredte rykter om at visse personer/grupper i samfunnet utførte rituelle drap på barn?
'Nordboeren' som inviterte dem til England?

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638377 17/11/2020 11:12
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Men det er ingen politikere som hverken kommuniserer eller agerer for den komplette dekonstruksjonen av verdensordenen levemåte det vil medføre. Så villet ignoranse eller villedende kommunikasjon er nødvendig.

Og det er her jeg sliter med Pikkety selv. Han forfekter alt eller ingenting løsninger som vanskelig vil la seg gjennomføre i et moderne demokrati der privat eiendomsrett, begrenset ansvar og en ide om frihet står i veien for de kollektive løsningene som han hevder må til for å løse både klimautfordringer og fattigdomsutfordringer.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638385 17/11/2020 12:12
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Så om Trump skal være helt på jordet med krav om innsyn og gjennomgang, må det jo ha kommet masse nye greier mellom desember 2019 og dette valget, men det klarer jeg ikke finne noe info om.

Krever han innsyn og gjennomgang? Jeg klarer ikke i det hele tatt å få tak i hva han krever. Innsynet har vært der hele tiden og hva er det eventuelt som skal gjennomgås? Etter hva jeg forstår driver han bare og strør om seg med stevninger på ting han ikke har bevis for.

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638397 17/11/2020 13:09
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det som skulle vært enkelt, var å lenge før maskinene og programvaren ble brukt i valg, utsatt de for samme strenge regelverk som utstyr og programvare som blir brukt i farlige situasjoner. Hele opplegget for sertifisering av stemmetellemaskiner ser jo i det hele litt jalla ut. Det er mer formalia å oppfylle for å lage programvare for styring av vindusviskere på en bil enn det er for stemmetellemaskiner.

Men når hans eget CISA har gått gjennom alt sammen og ikke funnet noen feil, hvordan mener han da at Rudy Guiliani skal klare det?
https://www.cisa.gov/news/2020/11/1...government-coordinating-council-election

Hvis han er bekymret for at dette ikke er sikkert nok, hvorfor gjør han det ikke sikkert nok? Og hvorfor får han ikke sine egne organer til å gjennomgå dette på en ordentlig måte hvis han mener at de ikke gjør en god nok jobb? Han er jo føkkings president i landet!

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638406 17/11/2020 13:40
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: GeirK
Han er jo føkkings president i landet!

Litt rart at en som har bodd i USA ikke vet at dette, som mesteparten av helsevesenet, er noe som styres på statlig nivå.

LItt rart at du fremdeles lever i en virkelighet som delvis består av antakelser - som denne at jeg ikke vet dette. Her ute i den fysiske verden, der fakta og ikke dine impulsive tanker rår, er det nemlig slik at jeg er fullstendig klar over dette.

Kan du fortelle meg hvordan delstatenes ansvar for valget hindrer presidentens egne organer i å jobbe med statene for å forbedre sikkerheten og i ettertid kontrollere sikkerheten til valget enda bedre enn de allerede har gjort?

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638414 17/11/2020 14:07
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det er du som sier at Presidenten skal gjøre noe han ikke har myndighet til.

Gjør jeg det? Konkret hvilke "noe" sikter du til?

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638418 17/11/2020 14:56
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Du sier han er "føkkings president" og skal gå inn og overprøve statenes egen godkjenning av stemmetelleutstyr.

Nei - jeg sier ikke at han skal gå inn og overprøve statens egen godkjenning ab stemmetelleutstyr. Du må forholde deg til de tingene jeg skriver og ikke de antakelsene som først detter ned i hodet ditt om hva jeg tenker.

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638423 17/11/2020 15:03
G
Gekki Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Det er du som sier at Presidenten skal gjøre noe han ikke har myndighet til.

Leseforståelsen din er virkelig elendig. Min lesing av GeirK: Presidenten har, gjennom sitt organ CISA - opprettet av D. Trump himself - allerede gjort de undersøkelsene som er etterspurt, og slått fast at det er ingenting galt. Resten av innlegg #2638397 er naturligvis retoriske spørsmål, men slike språklige virkemidler er kanskje for avanserte.

Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: ] #2638425 17/11/2020 15:13
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Da spør jeg på nytt: Hva mener du "føkkings president" skal gjøre når statene har godkjent utstyret etter eget forgodtbefinnende?

Han kan tilby statene at CISA til gjennomgår systemene for å komme med forslag til å øke sikkerheten og jobbe for å overvåke sikkerheten under valget. Det siste har de gjort, men det virker ikke som Donald i det hele tatt stoler på rapporten deres som konkluderer med at dette var det sikreste valget i landets historie.

- Robert Green Ingersoll
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme? [Re: Duck] #2638483 18/11/2020 06:29
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Side 4 av 29 1 2 3 4 5 6 28 29

Moderator  support