Terrengsykkel/Landevei som rent sykkelforum?
|
Re: Terrengsykkel/Landevei som rent sykkelforum?
[Re: Alpers]
28/10/2021 13:29
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Vi har de siste dagene fjernet en rekke tråder fra forumet, tråder der debattene har sporet av til krangling - eller ren dritt slik mange opplever det.
Det er ikke slike tråder vi vil ha her inne, og vi kommer til å fjerne tråder med tema som gjør det umulig å føre en sivilisert diskusjon.
Vi vil veldig gjerne at brukerne skal kunne stille spørsmål som ikke er sykkelrelaterte her inne, og debattere så mangt, men enkelte temaer får vi bare akseptere at ikke vil finne sted her inne.
Spør gjerne om det er noe mer! +1
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
28/10/2021 17:38
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Vi har de siste dagene fjernet en rekke tråder fra forumet, tråder der debattene har sporet av til krangling - eller ren dritt slik mange opplever det.
Det er ikke slike tråder vi vil ha her inne, og vi kommer til å fjerne tråder med tema som gjør det umulig å føre en sivilisert diskusjon.
Vi vil veldig gjerne at brukerne skal kunne stille spørsmål som ikke er sykkelrelaterte her inne, og debattere så mangt, men enkelte temaer får vi bare akseptere at ikke vil finne sted her inne.
Spør gjerne om det er noe mer! Høres ut som en god ide. Jeg er nok desverre en som alt for lett lar meg bli med i en diskusjon som ikke har nytteverdi. Skal ta tak i meg selv, og gjøre alt jeg kan for å bidra til forumet på en positiv måte.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
[Re: NjuK]
28/10/2021 19:09
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg er nok desverre en som alt for lett lar meg bli med i en diskusjon som ikke har nytteverdi. Skal ta tak i meg selv, og gjøre alt jeg kan for å bidra til forumet på en positiv måte.
+1 Tusen takk for at dere tok grep i Fri Flyt.
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
[Re: Sepeda]
28/10/2021 20:01
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Forumet drives praktisk talt på dugnad, det gjelder både moderering og tekniske funksjoner.
Den tekniske løsningen du etterlyser er desverre ikke gjennomførbar, men den hadde heller ikke vært ønskelig om vi kunne.
Vi vil ha er verdidrevet forum, der normal folkeskikk er normen. Et system der vi har stramme rammer for brukerne, er ikke noe vi har troen på.
Dette forumet har i stor grad fungert godt fordi brukerkulturen har vært god.
Det er fortsatt opp til brukerne hvordan de vil ha det.
|
|
|
28/10/2021 22:16
|
Robba
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Ser ikke problemet Sepeda! Hvorfor lese tråder man ikke har interesse av??  Synd at noen er så enkle at man ikke tolererer forskjellig meningsutveksling her på forumet, hva med å utvide horisonten sin litt?? Tror uansett ikke man skal legge for mye vekt på hva noen av gamlegutta her mener, de vil jo sensurere over en lav sko, verden (og forumet) går videre med eller uten dere 
Redigert av Robba; 28/10/2021 22:22.
|
|
|
29/10/2021 05:27
|
torbus
Entusiast
|
Entusiast
Det var ikke mye som skulle til. Bare ved å fjerne et fåtall tråder domineres igjen forumet av relevante innlegg.
Bra!
Redigert av torbus; 29/10/2021 05:28.
|
|
|
29/10/2021 07:51
|
olelovold
Entusiast
|
Entusiast
Bra at det har blitt har ryddet opp i krangletrådene! Men: Vi vil ha er verdidrevet forum, der normal folkeskikk er normen. Et system der vi har stramme rammer for brukerne, er ikke noe vi har troen på. Dette forumet har i stor grad fungert godt fordi brukerkulturen har vært god. Det er fortsatt opp til brukerne hvordan de vil ha det.
Dette er litt som å drive utested, men droppe å ha vakter. Om det kommer en ravende fyllik og ødelegger stemninga i hele lokalet, må utestedet (forumet) ha en vakt (moderator) som kan eskortere ut (banne) fylliken. Eller så kan man ignorere at majoriteten mistrives, forsvinner ut døra og blir erstatta av flere kranglevorne fylliker. Men da er det altså ikke de gode gjestenes feil at utestedet har blitt et kjipt sted å være. Har forståelse for at det er vanskelig å finne noen som stiller opp som moderator, da det er tidkrevende, ubetalt og tidvis utakknemlig jobb. Men å ha gode og aktive moderatorer er en helt essensiell del av et vellykket åpent forum.
|
|
|
[Re: ]
29/10/2021 12:23
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
Kunne det praktisk gjennomføres, som i enkelte avisers diskusjonsspalter (f.eks. tidligere også NRK), med innlogging med discus, som krever innlogging med bankID? Da ville minst 2 viktige momenter oppnås: - Mulighet for trakkasering av andre brukere/meningsmotstandere anonymt ville forsvinne, det ville trolig minimalisere slik aktivitet. - "Dublikatene", av enkelte konfliktsøkende brukere, ville forsvinne. Vil trolig medføre renere "luft" i forumet. Hører gjerne "Sepedas" tanker omkring mitt innspill for å få et bedre debattklima.  Ser at flere "intense" brukere av forumet, ikke minst "snikk-snakk"- underforumet, ikke har respondert på mitt innspill om bankID-krav...selv om de vanligvis er raskt frempå med personangrep og skittkasting mot andre på forumet. Det kan man jo ha sine tanker om... Kommer tilbake med en postering omkring dette temaet senere. Og noen kommer ikke til å like det jeg skriver! Igjen, "sepeda" har du noen kommentar i denne anledning?  Du vil at alle de som bidrar med bra sykkelinnhold på et sykkelforum skal måtte bruke BankID for å logge inn fordi sånne som deg fyller forumet med snikksnakk, pølsevev, sludder og vås? Hva om du feier for egen dør, slutter å være anonym eller bidrar med litt sykkelrelatert innhold?
|
|
|
[Re: magnusc]
29/10/2021 12:26
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Kunne det praktisk gjennomføres, som i enkelte avisers diskusjonsspalter (f.eks. tidligere også NRK), med innlogging med discus, som krever innlogging med bankID? Da ville minst 2 viktige momenter oppnås: - Mulighet for trakkasering av andre brukere/meningsmotstandere anonymt ville forsvinne, det ville trolig minimalisere slik aktivitet. - "Dublikatene", av enkelte konfliktsøkende brukere, ville forsvinne. Vil trolig medføre renere "luft" i forumet. Hører gjerne "Sepedas" tanker omkring mitt innspill for å få et bedre debattklima.  Ser at flere "intense" brukere av forumet, ikke minst "snikk-snakk"- underforumet, ikke har respondert på mitt innspill om bankID-krav...selv om de vanligvis er raskt frempå med personangrep og skittkasting mot andre på forumet. Det kan man jo ha sine tanker om... Kommer tilbake med en postering omkring dette temaet senere. Og noen kommer ikke til å like det jeg skriver! Igjen, "sepeda" har du noen kommentar i denne anledning?  Du vil at alle de som bidrar med bra sykkelinnhold på et sykkelforum skal måtte bruke BankID for å logge inn fordi sånne som deg fyller forumet med snikksnakk, pølsevev, sludder og vås? Hva om du feier for egen dør, slutter å være anonym eller bidrar med litt sykkelrelatert innhold? +1
|
|
|
[Re: ]
29/10/2021 18:06
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Kunne det praktisk gjennomføres, som i enkelte avisers diskusjonsspalter (f.eks. tidligere også NRK), med innlogging med discus, som krever innlogging med bankID? Da ville minst 2 viktige momenter oppnås: - Mulighet for trakkasering av andre brukere/meningsmotstandere anonymt ville forsvinne, det ville trolig minimalisere slik aktivitet. - "Dublikatene", av enkelte konfliktsøkende brukere, ville forsvinne. Vil trolig medføre renere "luft" i forumet. Hører gjerne "Sepedas" tanker omkring mitt innspill for å få et bedre debattklima.  Ser at flere "intense" brukere av forumet, ikke minst "snikk-snakk"- underforumet, ikke har respondert på mitt innspill om bankID-krav...selv om de vanligvis er raskt frempå med personangrep og skittkasting mot andre på forumet. Det kan man jo ha sine tanker om... Kommer tilbake med en postering omkring dette temaet senere. Og noen kommer ikke til å like det jeg skriver! Igjen, "sepeda" har du noen kommentar i denne anledning?  Karmakonto
Redigert av NjuK; 29/10/2021 18:17.
|
|
|
02/11/2021 16:44
|
Tagelli
Ringrev
|
Ringrev
Ahh, akkurat det samme som systemet i Kina altså. Neitakk.
|
|
|
[Re: Tagelli]
06/11/2021 08:17
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Ahh, akkurat det samme som systemet i Kina altså. Neitakk. Tenk å bli dømt for å være ett rasshøl på nett. Ville fått flere til å tenke seg om før man kaster ut drapstrusler og annet oppgulp. Men, var mest ment som ett artig innspill til en som nevnte Bankid innlogging. Ser ut til at nevnte bruker har blitt borte fra forumet, innlegg og konto er slettet.
|
|
|
17/11/2021 08:40
|
Tagelli
Ringrev
|
Ringrev
Tenk å bli dømt for å være ett rasshøl på nett. Ville fått flere til å tenke seg om før man kaster ut drapstrusler og annet oppgulp. Men, var mest ment som ett artig innspill til en som nevnte Bankid innlogging. Ser ut til at nevnte bruker har blitt borte fra forumet, innlegg og konto er slettet. Drapstrusler? Er det noe dette forumet har slitt med? Eller andre straffbare ytringer? Jeg har ikke sett noe sånne ting. Det er litt småfeigt å moderere med begrunnelse i folkeskikk, når den egentlige årsaken er kommersiell. Istedenfor at tråder bare forsvinner uten en forklaring, så kunne man heller vært ærlige å sagt: Dette er sånn ordveksling eller krangling som går ut over vår merkevare og vår lønnsomhet, så vi fjerner denne type diskusjoner heretter. Så slipper man den litt flaue, skjulte modereringen som har foregått. Jammen glad jeg ikke eier eller drifter et diskusjonsforum :-)
|
|
|
17/11/2021 11:14
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tenk å bli dømt for å være ett rasshøl på nett. Ville fått flere til å tenke seg om før man kaster ut drapstrusler og annet oppgulp. Men, var mest ment som ett artig innspill til en som nevnte Bankid innlogging. Ser ut til at nevnte bruker har blitt borte fra forumet, innlegg og konto er slettet. Drapstrusler? Er det noe dette forumet har slitt med? Eller andre straffbare ytringer? Jeg har ikke sett noe sånne ting. Det er litt småfeigt å moderere med begrunnelse i folkeskikk, når den egentlige årsaken er kommersiell. Istedenfor at tråder bare forsvinner uten en forklaring, så kunne man heller vært ærlige å sagt: Dette er sånn ordveksling eller krangling som går ut over vår merkevare og vår lønnsomhet, så vi fjerner denne type diskusjoner heretter. Så slipper man den litt flaue, skjulte modereringen som har foregått. Jammen glad jeg ikke eier eller drifter et diskusjonsforum :-) Hei du Når bråkmakere gjør dette til et utrivelig sted å være for både nye og gamle brukere, fjerner vi både innhold og brukere. Personlig synes jeg ikke det er veldig flaut å fjerne slike tråder, vi har sagt fra nok ganger til at brukerne forstår hvorfor det skjer. Siden jeg gjør denne modereringsjobben høyst ulønnet, kommer jeg ikke til bruke tid på å forklare hvorfor det gjøres. Fyr løs om det er noe mer!
|
|
|
17/11/2021 16:27
|
mob
Avhengig
|
Avhengig
Tenk å bli dømt for å være ett rasshøl på nett. Ville fått flere til å tenke seg om før man kaster ut drapstrusler og annet oppgulp. Men, var mest ment som ett artig innspill til en som nevnte Bankid innlogging. Ser ut til at nevnte bruker har blitt borte fra forumet, innlegg og konto er slettet. Drapstrusler? Er det noe dette forumet har slitt med? Eller andre straffbare ytringer? Jeg har ikke sett noe sånne ting. Det er litt småfeigt å moderere med begrunnelse i folkeskikk, når den egentlige årsaken er kommersiell. Istedenfor at tråder bare forsvinner uten en forklaring, så kunne man heller vært ærlige å sagt: Dette er sånn ordveksling eller krangling som går ut over vår merkevare og vår lønnsomhet, så vi fjerner denne type diskusjoner heretter. Så slipper man den litt flaue, skjulte modereringen som har foregått. Jammen glad jeg ikke eier eller drifter et diskusjonsforum :-) Hei du Når bråkmakere gjør dette til et utrivelig sted å være for både nye og gamle brukere, fjerner vi både innhold og brukere. Personlig synes jeg ikke det er veldig flaut å fjerne slike tråder, vi har sagt fra nok ganger til at brukerne forstår hvorfor det skjer. Siden jeg gjør denne modereringsjobben høyst ulønnet, kommer jeg ikke til bruke tid på å forklare hvorfor det gjøres. Fyr løs om det er noe mer! Applaus til Alpers! Forumet er blitt bedre den siste tiden. Regner forøvrig med - eller forutsetter egentlig - at denne policyen rammer både nye og gamle bråkmakere.
|
|
|
17/11/2021 17:13
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Tenk å bli dømt for å være ett rasshøl på nett. Ville fått flere til å tenke seg om før man kaster ut drapstrusler og annet oppgulp. Men, var mest ment som ett artig innspill til en som nevnte Bankid innlogging. Ser ut til at nevnte bruker har blitt borte fra forumet, innlegg og konto er slettet. Drapstrusler? Er det noe dette forumet har slitt med? Eller andre straffbare ytringer? Jeg har ikke sett noe sånne ting. Det er litt småfeigt å moderere med begrunnelse i folkeskikk, når den egentlige årsaken er kommersiell. Istedenfor at tråder bare forsvinner uten en forklaring, så kunne man heller vært ærlige å sagt: Dette er sånn ordveksling eller krangling som går ut over vår merkevare og vår lønnsomhet, så vi fjerner denne type diskusjoner heretter. Så slipper man den litt flaue, skjulte modereringen som har foregått. Jammen glad jeg ikke eier eller drifter et diskusjonsforum :-) Heldigvis ingen drapstrusler her. Men, bare Lan Marie ytrer seg i en eller annen avis, hagler det på med oppfordring til vold og drap. Å fjerne tråder er helt innafor, når vi som bruker forumet til tider får helt tunnelsyn. Jeg har deltatt i noen tråder som tok av. Forsøkte å oppføre meg, men det kan hende andre hadde helt en annen mening.
|
|
|
[Re: mob]
18/11/2021 07:45
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Tenk å bli dømt for å være ett rasshøl på nett. Ville fått flere til å tenke seg om før man kaster ut drapstrusler og annet oppgulp. Men, var mest ment som ett artig innspill til en som nevnte Bankid innlogging. Ser ut til at nevnte bruker har blitt borte fra forumet, innlegg og konto er slettet. Drapstrusler? Er det noe dette forumet har slitt med? Eller andre straffbare ytringer? Jeg har ikke sett noe sånne ting. Det er litt småfeigt å moderere med begrunnelse i folkeskikk, når den egentlige årsaken er kommersiell. Istedenfor at tråder bare forsvinner uten en forklaring, så kunne man heller vært ærlige å sagt: Dette er sånn ordveksling eller krangling som går ut over vår merkevare og vår lønnsomhet, så vi fjerner denne type diskusjoner heretter. Så slipper man den litt flaue, skjulte modereringen som har foregått. Jammen glad jeg ikke eier eller drifter et diskusjonsforum :-) Hei du Når bråkmakere gjør dette til et utrivelig sted å være for både nye og gamle brukere, fjerner vi både innhold og brukere. Personlig synes jeg ikke det er veldig flaut å fjerne slike tråder, vi har sagt fra nok ganger til at brukerne forstår hvorfor det skjer. Siden jeg gjør denne modereringsjobben høyst ulønnet, kommer jeg ikke til bruke tid på å forklare hvorfor det gjøres. Fyr løs om det er noe mer! Applaus til Alpers! Forumet er blitt bedre den siste tiden. Regner forøvrig med - eller forutsetter egentlig - at denne policyen rammer både nye og gamle bråkmakere. +1
|
|
|
18/11/2021 16:57
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
sikkert greit at Alpers bedriver sensur, men jeg kan ikke se at den irriterende Tesla tråden er fjernet.
Syklister er også guds utvalgte folk
|
|
|
|
|