Eneste alternativet jeg kommer på er vel DJI Osmo-kameraet, men har inntrykk av at det ikke er noen veldig åpenbare grunner til at dette er et veldig foretrukket alternativ til GoPro som jo har satt standarden for sånne kamera.
Jeg ble veldig imponert av opptakene gjort med en 7er for et par uker tilbake, så jeg har veldig lyst på.. Sist jeg hadde GP var 4 Black, og det var ganske håpløst for sykkelformål uten full gimbal-rigg.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Eneste alternativet jeg kommer på er vel DJI Osmo-kameraet, men har inntrykk av at det ikke er noen veldig åpenbare grunner til at dette er et veldig foretrukket alternativ til GoPro som jo har satt standarden for sånne kamera.
Dji Osmo koster ca halvparten av Hero 9 (2800 vs 5500).
Stabiliseringen til Gopro ble mye bedre med versjon 7, og så forbedret i 8 og igjen for 9.
4400 på gopro.com, men er det noen som vet hva slags forbrukerbeskyttelse jeg får da? (Jeg blant annet lagt merke til at Loam Ranger har problemer med lyden)
Stabiliseringen til Gopro ble mye bedre med versjon 7, og så forbedret i 8 og igjen for 9.
Prisen er 5500 i butikken, men om man bestiller fra GoPro.com koster den 3910 kr hvis du samtidig kjøper et årsabo på GoPros skytjeneste til 489 kr. Altså totalt 4399 kr.
Neh, fikk lyst på, men enn så lenge har fornuften seiret. Jeg har både 4, 5, 6 og 7, og to timbaler, så det er liksom ikke mangelen på et nytt kamera som står i veien for kreativiteten...
Hver gang GoPro lanserer et nytt kamera får jeg lyst på - og hver gan ser jeg på mitt Hero 5 Black som jeg vant rett etter lansering som knapt brukes, og de opptakene jeg har blir liggende på kortet... Noen som vil kjøpe?
Neh, fikk lyst på, men enn så lenge har fornuften seiret. Jeg har både 4, 5, 6 og 7, og to timbaler, så det er liksom ikke mangelen på et nytt kamera som står i veien for kreativiteten...
Hva tenker du om å gå rett på 9 og etterlate et hull i rekken?
Hver gang GoPro lanserer et nytt kamera får jeg lyst på - og hver gan ser jeg på mitt Hero 5 Black som jeg vant rett etter lansering som knapt brukes, og de opptakene jeg har blir liggende på kortet... Noen som vil kjøpe?
Jeg ser på et like ubrukt Sony kamera og tenker, how low can you go?
Prisen Tron viser til, inkl minnekort, var jo fin. Spranget fra 2 til 4 var stort. Og spranget fra 4 til 7 endra større. Så om jeg hadde 4 i dag, og skulle ha nytt actionkam, så hadde jeg hoppet enda litt lenger - hele veien til 9.
Så om jeg hadde 4 i dag, og skulle ha nytt actionkam, så hadde jeg hoppet enda litt lenger - hele veien til 9.
Det eneste jeg tviler på etterhvert er om jeg kommer til å bruke det nok til å forsvare kjøpet. Jeg hadde forøvrig et Olympus T4 (ofret til Neptun som sagt) som er noe helt annet.
Tidligere hadde jeg et GoPro 3 (som også ble ofret til Neptun), men det brukte jeg ikke så mye at det kjøpet var forsvart. Med bedre teknologi og nye hobbyer (padling og snorkling) kanskje jeg bruker det mer?
Tok tre timer det, Garpen:-) Jeg fikk problemer med min gamle bærbare pc, en Lenovo Yoga fra 2013 i dag, og endte opp med en Huawei Matebook X ;-) Må man ha, så må man ha.