Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Petter Snorthug

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2622421 16/08/2020 11:31
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Hehe! Han har vel gjort dette å? Var jo snakk om at samarbeidet med coop og kleskolleksjon skulle ryke etter sist kræsj.

Uno-x har trekt seg fra brille dealen. Xxl går i tenkeboksen. Skilandslaget har vel også brillespons.

Northug holding har neppe like stort overskudd neste år

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2622424 16/08/2020 12:17
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Vil anta det der er rimelig klisje hva gjelder behov for stimuli. Når man ikke lenger får rusen fra å konkurrere så tyr man til andre former.

Jeg kan selvsagt ikke si at han ikke var dopet, men kan ikke se at dette har noe med det å gjøre. Og hva gjelder hans egenskaper som skiløper var han ekstremt god veldig ung. Tvilsomt at de hadde noe stort dopingsapparat på bygda i Trøndelag for juniorløpere.

Så er det et interessant dilemma hvor mye "forståelse" man skal vise vs. det å sette krav til oppførsel. Jeg heller vel generelt mot forståelse, men det finnes selvsagt ei grense den veien også. Får bare håpe han klarer å finne en måte å komme i balanse på.

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2622470 16/08/2020 19:22
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Det går nok over på et vis dette også. Tilgivelsen kommer nok på de fleste plan så lenge han klarer å fremstå som en angrende synder og forhåpentligvis er det.

Men raske biler bør han aldri ha igjen. Kjøp gjerne fin bil, men kjøper han stor motor håper jeg media henger ham grundig ut.

Re: Petter Snorthug [Re: GeirK] #2622477 16/08/2020 19:54
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: GeirK
Sitat: mtbmaniac
Jeg tror vi forståsegpåere og gjennomsnittlige aldri vil forstå enere.

Nei. Jeg kommer aldri til å forstå noen som har så dårlig dømmekraft siden jeg aldri har hatt det selv.

Haha! Hva med de 40+ åra du var kristen? "Gikk på vannet. Gjorde vin til vann. Stod opp ifra de døde"

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Petter Snorthug [Re: eGo] #2622484 16/08/2020 20:27
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: eGo

Nei. Jeg kommer aldri til å forstå noen som har så dårlig dømmekraft siden jeg aldri har hatt det selv.

Haha! Hva med de 40+ åra du var kristen? "Gikk på vannet. Gjorde vin til vann. Stod opp ifra de døde"

Brøt jeg loven og var en fare for de rundt meg på det tidspunktet?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Petter Snorthug [Re: ] #2622486 16/08/2020 20:36
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: anonymous13

Trøndelag FTW!

En person fikk førerkortet beslaglagt etter å ha blitt målt til 174 kilometer i timen i 100-sone på E6 i Moss søndag kveld.

– Føreren hadde en særdeles ufin opptreden overfor patruljen, og blir muligens anmeldt for forulemping av offentlig tjenesteperson også, melder politiet i Øst.

Østfold FTW!

- Robert Green Ingersoll
Re: Petter Snorthug [Re: GeirK] #2622487 16/08/2020 20:38
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: eGo

Brøt jeg loven og var en fare for de rundt meg på det tidspunktet?

Nei men du utviste særdeles dårlig dømmekraft

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Petter Snorthug [Re: eGo] #2622491 16/08/2020 20:55
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Men ikke så dårlig dømmekraft som Petter Northug. Det var det som var påstanden min.

- Robert Green Ingersoll
Re: Petter Snorthug [Re: GeirK] #2622497 16/08/2020 22:10
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Men ikke så dårlig dømmekraft som Petter Northug. Det var det som var påstanden min.

Jeg er ganske sikker på at dyre biler, cola og løsaktige damer er artigere enn å gå i kirka. Dårlige dømmekraften er ikke narkotikaen, kun fartsovertredelsen.

Re: Petter Snorthug [Re: Syklist1] #2622507 17/08/2020 05:37
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Syklist1

Jeg er ganske sikker på at dyre biler, cola og løsaktige damer er artigere enn å gå i kirka. Dårlige dømmekraften er ikke narkotikaen, kun fartsovertredelsen.

Du mener det er greit å kjøre bil etter å ha dratt inn ei stripe så lenge en overholder fartsgrensen?

- Robert Green Ingersoll
Re: Petter Snorthug [Re: ] #2622510 17/08/2020 06:01
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: anonymous13
[Linket bilde fra i.snipboard.io]

- Mannen insisterte på at hans egen dømmekraft var for god til å kjøre så fort, så her mente han politiet var svar skyldig og at han kunne kjøre videre. Da de fortalte at det ikke var god nok grunn, byttet mannen taktikk og krevde dokumentasjon på at 100 skiltet ikke var i miles/h. Politibetjentene hadde ikke lovhjemlen printet ut på den typen papir fartssynderen mente var egnet. Dette gjorde mannen ennå mer selv- og skråsikker og han gikk etter politimennene og ropte "NÅR KAN JEG REGNE MED Å FÅ ET SVAR".

Politimennene valgte å skrive anmeldelse på stedet, men mannen rev papiret til seg å ba de "Trykke den så langt oppi analåpningen de klarte", før han sporenstreks ble kjørt til rusmottaket på St.Olav.

Det ble tatt svært utvidet blodprøve av mannen og politiet gjorde beslag i over 100 selvhjelpsbøker mannen hadde blitt gitt av arbeidsgiver uten å betale skattefordel"

Trøndelag FTW!

Det er jo som tatt ut av side 3 i hvilken som helst diskusjonstråd her på snikk-snakk-forumet :-D

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Petter Snorthug [Re: Knirkekne] #2622528 17/08/2020 07:27
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Ja. Det er en parodi fra anonymous13. Teksten er hans.

- Robert Green Ingersoll
Re: Petter Snorthug [Re: GeirK] #2622533 17/08/2020 07:43
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ja. Det er en parodi fra anonymous13. Teksten er hans.

Ahh, det forklarer saken :-)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2622597 17/08/2020 09:42
T
TrondAM Offline
Veteran
Veteran
T
Lære ungar å gå på ski -> Inn med dop -> Kjøre bil heim. Tydeligvis så digg/nødvendig/avhengig at han ikkje kunne vente til han kom heim...

"Politiadvokat Silje Haugerstuen Bergsholm bekrefter til VG at Petter Northug nå er siktet for tre lovbrudd. Disse gjelder to brudd på veitrafikkloven for henholdsvis kjøring i høy hastighet og kjøring i ruspåvirket tilstand. Han er også siktet for å ha brutt straffelovens paragraf 231, som gjelder oppbevaring av narkotika."'

Redigert av TrondAM; 17/08/2020 09:47.
Re: Petter Snorthug [Re: GeirK] #2622600 17/08/2020 09:48
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S

Du mener det er greit å kjøre bil etter å ha dratt inn ei stripe så lenge en overholder fartsgrensen?

Hvor lenge er det siden du ble stoppet i kontroll? For egen del er det 7-8 år og snart 200k kilometer siden så ja.

Re: Petter Snorthug [Re: Syklist1] #2622603 17/08/2020 09:52
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Hvor lenge er det siden du ble stoppet i kontroll? For egen del er det 7-8 år og snart 200k kilometer siden så ja.

Sist jeg ble stoppet i promillekontroll var i mars 2004.

På hvilken måte legitimerer det å kjøre bil mens man er påvriket av narkotika?

- Robert Green Ingersoll
Re: Petter Snorthug [Re: GeirK] #2622802 17/08/2020 18:00
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S

Forskjellen mellom å ikke bli tatt og å stå som en klovn/rusmisbruker i media og i alle forum er da betydelig.

Farten hadde han ikke kommet unna i et møte med politiet, hvis alt hadde vært på g ellers kunne han sikkert ha kommet seg gjennom en rutinekontroll etter å ha tatt kokain så den store blemmen fra hans side er farta.

Re: Petter Snorthug [Re: Stupfull] #2622804 17/08/2020 18:18
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Stupfull
Hehe! Han har vel gjort dette å? Var jo snakk om at samarbeidet med coop og kleskolleksjon skulle ryke etter sist kræsj.

Uno-x har trekt seg fra brille dealen. Xxl går i tenkeboksen. Skilandslaget har vel også brillespons.

Northug holding har neppe like stort overskudd neste år

XXL bruker nok denne hendelsen til å forsøke å forhandle innkjøpspriser.
Uno X development team har forståelig nok brutt avtalen, da en slik avtale ikke harmonerer med veridene Uno X development team har.
Skilandslaget har etter hva jeg forstår avtale med Northug for støtteapparat. Noen løpere har vel Northug som privat brilleleverandør.

Hvis han får stablet seg på beina, så tipper jeg han får omsetningsrekord når nesa hans blir kvitt det hvite pulveret.

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Petter Snorthug [Re: Syklist1] #2622806 17/08/2020 18:21
stosu Offline
Besatt
Besatt

Forskjellen mellom å ikke bli tatt og å stå som en klovn/rusmisbruker i media og i alle forum er da betydelig.

Farten hadde han ikke kommet unna i et møte med politiet, hvis alt hadde vært på g ellers kunne han sikkert ha kommet seg gjennom en rutinekontroll etter å ha tatt kokain så den store blemmen fra hans side er farta.

Han må ha vært spinnvill i blikket da politiet stoppet han. De ville vel ikke tatt blodprøve og ransaket leiligheten uten sterk mistanke...

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Petter Snorthug [Re: Syklist1] #2622815 17/08/2020 19:21
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Farten hadde han ikke kommet unna i et møte med politiet, hvis alt hadde vært på g ellers kunne han sikkert ha kommet seg gjennom en rutinekontroll etter å ha tatt kokain .

Hvorfor det når politiet fattet mistanke under samtalen med ham?

Men - ærlig talt. Det er ikke det å bli tatt som er spadedritinga her: Det er å sette andres liv i fare.

- Robert Green Ingersoll
Re: Petter Snorthug [Re: Syklist1] #2622817 17/08/2020 19:36
B
Brabus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B

på lang sikt tror jeg det er bedre å bruke tiden i kjerka og pengene på kollekt enn på dyre horer, cola og raske biler
bedre å være blakk og sitte på bakerste benk i bedehuset enn å vente på at pengeinnkreverene kommer får å ta kneskålene dine pga ubetalt cola

foreløbig har Petter penger til Cola og dyre kvinnfolk, så får vi de hvor lenge det holder og hvor lenge media duller med ham

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Petter Snorthug [Re: stosu] #2622819 17/08/2020 19:39
B
Brabus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Sitat: stosu

Han må ha vært spinnvill i blikket da politiet stoppet han. De ville vel ikke tatt blodprøve og ransaket leiligheten uten sterk mistanke...

politiet er trent i å se om folk er ruset og hva de er ruset på,
hvis Snorthugen er tatt for besittelse så er vel veien kort til ransakelse av bil og leilighet

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2622827 17/08/2020 20:54
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: Brabus

på lang sikt tror jeg det er bedre å bruke tiden i kjerka og pengene på kollekt enn på dyre horer, cola og raske biler
bedre å være blakk og sitte på bakerste benk i bedehuset enn å vente på at pengeinnkreverene kommer får å ta kneskålene dine pga ubetalt cola

foreløbig har Petter penger til Cola og dyre kvinnfolk, så får vi de hvor lenge det holder og hvor lenge media duller med ham

Jeg tror faktisk den PN livsstilen er så artig at det er verdt den sure kløe sammenlignet med hver søndag i kirken og månedlig oppgjør i misjonæren med ei prippen røy.

Re: Petter Snorthug [Re: Syklist1] #2622848 18/08/2020 05:42
B
Brabus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Sitat: Brabus

Jeg tror faktisk den PN livsstilen er så artig at det er verdt den sure kløe sammenlignet med hver søndag i kirken og månedlig oppgjør i misjonæren med ei prippen røy.

det er vel derfor han er der han er;
tror jeg hadde kjørt på med fete biler og ett harem av villige fotomodeller jeg også

mer attraktivt enn å kjøre rundt i en gammel sliten bruktbil med en sur halvfeit kjerring og grinete drittunger

misunnelig jeg, neida ikke i det hele tatt....

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623678 21/08/2020 10:24
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Petter innrømmer alvorlig rusproblem i dagens pressekonferanse. Periodevis hard festing med alkohol, piller og narkotika. Men hevder han tok kokain natt til onsdag, og ikke flere ganger før han ble stoppet i kontroll torsdags kveld.

2 forhold som må belyses:

- da var han ihvertfall påvirket i svært stor grad når han kjørte til skiskolen for barn og ungdom på onsdags ettermiddag/kveld. Påvirker dette straffeutmålingen?

- kokain har i all hovedsak kortidseffekt. Forstår ikke hvordan politiet kunne se dette på han halvannet døgn etterpå, som igjen medførte husransakelse. Her tror jeg ikke hele sannheten har kommet frem, men sannsynlig at poitiet kjente til ryktene om Petter og nå benyttet anledningen til å sjekke de ut. Alternativt at Petter la seg 100% flat og innrømmet alt da han ble stoppet.

Re: Petter Snorthug [Re: kolli] #2623687 21/08/2020 10:44
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Mulig forklaring her:

"– Kokain kan sitte igjen i spytt lenge etter at det har blitt borte fra blodet. Spyttestene ser etter rester i munnen. Det kan komme fra sniffing, som blir liggende igjen selv om kroppen ellers har kvittet seg med det, sier seniorforsker Hallvard Gjerde ved avdeling for Rettsmedisinske fag ved Oslo Universitetssykehus."

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/...r-200-km-t-og-hadde-40000-kroner-i-bilen

- Robert Green Ingersoll
Re: Petter Snorthug [Re: GeirK] #2623700 21/08/2020 11:12
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Mulig forklaring her:

"– Kokain kan sitte igjen i spytt lenge etter at det har blitt borte fra blodet. Spyttestene ser etter rester i munnen. Det kan komme fra sniffing, som blir liggende igjen selv om kroppen ellers har kvittet seg med det, sier seniorforsker Hallvard Gjerde ved avdeling for Rettsmedisinske fag ved Oslo Universitetssykehus."

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/...r-200-km-t-og-hadde-40000-kroner-i-bilen

Lenge er jo relativt. OUS oppgir at kokain kan spores i spyttet i svært kort tid.
Ser mange steder oppgir at det kan være spor i spyttet maksimalt 1-2 dager. Da begynner Northug å havne i ytterkanten tidsmessig, hvis han nesten to døgn etter testingen gir utslag.

Personlig synes jeg Northug virket svært lite overbevisende om dette. Mitt inntrykk er at han har fått råd fra advokaten om å nekte for alt annet enn det som alt er bevist. Derfor innrømmer han narkotikabruk (men nekter for å ha tatt det før kjøring, eller å ha vært påvirket av narkoita ved kjøring). Han innrømmer å ha 40k i kontanter, men det var bare feriepenger som var vekslet inn etter Spaniaturen. osv.

Opplevde det hele som en flau seanse fra media.

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623717 21/08/2020 11:40
B
Brabus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Noen ganger kunne det vært kjekt å ha en eneste god venn som man kunne stole på og som ledet deg tilbake på rett spor.
En venn bare

Livet ditt går i nedoverbakke
Det har det gjort lenge nå
Du flakker rundt i din gamle jakke
Du sjangler når du burde gå
Og ingen har vært vonde mot deg
Alle har vært snille
Du har havna her på egenhånd
Helt uten assistanse
Du har løpt din egen maraton
På sprit og dop og piller
Du behersker ikke lenger
Din arrogante eleganse

Ingen har skylda, ikke engang fylla
Det er ingen du kan klandre, ingen du kan banke
Gitt bort alt du eier, pælma dine venner
Mista den du elsker, hvor skal du ta veien nå?

Det kan fort bli veldig langt å gå
Når du ikke har no' mål
Og det kan lett bli jævla hardt
Å tigge når du ikke har trua på

At alle ting skal ordne seg
Det er et lys i enden
Hvis du finner ut hvor bryter'n er
Og åssen du skrur'n på
For folk er lei av deg, og dine velkjente metoder
Driter langt i dem, du er nok gjennomskua nå

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623737 21/08/2020 12:21
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Fint at han, i alle fall for meg, fremstår som ærlig og med et ønske om å endre livsstil. Trist å se hvilke valg han har tatt, handlinger han har gjort og hvor han har endt opp. Problemet er mennesket Petter, som er i en selvutslettende spiral.

Men en ting er å sitte å lese fra et manuskript, og svare på enkle spørsmål på autopilot. Utfordringen er at han nå må ville og gjøre noe selv for å rydde opp. For den nedturen han er på nå har på ingen måte stoppet, og fallet kan bli mye lenger.

Svarene han kom med om pågripelsen virket plausible, og jeg tror ikke han er så dum at han «pynter» på historien på noe etterforskningen uansett vil gi svar på.

Så kan man såklart kritisere han for hvilken strategi rådgiverene hans har valgt for han denne gangen, men ikke kom med en 90% ferdigskrevet artikkel og kritiser Petter for å lese opp noe First House har sauset sammen.

https://www.dagbladet.no/sport/ydmyket-pa-tv/72763645

Re: Petter Snorthug [Re: simson] #2623739 21/08/2020 12:23
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: simson
Han innrømmer å ha 40k i kontanter, men det var bare feriepenger som var vekslet inn etter Spaniaturen. osv.

haha hvem går på den var min første tanke! DER kom første åpenbare løgnen! Hva er det han akkurat har innrømmet liksom som koster litt mer enn hva man har som lommepenger i Spania?

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Side 2 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support