Hei. Jeg kjøpte meg et sett felger til sykkelen, da jeg tenkte at det sikkert er standard greier til tannhjulsinnfesting. Men denne felgen jeg fikk tak i har annerledes "dings" for innfesting av tannhjul. Noen som vet om det går å bytte ut denne? Eller bruke annen type tannhjul? Se vedlagt bilde. (Jeg har 9 tannhjul bak, montert på spline)
Takk for svar Jaha, så dette navet er altså laget for bare 11-12 delt kasett.. Jeg har jo sånn standard 9 delt shimano HG-50 9 speed kassett på originalhjulet. Tenkte om det gikk å enten finne 9delt som passer på dette navet, eller skifte "boss" til noe som er kompatibelt med shimano 9t. Vanskelig når man kan fint lite om sykkelstandarder
Du må bytte boss for å kunne bruke den kassetten, det er vanskelig å si til hvilket når du ikke sier noe om hvilket nav det er. Men har du sjekket at akslingen er korrekt? For det er det neste problemet du kan støte på om du har bommet...
Ja det kan jo være et poeng. Jeg sjekket bare at det var samme felg som på min, dvs med boost 148x12 nav og tilsvarende skivebremse. Må vel hjem å plukke av bakhjulet på sykkelen min og sjekke de to opp mot hverandre før jeg foretar meg noe mere..
Det ser ut til at navet er bontrager. Det er Trek sitt «komponentmerke». Så da ville jeg tatt en tur til nærmeste Trek forhandler, eventuelt sendt ringt/mailet hvis det ikke er noen i nærheten. Sørg da for at du har mer info om hjulsettet, så skal det være greit mulig å skaffe det du trenger. Det er godt mulig du må punge ut nesten en tusenlapp for et slikt boss, det varierer veldig, så vurder også kost/nytte, kan være like greit å selge hjulet og kjøpe et annet som har riktig boss.
Det stemmer på en prikk at dette er bontrager. Navet heter "Duster Elite Boost 148". Har nå sjekket med et par som forhandler dette merket, og de sier at det går ikke å bytte boss. Det synes jeg i grunn er merkelig, men man må vel bare innse at dette ble et bomkjøp. Får bruke framhjulet og finne et annet bakhjul