Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 5 1 2 3 4 5

Orbea Terra- eller noe annet?

Re: Orbea Terra- eller noe annet? [Re: pr0nin] #2630956 01/10/2020 11:02
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: pr0nin
Jeg har en Orbea Terra M30-D 1x som jeg tenkte jeg skulle montere SKS Bluemels i 53mm på. På bildet til larshkj ser det ut som om bakskjermen er festet i setestag (...) På M30 er det ikke et slikt feste og jeg lurer litt på hvordan jeg skal forholde meg til det når jeg monterer dem.

Så vidt jeg vet, tilbyr Orbea liknende fester som jeg husker fra min opprinnelige GT Grade 2015 ICON_SMILE

[Linket bilde]
Orbea: Mudguard bracket kit Terra

Håper forhandler kan hjelpe med å skaffe.

Men ja, ikke verdens mest elegante løsning. Synd at enkelte fortsatt lager ellers utmerkede karbonmodeller uten standardfester mellom setestagene, men det skyldes bl.a. ønsket om maksimal fleks/vibrasjondemping.

Re: Orbea Terra- eller noe annet? [Re: Sepeda] #2630969 01/10/2020 11:54
P
pr0nin Offline
Fersking
Fersking
P
Sitat: Sepeda

Så vidt jeg vet, tilbyr Orbea liknende fester som jeg husker fra min opprinnelige GT Grade 2015 ICON_SMILE

[Linket bilde]
Orbea: Mudguard bracket kit Terra

Håper forhandler kan hjelpe med å skaffe.

Men ja, ikke verdens mest elegante løsning. Synd at enkelte fortsatt lager ellers utmerkede karbonmodeller uten standardfester mellom setestagene, men det skyldes bl.a. ønsket om maksimal fleks/vibrasjondemping.

Hadde ikke tenkt tanken at noe sånt kunne eksistere. Jeg sjekker med Unaas i håp om at jeg kan være heldig med at de har det på lager. Takk!

Re: Orbea Terra- eller noe annet? [Re: pr0nin] #2630971 01/10/2020 11:57
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Ja, gjør det.

[Linket bilde]

Synes forresten at GT Grade sin løsning er litt mer elegant, men vet ikke om deres adapter passer din Terra, gitt Grade sine tynne setestag med glassfiber. Finnes også en ny (og bredere?) versjon for 2020-modellen. Beach Mountain kan gjerne hjelpe - de var i sin tid lynraske med å sende til meg.

Finnes gjerne andre alternativer også.

Re: Orbea Terra- eller noe annet? [Re: Sepeda] #2630994 01/10/2020 13:39
P
pr0nin Offline
Fersking
Fersking
P
Sitat: Sepeda
Ja, gjør det.

[...]

Synes forresten at GT Grade sin løsning er litt mer elegant, men vet ikke om deres adapter passer din Terra, gitt Grade sine tynne setestag med glassfiber. Finnes også en ny (og bredere?) versjon for 2020-modellen. Beach Mountain kan gjerne hjelpe - de var i sin tid lynraske med å sende til meg.

Finnes gjerne andre alternativer også.

Unaas skal ha inne til kr 79, sikter meg inn på det som løsning selv om jeg er veldig enig i at GT sine var veldig mye penere. Om jeg hadde hatt en 3d-printer ville jeg nok forsøkt å se om det var mulig å lage en variant mer lik GT sin som passer Orbea Terra.

Side 5 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå