Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 11 1 2 4 5 6 7 8 10 11

Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: ] #2635980 02/11/2020 20:20
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Trump vant fordi han ikke var Hillary, og Biden vinner eventuelt fordi han ikke er Trump....

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Appelsin] #2635982 02/11/2020 20:25
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Appelsin
Trump vant fordi han ikke var Hillary, og Biden vinner eventuelt fordi han ikke er Trump....

Dette er det dessverre mye sant i.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: GeirK] #2635983 02/11/2020 20:28
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Sitat: GeirK
Sitat: Havre

Jeg mistenker at det på lengre sikt hadde vært best med at Trump blir valgt.

Jeg abonnerer på seks amerikanske politikk-podcaster - jevnt fordelt på begge sider med de skarpeste folka i amerikansk politikk. Det ser ut til å være enighet om at fire nye år med Trump kan gjøre uopprettelig skade.

Føler du for å dele noe av denne innsikten? Eller er poenget at jeg da pga deres autoritet (selv om jeg ikke vet hvem det er) skal ta deres oppfatninger for god fisk? Kan jeg i det heletatt stole på at du snakker sant?

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Gulesider] #2635984 02/11/2020 20:32
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Sitat: Gulesider
Vinner Trump vil Antifa og BLM rasere landet. Men hvis Biden vinner vil Antifa og BLM rasere landet.

Min påstand er at hvis man tror, sier ikke at du tror det, at dette i hovedsak skyldes Trump misforstår man årsakssammenhengen. Trump er etter mitt syn kun et symptom for noe mye dypere (eller evt enklere - vi har en norsk versjon i SP etter mitt syn og finnes mange andre tilsvarende rundt omkring).

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Havre] #2635985 02/11/2020 20:33
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Jeg er egentlig ganske optimistisk anlagt, og jeg skal ikke påstå at jeg "vet" at dette må skje, men jeg frykter at konsekvensene med en kollapsene Biden er større enn 4 flere år med Trump. Ikke pga politikken, men fordi man da får "bevist" at de andre ikke er noe bedre.

Jeg mener Demokratene nå hadde muligheten til å vise at de er annerledes. At de hadde valgt en ekte politiker og ikke bare er et skall som nå virker til å ha følgere som ikke lengre lar seg inspirere av hans budskap, mens som bare puster lettet ut for hver dag han ikke roter det til. Selvsagt litt overdrevet, men det er følelsen jeg får når jeg følger valgkampen. Argumentet at Trump må ut uansett er for meg et dårlig et. Mangel på perspektiv i mine øyne.

Høh?.
Mener du virkelig at demokartene (og opposisjonen i hvert valg siden Washington) burdeha noe annet mål enn å å få 'motstanderne' ut?
Og at det er mangel på perspektiv?

Jeg mistenker at det på lengre sikt hadde vært best med at Trump blir valgt.

Ja, den hadde tatt seg ut. Demokratene går til valg med mottoet:
Vote democrate, vote Trump!

At man når et punkt i løpet av de neste 4 årene hvor mer fornuftige republikanere distanserer seg fra han.

Det har vi jo sett alt for mange forbilder av de siste 4 åra, den ene etter den andre fornuftige republikaneren fikk fløyta.

At det igjen vokser frem en klasse med "kjedelige" republikanere som for nordmenn står for mye rart, men som i det minste oppfører seg som voksne mennesker. Og at demokratene kvitter seg med den gamle gjengen en gang for alle.

Hmmm, republikanerne må bli voksne slik at demokratene kan kvitte seg med dem. Høres fornuftig ut

Og jeg er usikker på om det er noen god ting at du fokuserer på "Biden-administrasjonen". Tvert imot er vel dette en del frykter? At Biden i realiteten ikke er i kontroll og at alt er styrt av en "administrasjon". Og da snakker jeg ikke om hva Fox News mener om Demokratene, men hva demokrater sier om sitt eget parti.

Oi, nå går vi skikkelig tilbake i tid altså.
Det at George Washington viste monarkistiske tendenser (monarchical) var vel ontent opprinnelsen til polariseringen i de amerikamske mediene (var det National Gazette som startet det hele?). Tror det er rimelig klart at lignede tendenser hos etterfølgeren hans ikke akkurat har ført til,mindre polarisering.

Håper jeg tar feil - at Biden blir valgt og at han faktisk klarer å forandre tonen i amerikansk politikk.

Det er bare å lene seg tilbake og nytte øyeblikkene,det er den brede vei som fører til fordervelse

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Tange] #2635988 02/11/2020 20:42
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Ser ikke hva som er så vanskelig å forstå. Må gjerne være uenig, men hadde fint tapt et valg med en kandidat som sto for noe - enn å vinne fordi en haug med velgere har et sentimentale forhold til Biden. Noe som fort kan lede til stor skuffelse som har konsekvenser langt utenfor dette valget.

Og jeg ser nå ikke bort fra at en annen kandidat kunne fått et helt annet momentum enn hva Biden noen gang har klart. Jeg fikk 18 i odds da jeg satte penger på Obama. Var vel en del mer "electable" gamlinger foran han på lista den gang også tipper jeg.

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: ] #2635989 02/11/2020 20:51
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Democratic vice presidential nominee Kamala Harris isn’t uttering President Donald Trump’s name as she campaigns in Pennsylvania.

Instead, Joe Biden’s running mate is referring to him as “you know who” or “the other guy.”

Blir bra dette. Skjønner at amerikansk politikk er litt annerledes enn hva vi har her, men akkurat den slags type retorikk man trenger fra den "voksne" siden nå.

Greit at Trump ikke bryr seg, men skulle tro den andre siden hadde en litt bedre forståelse av å være president for hele folket.

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Havre] #2635993 02/11/2020 21:01
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Ser ikke hva som er så vanskelig å forstå.

Haha, se nøye på den siste setningen.

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: ] #2635995 02/11/2020 21:06
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Og der har vi det ultimate beviset at NRK driver med fake news:

Sitat: "NRK"
21:55 Harris vil ikke si navnet til Trump

Demokratenes visepresidentkandidat Kamala Harris, som driver valgkamp i Pennsylvania, vil ikke ta navnet Donald Trump i sin munn.

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Tange] #2635996 02/11/2020 21:15
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Da er vi jo enige om noe (NRK) ICON_LAUGH

Hjelpe meg for en "tale". Som å høre Trump - bare med litt bedre språk.

Og igjen - det er mulig et kulturelt filter som gjør at jeg synes det der høres verre ut enn hva en amerikaner synes.

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Havre] #2635999 02/11/2020 21:21
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Føler du for å dele noe av denne innsikten? Eller er poenget at jeg da pga deres autoritet (selv om jeg ikke vet hvem det er) skal ta deres oppfatninger for god fisk? Kan jeg i det heletatt stole på at du snakker sant?

Her er hva man er ganske enige om: Presidenten tenker kun på seg selv og ikke på landet. Han lager fiendbilder i folks hoder (Media. Kina, Antifa, Mexicanere, "Radical Left", legevitenskapen, klimendringer) og setter dem opp mot hverandre for å få medhold. Strategien hans er å lage kaos og så stå frem som den eneste som kan rydde opp. Dette har gjort USA mer splittet enn noen gang og svekket USAs internasjonale posisjon. Dersom dette fortsetter, vil USA kunne miste sin posisjon som stormakt. Republikanerne er i tillegg redde til at han drar hele det republikanske parti med seg ned i gjørma.

Her er noen podcaster du kan følge: "The Lincoln Project" (R), "The Bulwark Podcast" (R), "The New Abnormal" (R+D), "Hacks on Tap (R+D), "Pod Save America (D)

- Robert Green Ingersoll
Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: GeirK] #2636000 02/11/2020 21:25
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Kan jo lure på hvor ubrukelig Obama i så fall var som la grunnlaget for alt dette.

Den gangen media var balansert, Kina ikke hadde ambisjoner osv.

Uansett. Snart er det over og vi er alle venner igjen - antar jeg - hvis man skal tro på den analysen.

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Havre] #2636002 02/11/2020 21:26
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Som å høre Trump - bare med litt bedre språk..

Hun ljuger jo ikke, men holder seg til fakta bortsett fra at ebola ikke var en pandemi. Det er også en dårlig sammenligning. Trump ljuger hele tida. Det er den store forskjellen.

- Robert Green Ingersoll
Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: ] #2636003 02/11/2020 21:28
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Og igjen - det er mulig et kulturelt filter som gjør at jeg synes det der høres verre ut enn hva en amerikaner synes.

Det siste er jeg rimelig sikker på.
Det startet med 'the Gilded Age', blusset opp etter WWII og kom til full blomstring etter slutten på den kalde krigen.
Bortsett fra at den frøs forholdet mellom øst og vest, frøs den muligens også polarisereingen mellom rød og blått som blusset opp på 50-tallet.

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: GeirK] #2636004 02/11/2020 21:32
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Som å høre Trump - bare med litt bedre språk..

Hun ljuger jo ikke, men holder seg til fakta bortsett fra at ebola ikke var en pandemi. Det er også en dårlig sammenligning. Trump ljuger hele tida. Det er den store forskjellen.

Fullpakket med forenklinger og overdrivelser. Som Trump selv.

Hun snakker som om Trump er en diktator - at han faktisk har makt til mye mer enn han har. Ironisk nok skulle han vel ønske det.

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Havre] #2636005 02/11/2020 21:34
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Kan jo lure på hvor ubrukelig Obama i så fall var som la grunnlaget for alt dette.

Uansett. Snart er det over og vi er alle venner igjen - antar jeg - hvis man skal tro på den analysen.

Husker ikke helt, men hadde ikke R både Huset og Senatet under Obama, og de første to åra av Trump?

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Tange] #2636006 02/11/2020 21:40
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Sitat: Tange

Det siste er jeg rimelig sikker på.
Det startet med 'the Gilded Age', blusset opp etter WWII og kom til full blomstring etter slutten på den kalde krigen.
Bortsett fra at den frøs forholdet mellom øst og vest, frøs den muligens også polarisereingen mellom rød og blått som blusset opp på 50-tallet.

Det jeg mener med mangelen på perspektiv.

Dette er ikke et nytt fenomen. Det fantes faktisk en tid hvor kongressen hadde en overlapping på midten. Hvor man kunne komme frem til kompromiss på tvers av partilinjene. Hvor en president representerte hele folket og snakket med respekt til begge parter. Uten at man skal overdrive hvor himmelsk det var selvsagt. Det var rimelig dødt lenge før Trump. Og jeg kan ikke helt se at Obama klarte å snu den trenden (mulig jeg tar feil der).

Jeg har en voldsom respekt for måten USA er strukturert. For meg gir det veldig mye mening med en kongress, et senat og en president. Hvilket annet land har en struktur som gir folket både direkte representasjon og mer overordnet? At den nå virker til å ødelegges gjør meg oppriktig trist. Og jeg ser ikke at Biden og Harris gjør en innsats for å gjøre ting langsiktig bedre. Der kan jeg bare krysse fingrene for at de skifter retorikk så fort de blir valgt.

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Tange] #2636007 02/11/2020 21:45
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H

Husker ikke helt, men hadde ikke R både Huset og Senatet under Obama, og de første to åra av Trump?

Orker ikke sjekke, men rimelig sikker på at det Demokratene hadde alt i starten under Obama.

Poenget mitt var at Obama klarte ikke å samle landet. Mulig det var en umulig oppgave uansett.

Og kanskje var det fordi han trodde han hadde for mye makt - hvis jeg husker riktig og at D kontrollerte alt de to første årene.

Interessant å høre Scalia snakke om oppdelingen av makt i USA. At alt er laget for å være vanskelig av en grunn. Kan se poenget. Gikk Obama glipp av den lærdommen tidlig og måtte betale?

Hele det argumentet faller selvsagt sammen hvis jeg husker feil.

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Havre] #2636008 02/11/2020 21:46
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
[quote=Havre]
mangelen på perspektiv.

Tror etterhvert at utfordirngen ligger på et helt annet nivå. Kan det være et kamuflert rop om hjelp?

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Tange] #2636015 02/11/2020 22:33
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt

Nei, men orker ikke å dra alle detaljene nå så sent på kvelden.
Men uansett, dette er en av de beste videoene jeg noensinne har sett om amerikansk politikk. Av en lærer foran en whiteboard <3
https://www.youtube.com/watch?v=ouXbD7f5xmU

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Havre] #2636017 02/11/2020 22:37
Gulesider Offline
Entusiast
Entusiast
Vinner Trump vil Antifa og BLM rasere landet. Men hvis Biden vinner vil Antifa og BLM rasere landet.

Min påstand er at hvis man tror, sier ikke at du tror det, at dette i hovedsak skyldes Trump misforstår man årsakssammenhengen. Trump er etter mitt syn kun et symptom for noe mye dypere (eller evt enklere - vi har en norsk versjon i SP etter mitt syn og finnes mange andre tilsvarende rundt omkring).

Jeg tror absolutt ikke Trump er årsak. Tvert imot egentlig.
Min mening da, og jeg er antagelig fullstendig i utakt alle, men tror faktisk Trump er en stabiliserende faktor om man tenker på uroligheter sånn totalt sett.
Idiotinnlegget mitt var heller det at jeg tror folk bare venter på et påskudd.

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: ] #2636020 02/11/2020 22:56
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Jeg tenker at den beste skolen man kan gå i når det gjelder amerikansk politikk er å se på videoene til denne læreren.
Et eksempel: https://www.youtube.com/watch?v=ouXbD7f5xmU

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: Gulesider] #2636022 02/11/2020 23:23
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Jeg tror absolutt ikke Trump er årsak. Tvert imot egentlig.
Min mening da, og jeg er antagelig fullstendig i utakt alle, men tror faktisk Trump er en stabiliserende faktor om man tenker på uroligheter sånn totalt sett.
Idiotinnlegget mitt var heller det at jeg tror folk bare venter på et påskudd.

hahahahahahahaa hva med Y'all Qaeda og Yee Hawd da?

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: DesmoSkier] #2636027 03/11/2020 06:17
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: DesmoSkier

Nei, men orker ikke å dra alle detaljene nå så sent på kvelden.
Men uansett, dette er en av de beste videoene jeg noensinne har sett om amerikansk politikk. Av en lærer foran en whiteboard <3
https://www.youtube.com/watch?v=ouXbD7f5xmU

Stemmer det ja, Det begynner å komme noe tilbake igjen, i hvert fall delvis, noe med Kennedy osv.
Skal se på videoen senere.

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: ] #2636030 03/11/2020 07:19
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: anonymous13

Jeg visste ikke at det var fra denne podcasten Biden puttet en gigantisk fot i munnen i dette intervjuet når han skal snakke om valgordningen i USA da.

[video:youtube]https://youtu.be/C6u1uKznCYw?t=1155[/video]

"We have put together, fhershsek, and the Obama administration before this, we have put together the most extensive and inclusive voter fraud organization in the history of American Politics"

Det er ikke sånn man får lov å holde på med som statsleder med utfordringer rundt hver eneste sving.

Der er vi på halmstråene igjen, ser jeg.

[Linket bilde]

- Robert Green Ingersoll
Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: ] #2636031 03/11/2020 07:20
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Hvor har du det fra at ikke Kamala juger, både rett fram og via forenklinger og unnlatelser?

Sier aldri Trump noe som er sant? Mens Kamala gjør det stort sett?

Hva KONKRET er det hun ljuger om i denne videoen - bortsett det at Ebola var en pandemi?

- Robert Green Ingersoll
Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: ] #2636033 03/11/2020 07:25
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Her er noen podcaster du kan følge: "The Lincoln Project" (R), "The Bulwark Podcast" (R), "The New Abnormal" (R+D), "Hacks on Tap (R+D), "Pod Save America (D)

De to første er jo selvoppnevnte (?) Newertrump'er, av og til fanatiske, som jo allerede gjør de til person-og-ikke-sak medier. Og det var de eneste R? Jeg synes ikke dette ser ut som en balansert dekning. Det ser mer ut som D fanboy med skadefro.

Det er interessant at du gjør det til et motargument at de som er kritiske til Trump er kritiske til Trump.

Du kan feks høre Mike Murphy i "Hacks on Tap".

- Robert Green Ingersoll
Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: ] #2636036 03/11/2020 07:48
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: ] #2636038 03/11/2020 08:04
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Dette var jo verken useriøst eller moro lenger. Skjerpings!

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Trump vs. Biden 2020. Useriøs-morotråd [Re: ] #2636040 03/11/2020 08:12
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
101 i odds på at Harris vinner. OK verdi det.

Side 6 av 11 1 2 4 5 6 7 8 10 11

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå