Dårlig erfaring med Bikeshop.no
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Andysor]
11/09/2020 10:57
|
RayP
Medlem
|
Medlem
Det er som du skriver "i følge dem", altså Posten. Vi ønsker å få varene ut så fort som mulig og har derfor ingen interesse av å lagre opp pakker som er klare til levering. Hvis den ble meldt ut på onsdag så har den i absolutt verste fall blitt hentet torsdag før klokken 12 på formiddagen tenker jeg.
Både Komplett og Fjellsport registrerer pakkene sine som sendt før eller i det de forlater bygget så vidt jeg har skjønt.
Nå skal det sier at vi er jo ikke helt fornøyd med løsningen som den er i dag og som jeg skrev i forrige post så jobber vi også med å få opp tidligere scanning av varer, slik at du får oppdatert sporing litt kjappere.
Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
|
|
|
[Re: neonstz]
11/09/2020 11:00
|
RayP
Medlem
|
Medlem
Så med andre ord så leverer vi som regel ordren til posten samme dag som vi behandler den, til tross for at jeg har sett og hørt mye annet. Jeg håper det oppklarer litt, hvis ikke så er det bare å fyre løs med spørsmål.
Det hadde vært fint om statusen "levert" het noe annet som f.eks "sendt". Det at dere bruker "levert" synes jeg vitner om en mangel på forståelse om at man faktisk har kunder. Det er godt mulig at pakken for logistikksystemet er levert, men for kunden blir det bare forvirrende. Jeg skal ta med tilbakemeldingen videre og kan samtidig avsløre at vi er i gang med å gjøre en større jobb med kundesenteret vårt da det dessverre ikke fungerer helt som vi ønsker at det skal gjøre, men her er det en systemleverandør som også må gjøre en større greie for at det skal være helt 100%.
|
|
|
[Re: JoachimV]
11/09/2020 11:20
|
Andysor
Entusiast
|
Entusiast
[ Nå ble vel det godt forklart hvordan og hvorfor Posten gjør det som de gjør i tilfellet med BS?
For meg som kunde er det helt irrelevant om det er Posten eller BS som er skyld i at det tar så lang tid før en ordre er på veien, men ettersom jeg ikke opplever dette i andre nettbutikker med Posten som transportør og nesten hver gang jeg handler hos BS retter jeg misnøyen min mot dem. Jeg er fornøyd med BS sitt utvalg og nettbutikkløsning, og er ikke vrang av natur, men når jeg har klaget til kundeservice på den lange leveringstiden etter at ordren er pakket har jeg fått et kort "3-5 dagers levering må påberegnes" svar. Bikeshop gjør klokt i å høre på kunder, og dette har pågått lenge. Får konkurrenter like godt utvalg og beholder sin korte, forutsigbare leveringstid forsvinner jeg, og mange flere for godt.
|
|
|
[Re: Vulturous]
11/09/2020 11:25
|
altitude
Avhengig
|
Avhengig
Bestilte en del saker fra Bikeshop i går kveld ca kl 2200. Sending på vei i dag kl 1300. Så får vi se hvor lang tid det tar før pakken kommer. Men jeg har egentlig bare gode erfaringer med Bikeshop de siste årene.
|
|
|
[Re: Andysor]
11/09/2020 11:33
|
RayP
Medlem
|
Medlem
[ Nå ble vel det godt forklart hvordan og hvorfor Posten gjør det som de gjør i tilfellet med BS?
For meg som kunde er det helt irrelevant om det er Posten eller BS som er skyld i at det tar så lang tid før en ordre er på veien, men ettersom jeg ikke opplever dette i andre nettbutikker med Posten som transportør og nesten hver gang jeg handler hos BS retter jeg misnøyen min mot dem. Jeg er fornøyd med BS sitt utvalg og nettbutikkløsning, og er ikke vrang av natur, men når jeg har klaget til kundeservice på den lange leveringstiden etter at ordren er pakket har jeg fått et kort "3-5 dagers levering må påberegnes" svar. Bikeshop gjør klokt i å høre på kunder, og dette har pågått lenge. Får konkurrenter like godt utvalg og beholder sin korte, forutsigbare leveringstid forsvinner jeg, og mange flere for godt. Jeg skjønner godt hvor du kommer fra og jeg er enig i at det er den totale transporttiden som er viktig her. Det vi dessverre opplever noen ganger er at pakker som skannes går fortere enn pakker som leveres i bur og det virker derfor som om posten i travle perioder prioriterer varer som er scannet for at de ikke skal få klager på lang behandlingstid. Derfor håper jeg jo at vi får en løsning på plass snart som kan skanne ordren i det den forlater oss. Du skal også vite at vi ikke er fornøyd med status quo, tilbakemeldinger fra kunder er derfor viktig og vi jobber hver eneste dag med å bli bedre.
|
|
|
[Re: altitude]
11/09/2020 17:24
|
Dølle
Entusiast
|
Entusiast
Bestilte en del saker fra Bikeshop i går kveld ca kl 2200. Sending på vei i dag kl 1300. Så får vi se hvor lang tid det tar før pakken kommer. Men jeg har egentlig bare gode erfaringer med Bikeshop de siste årene. +1 på den! Har handlet enormt mye hos Bikshop, er ikke noen andre nettbutikker i Norge som kommer i nærheten når det gjelder utvalg. Har vært ute for begge scenarier når det gjelder levering, men alt i alt kan jeg ikke klage på noe som helst. Har kansellert ordrer fordi det har tatt tar for lang tid (ikke på lager) og returnert varer som ikke stemmer med bestilling (ytterst få ganger). Men totalt sett har jeg ikke opplevd at Bikeshop kommer til kort sammenlignet med andre nettbutikker.
Redigert av Dølle; 11/09/2020 17:25.
|
|
|
19/10/2020 10:48
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kjempefornøyd med Bikeshop, stort sett finner jeg alltid noe som er i nærheten av det jeg vil ha. Men det er et men, et stort men.
Handlevognen blir "tømt" stadig vekk når jeg prøver å kjøpe noe - det er jo ikke akkurat gjort på 5 minutter å sette opp en bestilling, og dessuten skjer det gjerne inn i mellom andre oppgaver.
Det er klart, jeg forventer ikke en funksjon for å lagre ønskeliste/handleliste (eller jo, forresten, det ønsker jeg meg!) men at handlevognen skal tømmes for innhold som jeg har brukt en god stund på å finne fram til, etter typisk et par timer, og uten noe form for varsel/timeout-beskjed... Det er snabla irriterende...
Disclaimer: Om dette utelukkende er et browser-relatert problem så beklager jeg på det sterkeste, men jeg har opplevd det i både MS/IE/Edge-whats-their-name og Firefox, mange ganger...
Redigert av Anders A-R; 19/10/2020 10:55.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
[Re: Anders A-R]
19/10/2020 11:12
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Kjempefornøyd med Bikeshop, stort sett finner jeg alltid noe som er i nærheten av det jeg vil ha. Men det er et men, et stort men.
Handlevognen blir "tømt" stadig vekk når jeg prøver å kjøpe noe - det er jo ikke akkurat gjort på 5 minutter å sette opp en bestilling, og dessuten skjer det gjerne inn i mellom andre oppgaver.
Det er klart, jeg forventer ikke en funksjon for å lagre ønskeliste/handleliste (eller jo, forresten, det ønsker jeg meg!) men at handlevognen skal tømmes for innhold som jeg har brukt en god stund på å finne fram til, etter typisk et par timer, og uten noe form for varsel/timeout-beskjed... Det er snabla irriterende...
Disclaimer: Om dette utelukkende er et browser-relatert problem så beklager jeg på det sterkeste, men jeg har opplevd det i både MS/IE/Edge-whats-their-name og Firefox, mange ganger...
Jeg opplever det samme, og har løst det med å legge ting i ønskeliste inntil jeg har funnet alt jeg "trenger" 
Helge StravaKjøper: XG-1199-kassett, send PM
|
|
|
19/10/2020 11:20
|
lexmyr
Medlem
|
Medlem
Har selv hatt 7 ordre fra Bikeshop hittil i år, og er meget fornøyd. Som andre beskriver her, hender det at varen blir liggende litt før Posten fysisk får varen, og at den da blir stående som "Ingen pakke mottatt, kun melding om forsendelse" på Postens sporing i opptil et par dager. Utvalget er vel ganske overlegent de fleste andre norske nettbutikker, og prisene er gode. Kunne gjerne ønsket fri retur, noe ala det f.eks. Zalando bruker. Det er klart, jeg forventer ikke en funksjon for å lagre ønskeliste/handleliste (eller jo, forresten, det ønsker jeg meg!) Ønskeliste finnes allerede 
|
|
|
[Re: lexmyr]
19/10/2020 11:46
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ja der ser du hvor godt jeg følger med  Det hjelper en del...
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
19/10/2020 12:21
|
oracle
Entusiast
|
Entusiast
Hvis du logger inn før du legger ting i handlevognen forsvinner de når innloggingen timer ut, men kommer tilbake når du logger inn igjen. Ikke veldig elegant løsning å måtte logge inn hele tiden, men en fungerende work around.
|
|
|
19/10/2020 16:14
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hmm, gjør de det altså? Må testes....
|
|
|
19/10/2020 19:15
|
wasabi
Ringrev
|
Ringrev
Jeg bestilte to dekk og en bukse som var på lager. Alt kom i posten etter tre dager. Tipp topp!
|
|
|
19/10/2020 19:16
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Hmm, gjør de det altså? Må testes.... Foreløpig test i kveld resulterte i at handlevognen dukker opp igjen etter at login har timet ut. Prøver igjen i morgen og ser hvor lenge det varer  Om jeg skal kjøpe alt jeg har trykket på så blir denne testen dyr  Men det har ikke alltid vært slik, det er en grunn til at ønskelisten min hos Bikeshop er like lang som sykkelsesongen i år 
Redigert av DesmoSkier; 19/10/2020 21:12.
|
|
|
[Re: oracle]
20/10/2020 09:04
|
simson
Ivrig
|
Ivrig
Hvis du logger inn før du legger ting i handlevognen forsvinner de når innloggingen timer ut, men kommer tilbake når du logger inn igjen. Ikke veldig elegant løsning å måtte logge inn hele tiden, men en fungerende work around.
Det skjer ikke hos meg. Logget inn, la gradvis inn 6-7 ulike gjenstander. Etter en periode ble jeg logget ut, handlekassen tømt. Og den forble tom da jeg logget inn igjen.
|
|
|
[Re: simson]
20/10/2020 11:23
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
Det skjer ikke hos meg. Logget inn, la gradvis inn 6-7 ulike gjenstander. Etter en periode ble jeg logget ut, handlekassen tømt. Og den forble tom da jeg logget inn igjen. Tror dette kan skje om du har noe i handlekurven i det du logger inn igjen. Ellers har de tømt handlekurven til alle innloggede brukere et par ganger grunnet oppgradering av nettløsningen. Eneste problemet jeg har med bikeshop.no nå er ta jeg blir logget ut hele tiden og må klikke bort nyhetsbrev-dialoger hele tiden, også når jeg kommer fra et nyhetsbrev. Samme problemet har jeg på Terrengsykkel/Landevei, som er grunnen til at jeg avbrøt abonnementet her. Jeg betaler ikke penger for å klikke bort nyhetsbrev og cookie-dialoger.
|
|
|
20/10/2020 13:37
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Vedrørende handlekurv, så er min oppfatning at om du har noe i kurven, logger ut, legger noe i kurven og logger inn, så er det den "nye kurven" som gjelder og dermed tømmer den gamle. Burde kanskje sjekkes opp i da det har ført til tapt salg/kjøp flere ganger.
Jeg fullfører bare kjøp når jeg har "nok" i kurven, og det kan ta laaaaang tid. Type trenger en pakke ventilkjerner, logger inn og legger det i kurven, kommer tilbake neste gang jeg har skrudd og funnet på noe å kjøpe, legger det i kurven, et cetera...
|
|
|
22/10/2020 18:29
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nuh er det slutt på BS (pun intented) Joa jeg vedgår at hjelmen virket for billig til å ha MIPS, men hva vet vel jeg om hvordan BS prissetter kampanjevarer. Det sto (står fremdeles) i spesifikasjonene på hjelmen at den hadde Mips. Det sto ikke i headingen, men heller ikke at den ikke hadde headingen det så jeg bestilte og fikk så klart en hjelm uten Mips. Jeg sender i utgpkt en mail "til info" så de får endret teksten samt at jeg forventer å få et sendingsnr så jeg får retunert den kostnadsfritt (prinsipp ikke penger) Men neida, da skal vedkommende ha bilde av produktet, jeg tror ikke han veit hva Mips er engang. Jeg sender bilde og får som svar at jeg kan skylde meg selv for hjelmer med Mips har dette i headingen........jaaaa..... makes sense.......men ikke når spesifikasjonene sier at den har og jeg ikke har sett akkurat den hjelmen med den teksten som det refereres til. Man får på følelsen av å sitte å maile med noen som ikke har peil på hverken sykkel eller annet og som blir betalt provisjonsbasert på hvor mange returer de klarer å stoppe. Med en ny sendingsmelding på SMS hvor de gir inntrykk av å ha sendt pakken dagen etter og som viser seg å være svindel fra A til Å og hvor man blir møtt med den samme snørrhovne holdningen som på reklamasjon så er det utlandet som gjelder for meg en god stund videre. Jeg vil jo helst handle innenlands, litt fordi det føles safere, men også fordi man tenker det er bra.
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
[Re: knutspeed]
23/10/2020 13:59
|
oracle
Entusiast
|
Entusiast
Vedrørende handlekurv, så er min oppfatning at om du har noe i kurven, logger ut, legger noe i kurven og logger inn, så er det den "nye kurven" som gjelder og dermed tømmer den gamle. Burde kanskje sjekkes opp i da det har ført til tapt salg/kjøp flere ganger.
Ønskelisten oppfører seg på den måten, så høres sannsynlig ut at det gjelder handlekurv også.
|
|
|
[Re: sanouka]
26/10/2020 07:40
|
RayP
Medlem
|
Medlem
Nuh er det slutt på BS (pun intented) Joa jeg vedgår at hjelmen virket for billig til å ha MIPS, men hva vet vel jeg om hvordan BS prissetter kampanjevarer. Det sto (står fremdeles) i spesifikasjonene på hjelmen at den hadde Mips. Det sto ikke i headingen, men heller ikke at den ikke hadde headingen det så jeg bestilte og fikk så klart en hjelm uten Mips. Jeg sender i utgpkt en mail "til info" så de får endret teksten samt at jeg forventer å få et sendingsnr så jeg får retunert den kostnadsfritt (prinsipp ikke penger) Men neida, da skal vedkommende ha bilde av produktet, jeg tror ikke han veit hva Mips er engang. Jeg sender bilde og får som svar at jeg kan skylde meg selv for hjelmer med Mips har dette i headingen........jaaaa..... makes sense.......men ikke når spesifikasjonene sier at den har og jeg ikke har sett akkurat den hjelmen med den teksten som det refereres til. Man får på følelsen av å sitte å maile med noen som ikke har peil på hverken sykkel eller annet og som blir betalt provisjonsbasert på hvor mange returer de klarer å stoppe. Med en ny sendingsmelding på SMS hvor de gir inntrykk av å ha sendt pakken dagen etter og som viser seg å være svindel fra A til Å og hvor man blir møtt med den samme snørrhovne holdningen som på reklamasjon så er det utlandet som gjelder for meg en god stund videre. Jeg vil jo helst handle innenlands, litt fordi det føles safere, men også fordi man tenker det er bra. Her har det vel gått litt fort i svingene hos de som la inn produktet og kollegaen min på kundesupport som har håndtert saken din.. Det må jeg bare beklage. Ser heldigvis at han allerede har sett feilen selv og kontaktet deg med et løsningsforslag som jeg håper du blir fornøyd med.
|
|
|
[Re: knutspeed]
26/10/2020 07:45
|
RayP
Medlem
|
Medlem
Jeg fullfører bare kjøp når jeg har "nok" i kurven, og det kan ta laaaaang tid. Type trenger en pakke ventilkjerner, logger inn og legger det i kurven, kommer tilbake neste gang jeg har skrudd og funnet på noe å kjøpe, legger det i kurven, et cetera... Det stemmer, du vil da overskrive handlekurven. Det er ikke noe som er unikt for oss, komplett gjør vel det samme sist jeg testet. Litt av tanken her er vel at handlekurven er ikke en oppbevaringsplass, mens en ønskeliste er det. Nå vet jeg riktignok at ønskelisten har forsvunnet for noen under et par oppdateringer, men vi gjør vårt beste for at det ikke skal skje igjen. Ser noen nevner at ting forsvinner hvis de bruker for lang tid, igjen så vil jeg anbefale å logge inn først og legge det i ønskeliste hvis det er noe man skal kjøpe over flere timer/dager. Risikoen er ofte at man ikke ser at sesjonen har timet ut og så legger man noe i handlekurven igjen, da sletter du alt annet som er der fra før av når du logger inn. Hvis noen lurer på hvor lang tid du skal være inaktiv før du kastes ut så vil det normalt sett være flere timer.
|
|
|
[Re: RayP]
27/10/2020 02:11
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nuh er det slutt på BS (pun intented) Joa jeg vedgår at hjelmen virket for billig til å ha MIPS, men hva vet vel jeg om hvordan BS prissetter kampanjevarer. Det sto (står fremdeles) i spesifikasjonene på hjelmen at den hadde Mips. Det sto ikke i headingen, men heller ikke at den ikke hadde headingen det så jeg bestilte og fikk så klart en hjelm uten Mips. Jeg sender i utgpkt en mail "til info" så de får endret teksten samt at jeg forventer å få et sendingsnr så jeg får retunert den kostnadsfritt (prinsipp ikke penger) Men neida, da skal vedkommende ha bilde av produktet, jeg tror ikke han veit hva Mips er engang. Jeg sender bilde og får som svar at jeg kan skylde meg selv for hjelmer med Mips har dette i headingen........jaaaa..... makes sense.......men ikke når spesifikasjonene sier at den har og jeg ikke har sett akkurat den hjelmen med den teksten som det refereres til. Man får på følelsen av å sitte å maile med noen som ikke har peil på hverken sykkel eller annet og som blir betalt provisjonsbasert på hvor mange returer de klarer å stoppe. Med en ny sendingsmelding på SMS hvor de gir inntrykk av å ha sendt pakken dagen etter og som viser seg å være svindel fra A til Å og hvor man blir møtt med den samme snørrhovne holdningen som på reklamasjon så er det utlandet som gjelder for meg en god stund videre. Jeg vil jo helst handle innenlands, litt fordi det føles safere, men også fordi man tenker det er bra. Her har det vel gått litt fort i svingene hos de som la inn produktet og kollegaen min på kundesupport som har håndtert saken din.. Det må jeg bare beklage. Ser heldigvis at han allerede har sett feilen selv og kontaktet deg med et løsningsforslag som jeg håper du blir fornøyd med. Den beklagelsen jeg fikk der var den tynneste unnskyldningen på lenge. Dere opptrer frekt og hovent. Jeg har referert til hva som står i spesifikasjonene , kjørt copy/paste, tatt skjermdump for å vise når det ikke funka. Det gikk så langt at jeg på mail nr 4 måtte spørre om jeg var på skjult kamera. Når svaret/beklagelsen til slutt kommer så er det noe vagt om at den greia i spesifikasjonene hadde ikke vedkommende fått med seg. Alvorlig talt, det blir bare for dumt. Også når det gjaldt infoen om varen som angivelig skulle være på vei, men som ikke var det likevel. 5 virkedager på 10 mil. Hadde pakka vært på vei når dere hevdet den var det men la skylden på posten så hadde jeg hatt den før helgen. Det er lov å gjøre feil og jeg må ikke nødvendigvis ha varene med en gang eller hvis jeg må så tar jeg det frakt alternativet, men når jeg får melding fra dere om at pakken ikke bare er pakket, men allerede på vei dagen etter så begynner man jo å lure på om det er noe feil når den ikke dukker opp i postens systemer og først kommer når det har gått en uke siden man bestilte. Da er det bedre å ikke sende ut sånne meldinger. Sendte mail om det først, men de besvares ikke før etter 24 timet, men det kunne dere hvis heller ikke garantere iflg robotsvaret jeg fikk så da ringte jeg og møtte en ganske likegyldig type som la skylden på posten. Jeg bryr meg lite om det er dere eller underleverandører som roter, men jeg ender opp med å etterlyse en vare jeg tror har ramlet av lasset, hadde mld vært at nå var pakken pakket og klar til sending hadde jeg jo ikke brydd meg utover at jeg sikkert hadde irritert meg litt over at den brukte alle 5 virkedager. Hjelmen kommer i retur ( hvis jeg gidder) og kjente jeg er var ferdig med dere på mail nr 4.
Redigert av sanouka; 27/10/2020 02:44.
|
|
|
[Re: RayP]
27/10/2020 07:02
|
johannessen
Avhengig
|
Avhengig
Jeg fullfører bare kjøp når jeg har "nok" i kurven, og det kan ta laaaaang tid. Type trenger en pakke ventilkjerner, logger inn og legger det i kurven, kommer tilbake neste gang jeg har skrudd og funnet på noe å kjøpe, legger det i kurven, et cetera... Det stemmer, du vil da overskrive handlekurven. Det er ikke noe som er unikt for oss, komplett gjør vel det samme sist jeg testet. Litt av tanken her er vel at handlekurven er ikke en oppbevaringsplass, mens en ønskeliste er det. Nå vet jeg riktignok at ønskelisten har forsvunnet for noen under et par oppdateringer, men vi gjør vårt beste for at det ikke skal skje igjen. Ser noen nevner at ting forsvinner hvis de bruker for lang tid, igjen så vil jeg anbefale å logge inn først og legge det i ønskeliste hvis det er noe man skal kjøpe over flere timer/dager. Risikoen er ofte at man ikke ser at sesjonen har timet ut og så legger man noe i handlekurven igjen, da sletter du alt annet som er der fra før av når du logger inn. Hvis noen lurer på hvor lang tid du skal være inaktiv før du kastes ut så vil det normalt sett være flere timer. Jeg trodde ønskelista var noe man kunne dele med andre, nettopp som en ønskeliste. Ikke en huskeliste over varer jeg har tenkt å kjøpe
|
|
|
27/10/2020 07:51
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Torsdag klokka 21:30 bestilte jeg to varer som var på lager. Fredag var pakka sendt. Mandag 14:43 var den klar til henting på Meny på Bjølsen. Bedre enn det er det ikke relevant å forvente.
LarsB
|
|
|
[Re: johannessen]
27/10/2020 08:26
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Jeg trodde ønskelista var noe man kunne dele med andre, nettopp som en ønskeliste. Ikke en huskeliste over varer jeg har tenkt å kjøpe
Den kan jo brukes til det du vil den skal brukes til  Jeg bruker den som en slags "favoritter", dvs. slitedeler jeg ofte tar med på en bestilling når jeg først skal ha noe.
|
|
|
[Re: larsb]
27/10/2020 09:21
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Torsdag klokka 21:30 bestilte jeg to varer som var på lager. Fredag var pakka sendt. Mandag 14:43 var den klar til henting på Meny på Bjølsen. Bedre enn det er det ikke relevant å forvente.
LarsB
Det er bla derfor de har blitt foretrukket de siste åra. At det av og til tom kommer så raskt er bare en bonus. Har opplevd helt grei service de få gangene jeg har hatt behov for support på nettet og opplevd super service de gangene jeg har vært på butikken. Derfor var overraskelsen stor denne gangen.
|
|
|
15/11/2020 12:56
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
Siden 2016 har jeg brukt 40 000 hos bikeshop, og det meste i småkjøp. Det er det slutt på, for de blir så til de grader utkonkurrert i kundebehandlingen når noe går galt. Ved reklamasjon gjør Bikeshop gjør det minste de kan komme unna med innenfor forbrukerkjøpsloven, og bruker månedsvis på det. Det funker dårlig på sykkeldeler, som man gjerne må få fikset innen samme årstid, om det skal være noe vits. Konkurrentene strekker seg langt utenfor hva loven pålegger dem, med fokus på at det skal bli minst mulig styr for kunden. Her de tre siste reklamasjonene jeg har hatt med andre butikker:
1. Sykkellys hos sykkelkompoenter.no: -Jeg sliter med å parre fjernstyring og lykt. Her er video av jeg prøver. -Hm. Vi tror det kan være batteriet. Vi sender nye i posten, gratis! -Jeg prøvde, men det ble ikke bedre. -Rart! Vi vet ikke om det er lykt eller fjernstyring, så sender deg nytt av begge deler. Prøv de forskjellige kombinasjonene, og returner det du får til overs.
2. Reverb AXS hos bike24.de: -Pinnen skrapet seg selv opp på første tur. Her er bilde. -Det må ha vært møkk i pinnen fra produksjonen. For dårlig. Send oss pinnen, så får du pengene tilbake med en gang vi mottar den!
3. Kranklager og verktøy hos sykkelkomponenter.no: -Verktøyet passer ikke skikkelig innpå lageret. Her er nok toleransene for stramme eller løse hos en av produsentene. Her er video. -Vi har kontaktet produsenten av verktøyet. Dette hadde de ikke sett før. De freser et nytt eksemplar og sender det asap! Behold det du har.
Alle erfaringer tyder på at hver av disse returene ville tatt 2-3 mnd med mas, diskusjoner og sommel hos bikeshop.
|
|
|
15/11/2020 20:45
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Enig.
Gleder meg til moms etc blir fiksa. Utenlandske nettbutikker er stort sett mye ryddigere enn norske når det kommer til feil og mangler!
|
|
|
[Re: JonAre]
15/11/2020 22:10
|
RayP
Medlem
|
Medlem
Siden 2016 har jeg brukt 40 000 hos bikeshop, og det meste i småkjøp. Det er det slutt på, for de blir så til de grader utkonkurrert i kundebehandlingen når noe går galt. Ved reklamasjon gjør Bikeshop gjør det minste de kan komme unna med innenfor forbrukerkjøpsloven, og bruker månedsvis på det. Det funker dårlig på sykkeldeler, som man gjerne må få fikset innen samme årstid, om det skal være noe vits. Konkurrentene strekker seg langt utenfor hva loven pålegger dem, med fokus på at det skal bli minst mulig styr for kunden. Her de tre siste reklamasjonene jeg har hatt med andre butikker:
1. Sykkellys hos sykkelkompoenter.no: -Jeg sliter med å parre fjernstyring og lykt. Her er video av jeg prøver. -Hm. Vi tror det kan være batteriet. Vi sender nye i posten, gratis! -Jeg prøvde, men det ble ikke bedre. -Rart! Vi vet ikke om det er lykt eller fjernstyring, så sender deg nytt av begge deler. Prøv de forskjellige kombinasjonene, og returner det du får til overs.
2. Reverb AXS hos bike24.de: -Pinnen skrapet seg selv opp på første tur. Her er bilde. -Det må ha vært møkk i pinnen fra produksjonen. For dårlig. Send oss pinnen, så får du pengene tilbake med en gang vi mottar den!
3. Kranklager og verktøy hos sykkelkomponenter.no: -Verktøyet passer ikke skikkelig innpå lageret. Her er nok toleransene for stramme eller løse hos en av produsentene. Her er video. -Vi har kontaktet produsenten av verktøyet. Dette hadde de ikke sett før. De freser et nytt eksemplar og sender det asap! Behold det du har.
Alle erfaringer tyder på at hver av disse returene ville tatt 2-3 mnd med mas, diskusjoner og sommel hos bikeshop. Hei JonAre, Dette hørtes absolutt ikke bra ut. Jeg vet det har vært litt utskiftninger og endringer i den avdelingen der for å styrke den og sørge for at de yter bedre. Hadde satt pris på om du kunne sent meg en melding på raymond(at)bikeshop.no med saksnummer så jeg kan se på saken(e). Mvh Raymond
|
|
|
[Re: Stupfull]
16/11/2020 13:03
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
Enig. Gleder meg til moms etc blir fiksa. Utenlandske nettbutikker er stort sett mye ryddigere enn norske når det kommer til feil og mangler! sykkelkomponenter.no fungerer veldig bra. Utvalget i nettbutikken er kanskje midt på treet, men de skaffer det som trengs om man sender en epost. Dette hørtes absolutt ikke bra ut. Jeg vet det har vært litt utskiftninger og endringer i den avdelingen der for å styrke den og sørge for at de yter bedre. Hadde satt pris på om du kunne sent meg en melding på raymond(at)bikeshop.no med saksnummer så jeg kan se på saken(e).
Jeg bryr meg egentlig ikke lengre om utfallet på den siste reklamasjonen. Jeg har foreslått at produktet stilles ut med en liten plakett: "Denne filledingsen koster oss 10 000 kr i omsetning per år". Problemet er løst ved at jeg sørger for at fremtidige reklamasjoner havner hos en av konkurrentene, som beviselig er mest opptatt av at jeg kommer meg ut på sykkelen igjen, når noe de har solgt svikter. Det er en innstilling som også bør lønne seg økonomisk.
Redigert av JonAre; 16/11/2020 22:17. Rediger grunn: skrivefeil
|
|
|
|
|