Skjønner at det er mange hensyn som skal tas og takker for at du deler dem.
Skal man være litt slem så kan jo greia med vedlikehold snues opp ned på hvor man ser skogen som et middel for å skulle ha null kostnader på ei hytte. Ikke verst det....hehe
Driftsplikt vet jeg lite om annet enn at jeg har skjønt at ofte så er det lokale bønder som bruker jordene for feks slåttegress.
Tja, hvem har sagt at den er gratis selv med inntekter fra skogen? Ikke jeg, og skal jeg være slem kan jeg jo si at grunnen tilhører grunneier, og som grunneier kan man innenfor gjeldende lover og regler forvalte egen skog akkurat som man vil, og det er du jo inne på selv også.
Så er nok jeg mer nyansert i mine holdninger enn som så, jeg ser jo når en grunneier først skiller ut boligtomter med markedsføring om naturopplevelse like ved, for så å harve ned skogen noen år etterpå ikke er spesielt konfliktdempende. Men så lenge det ligger ikke vernet skog tett inntil bebyggelse er det jo akkurat det som skjer dessverre. Opplever det selv på hytta nede ved sjøen (Gressvik-marka), hvor skogen bare blir mindre og mindre for hvert år uten det framstår som spesielt drivverdig skog og hvor samme skog er rekreasjonsområde for tusenvis av mennesker.