Måler man i titler risikerer man plutselig at en skiorienterer fra 80-tallet trekkes frem som tidenes norske utøver.
Innenfor sykling kan man si hva man vil om at de beste i BMX, DH, CX osv er fantastisk gode, men vi må til landeveien om det skal hentes en person som tidenes beste. Og da er det vanskelig å unngå Merckx.
PFP sine prestasjoner er rå, spør du meg. Verdensmester i CX, 3xXCO og landevei... Samt ikke dårlige resultater i Enduro da hun skulle teste det i Megaavalanche på Reunion-øya. Det er prestasjon.
Ja det er helt sjukt. Få prestasjoner som slår å være verdensmester i 3 grener innen 12 mnd. Da er man syklist med stor S.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
For et ritt i Lousã i dag! Fikk vibber tilbake til Champery i 2007 da regnet kom og ga oss tidenes mest bisarre sykkelritt, med Sam Hill som moralsk vinner. Litt historie: https://www.youtube.com/watch?v=TmvDk8fcheI Sam Hill er kanskje den eneste jeg kan se for meg utfordrer Greg Minaar som tidenes syklist.
Sitat: Gråstein
Måler man i titler risikerer man plutselig at en skiorienterer fra 80-tallet trekkes frem som tidenes norske utøver.
Innenfor sykling kan man si hva man vil om at de beste i BMX, DH, CX osv er fantastisk gode, men vi må til landeveien om det skal hentes en person som tidenes beste. Og da er det vanskelig å unngå Merckx.
Hvorfor må vi til landevei for å finne tidenes syklist? De gutta gjør en ting på 2 hjul, de har syk kondis og tråkker som f... En del ganger har de gjennom historien spist noe de ikke burde. Andre grener innen sykling kombinerer krefter, teknikk, kondis, mot og en hel haug andre ting, og de som vinner må mestre alt. Bare fordi veldig mange mennesker har en vei med asfalt utenfor døra si og velger å bruke den framfor å utfordre seg og sykkelen sin på mer utfordrende underlag gjør ikke at landevei står i en særstilling.
Men om du vil forklare hvorfor vi må til landevei for å finne tidenes syklist så er jeg lutter øre altså
Etter min mening hadde både Hill og Gwin et toppnivå som ingen ennå har matchet. Men at Minaar fortsatt leverer på topp er jo helt rått. Og nei, vi skal jo ikke glemme Nico heller. Sammenligning mellom forskjellige sporter er umulig spør du meg.
Du glemmer en viktig DH syklist, er det 8 VM han har? Men shit Minnar er rå.
Du tenker på Nicolas Vouilloz? Han har 7 Men det var jo i én dominant 8 års periode, ikke som Minaar som har 19 år fra første til siste seier. Edit: Nå sammenligner vi verdensmesterskap og world cup, som jeg vet at ikke er det samme
For et ritt i Lousã i dag! Fikk vibber tilbake til Champery i 2007 da regnet kom og ga oss tidenes mest bisarre sykkelritt, med Sam Hill som moralsk vinner. Litt historie: https://www.youtube.com/watch?v=TmvDk8fcheI Sam Hill er kanskje den eneste jeg kan se for meg utfordrer Greg Minaar som tidenes syklist.
Sitat: Gråstein
Hvorfor må vi til landevei for å finne tidenes syklist? De gutta gjør en ting på 2 hjul, de har syk kondis og tråkker som f... En del ganger har de gjennom historien spist noe de ikke burde. Andre grener innen sykling kombinerer krefter, teknikk, kondis, mot og en hel haug andre ting, og de som vinner må mestre alt. Bare fordi veldig mange mennesker har en vei med asfalt utenfor døra si og velger å bruke den framfor å utfordre seg og sykkelen sin på mer utfordrende underlag gjør ikke at landevei står i en særstilling.
Men om du vil forklare hvorfor vi må til landevei for å finne tidenes syklist så er jeg lutter øre altså
Fordi det er et sjukt mange flere som holder på med landevei på toppnivå en DH. De har de største rittene feks TDF er vel verdens største årlige arrangement. 1 landevislag (satt på spissen) har vel mer i budsjett enn hele DH sirkuset til sammen. Interesse, antall utøvere og økonomi henger gjerne sammen med hvor høyt nivået er. Vet ikke hvor mange som satser som fulltids proffesjonelle DH syklister, men kan ikke se for meg at det er så mange. Dette er er nok en av grunnene til at landevei blir ranket høyest av alle sykkelgrener.
Så har man noen utøvere som får det til i flere grener som feks MVDP, Pauline, Van Aert og noen andre.
Redigert av olechr; 01/11/202020:26.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Fordi det er et sjukt mange flere som holder på med landevei på toppnivå en DH. De har de største rittene feks TDF er vel verdens største årlige arrangement. 1 landevislag (satt på spissen) har vel mer i budsjett enn hele DH sirkuset til sammen. Interesse, antall utøvere og økonomi henger gjerne sammen med hvor høyt nivået er. Vet ikke hvor mange som satser som fulltids proffesjonelle DH syklister, men kan ikke se for meg at det er så mange. Dette er er nok en av grunnene til at landevei blir ranket høyest av alle sykkelgrener.
Så har man noen utøvere som får det til i flere grener som feks MVDP, Pauline, Van Aert og noen andre.
Jeg tar poenget ditt med at mange flere driver med landevei Men hvorfor skal det bety noe når vi snakker om tidenes syklist? Sier du at det kun er landeveissyklister som kan få denne hederstittelen siden det er flere av de?
Landevei er jo ekstremt stort, det finnes individer som kan ofte alt for å kanskje vinne en klassiker.
Jeg sliter med å se hvorfor dette skal være et kriterium Mener du at tidenes syklist skal utelate de som gjør andre ting på sykkelen enn å være dritraske opp en asfaltbakke?
Sitat: Stupfull
Livsstilen de lever er nok bare noen få i DH sirkuset er i nærheten av å leve.
Så tidenes syklist skal kåres på bakgrunn av livsstil? I så fall mener jeg at det er er kjempepluss at en syklist som har vunnet noe stort tar seg en øl/rødvin/Ratzeputz etterpå
Sitat: Stupfull
Det er vanskelig å se til andre grener hvis man skal kåre beste utøver på et sete. Det blir liksom formel 1. Selv om rallycross er jævlig tøft det å!
For meg er det motsatt, det er vanskelig å se at tidenes syklist skal kåres på bakgrunn av kun kondis, om du forstår hva jeg mener. Du sier det er vanskelig å se til andre grener enn landevei, der er jeg helt uenig.
Mener ikke at man skal utelukke noe som helst, men at det er naturlig å se mot den grenen som har flest utøvere og er mest spisset. Og klare å dominere en slik sport, når det er mange hundre tusen som prøver seg, og antallet proffe er veldig stort. Så står slike prestasjoner høyere sammenlignet med andre i min bok.
Bare fint at folk feirer, snakker om livsstilen, dropper strukturert trening til fordel for lek og morro, som er forståelig. Hadde helt sikkert gjor det samme. Men da havner man litt i skyggen når man ser livet til de i kondomdress.
Hvorfor skal beste syklist kåres på hvor god man er til å sykle nedover? Hvorfor se bort i fra trail? Eller sykkel ballspill? Eller sykkel ballett?
Mener ikke at man skal utelukke noe som helst, men at det er naturlig å se mot den grenen som har flest utøvere og er mest spisset. Og klare å dominere en slik sport, når det er mange hundre tusen som prøver seg, og antallet proffe er veldig stort. Så står slike prestasjoner høyere sammenlignet med andre i min bok.
Bare fint at folk feirer, snakker om livsstilen, dropper strukturert trening til fordel for lek og morro, som er forståelig. Hadde helt sikkert gjor det samme. Men da havner man litt i skyggen når man ser livet til de i kondomdress.
Hvorfor skal beste syklist kåres på hvor god man er til å sykle nedover? Hvorfor se bort i fra trail? Eller sykkel ballspill? Eller sykkel ballett?
Jeg startet denne tråden i en mix av glede av at Greg Minaar vant sin 22. WC-seier og et ønske om å diskutere hva sykling egentlig handler om Slik sett har den vært en suksess, og jeg håper diskusjonen fortsetter
Jeg ser ikke bort fra noen, men tenker at for å bli tidenes syklist så må man være flink på mer enn en ting. Landeveissyklister er feks. god på å tråkke på en eller annen måte. Jeg forstår at rittene er forskjellige og at TdF er forskjellig fra Paris-Rouibax, men da vil jeg gjerne høre hvorfor en eller annen syklist som kanskje har vunnet begge skal fortjene tittelen.
Mitt argument er at for å vinne i DH så må man beherske det meste. Teknikk, mot, kondis (ja!). Og i tilfellet Minaar en helt syk fokus på detaljer over et spenn på 19 år. Som jeg har sagt litt lenger opp så mener jeg at Sam Hill den eneste som kan konkurrere om tittelen. Hvem mener du er tidenes syklist, og hvorfor?
Er vel helt greit at du synes greg er verdens beste syklist. Så kan resten av samfunnet synes noe annet. Jeg synes danny mac er kul.
Danny Mac er kul. Men har du sett Jack Carthy? Og fulgt med på hva han har gjort? Her er forresten kompisen til Danny, Ali Clarkson, som filmer Jack Vel verdt å se https://www.youtube.com/watch?v=Z7Nhi39tnCQ Og så kan man jo kikke på UCI-videoene etterpå
Jeg startet denne tråden i en mix av glede av at Greg Minaar vant sin 22. WC-seier og et ønske om å diskutere hva sykling egentlig handler om Slik sett har den vært en suksess, og jeg håper diskusjonen fortsetter
Jeg ser ikke bort fra noen, men tenker at for å bli tidenes syklist så må man være flink på mer enn en ting. Landeveissyklister er feks. god på å tråkke på en eller annen måte. Jeg forstår at rittene er forskjellige og at TdF er forskjellig fra Paris-Rouibax, men da vil jeg gjerne høre hvorfor en eller annen syklist som kanskje har vunnet begge skal fortjene tittelen.
Mitt argument er at for å vinne i DH så må man beherske det meste. Teknikk, mot, kondis (ja!). Og i tilfellet Minaar en helt syk fokus på detaljer over et spenn på 19 år. Som jeg har sagt litt lenger opp så mener jeg at Sam Hill den eneste som kan konkurrere om tittelen. Hvem mener du er tidenes syklist, og hvorfor?
Har ikke peiling, alt for mye sykkelbasert idrett jeg ikke har peiling på.
Jeg tror Remi metallier og Danny mac er noen av de beste med to hjul imellom beina, ingen av de har vel vunnet noe som helst å snakke om.
Utvilsomt dyktig, men altså, den hoppingen i en steinrøys på trialsykkel var jo ikke så imponerende.
Neida, jeg vet, ikke landeveissyklister.
Martyn Ahtons siste prosjekt før den tragiske ulykken.
Om du vil ha en kåring av tidenes beste syklist, må du definere kriteriene. Enkelt og greit. Etter gitte kriterier, kan jo tidenes beste syklist være en som (nesten) ingen av oss har hørt om
Har ikke peiling, alt for mye sykkelbasert idrett jeg ikke har peiling på.
Jeg tror Remi metallier og Danny mac er noen av de beste med to hjul imellom beina, ingen av de har vel vunnet noe som helst å snakke om.
De er veldig flinke på filming, Instagram og Youtube, de skal de ha Men du tar jo opp et poeng, noen syklister velger å gjøre sin egen greie framfor å konkurrere hele tiden. Ratboy og Semenuk er vel et kroneksempler på det. Og noe av greia deres er vel nettopp at de ikke ønsker presset ved å konkurrere. Mener du at de burde være med i vurderingen om tidenes beste syklist?
Jeg mener at akkurat slikt gjør det vanskelig å vurdere, men hvis man først skal gjøre det må man dit konkurransen og volumet er størst og velge en som har dominert.
Har du sett kjøringa, det stikker dypere enn litt kul filmning?! Til slik har du vibmer
Utvilsomt dyktig, men altså, den hoppingen i en steinrøys var jo ikke så imponerende.
Neida, jeg vet, ikke landeveissyklister.
Hei, Sepeda! Jeg ventet litt på at du skulle bli med her, du har jo perfekt bakgrunn til å motsi oss som liker at baggyshortsen blir litt møkkete Martyn Ashton er en fantastisk syklist, og historien rundt fullførelsen av Road Bike Party 2 etter at han ble lam fra ryggen og ned er jo helt magisk På den annen side, Jack Carthy er faktisk flere ganger verdensmester i trial. Det er da de gjør de vanskelige greiene, på youtube ser vi mest det som er imponerende men som faktisk er ganske lett for de gutta (og jentene!)
Eddy Merckx er allment anerkjent som den største (G.O.A.T.), men nei, han er ikke flink til å hoppe i en steinrøys Etter det kriteriet er han ikke bare ikke best, han er vel komplett udugelig som syklist
Og det er jo akkurat kriteriene du stiller spørsmålstegn ved. God problemstilling, det, som bør tas før kåringen.
Jeg startet denne tråden i en mix av glede av at Greg Minaar vant sin 22. WC-seier og et ønske om å diskutere hva sykling egentlig handler om
Sykling handlar väl om forskjellige ting för olika personer. Downhill tror jag är en väldigt liten del av vad folk tycker cykling handlar om.
Jeg ser ikke bort fra noen, men tenker at for å bli tidenes syklist så må man være flink på mer enn en ting. Landeveissyklister er feks. god på å tråkke på en eller annen måte. ... Mitt argument er at for å vinne i DH så må man beherske det meste. Teknikk, mot, kondis (ja!).
Landevei syklister må också vara bra på en del annat än att bara tråkke och det finns några som också är väldigt tekniska.
Hvis man ska ha ett krav på att kunna allt så tror jag XC syklister kan mer än en downhill syklist och en landeveis syklist som Cadel Evans har varit bra i både XC, Tour de France och en dags ritt.
Tycker att topp bredden, topp nivån och hur mycket pengar det är i grenen är väldigt viktigt hvis man ska försöka kora den bästa som flera andra har sagt. Men det går ju egentligen inte att göra.
Men Björn Dunkerbeck är ju självklart världens bästa idrottare med tanke på hur han dominerade sin sport under mer än 10 år.
Jeg mener at akkurat slikt gjør det vanskelig å vurdere, men hvis man først skal gjøre det må man dit konkurransen og volumet er størst og velge en som har dominert.
Har du sett kjøringa, det stikker dypere enn litt kul filmning?! Til slik har du vibmer
Jeg gidder omtrent aldri å se videoer av Vibmer, nettopp fordi det ser altfor polert ut. Jeg ser alt som Remi Metaillier gir ut, og blir stadig imponert på nivå "dette kunne jeg aldri gjort og det er det jaggu ikke mange andre som kan heller" Hvordan tenker du disse syklistene som får sin inntekt fra YT/spons plasserer seg inn i tidenes syklist?