|
|
|
|
Liten og billig digital forsterker med optisk inn?
|
Re: Liten og billig digital forsterker med optisk inn?
[Re: perbl]
02/09/2020 11:21
|
GeirK
More than words
|
More than words
Men alt dette har jo nye TV-er
Da må det ha skjedd en utvikling her. Jeg har en av markedets beste TVer fra et par år siden, men den har feks ikke 70-100W ut for å drive noen greit store gulvhøyttalere  (passer dårlig i en Kallax-hylle og forsåvidt). Jeg har det meste jeg trenger funksjonsmessig med dagens oppsett, bortsett fra én ting: Jeg må ha på TVen for å høre på Spotify i stua. Med forsterker med begrenset antall innganger er det ikke aktuelt å kjøpe en dings til for å koble til optisk heller, for utgangen fra TVen bruker den optiske inngangen. Vel - jeg tenkte på alt utenom forsterkerdelen, da ;-) Ja, du må ha på TV-en for å høre Spotify. Her skulle jeg ønske Samsung kunne komme med en oppgradering slik at man kunne skru av skjermen. Før kunne man jo velge om AppleTV-delingen skulle ha speiling av skjerm eller ikke, men det valget er jo borte.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: magic]
02/09/2020 12:04
|
perbl
More than words
|
More than words
Finnes jo flotte overganger her også, enten med manuell switch eller fjernkontroll, for å lede flere optiske kabler inn i 1. bruker den til 50 kr hjemme i tv-stua, funker ok. Men man må jo skru fysisk på den for å bytte fra TV til Chromecast audio. https://www.kjell.com/no/sok?q=toslink+switchDET hørtes tungvint ut det  Og hadde jeg vært fornøyd med manuelt arbeid løser det heller ikke problemet med at jeg vil bytte ut forsterkeren pga at den begrenser veldig hva slags TV-møbler jeg kan ha pga dybden på ~50cm-ish med plugger på kablene. Eneste jeg har funnet jeg syntes gikk an var noen Bolia og noe Slettvoll-greier jeg syntes var litt for dyre ift hvor stilige jeg syntes de var.
Per B.
|
|
|
[Re: GeirK]
02/09/2020 12:05
|
perbl
More than words
|
More than words
[Vel - jeg tenkte på alt utenom forsterkerdelen, da ;-) Ja, du må ha på TV-en for å høre Spotify. Her skulle jeg ønske Samsung kunne komme med en oppgradering slik at man kunne skru av skjermen. Før kunne man jo velge om AppleTV-delingen skulle ha speiling av skjerm eller ikke, men det valget er jo borte. Ja, den Ambient-moden hadde i grunnen vært kurant å kunne pare med fortsatt fungerende Spotify. De har jo enkelte skjermsparere med lydeffekter allerede. Den gamle Apple TVen hadde jo også optisk utgang, så med den kunne man få til dette gitt at man hadde ledige optiske innganger på forsterkeren, men den nye generasjonen har kun HDMI.
Redigert av perbl; 02/09/2020 12:06.
Per B.
|
|
|
02/09/2020 12:16
|
GeirK
More than words
|
More than words
Den gamle Apple TVen hadde jo også optisk utgang, så med den kunne man få til dette gitt at man hadde ledige optiske innganger på forsterkeren, men den nye generasjonen har kun HDMI.
Har man en forsterker med HDMI lyddekoding, får man jo til dette også med ATV uten optisk utgang.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
02/09/2020 12:19
|
perbl
More than words
|
More than words
Den gamle Apple TVen hadde jo også optisk utgang, så med den kunne man få til dette gitt at man hadde ledige optiske innganger på forsterkeren, men den nye generasjonen har kun HDMI.
Har man en forsterker med HDMI lyddekoding, får man jo til dette også med ATV uten optisk utgang. Det er forsåvidt sant, men nå var dette skrevet litt utfra hva jeg har i dag, som er en dum forsterker uten sånt.
Per B.
|
|
|
02/09/2020 13:34
|
magic
Besatt
|
Besatt
DET hørtes tungvint ut det  Og hadde jeg vært fornøyd med manuelt arbeid løser det heller ikke problemet med at jeg vil bytte ut forsterkeren pga at den begrenser veldig hva slags TV-møbler jeg kan ha pga dybden på ~50cm-ish med plugger på kablene. Eneste jeg har funnet jeg syntes gikk an var noen Bolia og noe Slettvoll-greier jeg syntes var litt for dyre ift hvor stilige jeg syntes de var. Da kjøper du aktive høyttalere, så kan du henge TV på veggen og slippe hele møbelet 
Hilsen Lars
"It's like deja-vu, all over again"
|
|
|
|
|
|
|