Shoppa leeenge etter ny høst/vinter-sykkeljakke som så stilig ut, og endte opp med denne, bruker det samme skjerfet og jeans på vinteren. (med stillongs!)
799 på LMC på oslo city.
Trust me, it's good. Ikke for varm, god lufting som du regulerer med skjerf , god luftflyt til armhulene så man ikke blir så svett, og du får respekt i trafikken! Jeg kødder ikke, litt tykke ull-blazere er faktisk konge til pendling.
Ser jo stilig ut. Ankepunktene som gjør at jeg likevel bruker andre klær til jobb:
* Hvor synlig er du i mørket med denne, evt. hvor fester du refleksene?
* Revner den bak/under armene eller bakpå ryggen når du strekker deg fram til styret, eller har du sykkel med veldig oppreist sittestilling?
* Som trønder må jeg jo sykle i regnbukse og regnjakke nesten hele høsten og mye av vinteren, og hvis det eventuelt er tørt på veien på morgenen må jeg uansett være forberedt på å tre regnjakke og regnbukse utenpå når jeg skal sykle hjem igjen. Kan se for meg at det er tricky å få regnjakka mi utenpå en sånn...
Dermed blir det altså stort sett trønderbunad på meg. Dvs. regnjakke og regnbukse, med jeans og genser(e) under.
Velger vanlig vindjakke og jeans på tørre dager, synes å huske at det skjedde for noen uker siden. Eller var det i slutten av juni, tro?