Trumps politiske etterliv
|
Re: Trumps politiske etterliv
[Re: HeavyDude]
10/11/2020 22:02
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Hvis man skal rigge et valg i USA, så må man trykke stemmeseddeler, fylle de ut, transportere de og få de inn i tellesystemet pluss sikkert mange andre praktiske problemer jeg ikke kommer på. Dette på tvers av et land på størrelse med Europa. En slik operasjon krever sikkert flere 100 ansatte, og millioner av dollar.
Det må være gjort av de samme som har holdt det skjult at jorden er flat.
|
|
|
11/11/2020 06:27
|
mpe
Avhengig
|
Avhengig
Når de først var i gang med stemmejukset, er det rart at de ikke ordnet seg flertall i senatet/kongressen i samme slengen, eller..?
|
|
|
[Re: skiraffen]
11/11/2020 06:30
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Så hvordan kan Mitch McConnell anerkjenne senatsvalget men være avventende til presidentvalget. Begge valgene ble gjort på SAMME stemmeseddel. Dersom presidentvalget er feil, er også valget til kongressen akkurat like feil. Er det McConnells ansvar å gjøre demokratenes jobb? Demokratene har jo alt å tape og republikanerne alt å vinne. Nå gjelder dette ikke bare å vinne eller tape et valg. Det er mer å tape eller vinne her. Hvorfor mener du demokratene har en jobb å gjøre her? Mener du at republikanerne har rigget senatsvalget og jukset seg til 'seier'?
|
|
|
[Re: ]
11/11/2020 06:32
|
GeirK
More than words
|
More than words
Nei, det går fint å stemme på president uten å stemme på kongress. Og motsatt. Men mangel flere muligheter på kongress. Men han har vel ikke en drøss med sympatisører som sier at ingenting ved valget skal undersøkes dersom klagen kommer fra R.
Dette skjønte jeg ikke. Presidentvalg og kongressvalg gjøres med SAMME stemmeseddel. Dersom ulovlige stemmesedler ugyldiggjør presidentvalget, må du også nødvendigvis ugyldiggjøre kongressvalget.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: mpe]
11/11/2020 06:38
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Når de først var i gang med stemmejukset, er det rart at de ikke ordnet seg flertall i senatet/kongressen i samme slengen, eller..? Det ville vært for åpenbart, og dessuten har vi sett på Fox at stemmer for Trump plutselig ble stemmer for Biden, hundretusenvis av stemmer ble elektronisk endret til Biden. Mine two cents. Begge partene hadde leid inn de beste hackerne,; vips der ble flere titals tusen stemmer endret til Biden, swoosh og der ble de endret tilbake til Trump. Til slutt sto det om hvem som kunne trykke raskest på knappene, og der tapte dessverre republokanerne på utholdenhet. Men demokratne mistet fokuset på senatsvalget og der tok de republikanske hackerne innersvingen og banket ut demokratene. (I virkeligheten var det nok ikke hackere, men sikkert bare et eller annet callsenter i Asia, men historien blr mer troverdig med hackere.)
|
|
|
11/11/2020 06:45
|
GeirK
More than words
|
More than words
Så hvordan kan Mitch McConnell anerkjenne senatsvalget men være avventende til presidentvalget. Begge valgene ble gjort på SAMME stemmeseddel. Dersom presidentvalget er feil, er også valget til kongressen akkurat like feil. Er det McConnells ansvar å gjøre demokratenes jobb? Demokratene har jo alt å tape og republikanerne alt å vinne. Skjønte du ikke spørsmålet mitt?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
11/11/2020 06:46
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nei, det går fint å stemme på president uten å stemme på kongress. Og motsatt. Men mangel flere muligheter på kongress. Men han har vel ikke en drøss med sympatisører som sier at ingenting ved valget skal undersøkes dersom klagen kommer fra R.
...
Det er jo åpenbare muligheter, og om det er mistenkeligheter som kan hinte i den retningen, så sier jeg jammen at man bør undersøke. Spesielt gitt situasjonen som gjøre at økningen i antall poststemmer på et helt annet nivå enn valgorganisasjonene har erfaring med.
Man saken undersöks väl? och det är väl fremdeles ikke många om ens någon som är imot att man kontrollerar valet?
|
|
|
11/11/2020 07:16
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hvis man har litt kriminelt tankesett, vil det være like vanskelig å få tak i falske stemmesedler som falske Nike sko: Bare bruke produksjonsutstyret som allerede er satt opp for å masseprodusere. Egentlig de samme skoene, bare ikke laget mens Nike talte hva som ble produsert.
Utfordringen er å få stappa sedlene i konvolutter som blir akseptert. Med et press om å redusere kravene til identifikasjon og signaturmatching, blir jo jobben lettere. Og ennå lettere hvis man tillater stemmesedler etter valgdagen, med opptellingen igang og offentlig slik at man kan klarer å få postlagt akkurat nok stemmer på akkurat rett sted for å vippe ting.
Det er jo åpenbare muligheter, og om det er mistenkeligheter som kan hinte i den retningen, så sier jeg jammen at man bør undersøke. Spesielt gitt situasjonen som gjøre at økningen i antall poststemmer på et helt annet nivå enn valgorganisasjonene har erfaring med.
Nei, nei og nei. Her konkluderer du i vei på ting du ikke har kunnskap om. Først sette seg inn i ting, SÅ publisere påstander. Dette er ikke annet enn en konspirasjonsteori fra din side.
|
|
|
11/11/2020 09:18
|
HeavyDude
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Trist å se utviklingen i det som en gang var vestens og fyrtårn for demokratiske verdier, nå på vei mot et statskupp. Her kan Norge få et bra dilemma : hvilken amerikansk administrasjon skal man støtte, den med hæren bak seg og plassert i Det Hvite Hus, eller den valgte, som befinner seg ... hvor ?
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
11/11/2020 09:24
|
GeirK
More than words
|
More than words
"Blessed be the fruit ..."
|
|
|
11/11/2020 09:45
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Her kan Norge få et bra dilemma : hvilken amerikansk administrasjon skal man støtte, den med hæren bak seg og plassert i Det Hvite Hus, eller den valgte, som befinner seg ... hvor ? Jeg er villig til å vedde en årslønn på at det ikke skjer. Valget blir avgjort 14. desember. Hvis / når Biden da blir valgt, vil alle institusjoner innrette seg etter det. Fra 20. januar kl 12 er Trump en privatperson med null støtte fra militære, politi, secret service eller andre statlige institusjoner. Hvis han etter det oppholder seg i Det hvite Hus uten invitasjon, vil han bli arrestert for "trespassing", påsatt håndjern og ført til nærmeste politiarrest. Det hadde vært moro, men det skjer ikke.
|
|
|
[Re: GeirK]
11/11/2020 09:53
|
skiraffen
Ringrev
|
Ringrev
Så hvordan kan Mitch McConnell anerkjenne senatsvalget men være avventende til presidentvalget. Begge valgene ble gjort på SAMME stemmeseddel. Dersom presidentvalget er feil, er også valget til kongressen akkurat like feil. Er det McConnells ansvar å gjøre demokratenes jobb? Demokratene har jo alt å tape og republikanerne alt å vinne. Skjønte du ikke spørsmålet mitt? Jo, det tror jeg, men siden republikanerne i praksis vant senatsvalget så ser jeg ikke noen grunn til at McConnell ikke skal akseptere det. Og stemmesedlene har vel separate valg for senat og president, så det er jo en mulighet at det ene er feil og det andre ikke.
|
|
|
11/11/2020 10:00
|
GeirK
More than words
|
More than words
men siden republikanerne i praksis vant senatsvalget så ser jeg ikke noen grunn til at McConnell ikke skal akseptere det. Han kan ikke akseptere stemmesedler han anser for ulovlige bare fordi han liker resultatet. Ulovlig er ulovlig.
Og stemmesedlene har vel separate valg for senat og president, så det er jo en mulighet at det ene er feil og det andre ikke.
Men de er på samme stemmeseddel.
|
|
|
[Re: Tex]
11/11/2020 10:01
|
GeirK
More than words
|
More than words
Fra 20. januar kl 12 er Trump en privatperson med null støtte fra militære, politi, secret service eller andre statlige institusjoner.
Ikke helt riktig. Tidligere presidenter har en begrenset beskyttelse fra Secret Service.
|
|
|
[Re: FormannMjao]
11/11/2020 10:03
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Har Trump noen gang tapt noe, uten å påstå at det er på grunn av juks og løgn? Ikke bare det - selv da han vant valget for fire år siden påsto han at han også hadde fått flere stemmer enn Hillary. Grunnen til at Hillary hadde vunnet "popular vote" var - ifølge Trump - at millioner av hennes stemmer var "illegal votes". Da het det seg at det var millioner av ikke-stemmeberettigede (bl.a. ulovlige innvandrere) som likevel hadde fått stemme. Dette var begrunnelsen før disse post-stemmene, som vel er hovedbegrunnelsen nå. For å finne bevisene for at han hadde rett, satte Trump til og med ned en kommisjon som skulle avdekke alt jukset og dokumentere dette. (Det er spesielt å først komme med påstanden, og så sette ned en kommisjon for å finne fakta, men det er nå så) Uansett - kommisjonen jobbet i et års tid men kom ingen vei. Det var ikke noe å finne. Den fant ingen beviser eller engang indikasjoner på at Trumps påstander om massivt valgjuks stemte, og kommisjonen ble avviklet. Men dette er nå tre år siden og allerede "glemt", dvs. Trump-supportere tror vel på det de vil tro på, uansett.
|
|
|
[Re: GeirK]
11/11/2020 10:05
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Ikke helt riktig. Tidligere presidenter har en begrenset beskyttelse fra Secret Service.
Det tenkt jeg ikke på. Men beskyttelsen gjelder neppe for å begå lovbrudd. Han kan ikke rane en bank og vente at secret service skal holde vakt for ham.
|
|
|
11/11/2020 10:11
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det tenkt jeg ikke på. Men beskyttelsen gjelder neppe for å begå lovbrudd. Han kan ikke rane en bank og vente at secret service skal holde vakt for ham. Absolutt ikke. Mer her: https://en.wikipedia.org/wiki/Former_Presidents_Act
|
|
|
11/11/2020 10:34
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Og stemmesedlene har vel separate valg for senat og president, så det er jo en mulighet at det ene er feil og det andre ikke.
Det er opp til delstatene til å bestemme hvordan den skal se ut, om jeg ikke tar feil, men de ser vel stortsett slik ut: http://www.winwebnews.com/2020/09/2020-general-election-sample-ballot.html![[Linket bilde fra 1.bp.blogspot.com]](https://1.bp.blogspot.com/-VYqYuu9Aqmk/X3NjQW22FOI/AAAAAAAA7cE/L0vXEKcip4QL8X2KpdUKM0TXSDwAi--GQCLcBGAsYHQ/s16000/2020sampleballot.JPG) Ikke bare har demokratene jukset, de har også sittet og klippet millioner av stemmesedler og limt dem sammen igjen for å komme til de virkelige tallene for senatet og stjålne stemmer for presidentvalget.
|
|
|
11/11/2020 11:40
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Det er en stor bragd å hente inn stemmene for senatsvalget for millioner av mennesker,på forhånd, fylle ut riktig kandidat her og så jukse på presidenetvalget samtidg med at de må hindre disse folkene i å stemme 'en gang' til. Det siste er nok ikke så vanskelig med at de sikkert var døde alle sammen. Spiritistene dog har garantert jobbet overtid.
|
|
|
11/11/2020 12:00
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg har ikke konkludert med noe som helst, jeg bare sier det er mange muligheter for juks som ikke krever rare antallet involverte.
Dette er ikke en fantasi. Det er en konklusjon. Så jo - du har konkludert. Kan du beskrive KONKRET OG DETALJERT hvordan du ville gått frem for å jukse med stemmene? I såfall trekker jeg påstanden om "konspirasjonsteori"
|
|
|
11/11/2020 12:04
|
HeavyDude
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Valget blir avgjort 14. desember. Hvis / når Biden da blir valgt, vil alle institusjoner innrette seg etter det. Fra 20. januar kl 12 er Trump en privatperson med null støtte fra militære, politi, secret service eller andre statlige institusjoner. Hvis han etter det oppholder seg i Det hvite Hus uten invitasjon, vil han bli arrestert for "trespassing", påsatt håndjern og ført til nærmeste politiarrest. Det hadde vært moro, men det skjer ikke.
Da forutsetter du noe : - at valgmennene stemmer ihht valgresultatet i hver delstat. Det er usikkert om det vil skje i stater styrt av republikanere. Slik det ser ut nå vil ikke republikanerne akseptere valgresultatene i de statene de har tapt, kun de de har vunnet. - Trumpistene har nå i sine stevninger ang valgresultatene i de statene de har tapt, lagt inn en omvendt bevisbyrde : i stedet for at de som klager må sannsynligjøre/dokumentere feil og fusk, har de bedt de lokale valgstyrene dokumentere at feil og fusk ikke har funnet sted. - klager i rettssystemet på valgresultatet kan forventes å bli anket til føderal høyesterett, som nå har republikansk flertall. Vil de støtte Trump ? - ny forsvarssjef, og nye topper i Pentagon nå innsatt av Trump. Hvem vil de ta ordrer fra ?
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
11/11/2020 12:15
|
GeirK
More than words
|
More than words
Ja, men det stemmeseddelen blir ikke ugyldig om du ikke fyller i kongressbiten, som jo er mye mer valg og styr. Jeg vi tippe at en god prosentandel bare stemmer på president, siden det er en enten eller greie, mens på kongressbiten må du velge i de smørbrødlistene.
Men er det noen korrelasjon mellom de stemmesedlene som er antatt ugyldige og de som ikke er komplett utfylt. Hvis sedler uten kongressvalg er 50/50 fordelt mellom gyldige og ugyldige er senatsvalget like lite gyldig som presidentvalget.
|
|
|
11/11/2020 12:18
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det eneste som er sikkert nå er at apologistene vil fortsette å avspore og spikke flis.
|
|
|
11/11/2020 12:19
|
GeirK
More than words
|
More than words
- klager i rettssystemet på valgresultatet kan forventes å bli anket til føderal høyesterett, som nå har republikansk flertall. Vil de støtte Trump ?
Det er i allefall det de satser på. Dette er mørkt ... ![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=118544&filename=quietpartoutloud.jpg)
|
|
|
11/11/2020 12:20
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Da forutsetter du noe : ...
Ja, jeg forutsetter at "systemet" fungerer slik det skal, at institusjoner som rettsvesen og Pentagon er intakte. Det mener jeg de er. Når det gjelder valgmennene, er jeg ikke helt klar over hvilken frihet de har. Er det meningen at de skal gjøre et reelt valg? (Hvis ikke - hvorfor har man dem?) Vet velgerne forresten hvilke valgmenn de stemmer på? Slik jeg har forstått det, varierer reglene for valgmennenes frihet fra stat til stat. Det er visst også noe om at de kan få en bot hvis de ikke stemmer som forventet, men stemmen gjelder likevel. Ja, et merkelig opplegg. Ved forrige valg var det til sammen syv valgmenn som var "unfaithful", dvs. fem stemte ikke på Hillary og to stemte ikke på Trump. (De stemte ikke motsatt av det de skulle, men på andre, sjanseløse, kandidater.) Så noen sånne slengere kan det vel bli, men Biden ligger an til å vinne med flere titalls valgmenns margin, så det det endrer neppe noe.
|
|
|
11/11/2020 12:37
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det där med valmän verkar helt otroligt rart. Steget verkar helt onödigt och kan medföra att den som folket väljer inte blir president.
Men antar att det är från tiden då man fysiskt behövde ta sig någonstans för att räkna alla stämmorna.
|
|
|
11/11/2020 12:38
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tror också att systemet framdeles fungerar och att han inte kommer komma någonstans med sina påståenden om det inte finns bevis.
|
|
|
11/11/2020 12:44
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg aner ikke hva du mener her. Er det noe fisking etter om noen synes ugyldige stemmer skal telles med i det ene tilfellet og ikke i det andre? I så fall har ikke jeg sett noen i denne tråden eller noe som helst sted som sier det.
Nei. Jeg fisker ikke etter noe som helst. Jeg forstår ikke hvorfor dette med at enkelte kun stemmer på presidenten har relevans for det faktum at dersom presidentvalget er ugyldig, så er også senatsvalget ugyldig av samme årsak - med mindre det er en overvekt av ugyldige stemmer som bare har krysset av på presidentdelen.
|
|
|
11/11/2020 12:52
|
GeirK
More than words
|
More than words
2. Det er vel ikke så rart at man slipper igjennom med omvendt bevisbyrde når ett av de best dokumentere klagepunktene (som jeg har fått med meg) er ulovlig nekting å gi tilgang til å inspisere stemmetellingen?
Hvor skjedde denne ulovlige nektingen? 3. Jeg visste ikke at høyesterettsdommere eller høyesterettsdommere har politisk tilhørighet.
Det er bred enighet om at i USA har både høyesterettsdommere og høyesterettsdommere politisk tilhørighet. https://radio.nrk.no/podkast/oppdatert/l_ad95deab-d9bd-4daf-95de-abd9bdddaf7e
|
|
|
|
|