Litt ekstra spenning i svingene blir det på grus sammenliknet med asfalt, men det er mange som sykler på sånt i marka. Det er strøkne veier om sommeren, så det er bare å kjøre på.
Hvis du sykler r4 fra hammeren, er den bratte bakken ned til bjørnsjøen før hakkloa (er ikke så kjent at jeg husker hva alt heter) verre nedover enn oppover på slicks synes jeg. Men det er ikke verre enn å bare slurre litt på bakbremsen så det ikke går alt for fort og evt klikke ut venstre fot i hårnålsvingen. Alt går stort sett helt fint, og mye sitter i huet.
Synes det er gøy at du først kaller kona di en pyse, og siden spør du pent om du selv kan ta sjansen på å sykle i Nordmarka på 25-28 mm
Når det er sagt, var hovedgrunnen til at jeg ikke syklet stort i Marka på tradisjonell landeveissykkel, at jeg ikke kunne utstå den hjerteskjærende, sjelsvrengende lyden av småstein mot de ellers deilig lydløse DA-felgene.
Den pysete kona di på knastedekk kommer forresten sikkert til å dra rett fra deg
Synes det er gøy at du først kaller kona di en pyse, og siden spør du pent om du selv kan ta sjansen på å sykle i Nordmarka på 25-28 mm
Når det er sagt, var hovedgrunnen til at jeg ikke syklet stort i Marka på tradisjonell landeveissykkel, at jeg ikke kunne utstå den hjerteskjærende, sjelsvrengende lyden av småstein mot de ellers deilig lydløse DA-felgene.
Den pysete kona di på knastedekk kommer forresten sikkert til å dra rett fra deg
.
Hehe, jeg er ung og dum så det er sykkelen det står på Har kjørt både DH og sti men aldri med 25mm slicks - uansett godt å vite at det går fint
Ingen gidder å se Nikki Whiles sprette rundt på bakhjulet, men Sandler (aka kona til Haakonseng) har et helt rått driv og ser ut som hun faktisk har det gøy.
Hvis du sykler r4 fra hammeren, er den bratte bakken ned til bjørnsjøen før hakkloa (er ikke så kjent at jeg husker hva alt heter) verre nedover enn oppover på slicks synes jeg. Men det er ikke verre enn å bare slurre litt på bakbremsen så det ikke går alt for fort og evt klikke ut venstre fot i hårnålsvingen. Alt går stort sett helt fint, og mye sitter i huet.
Ja, det er den verste/morsomste svingen på ring 4 syns jeg. Det går hardt venstre like før man kommer ned til den lille brua ved Bjørnsjøen og Fortjern. Jeg har ikke syklet der så mange ganger ennå, og lider i tillegg av svak stedsans, så svingen kom selvfølgelig overraskende på sist gang. Han som jobbet seg oppover bakken akkurat der smilte godt i barten av grimasene mine. Ble vel et par hyl også.