Var det ikke noe med at VM var geoblokket på RedbullTV i Norge, eller husker jeg feil? Når på dagen er finalene for hhv kvinner og menn?
Hva tror folk om pallen? Jeg har troa på at Katie Courtney har vært litt treningsstinn i wc mtp vm og at hun hever seg et hakk, samtidig har jeg egentlig mest troa på Ferand Prevot. Men hva med ungjentene? Det hadde vært morsomt om hun unge briten med power som en banesyklist kunne klare å utfordre igjen. Emily Batty varmet opp til wc og VM med å krysse Island. Det hadde vært skikkelig morsomt med en formutløsning og et 100 % run for henne for en gangs skyld. Synes egentlig Jolanda er den kuleste av dem alle men hun er nok ikke helt der i år. Svensken og dansken virker ikke å være klar for topp 5 desverre.
Det var skikkelig morsomt siste ritt for mennene, nesten like spennende som damerittene har brukt å være de siste sesongene. Iom at Van der Poel ikke har vært med i WC så antar jeg at han står over, eller? Nino har fått kjenne på det i år og er utfordret av både de unge og de andre veteranene. Kan vi tro på dansken igjen? Avancini? Er Ulloa virkelig så god som han har virket?
- Stefan
Re: UCI MTB World Championships Leogang, Austria 10/10
[Re: ahs]
#263215509/10/202011:23
Kate Courtney er god på krevende føre og har gjørmekongen Thomas Frischknecht til å hjelpe henne med linjevalg i dagene opp mot start. PFP har virker sterkest i år, men de krevende forholdene kan også spille til Evie Richards fordel, hun er tross alt også cross-verdensmester fra tidligere. Noe også PFP så klart er . Se opp for de råsterke Ghost-jentene Anne Terpstra og Sina Frei. Det franske stjerneskuddet Lecomte må starte i U23-rittet og kan ikke slå de store jentene. I U23-rittet vil hun slite med den kanskje aller sterkeste akkurat nå, Ceylin del Carmen Alvarado - den regjerende cross-verdensmesteren i seniorklassen har taklet overgangen til rundbane like bra som sin lagkamerat Mathieu Van Der Poel.
Blant gutta pleier Mathias Flückiger å være god i gjørmete forhold, hvis han har kommet seg etter smellen i Nove Mesto. Simon Andreassen bør også takle dette bra. Nino er som alltid å regne med - og han takler krevende forhold bedre enn de aller fleste, selv om han egentlig er best uansett føre. Ninos lagkamerat Lars Forster er en gjørmeekspert som kan overraske. Kortezky har vist gode takter og Avancini er selvfølgelig en vinnerkandidat.
Jeg tipper det kan bli Nino og Kate i år som i 2018, men PFP og Avancini kan ødelegge festen for Scott-laget.
Scott-laget har de beste mekanikerne, noe som kan bli avgjørende hvis det blir gjørmebad.
Redigert av sykkeloyvind; 09/10/202011:25.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
[Re: Stefan77]
#263215809/10/202011:41
Vil tro vi får se mer hardtail enn vanlig pga de gjørmete forholdene. Farten blir lav, mindre som kan gå galt, lettere å kjenne hvordan sykkelen beveger seg i gjørmen.
Jeg har troa på Pauline Ferrand-Prévot og Mathias Flückiger. Pauline er god i CX/gjørma og har formen. Mathias er rå i kjipe forhold og har definitivt formen, om han ikke får mageproblemer igjen. Jeg har ikke sett noen løypeprofil så vanskelig å vite om Evie Richards vil ha noen mulighet.
Emily Batty har ikke kjangs. Hun har ikke vært seg selv siden hun ble redd for bananer og karbo. Tror Thomas Pidcock kunne tatt det om han hadde stilt i menn senior. Nino hater forhold som dette, men om han klarer å jobbe med psyken så kan det gå. Lars Forster har ikke vært seg selv siden alle krasjene i Albstadt og jeg synes å se at han har blitt litt redd for denne type forhold.
Slik løypa ser ut nå så tror jeg dette VM kan bli avgjort av tilfeldigheter og dekkvalg.
Blir veldig spennende. Nino kan man aldri utelukke, men det er ofte på vått føre han sykler dårligst/har sine dårligste resultater. Så tror han skal få det tøft etter hva han viste i helgen, så er sjeldent åpent i herreklassen. Fort 5-6 stk som kan vinne.
Hos damene tror jeg det står mellom PFP og Evie Richards. Hun ene er best form, den andre vant til gjørme og er i god form.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
#263220809/10/202018:59
Tom Pidcock har tatt to VM-trøyer denne uka. Jeg tror han hadde hevda seg godt i Elite også hvis han fikk starte der. Enda en kandidat til den historisk tøffe konkurransen om å være verdens beste syklist.
#263224810/10/202010:37
Vinner PFP dette begynner hun å nærme seg kjærestens merittliste. Absalons 2 OL-gull henger høyt, men PFP har nå VM-gull i landevei, cyclocross, maraton og 3 ganger i rundbane. Og hun er fortsatt bare 28 år.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
#263225810/10/202013:08
Det var morsomt med damerittet. Spennende, om en ikke om gullet. PFP to klasser over alle andre idag. Nå er gutta igang og det har starta bra. Godt trøkk, men gjørma og det meldte regnet kan gjøre det til mye bingo idag
Redigert av Stefan77; 10/10/202013:08.
- Stefan
#263225910/10/202013:11
For de som ikke var klar over det så sendt TV 2 Sportskanal begge rittene live, og reprise senere i kveld. Synd at tv 2 ikke annonsere dette bedre for fant det ut tilfeldig. Veldig mye vann mellom båtene både hos damene og mennene. Men morsomt å endelig se et terrengritt på tv'n.
[Re: Stefan77]
#263228210/10/202018:43
Hvorfor ser det ut som alle har seteveske? Er det noe gps greier?
Det er nok muligens noen Quarq-enheter eller lignende som brukes på en del ryttere for live tid, posisjon og fart f.eks. Har vært brukt i EWS et par ganger, vet jeg. Det stod også vist fart live for en del ryttere.
Dette var underholdende, og skremmende. Veldig rart at kun underdogs som vant, og hederlig innsats av Pompom som sølvvinner etter fjorårets gull. Ellers var det synd å se både Tahnee og Bruni begge gli ned til mål etter kløning. Var tydelig at Tahnee var skuffa.