Gikk bra å kutte styrerøret, ble fint og jevnt kutt selv om (karbon)blad var litt slitt. Kuttet mindre en jeg hadde tenkt, men greit å få sykle litt på den før jeg kutter den mer så venter vel til våren. Har dog "slammet" selve stemmet, dvs så langt ned jeg får den, så stikker opp par cm. Drop blir da ca 9 cm som er samme som jeg har på den gamle Super sixen, System SIxen har dropp på ca 12 cm, så blir mer oppreist dette, ikke att det har vært noe problem med komfor/sitte lenge på System SIxen heller. Vekten er forresten akkurat på grammet 6.8 kg (med pedaler og 2 stk king cage flaskeholdere). Da ikke med orginalhjul, som med samme dekk/slange kombo sikkert ville ha veid 200 gram mer. Kommer dog å sette opp Farsport hjulsettet med litt grovere dekk og muligens slangeløst til våren, noe som vil økte vekten noe,50-100 g. Men skal fint være sub7 iallefall. Tipper jeg kommer til å sjekke ut annet styre/stem kombo og det vil nok også bli litt tyngre for lett det jeg har nå. Er jo mekanisk Ultegra så det er jo med på å holde vekten "oppe". Feks sparer en vel 40 gram på å kjøpe Dura ace bakgir, ser noen selger nytt bakgir til 1200 på Finn, og feks hvis jeg selger min ubrukte Ultegra bakgir til 6-700 kr så trenger ikke å bli så dyrt, mens feks krankgir gir mindre gramgevinst for bytte. Eller så kan jeg evt bare går ned 20 gram i uken de neste månedene så kan sykkel bare veie det den gjør. Men morsommere å slanke sykkel da.