Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 49 av 73 1 2 47 48 49 50 51 72 73

Korona - historien gjentar seg (?)

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Dexter] #2652560 15/03/2021 21:28
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg håpet noen andre skulle linke til den, så jeg slapp å få stråmannshæren til anonymous13 etter meg.

Og der var'n!

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Loki] #2652561 15/03/2021 21:32
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Loki

ja da er den vaksinen uaktuell å benytte for svært, svært mange. Det er ikke stort å diskutere akkurat.

Så folk vil heller ha sykdommen?

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652567 15/03/2021 21:51
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: anonymous13

Det medfører ikke vel ikke helt riktighet. Det er vel mer at ikke alle synes det er stas med ned i den epistemologiske 1930-talls-kjellerhybelen du prøver å dra de ned i.

Hyperbole much?

Han uttrykker misnøye med smittevernstiltakene og jeg lurer på hvilket nivå han kunne akseptert.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652573 16/03/2021 05:52
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat:
Oi. GeirK, har du bestemt hvem som skal skrive biografien din, eller har du manuset mer eller mindre klart?

(Plystre...)

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: GeirK] #2652577 16/03/2021 06:37
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: GeirK
Sitat: Anomyn

Besjedenhet har hittil ikke vært din styrke,

Nei. Og det er ingen grunn til å stoppe der. Dette er fjær jeg ikke ønker å bruse med, men når folk hele tiden føler for å slå under beltestedet med kjipe personangrep som jeg antar bunner i frustrasjon over lav livsprogresjon, er det kanonen jeg velger å fyre av i forsvar mot sånne som deg. Jeg har holdt kruttet tørt lenge, men på et tidspunkt blir det nok. Så nå kommer det. Det er den eneste angrepsvinkelen jeg finner mot dritten din. Og jeg skriver ikke dette fordi det plager meg at du skriver om meg, men at du ikke har baller til å forsvare påstandene som du øser ut over forumet og bruker personangrep for å kompensere.

Jeg bor i det feteste huset i min bydel i Trondheim. Og det har jeg delvis tegnet selv med hjelp av en arkitekt. Jeg har et særdeles velfungerende ekteskap som har vart siden 1991. Eldstemann er ute av redet og gjør det utrolig bra på alle plan. Yngstemann får tommel opp av lærerne i foreldresamtaler både faglig og sosialt og har blitt plassert midt i klasserommet fordi han har en "særlig positiv innflytelse på klassemiljøet". Jeg brygger eget awesome øl og lager masse awesome mat og kjører fra folk som er halvparten av min alder både på ski og sykkel. Kompisene til min eldste sønn blir gjerne med meg på tur aleine, Samtidig har jeg gode venner på egen alder som gjerne blir med og deler gode opplevelser på fjellet, i skogen eller over en god IPA.

Men det er mange ting jeg er dårlig på og som jeg gjør feil og som jeg ønsker å bli bedre på hele tiden, men i motsetning til deg så er jeg åpen for at jeg tar feil og villig til å lære ting og endre mitt syn hele tiden. Det er derfor jeg er der jeg er. Jeg har ikke grodd fast i egne vrangforestillinger.

Så bare glem den der taperfremstillingen du prøver deg på for å kompensere for din EGEN tilkortkommenhet. Du vinner ingen ting ved å rive andre ned - kun ved å løfte deg selv opp. Men det er selvsagt mye, mye tyngre.

Lykke til med hva enn du strever med.

Er du enebarn?

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652583 16/03/2021 07:01
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Problemet er at en kohortstudie kun kan avdekke korrelasjon og ikke kausalitet. Da MÅ du gjøre en randomisert kontrollert studie.

Hmm, du sier hva om kasualiteten mellom CO2 og jordens klima?

Den virker være helt i tråd med den klimasensitiviteten man legger til grunn for modellene.
https://hal-cea.archives-ouvertes.fr/cea-00880704/document

Det er slik at korrelasjon ikke betinger kausalitet, men det ER slik at kausalitet betinger korrelasjon. Når vi VET at CO2 er en klimagass og vi ser på alle de andre faktorer som korrelerer med temperaturstigning, kan man fremsette en gyldig teori om at korrelasjonen impliserer en kausalitet.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: eGo] #2652584 16/03/2021 07:01
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: eGo

Er du enebarn?

Nei. Jeg er eldst av tre søsken. Hvorfor spør du?

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652585 16/03/2021 07:07
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Nei, det å tenke at noen på et diskusjonsforum er pliktig til å svare akkurat deg, er mer et tegn på den narsissismen vi har snakket litt om.

Her tror jeg noen må lese litt mer om narcissisme. Det er den som ikke svarer i redsel for å måtte innrømme at man sa noe man ikke hadde dekning for, som utviser narcissistiske tendenser.
https://www.nbcnews.com/politics/do...terview-taunts-cbs-lesley-stahl-n1244104

I motsetning til meg, som har null problem med å innrømme at jeg tar feil, når jeg presenteres for fakta og logikk som viser at jeg tar feil.

Husj - hjem med seg og lese på psykologileksa før man fortsetter med fjerndiagnostiseringen.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652586 16/03/2021 07:10
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Oi. Har du bestemt hvem som skal skrive biografien din, eller har du manuset mer eller mindre klart?

Dette handler om Anonyms tendenser til å ville diskutere meg og mitt liv fremfor å diskutere saken. Jeg ville bare se hva som skjedde dersom jeg ga ham de detaljene han trenger for å stå i den diskusjonen.

Det at du lot deg trigge til å respondere, ser jeg på som en ren bonus.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652607 16/03/2021 08:40
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Njæ, du flytter bare argumentasjonen, og så tar du noen sånne lette "Se der ja, der lærte jeg" innmellom for å bygge opp under selvbildet. Sånn opplever jeg det.

Javel. Den opplevelsen vet jeg ikke om jeg har noe ansvar for - med mindre du kan vise til noen konkrete eksempler.

Du er forøvrig ikke spesielt flink til å underbygge påstandene dine, så hvis det er min motstand mot å ukritisk svelge alt du skriver uten et fnugg av bevis eller resonnement som gir deg den opplevelsen, så forstår jeg.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652612 16/03/2021 08:51
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Det er slik at korrelasjon ikke betinger kausalitet, men det ER slik at kausalitet betinger korrelasjon. Når vi VET at CO2 er en klimagass og vi ser på alle de andre faktorer som korrelerer med temperaturstigning, kan man fremsette en gyldig teori om at korrelasjonen impliserer en kausalitet.

Jeg forstår fortsatt ikke. På den ene siden argumenterer du for at det bare er randomiserte kontrollerte studier som kan vise kausalitet. Så argumenter du her for at teorier om kausalitet kan være gyldige med adskillig svakere bevis enn radomiserte, kontrollerte studier. Det henger jo ikke helt på greip, sånn uten noe mer forklaring.

Randomiserte, kontrollerte studier gir muligheten til å eliminere andre faktorer som korellerer med resultatet. Hvis en ser på kohortstudier, har en ikke oversikt over andre faktorer som kan spille inn. Eksempel. Vaksinerte i en by viser seg å ha større forekomst av astma og allergi enn uvaksinerte. Men så viser det seg at de fleste uvaksinerte er barn av folk med god råd som bor utenfor de mest forurensede områdene av byen. Da er det ikke mulig å si om det er vaksineringen eller luftkvaliteten som påvirker forekomsten av allergi eller astma, så undersøkelsen sier ingen ting. Kontrollgruppene må ha en randomisert sammensetning av andre mulige påvirkningsfaktorer dersom man skal kunne trekke en konklusjon.

Når det gjelder klimafysikk, har man bare én jordklode å se på. Man kan selvsagt se at Venus, med en atmosfære bestående av 98% CO2 er mye varmere enn den skulle vært gitt albedo og avstand til sola, men det er ikke en jordklode nr 2 der man kan la være å tilføre to tusen gigatonn CO2 siden 1850 og observere forskjellen.

Derfor ser man på alle faktorer som teoretisk kan påvirke gjennomsnittstemperaturen og ser hvilke av de som korrelerer med den temperaturendringen vi observerer. Så kommer en frem til at det mest sannynlig er de to tusen gigatonn med CO2 som vi har sluppet ut siden 1850 siden sannsynligheten for at det er noe annet, er mye , mye lavere.

Påstanden din om at bevisene er svakere, må du underbygge med kunnskap og logikk. Hvis ikke, kaster jeg den bare ut vinduet. Jeg forventer vel egentlig ingen ting her siden du ikke ser ut til å forstå at de løse påstandene du krydrer argumentasjonen med ikke funker på meg.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652613 16/03/2021 08:53
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jeg bare byttet litt ordlyden på saksframlegget ditt, så kan vi ha gjettekonkurranse på hvem som har sagt hva. GeirK, Trump eller begge?

Man trenger ikke gjette siden du kan se hva jeg har skrevet. Men artig at du er så opptatt av dette! Dette er nøyaktig den responsen jeg håpet på.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652618 16/03/2021 09:17
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Godt, da er vi enige. Keep'em coming! Var litt lenge siden sist, sånn med tanke på at du har en viss trang til å omtale deg og ditt som eksepsjonell, og det ser ut til av vi her inne glemmer det og trenger å bli minnet om det.

Men dette kommer jo ikke uoppfordret. Det er denne merkelige interessen for å spore av mitt i en diskusjon et vilkårlig emne og begynne å diskuterer min person som gjør at jeg deler disse tingene. Men nå har jeg opprettet en egen tråd hvor folk kan diskutere meg uten at jeg blander meg inn, så vennligst ha deg over dit dersom du skal fortsette å diskutere meg. Det har vært nok om meg i denne tråden.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652619 16/03/2021 09:25
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Litt rart at jeg må forklare deg denne, men la gå:

Du overser fullstendig at for store deler av naturvitenskapen gir begrepet randomisert kontrollert studie absolutt ingen mening, fordi det er mange fenomener vi ikke kan undersøke med randomiserte studier.

Godtar du evolusjonsteorien?

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652622 16/03/2021 09:33
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: anonymous
Sitat: Dexter
Sitat: Tange
Sitat: stosu

Jeg skriver bare mine observasjoner fra media fra de siste døgnene.
For meg er det likegyldig hvilken vaksine som gir hvilke bivirkninger. Denne gangen er det AstraZeneca, det kunne like gjerne vært Pfizer eller Sputnik. [/quote}
Du har åpenbart observert noe som ingen andre (med relavnt bakgrunn) ennå har observert. At det er en sammenheng mellom AZ og blodpropp. Alle andre driver ennå med å se på en mulig sammenheng.

Blir litt samenheng med et tidligere innlegg.
Ventrombose rammer årlig 5-10.000 nordmennesker, 20% av dem dør av det. Det betyr at det i snitt dør 3 nordmennesker hver dag pga. denne type blodpropp, 12 i løpet av 4 dager.. Det jobber drøye 400.000 i helsesektoren i Norge, hver 11. nordmenneske.
Blodpropp rammer ikke befolkjningen jevnt, men en relevant andel yngre blir også rammet.
Herifra blir det vanskelig å komme med 'absolutte tall', men sjansen for at, i løpet av en periode på flere uker, noen innenfoir helsevesenet rammes av blodpropp er rmelig stor og at noen av disse akkurat har blitt vaksinert. (Disse tallene gjelder selvfølgelig også for andre vaksiner, det kan også med sikkerhet fastslåss at noen får blodpropp etter å ha drukket cola.)

Det jeg observerer er at noen nylig vaksinert (AZ) har fått blodpropp, og at helsemyndighetene ønsker å avklare om det kan være en sammenheng.
Og derfor har de stabset bruk av AZ. Går vel en pressemelding nå.

Nå er det 1 helsearbeider på Tynset som er død pga blodpropp og 3 som ligger på sykehus i Oslo pga. blodpropp.

Hvis 10.000 av 5.000.000 får ventrombose hvert år så er det ca 0,2% av befolkningen. Hvis det er 100.000 som har fått AZ vaksine så vil det si at 200 stk vil få blodpropp uansett. Ser bort i fra alder og risikogrupper, da jeg ikke aner fordelingen. Poenget er bare at det er ikke sikkert at 30 stk med blodpropp er så usannsynlig mye (som også var Tange sitt poeng).

Ville ikke tatt så lett på dette "BLODPROPP ER MORDEREN VI IKKE KJENNER"
https://uit.no/nyheter/artikkel?p_document_id=393024&p_dim=88106

Mellom 7000 og 10.000 personer i Norge rammes hvert år. 20 % av de som rammes av dyp venetrombose dør innen ett år, som betyr 1.400-2.000 dødsfall i året.
Blodpropp er med andre ord en skremmende skummel sykdom, og de som rammes er det 20% dødelig utgang innen ett år, det kan skje umiddelbart, en dag senere, en uke, måned senere! Hvor stor andel som dør etter 1 år er ikke omtalt i linken over.

Vi lever med andre ord helt normalt med at 0.2% av befolkningen rammes av dette hvert år, og det er tydeligvis grei skuring, livet går videre.

Med 2.000 blodpropp dødsfall fordelt på 5 mill så dør 0.04% av befolkningen årlig. Dette er tilsynelatende helt normalt og akseptert.
Med 900 døde av Influensa fordelt på 5 mill så dør 0.02% av befolkningen årlig. Dette er tilsynelatende helt normalt og akseptert.
Med 650 døde av/med Covid-19 fordelt på 5 mill så død 0.01% av befolkningen årlig. Dette er fullstendig uakseptert, og gigantiske tiltak er satt i gang!

Jada, tiltakene med å forsinke spredning har virket, men nå sprekker det fullstendig opp på grunn av mer smittsomme mutanter, snart må man rett og slett slippe opp demningen for et relativt ufarlig virus. Smittesporingen makter ikke å holde unna og testingen treffer ikke.

Tar man de 81.305 bekreftet smittede fordelt på 640 døde av eller med så blir dette 0.8% dødelighet.
Legger man på 50% (?) uregistrerte smittede (mørketall) så er vi nede i 0.5% dødelighet.

Jeg stiller spørsmålstegn med prioriteringen.

Men herrregud mann! Det er jo potensialet som er farlig med korona, ikke den dødligheten vi ligger på nå. Og det er potensialet for blodpropp som er farlig med den vaksinen, det og det fakta at blodplater,blødninger og blodpropp har en unormal sammenstilling.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652625 16/03/2021 09:47
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vi har vel nettopp den lave dødeligheten PGA tiltakene og at helseforetakene klarer å behandle de som trenger det, ikke fordi det er et helt ufarlig virus som kun tar livet av de som allerede ligger for døden. Uten tiltakene ville nok tallene sett ganske annerledes ut. Ser du til Sverige hvor de har hatt betraktelig færre og mindre inngripende tiltak, så ligger dødeligheten på 1,8%. På verdensbasis 2,2%

Uansett er det vanskelig å bruke disse tallene til noe, da pandemien fortsatt er pågående. Men som andre er inne på, det er potensialet som er farlig. Å slippe dette løs vil jeg tro er en oppskrift på sprengt sykehuskapasitet og langt flere døde enn nødvendig.

Redigert av Hoaas; 16/03/2021 09:49.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652628 16/03/2021 09:55
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Men nå har jeg opprettet en egen tråd hvor folk kan diskutere meg uten at jeg blander meg inn, så vennligst ha deg over dit dersom du skal fortsette å diskutere meg. Det har vært nok om meg i denne tråden.

Neida, det er ikke du som bestemmer sånne ting. Lær deg å håndtere at du ikke har noe du skulle ha sagt overfor folk som ikke har noen forpliktelser overfor deg. Det hjelper ikke med masing, det hjelper ikke med at forklarer hvor eksepsjonell du er, det hjelper ikke å komme med Tjomlid og det hjelper _ikke_ å lage en egen tråd.

Pirkinga på deg stopper lett; du lar folk få ha en uformell meningsbryting på et forum som heter Snikksnakk til tross for at de ikke følger de samme vitenskapsfilosofiske prinsippene eller ordvalgene du godkjenner.

Hva om alle bare forholder seg til sak og argumenterer saklig og logisk? Så slipper vi denne evinnelige gnålinga om GeirK. Enhver tråd på snikksnakk er bombardert med folk som skal lire av seg dritt om person når de ikke kan svare for seg eller føler seg tråkka på.
Er vi så stolte at vi ikke kan endre mening, innrømme at man tar feil o.l? Ikke at GeirK alltid har rett, men man bør jo kunne svare på enkle spørsmål som stilles om man først skal komme med sin mening. Og innser man at "oi, ja det bør jeg kanskje tenke litt over", så er det jo helt greit.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652633 16/03/2021 10:05
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Så hva mener du med:

Sitat: geirk
Problemet er at en kohortstudie kun kan avdekke korrelasjon og ikke kausalitet. Da MÅ du gjøre en randomisert kontrollert studie.

Jeg mener det som står. Dette var en kommentar spesifikt til bivirkning av vaksiner og ikke naturvitenskap generelt. Du må få med deg konteksten.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652635 16/03/2021 10:07
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Har du skjønt sammenhengen og styrkeforholdet mellom bevisene nå?

Nei, Ikke før du forklarer den med ord du setter sammen til setninger.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652637 16/03/2021 10:08
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Hoaas
Hva om alle bare forholder seg til sak og argumenterer saklig og logisk?

Jeg er på absolutt ikke med på at én persons personlige valg av foretrukke epistemologi i et uformelt diskusjonsforum skal sette føringer for alle diskusjoner og samtaler her inne nei. Her, som i akademia, bør flere varianter godtas.

Er din foretrukne diskusjonsform at man IKKE underbygger påstandene sine og ikke forklarer standpunktet sitt?

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652640 16/03/2021 10:10
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Et bevis blir ikke sterkere fordi en det er umulig/vanskelig/dyrt å fremskaffe bevis av sterkere karakter.

Nei - men en kan ikke sammenligen styrken i bevisene der man bruker helt ulike metoder for å kommer frem til svaret.

Du har ennå tilgode å forklare hvordan du sammenligner bevisene i de to tilfellene.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652642 16/03/2021 10:13
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
[quote=GeirK]
Er din foretrukne diskusjonsform at man IKKE underbygger påstandene sine og ikke forklarer standpunktet sitt?

Nei, men det er heller ikke jeg som skal bestemme.

Da er det interessant å observere at du for en stor del velger en diskusjonsform du ikke foretrekker.

Ei heller bruke mine preferanser som begrunnelse for å fucke opp andres meningsbrytning.

Hva konkret innebærer det å "fucke opp andres meningsbrytning"?

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652645 16/03/2021 10:18
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva om alle bare forholder seg til sak og argumenterer saklig og logisk?

Jeg er på absolutt ikke med på at én persons personlige valg av foretrukke epistemologi i et uformelt diskusjonsforum skal sette føringer for alle diskusjoner og samtaler her inne nei. Her, som i akademia, bør flere varianter godtas.

Jeg ser ikke problemet? Noen kommer med en mening/oppfatning de har, andre stiller spørsmål til denne meningen/oppfatning og/eller krever en logisk forklaring på hvorfor hen mener dette. Noen kommer med en påstand, og det kreves dokumentasjon på denne påstanden. Er det så vanskelig? Jeg synes det er helt greit, ellers er man ikke noe bedre enn de som sprer rundt seg med kreativ bruk av statistikk og løgner. Vi er voksne folk, hvor vanskelig er det å holde en diskusjon saklig?
I snikksnakk er det standarden at trådene bombarderes av innlegg som ikke har noe som helst med tema å gjøre. Avsporinger er greit, men trådene forsøples over en lav sko for tiden.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652648 16/03/2021 10:25
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: anonymous
Vi har vel nettopp den lave dødeligheten PGA tiltakene og at helseforetakene klarer å behandle de som trenger det, ikke fordi det er et helt ufarlig virus som kun tar livet av de som allerede ligger for døden. Uten tiltakene ville nok tallene sett ganske annerledes ut. Ser du til Sverige hvor de har hatt betraktelig færre og mindre inngripende tiltak, så ligger dødeligheten på 1,8%. På verdensbasis 2,2%

Uansett er det vanskelig å bruke disse tallene til noe, da pandemien fortsatt er pågående. Men som andre er inne på, det er potensialet som er farlig. Å slippe dette løs vil jeg tro er en oppskrift på sprengt sykehuskapasitet og langt flere døde enn nødvendig.

Det er det som dessverre skjer, altså slipper løs, mer smittsomt og resultatet er at smittesporing ikke holder unna, og dermed glipper det i testingen, har personlig opplevet dette! Mange som burde vært testet får ikke beskjed, og når sporerene kommer på sporet (hvis de gjør det) er det for sent, og så videre, og så videre.

Her rykende ferske egne observasjoner om den Engelske mutanten (ikke den gode gamle trauste Norske viruset som ikke er en mutant *ironi*):

I mitt nærmiljø fikk en kohort i barnehage inn smitte via et barn (ja, UK varianten smitter faktisk blant barn), en av de voksne raskt smitte og utsatt kollegaene for smitte, disse jobber tett, resultat:
4 av 5 fikk påvist smitte (antar at den som ikke ble smittet har hatt Covid-19 tidligere uten symptomer?).
2 smittede (under 20 år) fikk ingen sykdomsbilde.
1 smittet (ca. kvinne 40 år, født i utland) følte verk i kroppen, ellers helt fin.
1 smittet (ca. 35 år, mann, overvektig) fikk større ubehag med hoste og dårlig pust, men ikke verre enn en vanlig influensa, ikke behov for sykehus. Hele hans familie ble smittet (Både Kone OG barn) så dette er smittsomme saker!

Hvordan det går med alle gjenstår å se, men skal man følge enkelte figurers skrekk fantasier så havner alle i respirator, noe jeg tviler sterkt på...

Edit:
At sykehusberedskapen i Norge er underdimensjonert er jo en politisk skandale, nesten som man skulle tro at paniske tiltak er satt i gang for å dekke over fadesen, nå i et valg-år lixom?

Jeg velger å ikke bruke en tilfeldig forumbrukers "egne rykende ferske observasjoner" til så mye.

Det er mye som er "cover up" i dine øyne, har jeg lest.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652651 16/03/2021 10:30
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Men jeg foretrekker diskusjoner og meningsbrytning

Du kan stoppe der siden diskusjoner og meningsbrytning er avhengig av at man underbygger argumentene sine med fakta og logikk.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652652 16/03/2021 10:33
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det blir litt sånn stakkato når man sitter og diskuterer på pub'en og det er en autist som ikke klarer henge med på diskusjonsformen.

Det å ikke ville forklare ståstedet sitt er ikke en diskusjonsform. Så akkurat her var det ingen "diskusjonsform" å henge med på.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Hoaas] #2652656 16/03/2021 11:01
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
Ikke at GeirK alltid har rett..

At GeirK ikke alltid har rett? Har hittil ikke klart å se at han har hatt helt rett noen gang. Et lite snev av rett i enkelte helt sjeldne sammenhenger, innørmmer det, men det hører til sjeldenhetene. Derimot har jeg registrert at når han selv innser at han tar feil, går han over til spydigheter, skittkasting og personangrep.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Anomyn] #2652658 16/03/2021 11:06
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Anomyn
Derimot har jeg registrert at når han selv innser at han tar feil, går han over til spydigheter, skittkasting og personangrep.

Nå skal jeg vise at det ikke er tilfelle ved å be deg komme med eksempler, noe du ikke kommer til å gjøre fordi de ikke eksisterer.

Ellers: https://snl.no/projeksjon

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652666 16/03/2021 11:27
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Det kan like gjerne være å høre på en persons meninger og ståsted som de har kommet fram til på egen maskin.

Selv om de har kommet frem til det "for egen maskin", må jeg forstå hvordan de har kommet frem til det for å kunne ta stilling til utsagnet eller "se verden fra deres ståsted".

Det er også nyttig å forstå om det folk sier representerer faktisk kunnskap som jeg kan lære noe av eller er bare tull som personen hadde lyst til å bable litt om.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652669 16/03/2021 11:37
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Litt som når man prater med noen på en pub.

Selv om man prater med noen på en pub, synes jeg det er greiest om hovedformålet med pratinga er at den som sitter på mottakersiden forstår budskapet.

- Robert Green Ingersoll
Side 49 av 73 1 2 47 48 49 50 51 72 73

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå