Ellers ser dette ut som et helt greit bygg. Jeg antar at det er tenkt som et rimelig og praktisk innsteg til landevei. Har den skjermfester?
Skal man først ha en enkel pendlersykkel, har du i hvert fall truffet blink med fargen.
Bernal og Thomas trengte visst ikke skjermfester under utviklingen, så da ble det uten. Verdt å nevne at jeg måtte friske opp gjengene på det ene flaskeholderfestet på ei flett ny ramme til 78 laken. Italienerne kan faget sitt, ass.
Sitat: Sepeda
Tror jeg snakker på vegne av hele forumet når jeg ber om en fullstendig liste over drømmebygget
Tror ikke jeg skal gjøre det like detaljert som deg, dette er egentlig bare plukket på måfå basert på hva jeg tror jeg vil ha.
Ramme er vel ganske evidente, Pinarello Dogma F12 Disk Arancia Til denne ramma passer det bra med et styre, gjerne Most Talon Ultra (44 (42CC)/110) så man slipper diverse bremseslanger som henger og dingler. På styret setter man styretape, den beste jeg vet er Zipp sin Service Course CX. For å håndtere giring og bremsing er det valgt amerikansk, siden jeg liker trådløst, likte min første sykkel med 24 gir for mange år siden og de er "the hot shit" akkurat nå. Dura-Ace er som vanlig traust og det må jo komme nytt snart (nei vi i bransjen får ikke noe info på forhånd), og Campa finnes det ikke nok god kompetanse på til at jeg ønsker å gå den veien. SRAM Red AXS der altså, med giring tilpasset en overvektig fyr fra Sandnes; 46/33 og 10-33. Skiver er de originale som følger med settet, 160 mm centerlock. Skivene ble montert på de nye Zipp 303 Firecrest Tubeless, og den bevisste leser har allerede lagt merke til at dekkene som er på bildet (som senere er blitt byttet før bruk) er Vittoria Corsa IKKE-TL. Nå kjører man Corsa 2.0 TL hurramegrundt, i 28 mm som også passer vekta på eier bra. Satte meg ikke veldig godt inn i disse hjulene da jeg bestilte (bare leste nye 303 kommer, bestill her), så de er jo "bare" 40 mm som jeg synes er i laveste laget på denne ramma. Har dog et sette Enve AR 4.5 jeg kan bytte til når de kommer med riktig bakhjul (fikk HG-boss, og leverandøren må vente på nytt hjul fra US and A siden jeg skal ha XDR og Chris King keramisk. Mitt første "skikkelige" hjulsett var et gammelt sett 303 Zedtech med Powertap som jeg kjøpte til min første landeveissykkel (nå er vi vel tilbake til 2011/2012), og jeg elsket de hjulene så har alltid hatt lyst til å kjøre på Zipp igjen. Here goes. Arundel Mandible er kommentert, dette er fortsatt de lekreste flaskeholderne som finnes. Den andre er på plass. Har hatt disse siden en Synapse 2015, og de ser like bra ut enda. Synes de ble spesielt bra på denne ramma som har noen mattsorte detaljer, blant annet oversiden av overrøret. To kontaktpunkter gjenstår, og jeg kjører tradisjonelt. Til rompa er det valgt det flett nye S-Works Power Mirror, som er 3D-printet med flytende polymer og sannsynligvis kommer til å redde verden fra pandemien, markedsføringen sikter ihvertfall så høyt. Jeg har kjørt på S-Works Power på flere sykler (og har dette på noen enda), og tipper jeg kommer til å trives med den nye superutgaven også. Siste kontaktpunkt er det vi kaller for TRØENE i Sandnes, og siden jeg aldri har syklet på noe annet enn Speedplay ble det deres Zero Titanium-utgave, bare for å se om vektgrensa på 90 kilogram er reell. Foreløpig har det gått bra (har disse på en annen sykkel også). Forøvrig er det jo verdt å nevne at kombinasjonen italiensk krankhus og DUB krank ikke er helt det amerikanerne så for seg da de designet sin nye standard, så der er det selvfølgelig satt inn et CeramicSpeed kranklager i coated utgave, sånn at jeg får 6 års garanti og kranken fortsatt spinner så lenge en orker se på. Når man først bestiller spesialdeler fra Holstebro kan man jo like gjerne sette på sånne fine trinsehjul som er OVERSIZED, og da jeg bestilte hadde de tilfeldigvis en limited edition i grønn som jeg synes var ekstremt kul. Det ble grønn. Jeg liker ikke Zwift, men fikk en mail her en dag om at de oransje som kun var tilgjengelig for de som hadde gjort en challenge på dataspill nå også kan kjøpes av oss dødelige forhandlere. Selv om det sannsynligvis hadde blitt enda fetere klarer jeg ikke rettferdiggjøre kostnaden av å kjøpe enda et sett OSPW Coated før jeg har brukt dette. Hvis noen absolutt vil ha grønne og jeg fortsatt kan få tak i oransje blir det nok en bra deal på vedkommende som foretrekker grønn. Ikke synlig på bildet, men EDB-apparatet festes med en semi-integrert pinne som heter Most iTalon, og det ser ganske flush ut der i fronten med en Edge 830 på.
Tok sykkelen med meg til det blide sørland i dag, og satser på å få innviet den ila de neste dagene. Si fra hvis noen befinner seg i nærheten av Arendal den neste uka og vil ut på tur (har med stisykkel også, hvis noen foretrekker det).
Jeg prøver å finne en app som kan lese teksten din høyt med Sandnes-dialekt, men med italiensk aksent. Da ville den blitt enda bedre.
Siden hele forumet uansett er fullt opptatt med å være på familieferie med el-bil og forhåndsbetalt fergeautopass, og sikkert ingen leser her, har jeg tillatt meg å kommentere mer utfyllende.
Sitat: Rene
Ei flett ny ramme til 78 laken.
Du er åpenbart blitt lurt. Du vet at du kan få Dogma mye billigere på nettet? Mye billigere og akkurat like bra.
Ramme er vel ganske evidente, Pinarello Dogma F12 Disk Arancia.
Ja. Men likevel ignorerer du glatt at il nastro arancione è lo stile giusto.
På styret setter man styretape, den beste jeg vet er Zipp sin Service Course CX.
Nevnte jeg at il nastro arancione è lo stile giusto?
...og siden forumet ikke klarer flere bilder i samme innlegg, blir det ett til.
Mandible er kommentert, dette er fortsatt de lekreste flaskeholderne som finnes.
Åpenbart.
Jeg solgte mine King Cage i titan. Til en kar som har sykkel i titan. Og ref. forrige bilde har Alpers jo i stål. I Alpers.
Til rompa er det valgt det flett nye S-Works Power Mirror, som er 3D-printet med flytende polymer og sannsynligvis kommer til å redde verden fra pandemien.
Og dette har Snikksnakk helt oversett!
Når man først bestiller spesialdeler fra Holstebro kan man jo like gjerne sette på sånne fine trinsehjul som er OVERSIZED, og da jeg bestilte hadde de tilfeldigvis en limited edition i grønn som jeg synes var ekstremt kul. Det ble grønn.
Jeg liker ikke Zwift...
...men fikk en mail her en dag om at de oransje som kun var tilgjengelig for de som hadde gjort en challenge på dataspill nå også kan kjøpes av oss dødelige forhandlere.
Selv om det sannsynligvis hadde blitt enda fetere klarer jeg ikke rettferdiggjøre kostnaden av å kjøpe enda et sett OSPW Coated før jeg har brukt dette.
Går motstrøms og kjører på med felgbrems på rittsyklene mine. Har en stund hatt lyst på Giant TCR, og nå dukket det opp en grei mulighet. Blir vel noen små endringer her og der, men stort sett klart for ritt slik den står nå. Svart er ikke det mest spennende, men det er kun på bilder det er viktig
Men det er altså Roadmachine. Ikke Roadmaster. Eller Toastmaster
Pass på å få sykkelen satt opp på et vis du trives med, da Nå ser forholdet mellom setehøyde og styreoppsett litt uvanlig ut, uten at jeg sier at det er galt!
Oj. Den SR-kranken vokser på meg. Karbonplaten på kjedestrammeren også. Bløtt og organisk her, og brutalisme der. Og campa har fremdeles de peneste skivene. Er Envene bygget på DT240s? Kult med klesklypene mot alt det sorte.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Client 1: Excuse me. Mr. Wiggin: Yes? Client 1: Did you say 'knives'? Mr. Wiggin: Rotating knives, yes. Client 2: Do I take it that you are proposing to slaughter our tenants riders? Mr. Wiggin: Does that not fit in with your plans?
Ja, vi dinosaurer må jo holde fast ved det gamle... Selv har gjort noen elektrifiseringer på min velprøvde, og konkludert med at dette blir min siste sykkel
I know. Har mest erfaring med C40, C50 og C60. Noe forskjell er det, men jeg kunne vel egentlig klart meg med utstyrsoppgradering på C40. Greit å få noe "nytt", og denne skal sammen med min 83-klassiker og en terrengsykkel følge meg til the bitter end (alt annet sykkelstash skal ut)
En jævel å holde ren, men synes på en måte det er verdt det.
+1
Hvitt er elegant. Voks kjedet, så blir den en lek å holde ren. Polish rammesettet, så blir den en drøm.
Bruker squirt på kjedet, men selv det blir gråsvart etterhvert... Det er på toppen av det hele matt hvit lakk, så fungerer ikke med alle slags poleringer heller.
En jævel å holde ren, men synes på en måte det er verdt det.
+1
Hvitt er elegant. Voks kjedet, så blir den en lek å holde ren. Polish rammesettet, så blir den en drøm.
Bruker squirt på kjedet, men selv det blir gråsvart etterhvert... Det er på toppen av det hele matt hvit lakk, så fungerer ikke med alle slags poleringer heller.