Det slipper du om du holder deg til samme lim. Og limet skal (for gang =n+1) være Vittoria Mastik'One.
Godt jeg ikke visste det. Jeg brukte Continental sitt i alle år. Var mye i Tyskland og det fikk jeg over alt. Jeg har også brukt en boks jeg fant i garasjen, merket "Kontaktlim". Fungerte det også.
I mangel av internet og tilhørende problematisering av alle ting gikk også liming veldig greit. Tynt med lim på begge flater (beskrevet på boksen), tørke, monter.
Så, da var testen utført. Når jeg freewheeler bakhjulet så rister sykkelen litt. En trivialitet eller noe jeg må gjøre? Føles også som at dekkene "lener" seg over mot ei side, uten at jeg får strekt de 100% senter selv etter at jeg har prøvd.
Så, da var testen utført. Når jeg freewheeler bakhjulet så rister sykkelen litt. En trivialitet eller noe jeg må gjøre? Føles også som at dekkene "lener" seg over mot ei side, uten at jeg får strekt de 100% senter selv etter at jeg har prøvd.
Har du fått dekket i senter? Har du kanskje ikke fått trykket det inn mot felgen skikkelig akkurat rundt ventilen? Det siste kan være litt trøblete, det første er bare litt knotete.
Prøvde etter beste evne å sentre dekket, men tror det er godt brukt og det var litt "skeivt" i utgangspunktet. Sånn ser det iallefall ut på fremhjulet, vet ikke om dette er akseptabelt.
Problem. Limt på nytt dekk etter punktering, kjørt to lag på felg og et lag på dekk, tørket 24t. Skulle ta siste lag på felg før montering nå, men den siste Mastik-tuben er tørket ut, og jeg har kun en tube Challenge-lim i husholdningen. Har prøvd å søke weben etter svar uten hell, derfor:
1. Kan man bruke to ulike typer lim sammen? 2. Hvor i Oslo er det snickers og twist at de Mastik over disk?
Mest sannsynlig vil det gå an å mikse ulike lim, men det er kanskje ikke verdt å ta sjansen Litt dårlig av yolo å ikke ha nok Mastik på lur, men dette er jo noe enhver sykkelbutikk med respekt for seg selv skal ha inne.
Takk for svar, da prøver jeg Spinn og Anton på vei hjem i dag, ev. Braaaasport, så har vi da en liten fasit om disse kan ha respekt for seg selv eller ei.
Tar 0% selvkritikk, hadde egentlig mer enn nok om bare tubene hadde vært tette. Skylder på de dustete Mastik Pro-"tubene"
thewizard: Da har vi en plan B hvis ingen av de overnevnte har. Er fremdeles litt fornærmet etter at jeg ikke fikk fylle litt guffe hos Sørensen en dag i våres da jeg hadde punktert rett utenfor, og kun manglet noen ml før det var helt tett.
gare: Hvor var du, med denne kompetansen, da jeg anskaffet 10 stk knote-tuberi fjor?
Når man er på tema, den limfjerningstuben fra Effetto er søren meg suveren. Påfører et tynt lag, venter et par timer, skrapes av med dekkspake. Mye lim => dobbel runde.